lapsen teko ei todellakaan ole kropan pilaamisen arvoista!
En totisesti näe että lapsen saattaminen maailmaan ja vähintään 18 vuoden sitoutuminen siihen olisivat sellaisia asioita että niiden takia "kannattaa" aiheuttaa vapaaehtoisesti kamalia jälkiä kroppaan.
N22
Kommentit (111)
Valintojen maailma. Sinulle suotakoon valintasi, mielipide tietysti saattaa muuttua iän myötä, mutta hyvä vaan jos lasta haluamaton ihminen ei väkisin ala lapsia tekemään yhteiskunnan, sukulaisten tai kenenkään painostuksesta. Kuitenkin ap voisit hieman petrata palautettasi näiden "vitut töttöröllä punnertaneet koripallon kokoisia möllyköitä maailmaan" -tyylisten kommenttien kanssa.
Toisaalta naiiveja ovat myös nämä mammat jotka kovasti uskottelevat ettei raskaus olisi muka jättänyt mitään jälkiä kehoon - totta kai se jättää!
t. N25 joka mieluusti joku päivä "pilaa"(lue: ottaa vastaan raskauden tuomat muutokset esim. hieman roikkuvamman vatsan) kroppansa tulevien jälkiläisten toivossa.
[quote author="Vierailija" time="29.06.2015 klo 18:56"][quote author="Vierailija" time="29.06.2015 klo 18:54"]
[quote author="Vierailija" time="29.06.2015 klo 18:52"]
Selvä. Katotaan sitten kun olet 70, kuinka hehkeä olet :)
[/quote]
Eli jos on 70-vuotiaana rupsahtanut, voi yhtä hyvin rupsahtaa 27-vuotiaana? Selvä.
[/quote]
Eipä kyllä omasta tuttavapiiristäni tule mieleen ketään, joka olisi lasten myötä rupsahtanut. Muutoksia tulee vartaloon kyllä, mutta kyllä niitä kehon muutoksia tulee koko ajan joka tapauksessa. Mutta ehkä vähän päälle kaksikymppisenä on vielä sen illuusion vallassa, että on ikuisesti vähän päälle kaksikymppinen.
[/quote] Oletko nähnyt kaikki alasti? Tissiliivithän kyllä pitää rinnat pystyssä.
Ap on just saanut pakit yh-mammalta. :(
[quote author="Vierailija" time="29.06.2015 klo 19:09"]
[quote author="Vierailija" time="29.06.2015 klo 19:05"]
Tämä on tabuasia, josta Suomessa ei saa puhua. Kamalaa myöntää, mutta olen ap:n kanssa pitkälti samaa mieltä. Toisaalta useimmat lapsia saaneet ovat kanssani eri mieltä, eri heidän mielestään se oli sen arvoista. Jokainen tehköön kropallaan ja elämällään mitä tahtoo.
[/quote]Samaa mieltä. Tabua voisi kyllä sen verran rikkoa, että myönnettäisiin rasauden ja synnytyksen vaikutukset eikä yritettäisi tuollaista, että jos mummona rinnat riippuu, ne ripparit voi yhtä hyvin ottaa parikymppisenäkin.
[/quote]
Vai onko kyse sittenkin siitä, että monelle on itsestään selvää, että vartalo muuttuu, eikä se tunnu mitenkään vaikealta asialta? Tässäkin keskustelussa vartalon muutoksista kohkaa lapseton tyttö. Se tuntuu vaan niin... oudolta.
[quote author="Vierailija" time="29.06.2015 klo 19:15"]
[quote author="Vierailija" time="29.06.2015 klo 18:56"][quote author="Vierailija" time="29.06.2015 klo 18:54"] [quote author="Vierailija" time="29.06.2015 klo 18:52"] Selvä. Katotaan sitten kun olet 70, kuinka hehkeä olet :) [/quote] Eli jos on 70-vuotiaana rupsahtanut, voi yhtä hyvin rupsahtaa 27-vuotiaana? Selvä. [/quote] Eipä kyllä omasta tuttavapiiristäni tule mieleen ketään, joka olisi lasten myötä rupsahtanut. Muutoksia tulee vartaloon kyllä, mutta kyllä niitä kehon muutoksia tulee koko ajan joka tapauksessa. Mutta ehkä vähän päälle kaksikymppisenä on vielä sen illuusion vallassa, että on ikuisesti vähän päälle kaksikymppinen. [/quote] Oletko nähnyt kaikki alasti? Tissiliivithän kyllä pitää rinnat pystyssä.
[/quote]
Mä miellän rupsahtamisen hian laajemmin kuin rintojen löystyminen.
[quote author="Vierailija" time="29.06.2015 klo 19:13"][quote author="Vierailija" time="29.06.2015 klo 19:05"][quote author="Vierailija" time="29.06.2015 klo 18:55"][quote author="Vierailija" time="29.06.2015 klo 18:50"]Selvä. Mun kropassa ei ole jälkiä mun 2 lapsesta, koska liikkua voi myös lasten kanssa. Samoin terveellisesti syöminenkin on ihan ok.
n23
[/quote] Paitsi että pillu on huomattavasti väljempi.
