MIKSEI NE YHTEISHAUN TULOKSET TULE JO?!
Siis ammattikorkeakoulujen ja yliopistojen. Tuskastuttavaa ja hermoja raastavaa tämä odottaminen! Joillekin onnekkaille on tullut jo tieto...
Kommentit (560)
Joo yli kuukauden miettinyt päivittäin asiaa. Odottaminen on perseestä
Ihana ketju. <3 Tiedän etten pääse mut silti jännittää niin hitosti koska on kuitenkin niin suuret toiveet sille mitä kaikkea pääseminen ratkaisi, kiva tietää että muutkin jännittää ripulilla. Mulla vaan muutenkin vaan yks kaveri tietää että pimeyden hakenut niin jännitystä ei voi edes jakaa, kuten ei pettymystäkään.
Tuleeko se kirjekin sitten 3. päivä?
Mua hävettää jos en pääse. Äitikin hehkuttanut kaikille hakemisestani
Korkeakoulut ovat saaneet ilmoittaa tuloksia aika harvoissa tapauksissa toistaiseksi. Jos hakija on tullut valituksi ykköstoiveeseensa, on tuloksen saanut ilmoittaa, samoin kuin jos on tullut valituksi vaikkapa kakkostoiveeseensa, mikäli on varmistunut että ykköstoive on hylätty. Tästä huolimatta jotkin korkeakoulut haluavat odottaa deadlineen asti juuri sen takia, että tulee näitä "mun kaverille tuli tulos miks mulle ei tullu?!!?" -viestejä. Uskokaa vaan, mikään korkeakoulu ei niitä tuloksia huvikseen panttaa. Ja esimerkiksi AMK-puolella sosiaali- ja terveysalalla tehdään paljon valintakoeyhteistyötä, jolloin tuloksia ei juuri ilmoitella ennen kuin kaikkien koulutusten pisteet kaikissa valintakoeyhteistyö-AMK:ssa ovat kohdallaan.
[quote author="Vierailija" time="29.06.2015 klo 19:31"]Mua hävettää jos en pääse. Äitikin hehkuttanut kaikille hakemisestani
[/quote]
Osaksi tän takia en puhunut omasta haista enää juuri kellekään, omilla vanhemmilla ei ainakaan ole mitään käsitystä missä stressileveleissä ja koitoksen tasoissa hakurumbassa mennään, osa tutuista taas koittaa anyways sabotoida vaatimattomampiakin pärjäämisyrityksiä ja toisaalta olen jo ennestään niin kilpaillulla alalla että siellä nyt ei kenellekään uskaltaisi kertoa että vaihto on hartaissa toiveissa jos (ja kun) joudun sinne jäämään niin parempi vaikuttaa motivoituneelta.
[quote author="Vierailija" time="29.06.2015 klo 19:38"]Pääsin stadin lääkikseen.
[/quote]
Onnea!
Täällä myös yksi amk tulosten odottelija! En kestä tätä jännitystä
Täällä jännitetään vatsalla ja jännäpissat tullu tutuksi. Jännittää ja ressaa jo niin kovin ettei pysty enää nukkumaan öisin :( huoh
Hyväksyttyjen ja hylättyjen tiedot tulee samaan aikaan. Eihän siinä nyt olisi mitään järkeä pantata tietoa ja ilmoittaa vaan osalle, kun tulosten on kokonaisuudesasan oltava valmiina jotta kellekään voidaan ilmoittaa.
[quote author="Vierailija" time="29.06.2015 klo 14:16"]Vielä neljä päivää... Tosi vähän jos vertaa siihen, mitä on odotettu, mutta silti liikaa... Mulla muljahtelee mahassa joka kerta kun mietin asiaa.
[/quote]
Et oo yksin muljahtelun kanssa! Ihan sama tilanne. Oikein kourii lukea tätä keskustelua x)
Itse olen aika varma, että tänä vuonna ei ole mitään mahiksia ja olenkin ollut ihan rennolla hällä väliä-asenteella. Mutta sitten tänään kun tajusin että 1.7 sanottiin pääsykokeissa että he ilmoittavat niin voi kauhea tätä tärinää ja jännitystä. Ajatukset koko ajan siinä!
Mulla loppuu varmaan kohta avainluvut kun käyn koko ajan tsekkaamassa tuloksia opintopolussa. Epäreilua, etä osa tosiaan on saanut jo tiedon. Mä en millään malta enää odottaa. Toivon vain niin hemmetin paljon, että tulisin hyväksytyksi. Se tarkoittaisi unelmieni täyttymystä ja pitkäaikaisimman haaveeni toteutumista.
Mulle ainakin oli tullu tulokset amkkiin, mutta se oli mennyt sähköpostin roskapostiin suoraan!
Tuo odotus on kauheaa. Mulle tuli perjantaina Tuskassa sähköposti, että minut on valittu. Mä alpin melkeen itkeen onnesta. Pääsin opiskelemaan mun unelma-alaa.
Mulle ei oo tullut Tampereelta vielä tuloksia... :(