Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Tuntuu että keksisin ihan koko ajan keinoja ansaita rahaa

Vierailija
29.06.2015 |

Ihmettelen kovasti kun porukka valittaa rauhattomuutta ja köyhyyttä, kyn itse taas tunnun keksivän lähestulkoon koko ajan keinoja ansaita rahaa. Yrittäjäluonteen vika kenties, mutta tuntuu että onko ihmiset oikeasti niin lamaantuneita ja ideattomia etteivät itse keksi samoja. Ja en ole itsekään mikään miljonääri vaan aivan keskituloinen hetkellisestä tilintyhjenrmisestä kärsivä itsekin, mutta tavalla tai toisella onnistun aina kehittelemään idean jolla takoa lisää rahaa. Eli ylös sohvalta, silmät auki ja vähän kekseliäisyyttä peliin, tässä maailmassa pystyisi ihan mihin vaan!

Kommentit (53)

Vierailija
21/53 |
29.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="29.06.2015 klo 12:05"]

[quote author="Vierailija" time="29.06.2015 klo 12:02"]

[quote author="Vierailija" time="29.06.2015 klo 11:53"][quote author="Vierailija" time="29.06.2015 klo 11:49"] [quote author="Vierailija" time="29.06.2015 klo 11:47"][quote author="Vierailija" time="29.06.2015 klo 11:45"]Eipä tarkoitus ollutkaan tässä ryhtyä muita samaan kannustamaan vaan ihmettelen kovasti, miten on edes työttömyyttä tai tekemisen puutetta, saati rahan kun keinoja ansaita ihan oikeasti olis niin monia! Ihmettelen, kun itse saattaa hyvinkin tehdä myyntiä satasilla - tuhansilla omien töiden päälle. -Ap [/quote] No perusta ihmeessä yritys ja ala valmentamaan ihmisiä jos niin hyvä siinä olet. [/quote] Yritys löytyy jo. Valmennusta ei vielä ole, mutta täytyypä harkita. -Ap [/quote] Hah. Just, eli oot täältä saanut jo kaksi uutta ideaa jota et ole itse keksinyt.  On mullakin yritys ja pärjään kivasti, mutten todellakaan ole niin tyhmä että uskoisin että jokainen siihen pystyy saatika että kaikilla on samat mahdollisuudet lisätienesteihin. Vaikuttaa sekin asuuko maalla vai kaupungissa aika radikaalisti.  [/quote] Totta. Ei kaikista todellakaan ole yrittäjäksi, mutta harmittavaa ettei useampi lähde edes kokeilemaan ja toteuttamaan tapoja tienata enemmän jos kerran oma rahatilanne ahdistaa !!!

[/quote]

Niin, mutta niitä keinoja voisi tänne sitten postata.

Kaikki tietää marjastamisen, sienestämisen, pullojen keräämisen, kotoa turhan tavaran myynnin, kirppistelyn jne. Kaikilla ei ole mahdollisuutta näitäkään tehdä, eikä kaikille näitä hommia riittäisikään.

Yrittäjyys on Suomessa melkoisen perseestä. Se on hyppy tuntemattomaan, olet ihan omillasi eikä kukaan tue.  Joten en ihmettele ettei monikaan siihen lähde.

[/quote]

Kokeilin kerran tuota pullojen keräilyä, enkä kotini lattioilta, vitsiniekat hiljaa. Tai no tökkejähä ne olivat ja kohta runsaalta alkoi saalis tuntua. Vaan murheekseni suurin osa oli viron tuliaisia, joten 45 centtiä jaettuna käytettyyn aikaan muodosti tuntipalkaksi huimat 15 centtiä tunti.

Saatan jatkossakin poimia mukaani, mutten varmalla vartavasten keräilemään.

Vierailija
22/53 |
29.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="29.06.2015 klo 11:47"]

No siitä vaan palkkaamaan ihmisiä toteuttamaan niitä sun ideoita sitten, tai vaikka järjestät ihmisille töitä ja veloitat 100e jokaisesta järjestetystä työpaikasta -> 500 000 työtöntä tienaisit 50 000 000e. Kumma ettei kukaan ala järjestää niille työttömille töitä, vaikka kaikki sanoo että töitä saa niin helpolla, vois tienata siinä ohessa 50 miljoonaa itsekin.

