Mitä ruokaa kolmeksi päiväksi 5 eurolla?
Rahat on melkein loppu ja vielä pitäisi pärjätä kolme päivää. kaapista löytyy vähän maitoa, tomaattisosetta, soijarouhetta, kaurahiutaleita, pari munaa.
mitä ruokaa tekisit tällaisessa tilanteessa? mitä aamupalaksi, lounaaksi jne?
Kommentit (58)
Mä oon niin hirveä ihminen, että ostaisin sillä femmalla tupakkaa, ettei tyhjä vatsa ärsyttäisi niin paljoa. Vetäisin sitten mikropuuroa maidolla iltaisin, että saisi unta. Tällä menen oikeastaan nytkin, paitsi että rahaa on. Ruoka ei maistu kesäisin.
[quote author="Vierailija" time="30.06.2015 klo 01:40"]Oh kiitos tosiaan tuosta leipäohjeesta, tuli niin hyvää että pelkästään tällä voisin elää kaikki kolme päivää :D tosiaan kun oli vielä voitakin kaapissa.
Ja makaronilaatikkoon taidan päätyä, kiitos vinkeistä kaikille!
ap.
[/quote]
Ole hyvä, hyvä että maistui! Niinkuin tuossa edellä jo mainittiinkin tämän leivän ja muiden perusreseptien tuunausmahdollisuudet, tästäkin saa vaikka mitä! Tämä on vielä kiva kun ei tarvii muuta kun heittää aineet kulhoon ja melkein valmista! Mä en oo käyttänyt tässä suolaa ollenkaan, sitä on sitten kinkussa tarpeeksi jonka laitan sen leivän päälle!
Paketti (tai kaksi) reissumiestä. Siitä ja kananmunista saa aamu- ja iltapalat. Porkkana- ja perunapussit. Porkkanoista saa salaatin ja välipalan. Perunoista lisuke soijarouhekastikkeelle/padalle/keitolle. Jää vielä rahaa maitoon ja kurkuunkin.
Osta kananmunia, kaalia ja porkkanoita. Takaan että syöt tuolla vitosella kaksi päivää niin että napa paukkuu, ja jää vielä säästöönkin.
Voisitko pistä tähän sen sähköpostisi, niin että asia hoidetaan ja kunnolla.
Monet ehdottaa jauhelihaa makaronilaatikkoon, mutta jos budjetti on 5 euroa ja kaapista löytyy soijarouhetta, niin ei ole mitään järkeä tuhlata puolta budjetista jauhelihaan, vaan käyttää sen tilalla soijarouhetta.
Itse ostaisin pussin sipulia, paketin (900g) nakkeja, paketin vehnäjauhoja, kilon perunoita ja pari pussia makaronia, paketin kuivahiivaa, sekä pussillisen keittojuureksia. Budjettisi ylittyisi toki noin 50 sentillä olettaen, että kaikki ostetaan Lidlistä, mutta nuo puuttuvat sentit kaivelee vaikka taskujen pohjalta, tai kaivelemallla kaappien perukoilta parikolme tyhjää pulloa.
Tuolla setillä saisit monta lautasellista makaronilaatikkoa, useamman lautasellisen nakkikastiketta perunoilla, tai makaroonilla, monta lautasellista nakkkeittoa, sekä kaurahiutaleidesi määrästä riippuen, useamman pelillisen herkullista peltileipää. Noilla emmeillä puksuttelisit kevyesti menemään ainakin viikonpäivät.
[quote author="Vierailija" time="29.06.2015 klo 23:58"]Se on makaroni, ei mikään "makarooni". Yksi o.
[/quote]
Tämä se on ärsyttävää jos jokin... "olinpa minä nyt niin fiksu!"
Turha tuhlata tyhjiin hiilihydraatteihin. Makaroni täyttää hetkeksi mutta kohta on taas kova nälkä. Kaurahiutaleet ja porkkanat kehiin. Jää vielä muutama sentti säästöön!
Pussi pikahiivaa ja viisi pussia sokeria. Lasket raanasta lämmintä vettä siivousämpäriin ja heität noi sinne sekaan. Muutaman päivän päästä on valmiina annos herkullista kiljua, jonka voimin selviät nälänhädän yli, eikä tule syöminen mieleenkään kun litkit riittävää tahtia.
Makaroonilaatikkoa, kaurahiutaleista puuroa ja muutamasta munasta munakas. Jos jauhoja niin sämpylöitä voit leipoa :) makaroonilaatikkoon ostat kaipasta aineet ja voit tomattipyreen hyödyntää siinä :)
Pastaa ja soijarouhekastiketta. Aamupalaksi puuroa ja munaa. Illalla lettuja ( ja pastakastiletta väliin)
Makarooni ja maito niin saat makaroonilaatikon. Sitä syöt ne kolme päivää. Kaurahiutaleista puuroa
ai jauhelihatonta makaroonilaatikkoa?
[quote author="Vierailija" time="29.06.2015 klo 23:55"]ai jauhelihatonta makaroonilaatikkoa?
[/quote]soijarpuhe korvaa
Kaurahiutaleet riittää kolmeksi päiväksi. Jos et jaksa pelkkää puuroa syödä niin osta kaveriksi pari banaania ja pussillisen halpoja porkkanoita.