Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miksi tupakoitsijat ovat niin aggressiivisia?

Vierailija
29.06.2015 |

Miksi tupakoitsijat suuttuvat niin hirveästi kuullessaan, että muut eivät halua heidän tupakanhajuaan kotiinsa? Tupakointia vähänkään sivuavissa ketjuissa on tuota pikaa paikalla poikkeuksellisen törkeää kieltä käyttäviä kirjoittajia jopa uhkailemassa väkivallalla, anonyymeinä tietysti. Miksi tuo sekunnissa leimahtava raivo, arvon tupakoitsijat?

Kommentit (86)

Vierailija
81/86 |
29.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="29.06.2015 klo 22:28"][quote author="Vierailija" time="29.06.2015 klo 21:40"]

[quote author="Vierailija" time="29.06.2015 klo 21:16"][quote author="Vierailija" time="29.06.2015 klo 21:02"] [quote author="Vierailija" time="29.06.2015 klo 20:51"][quote author="Vierailija" time="29.06.2015 klo 19:35"] [quote author="Vierailija" time="29.06.2015 klo 19:34"][quote author="Vierailija" time="29.06.2015 klo 19:21"] [quote author="Vierailija" time="29.06.2015 klo 19:07"][quote author="Vierailija" time="29.06.2015 klo 19:03"] [quote author="Vierailija" time="29.06.2015 klo 19:00"][quote author="Vierailija" time="29.06.2015 klo 18:38"] Tässä kohtaa kannattaa sunkin vilkasta sinne peiliis ja miettiä omaa käytöstäs. Kohtele muita kuin haluaisit itseäsi kohdeltavan. Jos olet mulkku mua kohtaan, turha odottaa multa mitenkään ystävällistä käytöstä sua kohtaan. Jos taas olet ystävällinen mua kohtaan, niin enpä minäkään ole sua kohtaan silloin äkänen. - tupakoitsija jolle riittää teidän tupakkakukkisten idioottimainen käytös ;) [/quote] Juuri tätä minä tarkoitin! Ap [/quote] Luepa myös tuo muu teksti, äläkä valikoi niitä osia jotka sopivat omiin tarkoituksiisi. Mäkin poltin ennen, ja jos joku olis naama punasena rääkyny että se on väärin niin arvaa olisko kiinnostanu? Noup. Naapuri joskus pyysi asiallisesti että polttaisin etupihalla kun vauva on takapihalla päiväunilla. Arvaa teinkö niin? Kyllä. [/quote] Ja juuri tätä! Ap [/quote] Etkö sä parempaan argumentointiin kykene? [/quote] Ei minun tarvitse. Tupakoitsijat näkyvät kantavan tänne esimerkkejä ihan oma-aloitteisesti. Hyvä numero 16, olen tehnyt vain tämän yhden aloituksen, mutta aiheen siihen sain niistä monista ketjuista, joissa tupakoitsijat käyttäytyvät huomattavan aggressiivisella tavalla. [/quote] Eli et kykene. [/quote] Lue aloitukseni kysymys ja kerro minulle sitten, mitä argumentointia olet vailla. Ja voit argumentoida itsekin ihan esimerkin antaaksesi. (Tirsk...) Ap [/quote] Tuolla esimerkiksi kysyttiin miksi sinä kiinnität huomiosi vain niihin kohtiin jotka palvelevat sinun tarkoitusperiäsi? Ymmärsitkö loppuosaa lukemastasi? Onko sinulle ylitsepääsemättömän vaikeaa keskustella asiallisesti, haukkumatta toisia aggressivisiksi kun selkeästi itselläsi on ongelma asian kanssa (tirsk). Oletko muuten sattunut lukemaan tätä keskustelua? Oletko kiinnittänyt huomiota siihen että täällä ihan muut ovat aggressiivisia kuin ne tupakoitsijat? T.tupakoimaton ja ohis [/quote] Korostetut kohdat korostavat nimenomaan tupakoitsijoiden aggressiivisuutta ja ala-arvoista kielenkäyttöä, joista aloituksessani oli kysymys. Se, mitä niissä muutamassa muussa rivissä lukee, on tässä kontekstissa täysin samantekevää. Näissä naapuria häiritsevää tupakointia koskevissa keskusteluissa muuten on enemmän kuin tavallista se, että tupakoija hyökkää vastaan täysin keksityillä väitteillä, esimerkiksi "tulet pää punaisena rääkymään" ja (monessa muussa ketjussa) "sinä olet lihava ja ruma ja syöt huonoa ruokaa ja sinun lapsesi hakkaavat yöllä pattereita". Sinä et onnistu ohjaamaan huomiota sivuraiteille yhtään sen paremmin, vaikka kovasti yritätkin. Vastaa siis kiltisti siihen alkuperäiseen kysymykseen "miksi tupakoitsijat ovat niin aggressiivisia", jos osaat. Ap [/quote] Miten vastaisin kun en mä ole kohdannut tuollaisia aggressiivisia tupakoitsijoita? Mä olen pyytänyt naapuriani tupakoimaan hieman kauempana kuin terassinsa meidän puoleisessa reunassa kun olen lasten kanssa ulkona, ja hän siirtyi. Missä tuollaisiin ihmisiin törmää, siis tosielämässä? Olen myös todistanut tilannetta kun tupakoimaton menee tälle samaiselle naapurille rääkymään asiasta naama punaisena, kirjaimellisesti. Se ei siis ole mikään tupakoivan suusta tullut keksitty väite.