[/quote]

Kyllähän tälläsiä firmoja on jo useempikin, ne saa vaan sen rahan sieltä asiakkaaltaan, joka on tän työttömän henkilön palkkaava työnantaja. Vai mites Academic Work, Arja Raukola jne...?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/53 |
29.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="29.06.2015 klo 12:42"]

[quote author="Vierailija" time="29.06.2015 klo 12:05"]

[quote author="Vierailija" time="29.06.2015 klo 12:02"]

[quote author="Vierailija" time="29.06.2015 klo 11:53"][quote author="Vierailija" time="29.06.2015 klo 11:49"] [quote author="Vierailija" time="29.06.2015 klo 11:47"][quote author="Vierailija" time="29.06.2015 klo 11:45"]Eipä tarkoitus ollutkaan tässä ryhtyä muita samaan kannustamaan vaan ihmettelen kovasti, miten on edes työttömyyttä tai tekemisen puutetta, saati rahan kun keinoja ansaita ihan oikeasti olis niin monia! Ihmettelen, kun itse saattaa hyvinkin tehdä myyntiä satasilla - tuhansilla omien töiden päälle. -Ap [/quote] No perusta ihmeessä yritys ja ala valmentamaan ihmisiä jos niin hyvä siinä olet. [/quote] Yritys löytyy jo. Valmennusta ei vielä ole, mutta täytyypä harkita. -Ap [/quote] Hah. Just, eli oot täältä saanut jo kaksi uutta ideaa jota et ole itse keksinyt.  On mullakin yritys ja pärjään kivasti, mutten todellakaan ole niin tyhmä että uskoisin että jokainen siihen pystyy saatika että kaikilla on samat mahdollisuudet lisätienesteihin. Vaikuttaa sekin asuuko maalla vai kaupungissa aika radikaalisti.  [/quote] Totta. Ei kaikista todellakaan ole yrittäjäksi, mutta harmittavaa ettei useampi lähde edes kokeilemaan ja toteuttamaan tapoja tienata enemmän jos kerran oma rahatilanne ahdistaa !!!

[/quote]

Niin, mutta niitä keinoja voisi tänne sitten postata.

Kaikki tietää marjastamisen, sienestämisen, pullojen keräämisen, kotoa turhan tavaran myynnin, kirppistelyn jne. Kaikilla ei ole mahdollisuutta näitäkään tehdä, eikä kaikille näitä hommia riittäisikään.

Yrittäjyys on Suomessa melkoisen perseestä. Se on hyppy tuntemattomaan, olet ihan omillasi eikä kukaan tue.  Joten en ihmettele ettei monikaan siihen lähde.

[/quote]

Kokeilin kerran tuota pullojen keräilyä, enkä kotini lattioilta, vitsiniekat hiljaa. Tai no tökkejähä ne olivat ja kohta runsaalta alkoi saalis tuntua. Vaan murheekseni suurin osa oli viron tuliaisia, joten 45 centtiä jaettuna käytettyyn aikaan muodosti tuntipalkaksi huimat 15 centtiä tunti.

Saatan jatkossakin poimia mukaani, mutten varmalla vartavasten keräilemään.

[/quote]

No et kyllä nähnyt vaivaa sitten yhtään jos huimat 3 pantillista tölkkiä 3 tunnissa löysit :D Viikonloppuna kaupungin aurinkoisimpaan puistoon niin jo alkaa löytyä.

Vierailija
24/53 |
29.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="29.06.2015 klo 11:45"]Eipä tarkoitus ollutkaan tässä ryhtyä muita samaan kannustamaan vaan ihmettelen kovasti, miten on edes työttömyyttä tai tekemisen puutetta, saati rahan kun keinoja ansaita ihan oikeasti olis niin monia! Ihmettelen, kun itse saattaa hyvinkin tehdä myyntiä satasilla - tuhansilla omien töiden päälle. -Ap
[/quote]

Kyllä Suomen valtio pitää huolta, ettei yrittäminen juurikaan kannata. Veroja sun muita maksuja aivan liikaa. Mutta kiva sulle ap jos pystyt takomaan rahaa.

Vierailija
25/53 |
29.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="29.06.2015 klo 11:48"][quote author="Vierailija" time="29.06.2015 klo 11:47"]No siitä vaan palkkaamaan ihmisiä toteuttamaan niitä sun ideoita sitten, tai vaikka järjestät ihmisille töitä ja veloitat 100e jokaisesta järjestetystä työpaikasta -> 500 000 työtöntä tienaisit 50 000 000e. Kumma ettei kukaan ala järjestää niille työttömille töitä, vaikka kaikki sanoo että töitä saa niin helpolla, vois tienata siinä ohessa 50 miljoonaa itsekin.
[/quote]
Itse asiassa aika loistava idea! -Ap
[/quote]

Jota sitäkään et ollut itse keksinyt. Pidä päivätyösi.

Vierailija
26/53 |
29.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olet joku kodinjärjestäjä.

Vierailija
27/53 |
29.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos tota pullonkeräämistä haluaa vähä jalostaa niin mulla on siihen idea. Riippuen siitä asutko rivarissa/omakotitalossa/kerrostalossa, laita ilmotustaululle tai jaa postilaatikoihin/luukkuihin lappuja, että sulle voi tuoda pullokassit niin palautat ne kauppaan tai että päivänä x kellonaikaan y voitte jättää pullokassit oven eteen niin sä keräät ne ja viet kauppaan. Ja jos haluat niin voit säälipisteitä kerätä lisäämällä loppuun lauseen, että rahat tulee sun sairaan lemmikin hoitoon tms skeidaa.

