Mitä tässä tilanteessa voi tehdä kun ex on täysin seonnut?
Meillä on yhteinen lapsi ja erosin avovaimostaan n. vuosi sitten mutta siltikään hän ei jätä minua rauhaan.
Lapsen vuoksi olen yrittänyt pysyä hänen kanssaan jonkinlaisissa väleissä mutta nyt alkaa tulla mitta täyteen.
Viimeksi eilen sattui välikohtaus kun siskoni oli ystävänsä kanssa minun asunnossani ja lupasin lainata heille autoani. Ex oli istunut parkkipaikalla omassa autossaan ja nähnyt kun ”outo nainen” (=siskoni ystävä) tulee autolla pihaan ja kävelee asuntooni.
Sain järjettömiä haukkumisviestejä ja vaati selitystä kuka nainen on ja onko lapsemme kenties nähnyt hänet yms.
Hän utelee yhteisiltä ystäviltämme aina mitä milloinkin tein kun saa jostain kautta tietää että olen ollut ystävien kanssa viihteellä. Tuo usein lapsen hoitoon heti seuraavana aamuna (sopimatta ensin mitään) että pääsee näkemään onko luonani joku.
Viime syksynä kun olin erään naisen kanssa kahvilla tuli sattumalta samaan kahvilaan ja esittäytymään meidän pöytään samalla udellen kuka nainen on. Todella nolo tilanne minulle.
Millä saan tuon vainoamisen loppumaan? Olen sanonut hänelle asiasta nätisti ja rumasti, olen uhannut poliisilla. Vainoaminen loppuu hetkeksi ja sitten taas alkaa.
Kommentit (34)
Älä ole nössö.
Haet lähestymiskieltoa. Ei se ole mikään vain naisten oikeus.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Sovitte että lapsen läsnäollessa ei naisia. Selität tuon siskojutun hänelle. Sovitte tarkemmat tapaamisajat lapsen suhteen lastenvalvojalla.
Ilmoita hänet vaikka Napakymppiin tms.Ei auta, hän tosiaan seuraa minua silloinkin kun en ole lapsen kanssa ja tarkat tapaamisajat on sovittu jo heti kun erosimme.
Minulla on paljon naisia ystävinä ja en kyllä ala heitä välttelemään vain siksi että ex on mustasukkainen vainooja.
Aloittaja
Suhteen aikanako nuo naisystäväsi olivat vielä hänelle ok?
Vierailija kirjoitti:
Mitä yhteiset ystävänne sanovat tilanteesta?Sairaalta kuulostaa. Ei normaalit ihmiset kyttää toisia heidän parkkipaikalla. Kirjalliset tapaamiset minuutilleen sopimuksiin ja estot puhelimeen.
Kirjalliset tapaamiset on, sen lisäksi olen luvannut olla lapsen kanssa aina kun hänellä on tarve ja se minulle sopii. Näin näen lasta enemmän.
Olen harkinnut että vaihtaisin liittymää ja pitäisin tuon toisen vain siksi että ex voisi ottaa siihen viestein yhteyttä.
Aloittaja
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mitä yhteiset ystävänne sanovat tilanteesta?Sairaalta kuulostaa. Ei normaalit ihmiset kyttää toisia heidän parkkipaikalla. Kirjalliset tapaamiset minuutilleen sopimuksiin ja estot puhelimeen.
Kirjalliset tapaamiset on, sen lisäksi olen luvannut olla lapsen kanssa aina kun hänellä on tarve ja se minulle sopii. Näin näen lasta enemmän.
Olen harkinnut että vaihtaisin liittymää ja pitäisin tuon toisen vain siksi että ex voisi ottaa siihen viestein yhteyttä.
Aloittaja
Niin minkä ikäinen lapsi on?
Kiva, ettei ap ollut tehnyt exälleen diagnoosia narsisti. Nykyään vauvapalstalla kaikkien kaverit ja exät ja muut tuntuu olevan narsisteja. Narsismi on itse asiassa melko harvinainen sairaus ja se, että joku on eri mieltä jonkun toisen kanssa ei tee ihmisestä narsistia.
Narsisti ei ole synonyymi huonosti käyttäytyvälle ihmiselle.
Et ole hoitanut eroa oikein ja olet antanut naisen ymmärtää, että suhteenne voi vielä elpyä. Ei normaali eronnut käyttäydy noin. Jotakin on jäänyt tekemättä.
Mitä nuo lukuisat naiset merkitsee? Harvemmalla miehellä on laumaa naisia ystävänä. Taisit pettää jo suhteessa? Jotenkin haiskahtaa selitys.
Vierailija kirjoitti:
Mihin aikoinaan ihastuit tuossa henkilössä?
Mihin nyt kukakin on joskus johonkin ihastunut? Näitä entisiä rakkauksia on monet naisetkin paossa ihan turvakodeissa saakka.
Tuo on jo niin pahaa, että ota yhteys poliisiin tai jos on varaa, asianajajaan ja hae lähestymiskieltoa. Sitä odotellessa dokumentoisin kaikki yhteydenotot.
Vierailija kirjoitti:
Kiva, ettei ap ollut tehnyt exälleen diagnoosia narsisti. Nykyään vauvapalstalla kaikkien kaverit ja exät ja muut tuntuu olevan narsisteja. Narsismi on itse asiassa melko harvinainen sairaus ja se, että joku on eri mieltä jonkun toisen kanssa ei tee ihmisestä narsistia.
Narsisti ei ole synonyymi huonosti käyttäytyvälle ihmiselle.
Itse asiassa ei ole yhtään kiva. Ap voi kaivaa nyt esiin ketjun Narsismin keskustelutyyli ja saada sieltä vastauksia kysymyksiinsä.
Vierailija kirjoitti:
Et ole hoitanut eroa oikein ja olet antanut naisen ymmärtää, että suhteenne voi vielä elpyä. Ei normaali eronnut käyttäydy noin. Jotakin on jäänyt tekemättä.
Mitä nuo lukuisat naiset merkitsee? Harvemmalla miehellä on laumaa naisia ystävänä. Taisit pettää jo suhteessa? Jotenkin haiskahtaa selitys.
No en tosiaan ole antanut mitään merkkejä siitä että palaisin yhteen hänen kanssaan, päinvastoin olen suoraan sanonut että me olemme eronneet eikä minulla ole aikeita palata yhteen.
Ja älä jaksa keksiä päästäsi asioita mitä ei ole tapahtunut. En ole pettäjä. Nykyiset naisasiani eivät kuulu hänelle.
Aloittaja
Mistä ne näitä sekopäitä löydätte? Ja miten ehtii lapsetkin tehdä ennenkuin käy ilmi todellinen luonne?
Myönnän itsekin olevani vähän epävakaa ja välillä sekopää, mutta aina kun mies jättänyt laitan max 1-2 haukkumaviestiä (enkä niitäkään jos eroilmo hoidettu asiallisesti) ja sitten poistan kaikki yhteystiedot enkä enää ahdistele miestä mitenkään. Ja joo häpeän käytöstäni mutten selvästi ole pahimmasta päästä.
No mut sun pitää kasvattaa pallit ja ignoorata. Puhelin äänettömälle, uhkaa poliisilla jos tulee oven taakse, ohita nuo feikkiavunpyynnöt.
Clean break.