Istutin kaupan ruohosipuliruukun multaan.
Kasvaako siitä? Onko kokemusta?
Kommentit (9)
Saattaa kasvaa. Itse laitoin muutama vuosi sitten, muistaakseni silloin kuihtui lähes heti, mutta seuraavana kesänä kasvoi taas.
Kun se monesti on juuri niin että nirsoilevat kotikasvattajalla kun tottuneet parempiin oloihin :) ap
Ei olw myse norsoilusta tai huonosta hoidosta vaan siitä, että kaupan yrtit, salaatit ja ruohosipulit on vesiviljeltyjä ja niiden juuret eivät ole tottuneet multaan.
Salaatit ym. ainakin kasvaa kun laittaa syvälle lautaselle sen ruukun sellaisenaan ja lautaselle vettä.
Ruohosipuli on aika sitkeä kasvi. Itse istutin kaupan lähes mädäntyneen ruohosipulin ulos ja hyvin kasvaa nyt!
[quote author="Vierailija" time="29.06.2015 klo 19:09"]Ei olw myse norsoilusta tai huonosta hoidosta vaan siitä, että kaupan yrtit, salaatit ja ruohosipulit on vesiviljeltyjä ja niiden juuret eivät ole tottuneet multaan.
Salaatit ym. ainakin kasvaa kun laittaa syvälle lautaselle sen ruukun sellaisenaan ja lautaselle vettä.
[/quote]
Kannattaa kokeilla ennenkuin puhuu.
Kaikki kaupan salaatit ja esim ruohosipuli, basilika ja persilija viihtyy ihan hyvin ulkona istutettuna.
Jos vesiviljellä tahtoo, on sekin mahdollista. Mulla on indoor herb garden
Ruukkusalaattikin kasvaa, kun jättää siihen vähän niitä ihan pienimpiä lehtiä. Sitten istutan ne ulos, ja kastelen runsaasti.
Useimmat yrtit pitävät hieman hiekkaisesta mullasta, esim. litran ruukkuun desi hiekkaa niin kasvi viihtyy paremmin.
No mitä luulet. Se ln kaupan ruohosipulia niin ei kasva. Se kasvaa vaan kauppamullassa ja kauppa auringossa.