Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Lapsella korona, kotitesti tehty, mistä virallinen tulos?

Vierailija
15.02.2022 |

Eli 8-vuotias lapsi sai juuri positiivisen tuloksen kotitestillä. Pitääkö virallinen testi (kotiin potilasta hoitamaan jäävän vanhemman tartuntatautipvrahaa varten )käydä ottamassa yksityisellä vai testaavatko kunnallisella puolella enää ollenkaan? Lapsi ei kuulu riskiryhmään.

Kommentit (40)

Vierailija
21/40 |
16.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Virallisen testituloksen tarvitsee EU:n koronatodistusta varten. Minä sairastin tammikuussa ennen kuin olin ehtinyt saada kolmatta rokotusta, joten todistus olisi vanhentunut jos en olisi käynyt virallisessa testissä. Ja todistuksen taas tarvitsee, jos aikoo ulkomaille. En nyt varmasti sano, että olisin minnekään matkalle lähdössä, mutta onpahan ainakin todistus sairastetusta taudista plakkarissa.

Vierailija
22/40 |
16.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Joka tuutissa toitotetaan, että ei testiin. Sairasta kotona.

Kotiin ei voi jäädä ilman lääkärintodistusta. Työnantaja vaatii sairauslomatodistuksen mun tai lapsen sairaudesta heti ensimmäisestä poissaolopäivästä. Muuten loppuu rahantulo. Tartuntatautipäivärahaan taas tarvitaan virallinen testi.

Hanki se sl todistus.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/40 |
16.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pääkaupunkiseudulla alkaa testit vetää taas, kun pahin alkaa olla ohi. Maakunnissa tullaan perässä ja pahin tilanne päällä tai kohta tulossa. Ei se huippu kestä kuin 2-3 viikkoa. Tasaantuu, kun kaikki sairastaneet :D.

Vierailija
24/40 |
16.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Virallisen testituloksen tarvitsee EU:n koronatodistusta varten. Minä sairastin tammikuussa ennen kuin olin ehtinyt saada kolmatta rokotusta, joten todistus olisi vanhentunut jos en olisi käynyt virallisessa testissä. Ja todistuksen taas tarvitsee, jos aikoo ulkomaille. En nyt varmasti sano, että olisin minnekään matkalle lähdössä, mutta onpahan ainakin todistus sairastetusta taudista plakkarissa.

Eu koronarokotustodistukseen vaaditaan 2 rokotetta, ei kolmea.

Todistusta ei kohta enää missään matkustaessakaan tarvita.

Nyt pitäisi jo päästä tästä yli. Korona on ohi ja elämä jatkuu.

Vierailija
25/40 |
16.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Eikö testiin pitäisi päästä, jos tarvitsee todistuksen tartuntatautipäivärahaa varten? Myös siis sinä tapauksessa, että sairastunut on lapsi. Ainakiin itse pääsin viralliseen testin kun itse sairastuin, sillä meillä työnantaja vaatii hakemaan tartuntatautipäivärahaa Kelalta.

Ei. Nyt ei enää tartuntatautipäivärahaa tarvita, sairasloma riittää.

Vierailija
26/40 |
16.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Eikö tähän nyt voi soveltaa ihan vanhaa asiaa. Jos lapsi on sairas niin vanhempi voi jäädä hoitamaan ihan omalla ilmoituksella niin kuin tähänkin asti. Ei ole mitään väliä mikä sairaus lapsella on. Vanhempi voi mennä töihin jo on itse oireeton ja jos lapselle löytyy hoitaja muualta.

Meidän työpaikalla ei omalla ilmoitusella saa jäädä edes sairasta lasta hoitamaan.

Niin?

Mistä olet ennen sen sl todistuksen hankkinut??

Vierailija
27/40 |
16.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Eikö tähän nyt voi soveltaa ihan vanhaa asiaa. Jos lapsi on sairas niin vanhempi voi jäädä hoitamaan ihan omalla ilmoituksella niin kuin tähänkin asti. Ei ole mitään väliä mikä sairaus lapsella on. Vanhempi voi mennä töihin jo on itse oireeton ja jos lapselle löytyy hoitaja muualta.

Meidän työpaikalla ei omalla ilmoitusella saa jäädä edes sairasta lasta hoitamaan.

Sitten haetaan sairaslomatodistus ihan kuten tehtiin ennen pandemiaakin. 

Paitsi, ettei se tk:n takaisinsoitto toimi. Viikonkaan päästä ei soittoa kuulu. Se kun olisi ainoa keino varata aika terkkarille.

No sitten kysyy työnantajalta, miten pitää toimia, jos lapsi on sairaana, lääkäriin ei pääsee eikä lasta voi jättä yksin kotiinkaan. Kysyy, voiko käyttää lomapäiviä, saako palkatonta vapaata vai ottaako lapsen mukaansa töihin. 

Vierailija
28/40 |
16.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Koronabotin kautta tosiaan testiin pääsee vaivattomasti, itse asun Porvoossa. Vapaita aikoja kaikille päiville satakunta, sen kuin valitsee mieluisimman.

Haluttiin perheenjäsenillemme virallinen merkintä ja todistus sairastetusta koronavirusinfektiosta.

