lapsen teko ei todellakaan ole kropan pilaamisen arvoista!
En totisesti näe että lapsen saattaminen maailmaan ja vähintään 18 vuoden sitoutuminen siihen olisivat sellaisia asioita että niiden takia "kannattaa" aiheuttaa vapaaehtoisesti kamalia jälkiä kroppaan.
N22
Kommentit (111)
[quote author="Vierailija" time="29.06.2015 klo 18:52"]
[quote author="Vierailija" time="29.06.2015 klo 18:50"]Selvä. Mun kropassa ei ole jälkiä mun 2 lapsesta, koska liikkua voi myös lasten kanssa. Samoin terveellisesti syöminenkin on ihan ok. n23 [/quote] Niinhän sinä luulet ettei ole. Ei yhtään viirua, ei milliäkään laajenneet nännipihat, ei senttiäkään roikahtaneet rinnat? Salli mun nauraa. N22
[/quote]
Voi kuule, se tapahtuu sinullekin iän myötä, vaikka et hankkisi yhtäkään lasta.. Joten mitäpä väliä sillä on, onko se hankittu lasten avulla vai tekeekö luonto sen? Eikä kaikilla jää mahaan tyhjää tai ryppyistä nahkaa, tyhjiä' rintoja tai muutakaan.
[quote author="Vierailija" time="29.06.2015 klo 19:46"]
Olen aivan samaa mieltä kanssasi. Yhden tein ja kaiken oman menetin. Ihana lapsi mutta minua ei ole enää olemassa. Ja tuntuu myös pahalta hänen puolestaan, että tällaiseen maailmaan hänet tein. Nykyään olisin viisaampi. Ja en ole mikään kylmä äiti, päinvastoin.
[/quote]
jos olisit tehnyt lapselle sisaruksen tähän elämään tukihenkilöksi, ei ehkä tuntuisi yhtä tyhjältä ja pahalta. Yksin ei ole hyvä olla, vaan rakkauden ja tuen määrä tuplaantuu lasten määrän myötä. Älkää siis arvostelko ainoita lapsia, jos luulette heidän rypevän huomiossa, tuessa ja rakkaudessa. Valitettavasti se ei mene niin päin.
[quote author="Vierailija" time="29.06.2015 klo 19:11"][quote author="Vierailija" time="29.06.2015 klo 19:04"]
[quote author="Vierailija" time="29.06.2015 klo 19:01"]Mutta ajatella, jotkut saa kaiken, lapset ja täysin virheettömänä pysyneen vartalon. Harmi vaan, sitä miten käy ei voi tietää etukäteen. [/quote] Älä nyt viiti, kyllä se aina jotain merkkejä jättää. Hoikallakin mahanahka jää löysäksi, eri asia sitten haittaako vai ei.
[/quote]
voit toki olla uskomatta, jos se sulle saa paremman mielen.
terv. eräs, jolla ei tosiaan jäänyt yhtään mitään jälkiä kahdesta lapsesta. ei arpia, ei löysää nahkaa, tissitkin ovat tasan samanlaiset kuin 15-vuotiaana kolmen vuoden imetyksen jälkeen. pillussa tosin oli pieni arpi, mutta se katosi puolessa vuodessa.
[/quote]
On fysiologinen mahdottomuus ettei raskaus ja etenkin monen vuoden imetys jättäisi MITÄÄN jälkiä naisen vartaloon, saati että kroppa ei muuttuisi 15-vuotiaasta. Samankaltainen voi olla, ja palautua hyvin, mutta kehomme vanhenee vääjäämättä, eikä kenelläkään meistä ole enää samaa vartaloa kuin 15 vuotiaana, surullista mutta totta.
T. Lekuri
Mä ymmärrän et joillakin se kroppa ottaa itteensä raskaus ajasta.. Tosin itelläni o kolme lasta ja käytän niitä käsipainoina ja kanniskelen ja telmin niiden kanssa niin mun kroppa on kyl paremmassa kunnossa kuin ennen lapsia.. Siis ei mihinkään kuntosalilla tartte mennä. Mukulat rattaisiin ja juoksemaan:) ihanaa kun saa liikkua!
