Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Kun kaverimies kertookin olevansa ihastunut.

Vierailija
29.06.2015 |

Huoh, kerrottakoon taustatiedoksi että olen ollut naimisissa 5 vuotta ja yhdessä mieheni kanssa 8 vuotta. Eli elämä on melko tasaista.
Noh tutustuin tähän kaverimieheen yhteisten kavereiden ja harrastuksen kautta ja olen pitänyt hauskana tyyppinä. Kavereitahan ei koskaan voi olla liikaa oli ne sitten miehiä tai naisia.
Nyt viikonloppuna sitten nähtiin taas harrastuksen merkeissä isommalla porukalla ja loppuillasta kyseinen herra sitten humalassa alkoi tunnustaa ihastumistaan ja sitä miten olisi kiinnostunut jos en vaan olisi naimisissa. Mies siis oli työvuorossa joten olin "yksin" liikkeellä muiden kavereiden kanssa.
Tilanne on hämmentävä. Ensinnäkin, olen ollut niin kauan parisuhteessa, että en ole tottunut siihen että joku tulee osoittamaan kiinnostusta. Toiseksi olen joskus ajatellut että hitsin vitsit, jos en olisi naimisissa tuo ihminen kiinnostaisi minua.

Ja ei, en ole pettämässä miestäni. En edes harkitse asiaa. Mutta kyllähän tämä vähän hämmentää ja muuttaa ystävyyssuhdetta. En tiedä muistaako kyseinen herra tunnustustaan ja näin ollen vähän jännitän seuraavaa kohtaamista, sillä en halua menettää tätä ihmistä ystävänä.

Noin, sainpa avauduttua. Kun en oikein voi kenellekään lähimmälle ystävälle puhua, enkä halua aiheuttaa omalle puolisolleni turhaa mustasukkaisuutta, saati ongelmia tälle herralle sillä ovat myös tuttuja keskenään.

Kommentit (56)

Vierailija
41/56 |
30.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kertokaas nyt miten AP on omaa puolisoaan mielestänne pettänyt...

Kaveri on menny kännipäissään kertomaan AP:lle että on tähän ihastunut ja ap on hämillään saamasta huomiosta.

Vierailija
42/56 |
30.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="30.06.2015 klo 00:36"]

[quote author="Vierailija" time="30.06.2015 klo 00:29"]

[quote author="Vierailija" time="30.06.2015 klo 00:25"]

[quote author="Vierailija" time="30.06.2015 klo 00:16"][quote author="Vierailija" time="30.06.2015 klo 00:15"] Sitä saa mitä tilaa. [/quote] Anteeksi mutta miten olen tämän tilannut? [/quote] Älä nyt esitä tyhmää. Kysy keltä tahansa mieheltä onko koskaan ollut ihastunut kaveriinsa, joka on nainen.

[/quote]

Eli mielestäsi mies ja nainen ei voi olla ystäviä ilman syvempiä tunteita?

[/quote]

Tutkimusten mukaan näissä kaverisuhteissa naiset ovat mukana kavereina, mutta miehet odottavat joko suhdetta tai seksiä. Naiset luulevat miesten olevan pelkkinä kavereina liikkeellä ja miehet ovat samalla tavalla varmoja, että molempia kiinnostaa enempikin.

[/quote]

Tuo on tilastollista ja siis keskimääräistä eli ei päde kaikkiin ihmisiin, eikä kaikkiin ystävyyssuhteisiin. Toisaalta en näe mitään syytä, miksi tavoitteiden erilaisuuden pitäisi haitata ystävyyttä, jos kumpikin ymmärtää tilanteen, eikä yritä muuttaa ystävyyttä joksikin muuksi.

Minun (mies) paras ystäväni on nainen, on ollut jo 20 vuotta. Olen ollut ja olen varmaan vieläkin jossain määrin ihastunut tähän ystävääni, mutta ei se tarkoita sitä, että alkaisin tavoitella jotain muuta kuin ystävyyttä. Me molemmat olemme naimisissa, eikä kummankaan puoliso ole vaatinut ystävyyden lopettamista, vaikka saatamme jutella tuntikausia netissä tai puhelimessa. Asumme eri paikkakunnilla, joten kovin usein emme tapaa.

