Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mitä tässä tilanteessa voi tehdä kun ex on täysin seonnut?

Vierailija
15.02.2022 |

Meillä on yhteinen lapsi ja erosin avovaimostaan n. vuosi sitten mutta siltikään hän ei jätä minua rauhaan.

Lapsen vuoksi olen yrittänyt pysyä hänen kanssaan jonkinlaisissa väleissä mutta nyt alkaa tulla mitta täyteen.

Viimeksi eilen sattui välikohtaus kun siskoni oli ystävänsä kanssa minun asunnossani ja lupasin lainata heille autoani. Ex oli istunut parkkipaikalla omassa autossaan ja nähnyt kun ”outo nainen” (=siskoni ystävä) tulee autolla pihaan ja kävelee asuntooni.

Sain järjettömiä haukkumisviestejä ja vaati selitystä kuka nainen on ja onko lapsemme kenties nähnyt hänet yms.

Hän utelee yhteisiltä ystäviltämme aina mitä milloinkin tein kun saa jostain kautta tietää että olen ollut ystävien kanssa viihteellä. Tuo usein lapsen hoitoon heti seuraavana aamuna (sopimatta ensin mitään) että pääsee näkemään onko luonani joku.

Viime syksynä kun olin erään naisen kanssa kahvilla tuli sattumalta samaan kahvilaan ja esittäytymään meidän pöytään samalla udellen kuka nainen on. Todella nolo tilanne minulle.

Millä saan tuon vainoamisen loppumaan? Olen sanonut hänelle asiasta nätisti ja rumasti, olen uhannut poliisilla. Vainoaminen loppuu hetkeksi ja sitten taas alkaa.

Kommentit (34)

Vierailija
1/34 |
15.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ole itsellesi ja hänelle rehellinen ?

Vierailija
2/34 |
15.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Päässä vikaa. Itsellä oli yks tapaus joka oli ihastunut ja kuvitteli pikkusiskoani uudeksi naiseksi.  Elämä päässä on vikaa jos niin paljon pitää stalkata mutta kysyä ei voi.   Et saa vainoamista loppumaan. Kaikki yhteydet pois mitä voit. Eli somet ja muut.  Kaikki sovitaan ja kirjataan ylös mitä yhdessä tarvii tehdä. Kaikki poikkeukset kirjataan ylös muös.

Olen niinsanotusti kusessa ja loppuelämän,

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/34 |
15.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos hän pelkää että lapsen luo tulee vieraita aikuisia, esim. joku nainen jonka käytöksestä lapsen suuntaan ei tiedä. Jos hän ei olekaan mustis. Jos hän ON stalkkaaja, niin voisiko lapsen tuoda ja hakea vain sopimuksella (aiemmin sovitaan), ei mitään yllätyksiä. Tai viet lapsen paikkaan lähelle, josta hän tuo ja vie. Muutto ja tietojen salaus? Jotain pitää keksiä että tuo loppuu ja pääset elämään omaa elämää. Jos hän on huolissaan lapsesta, niin on videopuhelut ja sinulle soitto.

Vierailija
4/34 |
15.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lähestymiskielto.

Vierailija
5/34 |
15.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sovitte että lapsen läsnäollessa ei naisia. Selität tuon siskojutun hänelle. Sovitte tarkemmat tapaamisajat lapsen suhteen lastenvalvojalla.

Ilmoita hänet vaikka Napakymppiin tms.

Vierailija
6/34 |
15.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jos hän pelkää että lapsen luo tulee vieraita aikuisia, esim. joku nainen jonka käytöksestä lapsen suuntaan ei tiedä. Jos hän ei olekaan mustis. Jos hän ON stalkkaaja, niin voisiko lapsen tuoda ja hakea vain sopimuksella (aiemmin sovitaan), ei mitään yllätyksiä. Tai viet lapsen paikkaan lähelle, josta hän tuo ja vie. Muutto ja tietojen salaus? Jotain pitää keksiä että tuo loppuu ja pääset elämään omaa elämää. Jos hän on huolissaan lapsesta, niin on videopuhelut ja sinulle soitto.

Hän kyttää silloinkin kun lapsi ei ole minulla, sekä utelee yhteisiltä ystäviltä.

Ei onnistu tietojen salaus koska meillä on yhteishuoltajuus ja lähivanhemman pitää tietää lapsen olinpaikka, tai näin minulle ainakin sanottiin.

Aloittaja

Vierailija
7/34 |
15.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miten lasta voi tuoda hoitoon toisen vanhemman luokse?

Onko teillä tapaamissopimus? Elatussopimus?

Vaikuttaa siltä, että ex pelkää, että lapsenne näkisi vaihtuvia "äitipuolia" sinun luonasi. Oletko ottanut puheeksi, ettet altista lasta tällaisellw,

Vierailija
8/34 |
15.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

On kokemusta. Ja siihen auttoi se, ettei reagoinut niihin uteluihin. Sivuutin ne täysin. Mihinkään viesteihin en vastannut. Lasten tuomiset hoidin niin, ettei päässyt sisälle asti. Jos alkoi utelu, toivotin hyvät päivänjatkot ja suljin oven.Välillä sovin vaihdon kodin ulkopuolelle.