[quote author="Vierailija" time="29.06.2015 klo 19:51"]
[quote author="Vierailija" time="29.06.2015 klo 18:52"]
[quote author="Vierailija" time="29.06.2015 klo 18:50"]Selvä. Mun kropassa ei ole jälkiä mun 2 lapsesta, koska liikkua voi myös lasten kanssa. Samoin terveellisesti syöminenkin on ihan ok. n23 [/quote] Niinhän sinä luulet ettei ole. Ei yhtään viirua, ei milliäkään laajenneet nännipihat, ei senttiäkään roikahtaneet rinnat? Salli mun nauraa. N22
[/quote]
Voi kuule, se tapahtuu sinullekin iän myötä, vaikka et hankkisi yhtäkään lasta.. Joten mitäpä väliä sillä on, onko se hankittu lasten avulla vai tekeekö luonto sen? Eikä kaikilla jää mahaan tyhjää tai ryppyistä nahkaa, tyhjiä' rintoja tai muutakaan.
[/quote]Ihme jankkaaja. Johan se selvitettiin, että kaikille naisille ei ole ydhentekevää, rupsahtaako 70-vuotiaana vai 27-vuotiaana.
[quote author="Vierailija" time="29.06.2015 klo 19:45"]No, mulla on vain kolme lasta, mutta mahdun samoihin vaatteisiin kuin ennen raskauksia. Vaatekoko 36. Kuntoni on nykyään jopa parempi niin fyysisesti kuin henkisestikin. Kannatti siis olla raskaana ja melko isot lapsetkin synnyttää. Imetystä jokaiselle vuoden ajan.
[/quote] Jaa. Eikö voi treenata ellei ole synnyttänyt? Tai jääkö henkisesti epävakaaksi jos ei synnytä?
En ole täydellinen kolmen lapsen jälkeen, jännä jos olisin ku en ollu silloin ennenkään☺ mut mitä sit. Jos joku ei halua lapsia jostain syystä ni mul on helppo ratkaisu; niitä ei kannata tehdä. Ja toisen syyt ei kuulu muille.
Jos on jo valmiiksi noin vitun pinnallinen ja aikoo leikellä ja botoxoida itsensä vielä 80vuotiaanakin, miksei samalla voisi leikellä pillunsa ja tissinsä ja vatsanahkansa ja tehdä lapsen?
Tai no, jätä lisääntyminen suosiolla vähän enemmän aivosoluja perintönä jättäville, jooko..
Mä myönnän, että mä ajattelin vielä 22-vuotiaana samoin kuin ap. Nyt 27-vuotiaana yhden lapsen (toinen tulossa) äitinä mua lähinnä huvittaa tuo mustavalkoinen ajatusmaailma, jonka omasin.
Toki alapää näyttää hiukan erilaiselta, mutta yksikään tuntematon ei voisi varmuudella tietää mun olleen raskaana, jos seisoisin alasti kaiken kansan pällisteltävänä. Ei ainuttakaan arpea, tissit yhtä terhakkaaat kuin ennen raskautta eikä löysää vatsanahkaa.
Kummasti ikä tuo lisää älyä päähän.
[quote author="Vierailija" time="29.06.2015 klo 19:55"]
[quote author="Vierailija" time="29.06.2015 klo 19:46"]
Olen aivan samaa mieltä kanssasi. Yhden tein ja kaiken oman menetin. Ihana lapsi mutta minua ei ole enää olemassa. Ja tuntuu myös pahalta hänen puolestaan, että tällaiseen maailmaan hänet tein. Nykyään olisin viisaampi. Ja en ole mikään kylmä äiti, päinvastoin.
[/quote]
jos olisit tehnyt lapselle sisaruksen tähän elämään tukihenkilöksi, ei ehkä tuntuisi yhtä tyhjältä ja pahalta. Yksin ei ole hyvä olla, vaan rakkauden ja tuen määrä tuplaantuu lasten määrän myötä. Älkää siis arvostelko ainoita lapsia, jos luulette heidän rypevän huomiossa, tuessa ja rakkaudessa. Valitettavasti se ei mene niin päin.
[/quote]
Siis että mitä? Itsellä on sisaruksia ja olisin todellakin toivonut niitä myös lapselleni, mutta en voinut edes harrastaa seksiä vuosiin lapseni syntymän jälkeen. Korjausleikkauksen kun viimein sain, tuntui tosiaan siltä etten jaksa käydä sitä enää uudestaan läpi. Keskityin siis tähän olemassa olevaan lapseen. Ja hänellä on kyllä hyvin paljon lähipiirissä jopa sisarusten kaltaisia ihmisiä. Pitääkö erikseen sanoa vielä, että vaikka en ole kylmä äiti, niin en myöskään mikään höperö hyyssääjä. Minulla oli haave useasta lapsesta, perheestä. Pitääkö äitien aina olla pahoillaan, jos toteaa sen faktan mitä minäkin? Olen onnellinen jokaisen äidin puolesta, mutta kun meitäkin on, joille raskaus on aiheuttanut lopunikäisiä ongelmia. Ja ihan fyysisiä sellaisia.