Jokainen nätti ja älykäs nainen herättää ainakin jonkinlaisen ihastuksen ja siihen kuuluvia toiveita, mutta ei se johda minkäänlaisiin toimiin. En usko olevani tässä kovinkaan erilainen kuin muut miehet. Enkä usko naistenkaan olevan kovin erilaisia, sillä tuskinpa ihastuminen on miesten yksinoikeus.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/56 |
30.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="30.06.2015 klo 11:48"][quote author="Vierailija" time="30.06.2015 klo 00:36"]

[quote author="Vierailija" time="30.06.2015 klo 00:16"][quote author="Vierailija" time="30.06.2015 klo 00:15"] Sitä saa mitä tilaa. [/quote] Anteeksi mutta miten olen tämän tilannut? [/quote] Älä nyt esitä tyhmää. Kysy keltä tahansa mieheltä onko koskaan ollut ihastunut kaveriinsa, joka on nainen.

[/quote]

[/quote]

Tutkimusten mukaan näissä kaverisuhteissa naiset ovat mukana kavereina, mutta miehet odottavat joko suhdetta tai seksiä. Naiset luulevat miesten olevan pelkkinä kavereina liikkeellä ja miehet ovat samalla tavalla varmoja, että molempia kiinnostaa enempikin.

[/quote]

Tuo on tilastollista ja siis keskimääräistä eli ei päde kaikkiin ihmisiin, eikä kaikkiin ystävyyssuhteisiin. Toisaalta en näe mitään syytä, miksi tavoitteiden erilaisuuden pitäisi haitata ystävyyttä, jos kumpikin ymmärtää tilanteen, eikä yritä muuttaa ystävyyttä joksikin muuksi.

Minun (mies) paras ystäväni on nainen, on ollut jo 20 vuotta. Olen ollut ja olen varmaan vieläkin jossain määrin ihastunut tähän ystävääni, mutta ei se tarkoita sitä, että alkaisin tavoitella jotain muuta kuin ystävyyttä. Me molemmat olemme naimisissa, eikä kummankaan puoliso ole vaatinut ystävyyden lopettamista, vaikka saatamme jutella tuntikausia netissä tai puhelimessa. Asumme eri paikkakunnilla, joten kovin usein emme tapaa.

Jokainen nätti ja älykäs nainen herättää ainakin jonkinlaisen ihastuksen ja siihen kuuluvia toiveita, mutta ei se johda minkäänlaisiin toimiin. En usko olevani tässä kovinkaan erilainen kuin muut miehet. Enkä usko naistenkaan olevan kovin erilaisia, sillä tuskinpa ihastuminen on miesten yksinoikeus.
[/quote]
Et mainitse oletko kertonut vastapuolelle ihastuksesta. Tilanne muuttuu oleellisesti kun kissa on nostettu pöydälle. Kaikkiin sen jälkeisiin valintoihin ja kommunikaatioon liittyy painolasti, jota ei ole niin kauan kun ihastuja pitää tunteensa omana tietonaan.

Vierailija
44/56 |
30.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="30.06.2015 klo 11:37"]Voi Av palsta.
Teidän mielestä siis pitäisi aloittaa kauhea draama aviomiehen kanssa. Saada tämä mustasukkaiseksi ja koko ystävä piiri sekaisin. Katkaista välit kaikkien kanssa ettei vaan tule mitään kiusauksia.
Eiköhän tässä nyt koiteta luovia niin että kaikki voivat jatkaa elämäänsä niin kuin se on.
Ja ymmärrän. Pitkässä suhteessa ei ehkä enää ole tottunut ihastumisen tunteeseen, tai siihen että joku tunnustaa ihastustaan.
Kunhan AP tietää itse mitä tekee niin ei kai se meille muille kuulu.

Toivottavasti välinne säilyy ja tämä kaveri ei kauheasti häpeä selvinpäin tapahtunutta.
[/quote]
Jaa, että draama. Mitään draamaa ei tule, jos ap ottaa etäisyyttä mieheen . Jos ap jatkossakin hakeutuu miehen kanssa kahdenkesken, eikä kerro miehelleen tämän ihastuksesta, on se salailua. Mutta apua, kun kertomisesta voi tulla draamaaaaaa... Yleensä parisuhteessa otetaan toisen tu teet huomioon. Toki, jos ap tietää tekevänsä just niinku huvittaa, aviomihen mielipiteestä viis niin toki mahdollinen riita on turha. Jos ei puolison mielipide merkkaa lainkaan, toki silloin on turha kysyä.
Kukaan ei käskenyt katkaista välejä lopullisesti mieheen! Eikä muihin kavereihin missään välisssä. Ilmeisesti sinulla on tapana nähdä sitä draamaa siellä, missä sitä ei ole? Eikä tuosta välttämättä edes mitään riitaa seuraisi. Kyllä monet osaa näitä ratkoa ihan ilman itkupotkuraivareita ;)
PS. Eiköhän nuo välien viilentelyt olleet suosittu ehdotus, koska ap:n omat tunteet olivat jokseenkin, no, myötäilevät... vaikka siis aikomusta pettää ei ole. Minusta ainakin riski on liian iso ja siksi tauko olisi paikallaan. Nämä on toki mielipide juttuja. Sinä ilmeisesti tykkäät vaieta asiat hiljaisiksi ja teeskennellä, että niitä ei ole? Eikö kertomatfa jättämistä lasketa vilungiksi?

