Yläluokkaisia preppy-nimiä tytölle!
Toisessa ketjussa sanottiin että Petra on yläluokkainen Preppy-nimi? Kertokaa muita yläluokkaisia nimiä, mielellään sellaisia, jotka ovat säilyttäneet yläluokkaisuutensa jo vuosikymmeniä. Eli yläluokkainen preppy-klassikko haussa!
Kommentit (160)
Heh, mulla on kaksi yläluokkaista ystävää, toisen nimi on Jyrki ja toinen on Ilkka. Ohis, edellisen kohdalla on muuten hauskaa, kun naiset ei ikinä usko, että J on sikarikas. Naiset ei hirveästi kiinnostu hänestä; pukeutuu kirpparivaatteisiin, on tosi sydämellinen ja mukava, ei omista autoa jne. Aika moni on pyytänyt numeroa sen jälkeen kun selvinnyt Jyrkiboyn sukunimi, ammatti ja sukulaisuussuhteet. Terkkuja vaan Jyrkille:)
[quote author="Vierailija" time="29.06.2015 klo 16:40"]
[quote author="Vierailija" time="29.06.2015 klo 14:30"][quote author="Vierailija" time="29.06.2015 klo 14:23"] Mikä ihmeen preppy ? [/quote] Preppy sana tulee Amerikan englannin "preparatory school" sanasta, joka tarkoittaa yksityiskoulua. Ne joita jenkeissä kutsutaan preppyiksi on varakkaat vanhemmat ja tie tasoitettu. "Pappa betalar" ainakin tyttöjen kohdalla. Pojilta saatetaan sitten vaatia suorituksia kanssa että pääsee johtajaksi. Vähän samanlaista porukkaa kuin Suomen Ehrnrootit ja Herlinit. [/quote] Ei se nyt mitään miljardööriä tarkoita kuten Herlinit.
[/quote]
No ei mutta en parempia nimiä nyt keksinyt tähän hätään. Mutta joku Vesa Keskinen esim ei ole preppy, vaan rahan pitä olla "vanhaa".
Kiitos ihanat, että olette jaksaneet ehdottaa näin paljon kauniita nimiä. Näistä viimeisimmistä silmiin osuivat Julia, Antonia ja Irene. Ingrid on myös kaunis, mutta ehkä vähän liian historiallinen ollakseen juuri sopiva modernille yläluokan tytölle. Haluaisin itse vielä ehdottaa nimeä Olga, jossa on sopivasti emigranttiloistoa, mutta joka on kuitenkin sopivan raikas ja ennenkaikkea sporttinen sopiakseen ratsastustalleille, purjeveneeseen ja tenniskentälle. Julia, Antonia, Irene ja Olga jatkoon! Ap
[quote author="Vierailija" time="29.06.2015 klo 14:49"]
[quote author="Vierailija" time="29.06.2015 klo 14:44"]
Perinteiset suomalaiset nimet, niitä isoäidin aikaisia. Koulutetut antavat niitä lapsilleen. Ruotsinkieliset nimet ovat vähän wt.
[/quote]
1930-luvulla olivat muotia Kalevalasta otetut nimet. Mun äidillä ja hänen sisaruksillaan jotka ovat syntyneet silloin on kaikilla sellaiset. Aino, Kyllikki, Mielikki, Kalervo, Heimo, Jouko jne. En ole toisaalta kuullut että niitä olisi alettu antaa nykyajan lapsille, mutta jokuhan voisi kokeilla, erottuisi ainakin.
[/quote]
Aino ei erotu kyllä ikinä! Todella suosittu nimi
Viveca, Charlotte, Ann-Christine, Barbara, Camilla, Emma, Flora, Jannica, Marita, Netta, Ulrika
[quote author="Vierailija" time="29.06.2015 klo 20:33"]
Kiitos ihanat, että olette jaksaneet ehdottaa näin paljon kauniita nimiä. Näistä viimeisimmistä silmiin osuivat Julia, Antonia ja Irene. Ingrid on myös kaunis, mutta ehkä vähän liian historiallinen ollakseen juuri sopiva modernille yläluokan tytölle. Haluaisin itse vielä ehdottaa nimeä Olga, jossa on sopivasti emigranttiloistoa, mutta joka on kuitenkin sopivan raikas ja ennenkaikkea sporttinen sopiakseen ratsastustalleille, purjeveneeseen ja tenniskentälle. Julia, Antonia, Irene ja Olga jatkoon! Ap
[/quote]
Jatkoon mihin? Voi ei miten säälittävän kuulosta
Mä tunnen kaksi yläluokkaista naista ja heidän nimensä ovat Stine ja Lotte, eli Christine ja Charlotte :D
Kyllä on. Minä olen yksi heistä, enkä häpeä. Yläluokkaan tai vähintään ylempään keskiluokkaan nouseminen on ollut elämäntehtäväni jo 15-vuotiaasta saakka. Olen isän puolelta kolmannen polven akateemikko, mutta lähes yksinomaan kouluttamattoman yh-äitini kasvattama. Jo lapsesta asti tunsin kuuluvani yläluokan puolelle. Sen hillitty charmi ja älykkäät keskustelut vetävät minua puoleensa kuin liekki yöperhosta.
[quote author="Vierailija" time="29.06.2015 klo 16:25"]
[quote author="Vierailija" time="29.06.2015 klo 16:21"]
[quote author="Vierailija" time="29.06.2015 klo 15:53"]
Liian tavisnimissä (Emma, Anna, Maria, Elina, Laura, Lotta jne) ei ole selkeää preppy-kaikua, koska näitä nimiä annetaan kaikissa "luokissa". Jos haluaa luoda purjehdusvene-assosiaatioita, niin suosittelisin Ann-Marieta, Sofieta, Annabellaa, Charlottaa, Elleniä, Isabelia tai vastaavaa. Sitten on huomioitava, että supipuomalaisten sukunimen ja lähiökerrostalon kanssa nämä nimet toimivat itseään vastaan ja nimet kuulostavat surkuhupaisilta. Eli pelkät nimet eivät ponkaise ketään rapujuhlien vip-listalle. Kai siis myös raha-asiat sun muut puitteet ovat kunnossa?
[/quote]
Piti just tulla kirjoittamaan tästä. Pyrkyri-haiskahdus tai tyhjät tynnyrit tyyppinen assosiaatio toimii statusmatkaa vastaan. Pitää miettiä, mikä on se normaali status muuten, jota voi lapselle antaa. Toki voi Itäkeskuksesta kuskata lapsensa Töölön partioon (tapahtui todella) jne., mutta riittääkö se, että menee "läpi"? Auttaa, jos äiti opiskelee pikkulapsiaikana jonkun sivistyksestä kielivän tutkinnon.
[/quote]
Onko oikeasti ihmisiä, jotka ajattelevat näin ja tietoisesti pyrkivät nousemaan johonkin statusluokkaan? Suomessa?!! Sitten olette muita tuomitsemassa täällä, vaikka itse olette tyhjää päät täynnä.
[/quote]Kaipa tämä on av:n ironiaa. Mut kyllä näitä Hyacinth Bukeeeita on oikeasti olemassa ja he todella nauravat tietyille ihmiselle, jotka laittavat lapsensa nimeksi vaikka L'Oreal, vaikka itse he tekevät samaa - nimi voi olla eri, mut motiivi on täsmälleen sama DDD - olla jotain mitä ei ole. Paitsi et lapsensa L'Orealiksi nimeävällä on todennäköisesti huumonrintajua. You're worth it.