Miten ihmiset voivat olla syömättä kasviksia?
Jos menee parikin päivää ilman rehuja tulee huono ja tukkoinen olo, en voi olla yksin tämän asian kanssa. En ole mikään terveysfasisti, vaan ihan tavallinen pullukka.
Kommentit (12)
Mä voisin ihan mainiosti. Mulla on aina kasvisten syönti vähän pakkopullaa, sittenkin vaikka ne olisi hyvin ja maukkaaksi laitettu. Mieluiten eläisin, jos en pelkäisi lihomista ja terveyshaittoja, ruokavaliolla joka koostuisi pizzoista, kebabeista, karkista, cokiksesta ja keskikaljasta.
Hyi hitto, samaa olen joskus miettinyt. Jos poikkeuksellisesti (työ)reissulla tulee vaikka syötyä heikosti eli ei vihanneksia niin tulee jo parissa päivässä kaamea olo.
[quote author="Vierailija" time="29.06.2015 klo 12:27"]
Hyi hitto, samaa olen joskus miettinyt. Jos poikkeuksellisesti (työ)reissulla tulee vaikka syötyä heikosti eli ei vihanneksia niin tulee jo parissa päivässä kaamea olo.
[/quote]
Totta. Sitä alkaa kaivata jotain raikasta.
Kyllä sellaiset muumit erottuvatkin sitten katukuvasta.
Mä oon kanssa miettiny tuota. Jos oon ite vaikka päivänkin ilman mitään kasviksia, tulee ihan semmonen pökkelö olo. :D Ja ihan perus plösö pulliainen oon.
[quote author="Vierailija" time="29.06.2015 klo 12:36"]
Mä oon kanssa miettiny tuota. Jos oon ite vaikka päivänkin ilman mitään kasviksia, tulee ihan semmonen pökkelö olo. :D Ja ihan perus plösö pulliainen oon.
[/quote]
Tiedän tunteen, sillä silloin ei mitään tuu ulos..... :(
Lienee tottumis kysymyskin. Meillä on aina ollut ruoan yhteydessä (siis jo lapsuudessa) ainajokin kuuma kasvislisuke ja lisäksi salaatti. Mikä lie äitini "sääntö". Olen itse tottunut samaan, siis joka sapuskalla tarjolla salaattia, raasteita jne. sekä joku lämmin kasvis/juures. Kylmistä (esim. porkkana, lanttu, kesäkurpitsa, kurkku) teen myös usein itämaiseen tyyliin etikkaisen makeita lisukkeita.
Punajuuret, parsa ja lanttu meidän muksujen suosikkeja. Uunissa paahdettuna useimmiten. Teen myös paljon juuresmuuseja,- keittoja, -pyreitä. Ja pinaatti toimii aina. Ja näin kesällä tietty grillissä kaikkea mahdollisia kasviksia:). Ja emme ole kasvissyöjia; nautaa, possua, kalaa, kanaa, lammasta, poroa jne. menee.
En ole kokeillut, mitä tapahtuisi, jos jättäisi pois. Nyt on hyvä ja terve olo ja kilot kurissa, niin äidillä, isällä ja lapsilla.
[quote author="Vierailija" time="29.06.2015 klo 12:30"]
Kyllä sellaiset muumit erottuvatkin sitten katukuvasta.
[/quote]
Minä olen kyllä silti turvoksissa milloin mistäkin syystä :D
Kasvisten syömättömyydestä seuraa jotenkin flegmaattinen olo, mitään ei jaksa eikä mikään oikein kiinnostaisikaan. Kuin elimistössä ei tapahtuisi mitään.
AP
[quote author="Vierailija" time="29.06.2015 klo 12:47"]
Lienee tottumis kysymyskin. Meillä on aina ollut ruoan yhteydessä (siis jo lapsuudessa) ainajokin kuuma kasvislisuke ja lisäksi salaatti. Mikä lie äitini "sääntö". Olen itse tottunut samaan, siis joka sapuskalla tarjolla salaattia, raasteita jne. sekä joku lämmin kasvis/juures. Kylmistä (esim. porkkana, lanttu, kesäkurpitsa, kurkku) teen myös usein itämaiseen tyyliin etikkaisen makeita lisukkeita.
Punajuuret, parsa ja lanttu meidän muksujen suosikkeja. Uunissa paahdettuna useimmiten. Teen myös paljon juuresmuuseja,- keittoja, -pyreitä. Ja pinaatti toimii aina. Ja näin kesällä tietty grillissä kaikkea mahdollisia kasviksia:). Ja emme ole kasvissyöjia; nautaa, possua, kalaa, kanaa, lammasta, poroa jne. menee.
En ole kokeillut, mitä tapahtuisi, jos jättäisi pois. Nyt on hyvä ja terve olo ja kilot kurissa, niin äidillä, isällä ja lapsilla.
[/quote]
Grillaus onkin ihan parasta kesässä, voi vain heittää ritilälle vaikka kanaa, paprikaa ja kesäkurpitsaa ja ateria on siinä. Ehkä jotain kermaviilikastiketta ja salaattia seuraksi.
Minä voin. Olen niin pahasti ristiallerginen, että uskallan syödä vain turvallisiksi havaitsemiani tomaattia ja kurkkua. Nekin maistuvat kymmenen kuukautta vuodesa niin pahalta ja ovat niin kalliita, että syömättä jäävät.
Rakastin ennen porkkanaa, lanttua, naurista, paprikaa ja monta muuta herkkua, mutta nykyisin vain katselen niitä kaupassa vesi kielellä. Allergiat hiipivät esiin vähitellen, ja minun ristiallergiani on vielä sitä harvinaisempaa laatua, joka ei aiheuta normaaleja limakalvo- ja iho-oireita vaan järkyttävät vatsakivut moneksi tunniksi. On olemassa taulukoita ristiallergioiden aiheuttajista, mutta en uskalla luottaa niihin, koska ne ovat lähinnä suuntaa antavia.
Onneksi sentään hedelmät vielä sopivat, vaikka ananas repiikin suupielet verille ja kiivi polttaa kieltä mennessään.
[quote author="Vierailija" time="29.06.2015 klo 12:38"]
[quote author="Vierailija" time="29.06.2015 klo 12:36"]
[/quote]
Tiedän tunteen, sillä silloin ei mitään tuu ulos..... :(
[/quote]
Mulla taas vatsa toimii parhaiten ilman kasviksia. Normaalilla, kasviksia sisältävällä ruokavaliolla vatsani on löysällä. Sitten jos jostain syystä elän vaikka ranskanperunoilla ja hampurilaisilla jonkin aikaa, vatsa toimii täydellisesti.
Helposti voin olla parikin päivää syömättä yhtään mitään ja en aina edes huomaa