[/quote]

Minulla on kahdella naapuriparvekkeella yhteensä kolme ketjupolttajaa, joiden kanssa olen pyrkinyt juttusille. Yksi heistä on kuin kuurosokea, ei huomaa edes parin metrin päästä tervehtivää naapuria. Jos hänet näkee kymmenen metrin päästä, hän pistää juoksuksi ja katoaa joko rappukäytävään tai naapuritalon taakse jalkakäytävää pitkin. Lähtee  säännöllisesti joka aamu jonnekin eli kohtalaisen normaali on, taitaa vain asua miesystävänsä luona hieman salaa jonkin ns. erityisjärjestelyn kautta.

Toisen naapurin tapasin, kun hän alkoi kirjoitella vihaisia lappuja autoni lasinpyyhkimien väliin; autoni kuulemma oli liian lähellä hänen autoaan (niiden välissä on puolitoista metriä matkaa ja kummallakin puolella vielä lisää). Alkoholi tuntui olevan ongelman ytimessä. Tupakoinnista puhuminen loppui siihen, että mies painui sisälle ja paiskasi ovensa kiinni. Hänen naisystävänsä polttaa myös ja yhtä usein.

Näihin ihmisiin törmää tosielämässä. Tätä asuntoa ostaessani en tiennyt, että muutaman vuoden kuluttua saisin naapureikseni nämä kolme tupakoitsijaa.

Olen kuullut monelta tupakoitsijalta muissa tilanteissa sen, että "minä poltan missä haluan, muut saavat panna ikkunansa ja ovensa kiinni" aivan yhtä usein kuin senkin, että tupakoitsija siirtyy muualle tai keksii jonkin muun ratkaisun.

Ja niitä aggressiivisia tupakoitsijoita on tämäkin palsta täynnään, tosielämässä he taitavat luikkia karkuun ennemmin kuin jäävät keskustelemaan, mutta anonyyminähän on helppo metelöidä.
[/quote]
No sä olet sitten saanut naapureiksi idiootteja. Niin minäkin, vaikka ei kumpikaam seinänaapuri tupakoi (rivari). Ongelmat vaan on eri. Meillä toisen lapset soittelee ovikelloa ja juoksee karkuun. Joo hauska leikki varmaan, mutta kuukaudesta toiseen jatkuessaan alkaa vituttaa. Toisella puolella taas asuu vanhempi pariskunta joilla on mielestään oikeis seisottaa autoa oven edessä koska me nuoremmat voidaan kantaa kyllä tavaramme kaukaa parkkipaikalta. Meitä on moneen junaan ja loput jää vielä asemallekin.