[/quote]
Sullako on kokemusta tästä? Oma alapääni tiukentui kyllä synnytyksen jälkeen, vaikka aina on lantionpohjalihakset olleet hyvässä kunnossa.
[/quote] No niinpä tietenkin. Tottakai se tiukentui. Kuinkas muuten. Ja on, on kokemusta. Vaimolla väljeni pysyvästi.
[/quote]
Vaimollasi on löysät lantuonpohjalihakset. Se on osittain sinunkin syytäsi. Treeniä treeniä. ;) Ne voi muuten olla löysät vaikkei olisi ikinä synnyttänytkään.
Onneksi kaikkien ei ole lapsia hankittava! Itse taas arvettoman kropan vaaliminen ei ole lapsettoman elämän arvoista. Kaikilla meillä on mielipiteensä.
N20v
[quote author="Vierailija" time="29.06.2015 klo 19:11"]
[quote author="Vierailija" time="29.06.2015 klo 19:07"]
[quote author="Vierailija" time="29.06.2015 klo 19:03"]
[quote author="Vierailija" time="29.06.2015 klo 19:00"]
[quote author="Vierailija" time="29.06.2015 klo 18:55"]
[quote author="Vierailija" time="29.06.2015 klo 18:54"]
[quote author="Vierailija" time="29.06.2015 klo 18:52"]Kerrotko missä ne jäljet on? En löydä mitään jälkiä. :O Mulla tosin on vain yksi lapsi. Vaikuttaako se? [/quote] Sama vastaus kuin no. 2:lle. Ei tarvitse olla patalaput+ mustat viirut mahassa. Kyllä miehesi tuntee löystyneen vatsanahkasi ja huomaa hitusen lätistyneet tissisi. N22
[/quote]
Ajatella, sunkin nahkas ja tissis rupeaa jossakin vaiheessa roikkumaan. Vai ajattelitko ihan hamaan hautaan asti käydä vähän kiristämässä ihoa, ottamassa botoxia naamaan ja silikonia tisseihin?
[/quote]
Joillekin naisille ei ole se ja sama, alkavatko tissit roikkua alle 30-vuotiaana vai 70-vuotiaana. Miksi ylipäätään pitää ulkonästään huolta, jos kerran kaikki on loppupeleissä yhdentekevää?
[/quote]
Sitä nyt kuitenkaan ei itse voi päättää, milloin ne alkavat roikkua. Aika paljon on kudostyypistä kiinni. Ei esim. mun rinnat roiku, vaikka oon kaksi lasta imettänyt - pehmeämmät ne toki on, muttei roikkuvat - toisin kuin ystävän, joka on lapseton, mutta hänellä paljon vähemmän kollageenia kuin mulla. Ei hänkään varmaankaan ole päättänyt, että annanpa tissien roikkua, ihan sama mulle...
[/quote]
Ei voi päättää mutta voi pidättäytyä vauioittamasta kehoaan tarkoituksella esimerkiksi hankkimalla lapsia. Raskaus ja synnytys muuttavat naisen vartaloa... monen mielestä huonompaan suuntaan.
[/quote]
Reps :D Lisääntyminen, tuo ihmiselle luonnoton asia. On tämä ihmeellinen kulttuuri, kun kehon luonnolliset prosesssit ovat vahingoittamista.
[/quote]
Ei luonnollisuudella tai epäluonnollisuudella ole tämän asian kanssa mitään tekoa. Monella naisella on sellainen sairaus, joka tekee raskaana olemisesta tai synnyttämisestä heille hengenvaarallista. Tietenkin lapsen plompsauttaminen olisi heille luonnollista mutta se olisi myös hyvin tuhoisaa. Laskeumia, pidätysvaikeuksia, erkaantuneita vastalihaksia sattuu monelle perusterveelle naisellekin. Ja esteettiset haitat ovat sitten kokonaan oma lukunsa.
Musta taas paras ajatus mitä oon aiheesta kuullut, on se, että raskausarvet on eräänlaisia kunniamerkkejä. Voi sitten tituleerata itseään tiikeriäidiksi. ;)
T. Toinen N22
[quote author="Vierailija" time="29.06.2015 klo 19:23"]
Musta taas paras ajatus mitä oon aiheesta kuullut, on se, että raskausarvet on eräänlaisia kunniamerkkejä. Voi sitten tituleerata itseään tiikeriäidiksi. ;) T. Toinen N22
[/quote]
http://25.media.tumblr.com/ee12b445861eb80ba6fbc788c284f95e/tumblr_mhd5swXh531r8vrhxo1_500.jpg
Porvoossa kukaan ei rupsahda ;)?
