Haha, Yle menetti Olympialaisten tv-oikeudet!
http://www.iltasanomat.fi/muutlajit/art-1435580074566.html
Nyt vaan yle-veroa alemmas ja tyhjäntoimittajille kenkää!
"Kansainvälinen olympiakomitea KOK on myöntänyt olympialaisten tv-lähetysoikeudet vuosille 2018–2014 Discovery Communicationsille. Kyseessä on tv-kanava Eurosportin emoyhtiö. Tämä tarkoittaa sitä, ettei Yle näytä olympialaisia näiden vuosien aikana.
KOK:n ja Discovery Communicationsin sopimus sisältää kaikki lähetysoikeudet kaikilla mahdollisilla jakelukanavilla tavoittaen yli 700 miljoonaa ihmistä ympäri Eurooppaa.
Käytännössä Suomessa olympialaisia tulevat näyttämään vuodesta 2018 lähtien Discoveryn vapaan puolen kanavat TV5 ja Kutonen yhdessä maksukanava Eurosportin kanssa."
Kommentit (68)
[quote author="Vierailija" time="29.06.2015 klo 16:03"]Ylevero on vuosittain YLI PUOLI MILJARDIA!!! Kuka vetää välistä? Miettikää jos tuon vaikka puolittaisi mitä hyvää neljännesmiljardilla saisi Suomeen.
https://fi.wikipedia.org/wiki/Yleisradio
https://fi.wikipedia.org/wiki/Yle-vero
[/quote]
Puolittaisi?Koko raha pois ja yle lakkautettava.
[quote author="Vierailija" time="29.06.2015 klo 16:23"]
[quote author="Vierailija" time="29.06.2015 klo 16:03"]Ylevero on vuosittain YLI PUOLI MILJARDIA!!! Kuka vetää välistä? Miettikää jos tuon vaikka puolittaisi mitä hyvää neljännesmiljardilla saisi Suomeen. https://fi.wikipedia.org/wiki/Yleisradio https://fi.wikipedia.org/wiki/Yle-vero [/quote] Puolittaisi?Koko raha pois ja yle lakkautettava.
[/quote]Miksi koulutuksesta ja lapsienpäivähoidosta leikataan, mutta tämmöiset diipadaapa asiat saavat tolkuttomasti rahaa? Pitäisi laittaa stoppi näille suojatyöpaikkojen rahoittamisille.
Harmi. Olisi edes mennyt sellaiselle kanavalle, joka näkyy suurinpiirtein koko Suomessa. En myöskään usko, että suomalaissuorituksia tullaan hirveästi kuvissa näkemään, kun ne eivät pääosin ole eurooppalaisia kiinnostavaa materiaalia.
Voi helvetti. Mies on urheiluhullu ja meillä on jo kaksi maksullista pakettia. Nyt pitäisi ottaa vielä kolmas ja tämän kaiken lisäksi maksamme yleveroa.
[quote author="Vierailija" time="29.06.2015 klo 15:57"]
Eli tulevaisuudessa olympialaisia voi seurata vain jos hankkii maksukanavan. Ylen olympialähetykset on mun mielestä olleet laadukkaita.
[/quote]
No sen maksukanavan voi joko hankkia tai opetella käyttämään internettiä ja katsoa niitä maksukanavien lähetyksiä samalla laadulla kuin muutkin ihan ilmaiseksi...
Itse olen urheilu- ja etenkin olympialaisfani, ja mua tuo harmittaa! Ylen lähetykset ovat laadukkaita, eikä selostamossa ole ketään tyhjännaurajapässejä. Noi Discoveryn vapaat kanavat Suomessa ovat ihan pelkkää paskaa, eli siis TV5, Kutonen ja Frii.
Mikä tässä on niin hauskaa? Onkohan ap se sama hullu joka aina iloitsee kun joku sanomalehti tai vastaava pistää porukkaa pihalle.
Yle vai maataloustuet, kumpi on pahempi. Molemmat kalliita ja turhia ja molempien avulla työllistämme ihmisiä jotka voivat katsella Suonen kansalaisia nokan vartta pitkin.
Valitsen silti maataloustuet yle on vain vähän mitättömiä maanpuolustusmäärärahoja suurempi Summa, mutta maataloustuet ovat kuin Kreikkakriisi olisi joka vuosi, rahaa menee, onneksi Putin sentään jättää maksamamme maataloustuotteet rauhaan ennen piti maksaa aina kuin ryssällä tekiieli juustoa.