Hah, ikääntyminen tuo samat muutokset kuitenkin.
[quote author="Vierailija" time="29.06.2015 klo 19:05"]
[quote author="Vierailija" time="29.06.2015 klo 18:51"]Mikä avauksen pointti oli? [/quote] Että en halua olla typerä emakko joka punnertaa porsaita maailmaam[quote author="Vierailija" time="29.06.2015 klo 18:57"][quote author="Vierailija" time="29.06.2015 klo 18:54"][quote author="Vierailija" time="29.06.2015 klo 18:52"]Kerrotko missä ne jäljet on? En löydä mitään jälkiä. :O Mulla tosin on vain yksi lapsi. Vaikuttaako se? [/quote] Sama vastaus kuin no. 2:lle. Ei tarvitse olla patalaput+ mustat viirut mahassa. Kyllä miehesi tuntee löystyneen vatsanahkasi ja huomaa hitusen lätistyneet tissisi. N22 [/quote] Eli mieheni valehtelee minulle kun vasta kehui tissejä ja persettä! Hitto mikä sika! [/quote] Se reppana joko a) ei tiedä paremmasta b) tietää muttei kuitenkaan saisi parempaa c) pitää kodinhoitajan tyytyväisenä jotta voi turvallisesti juosta (synnyttämättömän) panonsa luona.
[/quote]
mulle tulee jotenkin surillinen olo tämän kirjoittajan puolesta. Ei voi olla kiva olo ton pään sisällä :(
[quote author="Vierailija" time="29.06.2015 klo 18:57"][quote author="Vierailija" time="29.06.2015 klo 18:52"]Selvä. Katotaan sitten kun olet 70, kuinka hehkeä olet :)
[/quote]
Hehkeämpi kuin te jotka olette ensin kantaneet koripallon kokoista möllykkää vatsanpeitteidenne takana 9kk ja sitten vitut tötteröllä punnertaneet ne maailmaan.
N22
[/quote]
Sä olet niin lapsellinen vielä, että hyvä vaan, jos päätät ensin aikuistua.
[quote author="Vierailija" time="29.06.2015 klo 19:38"][quote author="Vierailija" time="29.06.2015 klo 19:15"]Ap on just saanut pakit yh-mammalta. :(
[/quote]
No just, ketjun väsynein läppä. Oppinut reppana sen jostain muusta ketjusta. Yh:t ei pakkeja jakele, niiden aivot ei riitä edes ehkäisyn käyttöön niin miten sitten jalkojen ristissä pitämiseen.
[/quote]
:-D Tarja Halosen aivot ovat siis sinua huonommat, koska hän oli yh. Mikä aukoton logiikka. Olet vähintään ydinfyysikko itse?
[quote author="Vierailija" time="29.06.2015 klo 19:28"][quote author="Vierailija" time="29.06.2015 klo 19:17"][quote author="Vierailija" time="29.06.2015 klo 19:13"][quote author="Vierailija" time="29.06.2015 klo 19:05"][quote author="Vierailija" time="29.06.2015 klo 18:55"][quote author="Vierailija" time="29.06.2015 klo 18:50"]Selvä. Mun kropassa ei ole jälkiä mun 2 lapsesta, koska liikkua voi myös lasten kanssa. Samoin terveellisesti syöminenkin on ihan ok.
n23
[/quote] Paitsi että pillu on huomattavasti väljempi.
[/quote]
Sullako on kokemusta tästä? Oma alapääni tiukentui kyllä synnytyksen jälkeen, vaikka aina on lantionpohjalihakset olleet hyvässä kunnossa.
[/quote] No niinpä tietenkin. Tottakai se tiukentui. Kuinkas muuten. Ja on, on kokemusta. Vaimolla väljeni pysyvästi.
[/quote]
Vaimollasi on löysät lantuonpohjalihakset. Se on osittain sinunkin syytäsi. Treeniä treeniä. ;) Ne voi muuten olla löysät vaikkei olisi ikinä synnyttänytkään.