Vierailija
9/34 |
15.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Hän kyttää silloinkin kun lapsi ei ole minulla, sekä utelee yhteisiltä ystäviltä.

Ei onnistu tietojen salaus koska meillä on yhteishuoltajuus ja lähivanhemman pitää tietää lapsen olinpaikka, tai näin minulle ainakin sanottiin.

Aloittaja

Pitäisikö sun kysyä neuvoa lakimieheltä, nettipoliisilta tai jostain. Että mitä voisi tehdä, että turvallisuutesi paranee tai ainakin saat rauhan. Kuulostaa ikävältä ettet voi jatkaa elämää ilman stalkkausta.

Vierailija
10/34 |
15.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Sovitte että lapsen läsnäollessa ei naisia. Selität tuon siskojutun hänelle. Sovitte tarkemmat tapaamisajat lapsen suhteen lastenvalvojalla.

Ilmoita hänet vaikka Napakymppiin tms.

Ei auta, hän tosiaan seuraa minua silloinkin kun en ole lapsen kanssa ja tarkat tapaamisajat on sovittu jo heti kun erosimme.

Minulla on paljon naisia ystävinä ja en kyllä ala heitä välttelemään vain siksi että ex on mustasukkainen vainooja.

Aloittaja

Vierailija
11/34 |
15.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ignooraat kaikki viestit, jotka ei liity lapsen asioihin ja kerrot myös että aiot näin tehdä.

Vierailija
12/34 |
15.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ignooraat kaikki viestit, jotka ei liity lapsen asioihin ja kerrot myös että aiot näin tehdä.

En vastaa niihin, mutta saattaa soittaa 10 krt putkeen ja tulla oven taakse jos en vastaa.

Sen jälkeen alkaa tulla viestiä että tarvitsee apua lapsen kanssa puoli tuntia kun pitää käydä lääkärissä, apteekissa tms.

Aloittaja

Vierailija
13/34 |
15.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitä yhteiset ystävänne sanovat tilanteesta?Sairaalta kuulostaa. Ei normaalit ihmiset kyttää toisia heidän parkkipaikalla. Kirjalliset tapaamiset minuutilleen sopimuksiin ja estot puhelimeen.

Vierailija
14/34 |
15.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos se tulee pimputtamaan ovikelloa, niin et avaa ovea. Ei se voi väkisin lasta sulle hoitoon tuoda. Sovit kaikki vaihdot kodin ulkopuolelle, joku parkkis tms. Et vastaa sen puheluihin, voi laittaa viestiä, jos asia on tärkeä. Voit tehdä paljonkin, jos vain viitsit.

Vierailija
15/34 |
15.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Missä lapsi on silloin kun hän kyttää?

Vierailija
16/34 |
15.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

En vastaa niihin, mutta saattaa soittaa 10 krt putkeen ja tulla oven taakse jos en vastaa.

Sen jälkeen alkaa tulla viestiä että tarvitsee apua lapsen kanssa puoli tuntia kun pitää käydä lääkärissä, apteekissa tms.

Aloittaja

Estot puhelimeen, tarkat tapaamissopimukset eikä mitään apuja muina aikoina. Rajat exälle. Kiusaahan tuo vain on.

Vierailija
17/34 |
15.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ehdota exälle, että mitä jos lapsi muuttaisi sinun luoksesi ja sinä alkaisit päähuoltajaksi?

Vierailija
18/34 |
15.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Aloittaja

Estot puhelimeen, tarkat tapaamissopimukset eikä mitään apuja muina aikoina. Rajat exälle. Kiusaahan tuo vain on.

Tarkat tapaamissopimukset on mutta en halua mitään estoja laittaa, haluan kuitenkin olla tavoitettavissa ihan lapsenkin vuoksi ja juttelen hänen kanssaan melkein joka ilta.

Mielelläni olen lapsen kanssa myös silloin kun ex pyytää, muutoin näen häntä niin vähän.

Aloittaja

Vierailija
19/34 |
15.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mihin aikoinaan ihastuit tuossa henkilössä? 

Vierailija
20/34 |
15.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jos se tulee pimputtamaan ovikelloa, niin et avaa ovea. Ei se voi väkisin lasta sulle hoitoon tuoda. Sovit kaikki vaihdot kodin ulkopuolelle, joku parkkis tms. Et vastaa sen puheluihin, voi laittaa viestiä, jos asia on tärkeä. Voit tehdä paljonkin, jos vain viitsit.

Sinäkö et ota omaa lastasi luoksesi ja et avaa edes ovea jos toinen vanhempi on lapsen kanssa oven takana??? Kummallinen äiti…

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän yksi yksi