Vierailija
45/56 |
30.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="30.06.2015 klo 11:15"]

[quote author="Vierailija" time="30.06.2015 klo 00:36"]

[/quote]

[/quote]

[/quote]

Mä oon valitetttavasti omalla kokemuksellani huomannut tämän kanssa ja se on auttanut ymmärtämään miksi mieheni on hieman mustasukkainen näistä kaverimiehistä. Jossain vaiheessa ne on melkein kaikki vonganneet seksiä päissään. :( Ja kyse on miehistä, jotka olen tuntenut koko aikuisikäni, noin 20 vuotta. Onneksi suurin osa alkaa olla naimisissa, joten voidaan taas tapailla harrastusten yms. merkeissä rauhassa.

[/quote]

Jep, mutta mikä saa naisen haalimaan itselleen kaverimiehiä, kun on yleisesti tiedossa, että he ovat vain pillun perässä? Ovatko nämä naiset tosiaan ihan jumalattoman naiiveja vai onko kyseessä perinteisempi huomionkipeys?

Vierailija
46/56 |
30.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä mä itse ainakin haluaisin tietää, jos samasta kaveriporukasta joku kaverinainen kertoisi miehelleni olevansa ihastunut. Se ei aiheuttaisi mitään draamaa, mutta haluaisin silti tietää siitä. Samaten itse kertoisin miehelleni jos joku kaverimies kertoisi olevansa ihastunut. Ei mies siitä mitään ko. kaverille sanoisi, mutta olisi varmaan iloinen että kerron.

Outoa asiasta tekisi juuri se, että kaikki täytyy salata. Sitten kun mies saa tietää tämän salaisuuden, loukkaantuu varmasti. Tämän loukkaantumisen ja draaman voi välttää kertomalla asiasta avoimesti.

Vierailija
47/56 |
30.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="30.06.2015 klo 12:05"]

[quote author="Vierailija" time="30.06.2015 klo 11:48"][quote author="Vierailija" time="30.06.2015 klo 00:36"] [quote author="Vierailija" time="30.06.2015 klo 00:29"] [quote author="Vierailija" time="30.06.2015 klo 00:25"] [quote author="Vierailija" time="30.06.2015 klo 00:16"][quote author="Vierailija" time="30.06.2015 klo 00:15"] Sitä saa mitä tilaa. [/quote] Anteeksi mutta miten olen tämän tilannut? [/quote] Älä nyt esitä tyhmää. Kysy keltä tahansa mieheltä onko koskaan ollut ihastunut kaveriinsa, joka on nainen. [/quote]   Eli mielestäsi mies ja nainen ei voi olla ystäviä ilman syvempiä tunteita?

[/quote] Tutkimusten mukaan näissä kaverisuhteissa naiset ovat mukana kavereina, mutta miehet odottavat joko suhdetta tai seksiä. Naiset luulevat miesten olevan pelkkinä kavereina liikkeellä ja miehet ovat samalla tavalla varmoja, että molempia kiinnostaa enempikin. [/quote] Tuo on tilastollista ja siis keskimääräistä eli ei päde kaikkiin ihmisiin, eikä kaikkiin ystävyyssuhteisiin. Toisaalta en näe mitään syytä, miksi tavoitteiden erilaisuuden pitäisi haitata ystävyyttä, jos kumpikin ymmärtää tilanteen, eikä yritä muuttaa ystävyyttä joksikin muuksi. Minun (mies) paras ystäväni on nainen, on ollut jo 20 vuotta. Olen ollut ja olen varmaan vieläkin jossain määrin ihastunut tähän ystävääni, mutta ei se tarkoita sitä, että alkaisin tavoitella jotain muuta kuin ystävyyttä. Me molemmat olemme naimisissa, eikä kummankaan puoliso ole vaatinut ystävyyden lopettamista, vaikka saatamme jutella tuntikausia netissä tai puhelimessa. Asumme eri paikkakunnilla, joten kovin usein emme tapaa. Jokainen nätti ja älykäs nainen herättää ainakin jonkinlaisen ihastuksen ja siihen kuuluvia toiveita, mutta ei se johda minkäänlaisiin toimiin. En usko olevani tässä kovinkaan erilainen kuin muut miehet. Enkä usko naistenkaan olevan kovin erilaisia, sillä tuskinpa ihastuminen on miesten yksinoikeus. [/quote] Et mainitse oletko kertonut vastapuolelle ihastuksesta. Tilanne muuttuu oleellisesti kun kissa on nostettu pöydälle. Kaikkiin sen jälkeisiin valintoihin ja kommunikaatioon liittyy painolasti, jota ei ole niin kauan kun ihastuja pitää tunteensa omana tietonaan.

