Perhepäivähoitajia linjoilla??
Kysymys: paljonko suurinpiirtein perhepäivähoitajat saa palkkaa??? Oon tässä pohtinut että alottaako perhepäivähoitajan työt nyt kun lapsi alkaa olla vuoden vanha ja töitä olis tarkotus alottaa... Mutta kun mietityttää että onko siitä palkka nyt kuinka huonoa.. Perhepäivähoitaja olen ammatiltani.. Sen alan töitä vain en ole tehnyt, ryhmäperhepäivähoitokodissa oon ollut hetken töissä ja sitten tehnyt kaikenlaisia muita töitä..
Kommentit (8)
Itse saan 4 hoitolapsesta noin 1.300-1.400 euroa bruttona + kulukorvaukset. Eli palkka ei ole häävi. Mutta säästät joka tapauksessa lapsen hoitokulut, työmatkat, työpaikkaruokailun....
Itsellä tarkotus olis kunnalliseksi, mutta mitenkäs se nyt vaikutti oma lapsi.. Montako lasta sain ottaa?? Oliko se yksi pienempi ja yksi isompi + puolipäiväinen?? Täällä suunnalla on kyllä pph:sta pulaa ja useimmiten kunnalliset hoitajat on ihan ylityöllistettyjä. Mutta jotain työtä sitä pitäisi tehdä eikä täällä päin oikein muutakaan työtä näin talven alla ole..
lisäksi sinulla saa olla 3,5 hoitolasta. En muista mikä se ikäraja olikaan sen oman lapsen suhteen, mutta vuoden ikäisen lisäksi saat pitää kolmea (eli yksi puolipäiväinen tai eskarilainen lisäksi). Mutta saathan sitten omastasi vielä kotihoidontuen :)
tuon mukaan mulle saisi olla kolme ja puoli lasta hoidossa.. Mielellään kun en pph:ksi alkaisi, se on älyttömän rankkaa työtä. Mutta työtä on tehtävä että saa menot maksettua.
jopa 10-11 tunnin päiviin. Näitä lykätään varsinkin uusille ja ne vanhat hoitsut saavat sitten ne helpoimmat tapaukset. Kerron syvällä ex-pp-hoitajan rintaäänellä..
Sehän on rentoa työtä osan ajasta. Perushoidon kun hoitaa hyvin niin sitähän pystyy vaikka lempiohjelmaa kattomaan telkkarista kunhan vaan vahtii lasta samalla
mustasukkaisen kanssa. Perhepäivähoidonohjaajalta ei saanut mitään apua/tukea tilanteeseen. Eli tapeltiin uloslähdöt ja sisääntulot. Huusi suoraa kurkkua, kun laulutuokiota pidettiin..Elämäni rasittavinta aikaa..
soppaa (lue:makkaraa lisää) tai antaa pelkkää leipää päivät pitkät..Leivästäkin vain ranskanleipä kelpasi..