[quote author="Vierailija" time="29.06.2015 klo 16:38"]
Itse olen urheilu- ja etenkin olympialaisfani, ja mua tuo harmittaa! Ylen lähetykset ovat laadukkaita, eikä selostamossa ole ketään tyhjännaurajapässejä. Noi Discoveryn vapaat kanavat Suomessa ovat ihan pelkkää paskaa, eli siis TV5, Kutonen ja Frii.
[/quote]
Onko kutonen ilmaiskanava? Miksi meillä laite ilmoittaa, ettei oikeutta katsoa?
Harníttaa muakin. Ylen ohjelmat on olleet laadukkaita. Nyt kun menevät tod.näk maksukanaville, niin jää kyllä urheilu yhä vähemmälle seuraamiselle.
Mä olen YLE-fani. Olen köyhästä perheestä, mut YLE:n ansiosta olen silti nähnyt leffaklassikot jotakuinkin kaikki, tutustunut kirjallissusklassikoihin, näytelmiin, oopperaan jne. Hienoa dokkareita, hienoja sarjoja, hienoja elokuvia. YLE ja kirjastolaitos - siinä on ollut köyhän ja kunnianhimoisen nuoren pelastukset. No nyt olen ns. asiantuntija eräällä alallla ja yleistietoni on erittäin hyvät (äijät ei pärjää mulle duunissa tietokilpailuissa vaikka niitä on välillä viisi vastaan yksi DDD).
Ja kyllä tosiaan noiden uusien ilmaiskanavien tarjonta on hirvittävää moskaa, esim. Fox, huhhuh. Myös MTV3 on taantunut entisestään huolestuttavasti. Nelonen pinnistelee, ettei sekin lopsahda paskaan.
[quote author="Vierailija" time="29.06.2015 klo 17:00"]
Harníttaa muakin. Ylen ohjelmat on olleet laadukkaita. Nyt kun menevät tod.näk maksukanaville, niin jää kyllä urheilu yhä vähemmälle seuraamiselle.
Mä olen YLE-fani. Olen köyhästä perheestä, mut YLE:n ansiosta olen silti nähnyt leffaklassikot jotakuinkin kaikki, tutustunut kirjallissusklassikoihin, näytelmiin, oopperaan jne. Hienoa dokkareita, hienoja sarjoja, hienoja elokuvia. YLE ja kirjastolaitos - siinä on ollut köyhän ja kunnianhimoisen nuoren pelastukset. No nyt olen ns. asiantuntija eräällä alallla ja yleistietoni on erittäin hyvät (äijät ei pärjää mulle duunissa tietokilpailuissa vaikka niitä on välillä viisi vastaan yksi DDD).
Ja kyllä tosiaan noiden uusien ilmaiskanavien tarjonta on hirvittävää moskaa, esim. Fox, huhhuh. Myös MTV3 on taantunut entisestään huolestuttavasti. Nelonen pinnistelee, ettei sekin lopsahda paskaan.
[/quote]
Olen niin samaa mieltä. Yle on suurelta osin myös mun yleissivistyksen takana. (Ja se on hyvä, voin ihan suoraan sanoa.) Kun katselen telkkaria, katson lähes pelkästään Ylen kanavia. Suosikkini on tiede- ja taidekanava Teema, mutta myös Femmalla on kova taso. Ykköseltä ja kakkoseltakin tulee hienoja dokumentteja ja ajankohtaisohjelmia.
Kulttuurin ja tieteen ystävänä tykkään kyllä seurata myös olympialaisia, ovat mahtavuudessaan jotenkin kiehtova tapahtuma. Jään kyllä kaipaamaan Ylen asiantuntevia selostajia, jotka osaavat loistavasti avata maallikollekin eri lajien saloja.
t. iloinen Yle-veron maksaja
[quote author="Vierailija" time="29.06.2015 klo 17:05"]
[quote author="Vierailija" time="29.06.2015 klo 17:00"]
[/quote]
Olen niin samaa mieltä. Yle on suurelta osin myös mun yleissivistyksen takana. (Ja se on hyvä, voin ihan suoraan sanoa.) Kun katselen telkkaria, katson lähes pelkästään Ylen kanavia. Suosikkini on tiede- ja taidekanava Teema, mutta myös Femmalla on kova taso. Ykköseltä ja kakkoseltakin tulee hienoja dokumentteja ja ajankohtaisohjelmia.