[/quote]

Minun näkökulmastani ystäväni on aina ollut varattu ja nuorena suljin varatut hyvin tietoisesti pois kiinnostavien listalta.

Muistaakseni joskus vanhoista ajoista ja omista ja kaveripiirin suhteiden syntymisistä juteltaessa oli puhetta, että hän oli saanut paljon kiinnostuksen osoituksia miehiltä, jotka eivät tienneet häntä varatuksi ja myös muutamilta, jotka tiesivät hänen poikaystävästään. Taisin sanoa, että olisin luultavasti ollut samassa ihastuneiden joukossa, jos en olisi tiennyt häntä varatuksi. Tuosta keskustelusta taitaa olla aikaa yli kymmenen vuotta, eikä se ole mitenkään muuttanut välejämme.

Vierailija
48/56 |
30.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitenhän tästä oikein jatkaisi eteenpäin. Asia vaan pyörii mielessä.

-AP-

Vierailija
49/56 |
30.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="30.06.2015 klo 00:10"]Mitenhän tästä oikein jatkaisi eteenpäin. Asia vaan pyörii mielessä.

-AP-
[/quote]

Tämä on jo huono enne. Miten jatkaa? Jatkat kuin mitään ei olisi tapahtunut! Jos tuossa nyt ruvetaan juttelemaan tunteista enemmänkin niin tiedetään mitä siitä seuraa.. älä leiki tulella.

Vierailija
50/56 |
30.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sitä saa mitä tilaa.

Vierailija
51/56 |
30.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="30.06.2015 klo 00:15"]

Sitä saa mitä tilaa.

[/quote]

Anteeksi mutta miten olen tämän tilannut?

Vierailija
52/56 |
30.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joko ryhdyt suhteeseen tämän äijän kanssa, tai sitten heivaat kokonaan elämästäsi. Kaikki välimuodot tulevat räjähtämään syliisi.

Vierailija
53/56 |
30.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitenhän tästä oikein jatkaisi eteenpäin. Asia vaan pyörii mielessä.

-AP-

Keskiviikkona soittelet kaverimiehelle
Lauantaina menette yhdessä ulos kahdestaan ja annat "vahingossa" pimpulia
siitä aloitat salasuhteen "sielunkumppanin" kanssa
3kk päästä jäätte kiinni ja samalla huomaat olevasi raskaana
Muutat kaverimiehen luokse asumaan ja hän osoittautuu väkivaltaiseksi narsistiksi
Masennut ja menetät työsi, terveytesi ja lapsesi
3 vuoden kuluttua palstailet täällä, että tuilla eläessä ei riitä rahat ja ihmettelet miten elämässäsi kävi näin

TAI:

LAKKAAT AJATTELEMASTA ASIAA, URPOLIINA!!!!!

Vierailija
54/56 |
30.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ompas täällä taas ihanaa väkeä paikalla...

Vierailija
55/56 |
30.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="30.06.2015 klo 00:16"][quote author="Vierailija" time="30.06.2015 klo 00:15"]

Sitä saa mitä tilaa.

[/quote]

Anteeksi mutta miten olen tämän tilannut?
[/quote] Älä nyt esitä tyhmää. Kysy keltä tahansa mieheltä onko koskaan ollut ihastunut kaveriinsa, joka on nainen.

Vierailija
56/56 |
30.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jatkatte tietenkin niin kuin mitään ei olisi tapahtunut. Niin kuin ei olekaan. Jos sinua alkaa ajan kanssa vaivata se, että mies on sinuun ihastunut ja jos se alkaa jotenkin näkyä, niin sitten lakkaatte hengaamasta yhdessä. Ei siinä sen kummempaa. 

Mutta kyllä ihastuneenakin voi olla ihan pelkkä ystävä. Se on vaan vähän raskasta sille osapuolelle, joka on ihastunut. Mutta kun on tiedossa että ei tästä mitään sen kummempaa tule, niin sen kanssa voi elää. Sitten jos tunteet kasvaa niin voimakkaiksi ettei pysty olemaan enää ystävä, niin sitten lopettaa sen ystävyyden.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi kolme neljä