Vierailija
82/86 |
29.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="29.06.2015 klo 21:53"]Tupakka vaikuttaa aivoihin monin tavoin. Se muuntaa ihmisen persoonallisuutta. Tupakoitsijat itse eivät tiedosta tätä asiaa, ei myöskään heidän ympäristönsä, koska olettavat tupakoitsijan olevan luonnostaan äkkipikainen tai juuri sillä hetkellä kireä tupakan tarpeen takia, vaikka todellisuudessa tyyppi olisi viisi minuuttia sitten vetänyt kolme tupakkaa ketjussa. Minä lopetin tupakoinnin, ja nyt muutaman vuoden jälkeen minulla on lehmän hermot. Aiemmin olisin pimahtanut vaikka mistä asiasta ihan hetkessä, nyt vain leppostelen ja ajattelen, että semmoista se on.
[/quote]

Ja todisteita tuosta, että tupakka mukamas muuttaisi ihmisen persoonallisuutta.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
83/86 |
30.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itsekkäitä paskiaisia ovat. Tupakka on heille numero 1, mikään eikä kukaan ei pääse edelle tärkeysjärjestyksessä, ei edes oma perhe. Kieroutunutta ja vinksahtanutta!

Ihan tarha vedota järkeen tai pyytää kauniisti, kun lopputulos tärisevällä hermoheikoilla addikteilla (9/10) kuitenkin: "Vittu saatana, mä poltan missä ja koska huvittaa, painukaa vittuun nipot, jotka ette tykkää" 

Vierailija
84/86 |
30.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="29.06.2015 klo 22:47"]

[quote author="Vierailija" time="29.06.2015 klo 21:53"]Tupakka vaikuttaa aivoihin monin tavoin. Se muuntaa ihmisen persoonallisuutta. Tupakoitsijat itse eivät tiedosta tätä asiaa, ei myöskään heidän ympäristönsä, koska olettavat tupakoitsijan olevan luonnostaan äkkipikainen tai juuri sillä hetkellä kireä tupakan tarpeen takia, vaikka todellisuudessa tyyppi olisi viisi minuuttia sitten vetänyt kolme tupakkaa ketjussa. Minä lopetin tupakoinnin, ja nyt muutaman vuoden jälkeen minulla on lehmän hermot. Aiemmin olisin pimahtanut vaikka mistä asiasta ihan hetkessä, nyt vain leppostelen ja ajattelen, että semmoista se on. [/quote] Ja todisteita tuosta, että tupakka mukamas muuttaisi ihmisen persoonallisuutta.

[/quote]

Tutkimus: tupakoivat nuoret aikuiset ovat impulsiivisempia ja neuroottisempia kuin tupakoimattomat. http://munews.missouri.edu/news-releases/2011/0912-mu-study-finds-quitting-smoking-enhances-personality-change-2/

Ohis

Vierailija
85/86 |
30.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meil on niin hirveet nikat ku sä et anna meiän röökata!

Vierailija
86/86 |
01.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oikeus puhtaaseen hengitysilmaan ohittaa kirkkaasti "oikeutenne saastuttaa"..

Mielestäni asia on kiistatta niin, että jos Tervakeuhkot eivät osaa polttaa niin, että fiksummat eli savuttomat eivät siitä häiriinny millään tavalla, niin siinä tapauksessa ei tulisi olla tupakoinnin sallittua näille "osaamattomille" ollenkaan !

Oman terveytensä + ulkonäkönsä + elämänsä tulisi jokaisen saada halutessaan tuhota, mutta ei toisten !!!