[/quote] Niin ainahan kaikki on miehen vika. En osannut odottaa tällaista muutosta seksiin. Missään ei lukenut, kukaan ei kertonut ettei se palaudu. Vaimo ei halua treenata. Ei jaksa treenata. On vihjailtu kauniisti ja valiteltu ihan suoraan miksi ei mälli aina lennä ja varsinkaan orkkua tule vaikka lasti lentäisikin.
[/quote]
Se on sitten vain vaimosi omaa laiskuutta. Ei johdu synnytyksestä. Niitä lantionpohjalihaksia on hyvä treenata jo ennen ensimmäistä raskautta ja imetys nopeuttaa palautumista kun kohtu supistelee. Osta vaimollesi geishakuulat. Niillä voi olla helpompi aluksi treenata. Ja kun seuraavan kerran harrastatte seksiä, pyydä häntä jännittämään lantionpohjalihaksia niin huomaat onko niissä voimaa vai onko löysät. En siis mitenkään pahalla neuvo. Itseänikin pelotti että alapää löystyisi ja jumppailin ehkä liikaakin. Olikin sitten synnytyksen jälkeen kireämpi kuin aiemmin, vaikka aina on ollut tiukka.
[quote author="Vierailija" time="29.06.2015 klo 19:43"]Mun yhdellä lapsettomalla miespuolisella eksällä oli raskausarpia reisissä ja peffassa. Sanoi, että tulivat teininä kun kasvoi nopeasti. Mulla taas ei ole raskausarpia, vaikka on lapsia.
[/quote]
Ei mullakaan ole raskausarpia vaikka on lapsi, mutta siskollani on vaikka hänellä ei ole lapsia. Hän on lihonut ja laihtunut ja taas lihonut nopeasti.
[quote author="Vierailija" time="29.06.2015 klo 19:51"][quote author="Vierailija" time="29.06.2015 klo 18:52"]
[/quote]
[/quote]
Mulla se tyhjä nahkareppu mahassa kesti ehkä kaksi päivää. Nyt on sama pyykkilautavatsa kuin ennen raskautta. Olihan se löllykkä aika koomisen näköinen. :D
[quote author="Vierailija" time="29.06.2015 klo 19:07"][quote author="Vierailija" time="29.06.2015 klo 19:04"][quote author="Vierailija" time="29.06.2015 klo 18:54"]
[quote author="Vierailija" time="29.06.2015 klo 18:52"]Kerrotko missä ne jäljet on? En löydä mitään jälkiä. :O Mulla tosin on vain yksi lapsi. Vaikuttaako se? [/quote] Sama vastaus kuin no. 2:lle. Ei tarvitse olla patalaput+ mustat viirut mahassa. Kyllä miehesi tuntee löystyneen vatsanahkasi ja huomaa hitusen lätistyneet tissisi. N22
[/quote]
So what!
[/quote]
Juuri tuolla asenteella ajat miehesi vieraisiin. So what?
[/quote]
Millä asenteella? Mies halusi lapsia, ei se ollut mikään "äidin projekti" meillä.
[quote author="Vierailija" time="29.06.2015 klo 19:05"][quote author="Vierailija" time="29.06.2015 klo 18:51"]Mikä avauksen pointti oli?
[/quote]
Että en halua olla typerä emakko joka punnertaa porsaita maailmaam[quote author="Vierailija" time="29.06.2015 klo 18:57"][quote author="Vierailija" time="29.06.2015 klo 18:54"][quote author="Vierailija" time="29.06.2015 klo 18:52"]Kerrotko missä ne jäljet on? En löydä mitään jälkiä. :O Mulla tosin on vain yksi lapsi. Vaikuttaako se?
[/quote]
Sama vastaus kuin no. 2:lle.
Ei tarvitse olla patalaput+ mustat viirut mahassa.
Kyllä miehesi tuntee löystyneen vatsanahkasi ja huomaa hitusen lätistyneet tissisi.
N22
[/quote]
Eli mieheni valehtelee minulle kun vasta kehui tissejä ja persettä! Hitto mikä sika!
[/quote]
Se reppana joko a) ei tiedä paremmasta b) tietää muttei kuitenkaan saisi parempaa c) pitää kodinhoitajan tyytyväisenä jotta voi turvallisesti juosta (synnyttämättömän) panonsa luona.
[/quote]
Ai kodinhoitajaakin vielä? Saisi sitten juosta niiden panojensa luona useammin ja jättää välillä minut rauhaan.