Olenko ylipainoinen? 170cm 72 kg, ikä39
Kommentit (38)
No olet vähän. Nyt on hyvä hetki alkaa laihduttamaan kun ei tarvitse kymmeniä kiloja tiputtaa.
Tuolla pituudella ja painolla näytät ihan normaalipainoiselta kyllä. Itse olen samoissa mitoissa ja jopa lääkärit ovat sanoneet, että olen ihan normaalissa painolukemassa (olin juuri pitkään sairaalassa).
Sellaiset, jotka oikeesti pistää silmään ylipainollaan, ovat tuon pituisina noin 90 kiloisia.
Vierailija kirjoitti:
Tuolla pituudella ja painolla näytät ihan normaalipainoiselta kyllä. Itse olen samoissa mitoissa ja jopa lääkärit ovat sanoneet, että olen ihan normaalissa painolukemassa (olin juuri pitkään sairaalassa).
Sellaiset, jotka oikeesti pistää silmään ylipainollaan, ovat tuon pituisina noin 90 kiloisia.
Ei ihme, että mua pidetään hirveän laihana, kun olen 175 cm ja 60 kg, jos yli 10 kiloa painavampi on ihan normaali.
Hieman ylipainoa, mutta tuskinpa eritoten paha tilanne. Kannattaa silti muistaa, että jo pieni ylipaino altistaa kaiken maailman sairauksille sisäelinrasvoittumisen vuoksi.
Mitä ihmettä? Miten ikäiseni nainen voi kysellä täällä tuollaisia kuin joku teini?
Ei ole merkitystä, miten tuntemattomat ihmiset arvioivat painosi.
Paras keino on mitata vyötärön ympärys - sen tulisi olla naisella max 80 cm. Jos on yli, niin sisäelimien ympärillä on rasvaa.
Painoindeksi antaa osviittaa, mutta kehon koostumusmittaus kertoo rehellisesti, onko se paino lihasta vai läskiä.
JOS NAINEN niin kyllä
pituus senteissä - 115 naisen ihannepainon yläräja
miehillä -100
Oletko mies, vai nainen? Mieheksi olet hintelä. Naiseksi juuri sopiva.
Olen 171 cm ja 58kg ja olen normaalin näköinen vartaloltani ja minulla on lihaksia. Etenkin jalat ovat hyvin muodostuneet. Eivät mitkään tikut. Vatsaa minulla ei ole yhtään. Olen varmaan "pieniluinen", minulla on pienet kädet ja kengän koko 37.
BMI on juuri se 24,9 eli olet normaalipainoinen.
Olen 172cm ja 64kg nainen ja jos paino menee yli 65kg tuntuu vyötäröllä tukalalta, väittäisin jos olet nainen niin ylipainoa on, mutta helppo vielä nuo laihduttaa pois.
Vierailija kirjoitti:
Hieman ylipainoa, mutta tuskinpa eritoten paha tilanne. Kannattaa silti muistaa, että jo pieni ylipaino altistaa kaiken maailman sairauksille sisäelinrasvoittumisen vuoksi.
Ei se ylipaino altista sairauksille, vaan se ruoka, millä se ylipainokin on aiheutettu.
Olen 172cm ja 64kg nainen ja jos paino menee yli 65kg tuntuu vyötäröllä tukalalta,
Olet mulle sopiva,itse olen 166 cm ja 138 kg ,painava miehen alku,sano tukeva,niin sanoo muutkin.
Näet sen peilistä ja tunnet käytännössä.Painolla ei ole mitään väliä, vaan sillä kuinka hyvin voit.
Olet juuri normipainon hilkulla, jos lihot yhtään olet ylipainoinen. Tosin ne painotaulukot on tehty punkeroille et niihin ei kannata luottaa. Määki oon mukamas normaalipainoinen mutta omasta mielestä läskipossu.
Eikö ihmiset osaa itse arvioida painoaan? Laske BMI, mieti mitä syöt ja miten liikut sekä mihin rasva on kertynyt. Myös vaatekoko kertoo jotain.
Normaalipainon ylärajoilla, näin sanoi minulle lääkärini kun olin mitoissa 171cm 70kg ikä 35.
Vyötärönympärys kertoo yksilöllä enemmän kuin painoindeksi. Reisissä ja persiissä oleva rasva ei ole vaarallista, sisäelinrasva on. Jos vyötärö on yli 80 cm, painonpudotus voisi olla ajankohtaista, alle 80 cm ei.
Olen lähes samoissa mitoissa kanssasi, 169 cm ja 72 kg. Painoindeksi taitaa olla just 25, eli ylipainon puolella, mutta vyötärö on 77 cm.
Myös kaulanympäryksen on huomattu korreloivan terveyden kanssa. Naisella ympäryksen tulisi olla alle 36 cm. Itselläni mitta on 32,5 cm.
Olet