Minne pitämään hauskaa vauvan kanssa? Etäisä kaipaa neuvoja.
Missä etäisä voisi käydä 15kk vauvan kanssa? Haluaisin tehdä jotain vauvani kanssa, mistä hän voisi tykätä.
Jostain luin että Finnkinolla oli joskus vauva-kino, mutta tämä mahdollisuus on valitettavasti tauolla.
Uimahalli on jos listalla ja kokeiltu.
En ole koskaan käynyt HopLopissa. Onko tämä vaihtoehto jos miettii että pikkuinen vasta 15kk?
- etäisä37
Kommentit (53)
Tulee mieleen Miisa Nuorgam jonka vauva oli ollut alle puolivuotiaana usean kerran yökylässä tätinsä perheen tai tätinsä miehen luona (Emmi ja miehensä asuvat nykyään erossa) ja ties missä muualla, ja kun vauva oli hyvin levoton eikä nukkunut päivällä eikä yöllä, Miisa päätteli että vauvalla on tylsää ja vauvalle pitää saada harrastetta.
Miksi olet etäisä? Maistuiko viina, vieraat naiset vai etkö osallistunut kodin- ja vauvan hoitoon?
Joku hulttio taas kyselee. Hohhoijaa.
Asukaspuistoon! Siellä on lapsella kivaa ja isilläkin kivaa, lapsi sosialisoituu kuten aikuinenkin.
Miksi jotkut ovat niin ilkeitä ap:lle, joka selvästi haluaa viettää kivaa aikaa taaperonsa kanssa?
Kotona voi viettää kivaa aikaa ja vauvan kanssa rakentaa vaikka pahvilaatikosta talon tms
Kuka uskaltaa antaa pienen lapsensa tuollaiselle toopelle edes tilapäiseen hoitoon.? Tämän on pakko olla trolli.
Tuon ikäiselle lapselle kaikki on vielä uutta ja ihmeellistä. Ihan tavallinen ulkoilu yhdessä ympäristöä ihmetellen on elämys. Esim. sorsia voi käydä katsomassa jossain rannassa, ihmetellä metsää jne.
Kannattaa säätää rattaat niin, että lapsi on sinuun päin. Taaperot juttelevat aktiivisesti ja ottavat kontaktia, osoittelevat asioita ja odottavat sinun kertovan niistä.
Asukaspuistoon! Siellä voi myös ruokailla.
Mä kävin talvella ton ikäisen kanssa hoplopissa. Tykkäsi tosi paljon könytä siinä pienten puolella ja hytkyi tramboliinilla. Mukavaa vaihtelua kun leikkipuistot on jäätyneet lumikoppuroiksi.
Itse kun en enää voi mennä minnekään niin lapsetkaan eivät pääse.
Olen moninkertainen mummi, ja parhaillaan aika usein 17 kuukauden ikäisen nuorimman lapsenlapsen kanssa. En ole koskaan ollut missään leikkipuistoa ,jännittävämmästä’ paikassa hänen kanssaan. Me teemme palapelejä, luen kirjoja, laulan laulukirjoista, teemme sormileikkejä, piirrämme (minä piirrän ja hän ehdottaa mitä, ja ihastelee tuloksia), rakennamme Lego-duploilla, kokoamme puujunaa. Ulos lähden yleensä päiväunien aikaan: lapsi ulkoilee puolisen tuntia ja sitten nukkuu rattaissa.
Tsemppiä!
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Metsään tukimaan paikkoja, pienimmille suunnattu nukketeatteri, HopLopissa on pehmeät lattiat niin vauva pääsee ryömimään nopeammin, joku pieneläintila minne pääsee syöttämään ja paijaamaan eläimiä. Ooppera & baletti järjestää ilmaisia vauvojen taidetuokioita. Lapsille suunnatut museokierrokset missä saa koskea paikkoja (esim. Turussa Aboa Vetus, missä voi tutustua keskiaikaisiin rakennuksiin).
Vienpä vauvan tutustumaaan keskiaikaisiin rakennuksiin.
Kyllä vauvakin pääsee tunnelmaan: https://www.aboavetusarsnova.fi/fi/nayttelyt/vanha-turku
Museosta löytyy tutkittavaa kaikenikäisille. Menneeseen voi eläytyä itse kokeillen, pelaten tai leikkien. Kirjoita vahataululle, pyöritä suristinluuta tai leiki kauppiaan taloa esittävällä nukkekodilla! Luutarhassa voi tunnistaa luita ja tutustua eläinten historiaan.
No sori kyllä mä ihmettelen, että miksi niitä mukuloita pitää tehdä jos jo vauva-aikana koittaa ero.