Kulttuurin ja tieteen ystävänä tykkään kyllä seurata myös olympialaisia, ovat mahtavuudessaan jotenkin kiehtova tapahtuma. Jään kyllä kaipaamaan Ylen asiantuntevia selostajia, jotka osaavat loistavasti avata maallikollekin eri lajien saloja.
t. iloinen Yle-veron maksaja
[/quote]Oletko Aamu-TV:ssä töissä?
KOK kokoaa maailman maksavan nuorison yhteen
[quote author="Vierailija" time="29.06.2015 klo 16:39"]Mikä tässä on niin hauskaa? Onkohan ap se sama hullu joka aina iloitsee kun joku sanomalehti tai vastaava pistää porukkaa pihalle.
[/quote]Ap kuvittelee että kansalaisjournalismi hoitaa asian
[quote author="Vierailija" time="29.06.2015 klo 17:00"]Harníttaa muakin. Ylen ohjelmat on olleet laadukkaita. Nyt kun menevät tod.näk maksukanaville, niin jää kyllä urheilu yhä vähemmälle seuraamiselle.
[/quote]Tähän. Ylen ansiosta ei tarvitse tilata lehtiä joiden tilausmaksut ovat usein korkeampia kuin Ylevero. Voin lukea paljon ilmaisia uutisia ja hyvin tehtyjä juttuja Ylen verkkosivuilta ja tietty katsoa melkein kaikki ohjelmat netistä. Kyllä Suomen kokoisessa maassa Yle on ehdottomasti paras mahdollinen media.
[quote author="Vierailija" time="29.06.2015 klo 16:38"]
[quote author="Vierailija" time="29.06.2015 klo 15:57"]
Eli tulevaisuudessa olympialaisia voi seurata vain jos hankkii maksukanavan. Ylen olympialähetykset on mun mielestä olleet laadukkaita.
[/quote]
No sen maksukanavan voi joko hankkia tai opetella käyttämään internettiä ja katsoa niitä maksukanavien lähetyksiä samalla laadulla kuin muutkin ihan ilmaiseksi...
[/quote]Eihän se ole sama asia. Olympialaiset pauhaa yleensä lomalla telkkarista pitkin päivää ja luo tunnelmaa. netistä katsottuna pitäisi kököttää sen pienen ruuun ääressä koko ajan ja huonommalla kuvanlaadulla. Ja jos kansainvälinen lähetys niin ilman selostusta tai sitten joku tsekkiläinen selostus
Yle on tärkeä!
Harmi todella, toivottavasti jalkapallon mm-kisat säilyvät YLE:llä. Yle on ylivoimainen kanavapaketti sekä televisiossa että radiossa. Eeva Luotosen kirjallisuusohjelmat radiossa, Maija Typin tiedeohjelmat, Matematiikan aika. TV:ssä mm uutiset, ajankohtaisohjelmat ja urheilulähetykset ovat ylivoimaisia. Myös Ylen elokuvatarjonta on hyvää ja mahdollistaa myös eurooppalaisten ja yleensäkin ei -amerikkalaisten elokuvien näkemisen.
Harmi. YLE on näyttänyt todella kattavasti aina kaiken karsinnoista kilpailuihin. Jos on ollut päällekkäisyyksiä, niin on tullut monelta kanavalta yhtä aikaa. Lisäksi asiantuntevat ja urheilulle omistautuneet toimittajat ja paljon juttuja urheilijoista.
Nyt sitten karsintoja ei luultavasti nähdä ja kilpailut tulee koosteina (pl. ehkä "suomalaislajien" finaalit). Selostamassa on joku yleinen viihdeselostaja, joka ei tiedä urheilusta mitään. Ja eihän studio ja muut puitteet voi olla lähellekään samalla tasolla paljon pienemmän rahoituksen ja ammattitaidon takia. YLE:llähän on aina vvaltava tiimi ollut mukana ja ammattitaidosta kertoo se, että ovat hoitaneet juttuja ihan kansainvälisiin lähetyksiin.