Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Lapsella korona, kotitesti tehty, mistä virallinen tulos?

Vierailija
15.02.2022 |

Eli 8-vuotias lapsi sai juuri positiivisen tuloksen kotitestillä. Pitääkö virallinen testi (kotiin potilasta hoitamaan jäävän vanhemman tartuntatautipvrahaa varten )käydä ottamassa yksityisellä vai testaavatko kunnallisella puolella enää ollenkaan? Lapsi ei kuulu riskiryhmään.

Kommentit (40)

Vierailija
1/40 |
15.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joka tuutissa toitotetaan, että ei testiin. Sairasta kotona.

Vierailija
2/40 |
15.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Me ei ainakaan päästy testiin, vaikka virallinen positiivinen testitulos olisi ollut tärkeä 6kk passia varten matkustelua ajatellen. Tyttö oli 8 päivää kovassa kuumeessa. Sanottiin, että ainoastaan vakavasti riskiryhmäläiset ja sote-työntekijät pääsevät testeihin.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/40 |
15.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Joka tuutissa toitotetaan, että ei testiin. Sairasta kotona.

Kotiin ei voi jäädä ilman lääkärintodistusta. Työnantaja vaatii sairauslomatodistuksen mun tai lapsen sairaudesta heti ensimmäisestä poissaolopäivästä. Muuten loppuu rahantulo. Tartuntatautipäivärahaan taas tarvitaan virallinen testi.

Vierailija
4/40 |
15.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yksityiselle tai sitten ette testaa virallisesti ollenkaan vaan pysytte kotona.

Vierailija
5/40 |
15.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihan julkisella saatiin koko perheelle heti. Kukaan ei riskiryhmää ja todenmukaisesti vastattiin koronabottiin pk-seudulla.

Vierailija
6/40 |
15.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Riippuu alueesta ilmeisesti pääseekö testiin.

Vierailija
7/40 |
15.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Me ei ainakaan päästy testiin, vaikka virallinen positiivinen testitulos olisi ollut tärkeä 6kk passia varten matkustelua ajatellen. Tyttö oli 8 päivää kovassa kuumeessa. Sanottiin, että ainoastaan vakavasti riskiryhmäläiset ja sote-työntekijät pääsevät testeihin.

No jos syynä on matkustus niin tietysti testi maksetaan omasta pussista! Oireisena tyttö olisi kyllä saanut PCR-testistä Kela-korvauksen lääkärinlähetteellä. Täällä pk-seudulla eräs testausfirma laski hintansa Kela-korvauksen tasolle ja heiltä saa lähetteen, joten oireiselle omavastuu on 0e.

Vierailija
8/40 |
16.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ihan julkisella saatiin koko perheelle heti. Kukaan ei riskiryhmää ja todenmukaisesti vastattiin koronabottiin pk-seudulla.

Oletteko mistäpäin ja milloin pääsitte, ihan nyt lähiaikoinako? 

Vierailija
9/40 |
16.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kävimme yksityisellä, julkiselle ei pääse käytännössä kukaan enää pk-seudulla.

Vierailija
10/40 |
16.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eikö testiin pitäisi päästä, jos tarvitsee todistuksen tartuntatautipäivärahaa varten? Myös siis sinä tapauksessa, että sairastunut on lapsi. Ainakiin itse pääsin viralliseen testin kun itse sairastuin, sillä meillä työnantaja vaatii hakemaan tartuntatautipäivärahaa Kelalta.

Vierailija
11/40 |
16.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Onpa erikoista, sillä me emme päässeet Helsingissä julkiselle, vaikka perheenjäsenellä oli varmistettu korona ja meillä oli oireita.

Vierailija
12/40 |
16.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eikö tähän nyt voi soveltaa ihan vanhaa asiaa. Jos lapsi on sairas niin vanhempi voi jäädä hoitamaan ihan omalla ilmoituksella niin kuin tähänkin asti. Ei ole mitään väliä mikä sairaus lapsella on. Vanhempi voi mennä töihin jo on itse oireeton ja jos lapselle löytyy hoitaja muualta.

Vierailija
13/40 |
16.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Eikö testiin pitäisi päästä, jos tarvitsee todistuksen tartuntatautipäivärahaa varten? Myös siis sinä tapauksessa, että sairastunut on lapsi. Ainakiin itse pääsin viralliseen testin kun itse sairastuin, sillä meillä työnantaja vaatii hakemaan tartuntatautipäivärahaa Kelalta.

Tartuntatautipäivärahaa saa siinä tapauksessa, että tartuntatautilääkäri määrää eristykseen tai karanteeniin. Pelkkä positiivinen testitulos ei siis riitä vaan pitää olla myös tuo määräys. Jos tartuntatautilääkäriltä ei em määräystä ole, haetaan normaaliin tapaan sairaslomaa ja kelasta sairauspäivärahaa. 

Vierailija
14/40 |
16.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jyväskylässä viime viikolla ei enää saanut ellei ollut riskiryhmäläinen tai työskennellyt sotealalla . 

Joten eroja taas on näkyy löytyvän alueiden välillä

Vierailija
15/40 |
16.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tää on kyllä jännä asia, joka paikassa tosiaan toitotetaan, että testiin vaan riskiryhmät ja sote-alalla työskentelevät, muut voivat sairastaa kotona. 

Itse sairastan kotona, mutta huomaan somesta, että lähes 100 %  kaikki kuitenkin käyvät varmistamassa kotitestitulokset virallisessa testissä. 

Miksi? Eikö kotitesteihin luoteta vai pelätäänkö että tulee jälkitauteja? 

Miksi on ohjeet, että sairasta kotona, jos suurin osa ei sitä noudata? Tunnolliset, ohjeita noudattavat, ovat vähän hämillään välillä. 

Vierailija
16/40 |
16.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Eikö tähän nyt voi soveltaa ihan vanhaa asiaa. Jos lapsi on sairas niin vanhempi voi jäädä hoitamaan ihan omalla ilmoituksella niin kuin tähänkin asti. Ei ole mitään väliä mikä sairaus lapsella on. Vanhempi voi mennä töihin jo on itse oireeton ja jos lapselle löytyy hoitaja muualta.

Meidän työpaikalla ei omalla ilmoitusella saa jäädä edes sairasta lasta hoitamaan.

Vierailija
17/40 |
16.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kaikilla aloilla pelkkä oma ilmoittaminen ei riitä.

Vierailija
18/40 |
16.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Meidän työpaikalla ei omalla ilmoitusella saa jäädä edes sairasta lasta hoitamaan.

Sitten haetaan sairaslomatodistus ihan kuten tehtiin ennen pandemiaakin. 

Vierailija
19/40 |
16.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pitää valehdella, että on vakavia oireita, niin pääsee testiin. Muuten ei pääse.

Vierailija
20/40 |
16.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Sitten haetaan sairaslomatodistus ihan kuten tehtiin ennen pandemiaakin. 

Paitsi, ettei se tk:n takaisinsoitto toimi. Viikonkaan päästä ei soittoa kuulu. Se kun olisi ainoa keino varata aika terkkarille.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi yksi kaksi