Vierailija
29/40 |
16.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä vaan EU:n todistus vanhenee eikä kaksi rokotusta jossain vaiheessa riitä:

Todistusten voimassaolo

EU:n digitaalisen koronatodistuksen voi saada seuraavien todistusten tai testitulosten perusteella:

rokotustodistus, josta käy ilmi, että perussarjan viimeisen rokotteen saamisesta on kulunut vähintään 14 päivää ja enintään 270 päivää, tai että henkilö on saanut tehosterokotuksen

TAI

PCR-testin negatiivinen testitulos, joka on saatu enintään 72 tuntia ennen matkustamista, tai pika-antigeenitestin negatiivinen tulos, joka on saatu enintään 24 tuntia ennen matkustamista.

TAI

covid-19-taudista parantumisesta saatu todistus, josta käy ilmi, että ensimmäisestä positiivisesta testituloksesta on kulunut enintään 180 päivää.

Tehosterokotuksesta annetun rokotustodistuksen voimassaolo

Tehosterokotuksesta annetun rokotustodistuksen voimassaoloa ei toistaiseksi rajoiteta. Perussarjan 9 kuukauden vakiohyväksyntäaikaa ei siis sovelleta tehosterokotuksesta annettuihin rokotustodistuksiin. Voidaan olettaa, että tehosterokotuksen antama suoja voi kestää pidempään kuin perusrokotussarjan antama suoja.

Komissio seuraa tiiviisti asiaa koskevaa uutta tieteellistä näyttöä. Näytön perusteella komissio saattaa myöhemmin ehdottaa, että myös tehosterokotusten jälkeen annettavien rokotustodistusten hyväksyntäaikaa rajoitetaan.

Vierailija
30/40 |
16.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Koronabotin kautta tosiaan testiin pääsee vaivattomasti, itse asun Porvoossa. Vapaita aikoja kaikille päiville satakunta, sen kuin valitsee mieluisimman.

Haluttiin perheenjäsenillemme virallinen merkintä ja todistus sairastetusta koronavirusinfektiosta.

Koronabot toimii muualla Uudellamaalla paitsi Helsingissä. Helsinki vetää tiukempaa linjaa ja yrittää aktiivisesti estää testauksen.

Vierailija
31/40 |
16.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

No olisko soittaminen työterveyteen mitään? Älä nyt helkkarissa lähe ympäri kyliä tartuttaa muita saadakses testin

Vierailija
32/40 |
16.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Pitää valehdella, että on vakavia oireita, niin pääsee testiin. Muuten ei pääse.

Helsingissä Omaolo ei päästänyt testiin, vaikka perheenjäsenellä on korona ja klikkasimme vaikka kuinka pahat oireet. Tuli vaan vastausteksi jotain sellaista, mistä ymmärsin, että jos ollaan niin sairaita, että joudumme sairaalaan, niin siellä päästään testiin.

Vierailija
33/40 |
16.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

En lukenut koko keskustelua läpi, mutta kävin itse pcr-testissä 9livesilla. Katso nettisivuilta löytyykö teidän läheltä. Maksoi itselleni 35 e, 100 e meni kelakorvaukseen automaattisesti. Tulos tuli tekstarina, ja näkyy myös omakannassa.

Vierailija
34/40 |
16.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

En kyllä luottaisi, että matkustamisessa rokotevelvoitteet poistuu ihan heti. Ranskassa ei taida sairastettu tautikaan riittää, vaan tarvitaan kolme kaikkialle.

Vierailija
35/40 |
16.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kaikilla aloilla pelkkä oma ilmoittaminen ei riitä.

Miten on ennen toimittu, siis jos vaikka lapsi on oksennustaudissa?

Vierailija
36/40 |
16.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kaikilla aloilla pelkkä oma ilmoittaminen ei riitä.

Miten on ennen toimittu, siis jos vaikka lapsi on oksennustaudissa?

Menty kipeenä hakemaan todistus? Ennenhän levis pöpöt miten sattuu, kun töissä niiskuteltiin ja voivoteltiin mut ei jääty kotiin. (tämä ennen koronaa) onneks ollaan vähän viisaannuttu, että niitä kollegoita ei mielellään tartutettais. Kivempi firmallekin (:

Vierailija
37/40 |
16.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Riippuu missä olet. Monessa kunnassa saa ihan terkkarista.

Vierailija
38/40 |
16.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Senkun hankkii sairaslomalapun. Eipä tuo eristys muutenkaan ole enää kuin 5 päivää. Jos oireet jatkuu lievinä sen jälkeen, niin saa mennä köhimään töihiin/kouluun. Kuume on nykyään uusi kriittinen mittari, milloin pitää olla kotona... Ollaan jo tovi oltu tilanteessa, antaa levitä vaan.

Vierailija
39/40 |
16.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ainakin Helsingissä testaavat kaikki rokottamattomat mukisematta.

Meillä 11 v lapsi teki positiivisen kotitestin.

Sen jälkeen menin omaolo.fi, täytin kyselyn, tunnistauduin omilla pankkitunnuksilla ja asioin tyttäreni puolesta (siellä tarjotaan sellainen vaihtoehto).

Kyselyjen jälkeen pääsin suoraan nettiajanvaraukseen ja minulla oli valittavana HUS alueen kaikki julkiset näytteenottopaikat. Valitsin samalle illalle drive-in testin kotimme läheltä. Ei edes maksanut mitään.

Positiivinen tulos tuli tekstarina kännykkään aamuyöllä.

Vierailija
40/40 |
16.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos klikkaat omaolossa, että ei ole rokotetta, pääset suoraan testiin.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän kahdeksan kaksi