Hahaha ap ei uskalla synnyttää lapsia vaikka niitä salaa toivoisikin sillä hänen tuntemansa miehet pitävät häntä vain panopuuna ja objektina. Onneksi mulla kolmen lapsen äidillä on mies joka rakastaa minua ja myös vartaloani ja sen muutoksia. Olen myös kaunis ja saan huomiota jopa nuoremmilta miehiltä maitokaupassa, kun en ole baari-iltojen kuluttama ja mm. huumeiden viihdekäyttäjä jota moni nuori on. Tein lapset nuorena ja kun ovat isoja voimme viettää miehen kanssa laatuaikaa ja sitten myöhemmin odotella lapsenlapsia :)
[quote author="Vierailija" time="29.06.2015 klo 19:17"][quote author="Vierailija" time="29.06.2015 klo 19:13"][quote author="Vierailija" time="29.06.2015 klo 19:05"][quote author="Vierailija" time="29.06.2015 klo 18:55"][quote author="Vierailija" time="29.06.2015 klo 18:50"]Selvä. Mun kropassa ei ole jälkiä mun 2 lapsesta, koska liikkua voi myös lasten kanssa. Samoin terveellisesti syöminenkin on ihan ok.
n23
[/quote]
Sullako on kokemusta tästä? Oma alapääni tiukentui kyllä synnytyksen jälkeen, vaikka aina on lantionpohjalihakset olleet hyvässä kunnossa.
[/quote] No niinpä tietenkin. Tottakai se tiukentui. Kuinkas muuten. Ja on, on kokemusta. Vaimolla väljeni pysyvästi.
[/quote]
Vaimollasi on löysät lantuonpohjalihakset. Se on osittain sinunkin syytäsi. Treeniä treeniä. ;) Ne voi muuten olla löysät vaikkei olisi ikinä synnyttänytkään.
[/quote] Niin ainahan kaikki on miehen vika. En osannut odottaa tällaista muutosta seksiin. Missään ei lukenut, kukaan ei kertonut ettei se palaudu. Vaimo ei halua treenata. Ei jaksa treenata. On vihjailtu kauniisti ja valiteltu ihan suoraan miksi ei mälli aina lennä ja varsinkaan orkkua tule vaikka lasti lentäisikin.
Todella säälittävää että joidenkin ihmisten elämän sisältö on ulkonäkö ja seksi. Todella tyhjää ja merkityksetöntä. Omaa päätänsä saa käyttää eikä imeä kaikkea julkkisjutuista. Toivon että löydätte jotain muuta merkitystä elämään. Jos ette lapsia halua, mitä sitten. Jos joku haluaa, mitä se teitä haittaa. Antaa kaikkien kukkien kukkia. Tämä siis ap:n kaltaisille miehille ja naisille.
[quote author="Vierailija" time="29.06.2015 klo 19:31"]
Todella säälittävää että joidenkin ihmisten elämän sisältö on ulkonäkö ja seksi. Todella tyhjää ja merkityksetöntä. Omaa päätänsä saa käyttää eikä imeä kaikkea julkkisjutuista. Toivon että löydätte jotain muuta merkitystä elämään. Jos ette lapsia halua, mitä sitten. Jos joku haluaa, mitä se teitä haittaa. Antaa kaikkien kukkien kukkia. Tämä siis ap:n kaltaisille miehille ja naisille.
[/quote]
Omituisia yleistyksiä. Minusta lasten hankkiminen ei ole kropan pilaamisen arvoista, mutta en ole silti kiinnostunut julkkisjutuista, eikä seksi tai ulkonäkö ole minulle mikään ykkösasia.
[quote author="Vierailija" time="29.06.2015 klo 19:15"]Ap on just saanut pakit yh-mammalta. :(
[/quote]
No just, ketjun väsynein läppä. Oppinut reppana sen jostain muusta ketjusta. Yh:t ei pakkeja jakele, niiden aivot ei riitä edes ehkäisyn käyttöön niin miten sitten jalkojen ristissä pitämiseen.
Mun yhdellä lapsettomalla miespuolisella eksällä oli raskausarpia reisissä ja peffassa. Sanoi, että tulivat teininä kun kasvoi nopeasti. Mulla taas ei ole raskausarpia, vaikka on lapsia.
No, mulla on vain kolme lasta, mutta mahdun samoihin vaatteisiin kuin ennen raskauksia. Vaatekoko 36. Kuntoni on nykyään jopa parempi niin fyysisesti kuin henkisestikin. Kannatti siis olla raskaana ja melko isot lapsetkin synnyttää. Imetystä jokaiselle vuoden ajan.
[quote author="Vierailija" time="29.06.2015 klo 19:05"][quote author="Vierailija" time="29.06.2015 klo 18:55"][quote author="Vierailija" time="29.06.2015 klo 18:50"]Selvä. Mun kropassa ei ole jälkiä mun 2 lapsesta, koska liikkua voi myös lasten kanssa. Samoin terveellisesti syöminenkin on ihan ok.
n23
[/quote]