Siis ite voisin hyvinkin vaikka viedä pullokassit yläkerran naapurille tai jättää oven eteen ihan siksi että ite en tarvitse niitä rahoja niin paljoa tai olen liian laiska viemään kauppaan. Ja monilla varmasti on sama tilanne.

Vierailija
28/53 |
29.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

No hei, good for you! Jos sulla on noin paljon huikeit idiksii, niin mikset ala takomaan rahaa niillä? Kaikilla ei ole!

Vierailija
29/53 |
29.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="29.06.2015 klo 12:08"]

Tuleepa mieleen pitkä ktju, jonka aloittaja ihmetteli vilpittömästi, miksi työttömät eivät pane firmaa pystyyn, tee muutamia täysin uudenlaisia keksintöjä ja ryhdy tahkoamaan niillä rahaa.

Kun tyypiltä kysyi tarkennuksia, vastaus kaikkeen oli se, että pitää tehdä sellaisia keksintöjä, joita kukaan ei ole vielä edes ajatellut. Lopputulema oli se, että aloittaja poistui ovia paiskoen ja kirosi ihmisiä, jotka eivät ottaneet häntä tosissaan eivätkä typeryyttään osanneet tehdä loistokeksintöjä.

[/quote]

Tällä palstalla taitaa ongelma pikemminkin olla se, että yrittämistä ei kovin hyvällä kannusteta ja moniko täällä ottaisi vinkit tosissaan? Täällähän vaan vitsaillaan ihan hyvillekin vinkeille, taikka väännettäisiin ihan oikeassa elämässä toimiva homma jollain lailla kieroon, että saataisiin lytätä aloitusviesti. 

Voi mielelläni kertoisin kaikki kokeilemani tienausvinkit, mutta eihän se toki niin mene. Ja moniko kuitenkaan uskoisi? Jos sanoisin että osta kumijolla, sijoitus 30€ ja mene aurinkoisena päivänä meren rannalle sitä vuokraamaan, moniko niin tekisi vaikka minä olisin tehnyt? Ei heidän persoonansa, sijaintinsa taikka muut tekijät välttämättä soveltuisi siihen tilanteeseen vaan heidän pitäisi keksiä oma tapansa tienata ja toimia.

Tarkoitukseni oli vaan kummastella, miten tuntuu että minulle maailma näyttäytyy siten että se on täynnä mahdollisuuksia ja tapoja toimia, tienata ja suunnitella uutta. Monelle muulle taas tämä täsmälleen sama maailma on täynnä tylsyyttä ja työttömyyttä.

Yritystoiminnan alkuunsaaminen sitäpaitsi ei ole kummoinen prosessi. Takana yrittäjävuosia 10. Olen nainen ja ikää 33. Yrittäjänä olen elättänyt itseni vuodesta 2005 lähtien. -Ap

Vierailija
30/53 |
29.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="29.06.2015 klo 13:15"]

Tuleepa mieleen pitkä ktju, jonka aloittaja ihmetteli vilpittömästi, miksi työttömät eivät pane firmaa pystyyn, tee muutamia täysin uudenlaisia keksintöjä ja ryhdy tahkoamaan niillä rahaa.

Kun tyypiltä kysyi tarkennuksia, vastaus kaikkeen oli se, että pitää tehdä sellaisia keksintöjä, joita kukaan ei ole vielä edes ajatellut. Lopputulema oli se, että aloittaja poistui ovia paiskoen ja kirosi ihmisiä, jotka eivät ottaneet häntä tosissaan eivätkä typeryyttään osanneet tehdä loistokeksintöjä.

[/quote]

Tällä palstalla taitaa ongelma pikemminkin olla se, että yrittämistä ei kovin hyvällä kannusteta ja moniko täällä ottaisi vinkit tosissaan? Täällähän vaan vitsaillaan ihan hyvillekin vinkeille, taikka väännettäisiin ihan oikeassa elämässä toimiva homma jollain lailla kieroon, että saataisiin lytätä aloitusviesti. 

Voi mielelläni kertoisin kaikki kokeilemani tienausvinkit, mutta eihän se toki niin mene. Ja moniko kuitenkaan uskoisi? Jos sanoisin että osta kumijolla, sijoitus 30€ ja mene aurinkoisena päivänä meren rannalle sitä vuokraamaan, moniko niin tekisi vaikka minä olisin tehnyt? Ei heidän persoonansa, sijaintinsa taikka muut tekijät välttämättä soveltuisi siihen tilanteeseen vaan heidän pitäisi keksiä oma tapansa tienata ja toimia.

Tarkoitukseni oli vaan kummastella, miten tuntuu että minulle maailma näyttäytyy siten että se on täynnä mahdollisuuksia ja tapoja toimia, tienata ja suunnitella uutta. Monelle muulle taas tämä täsmälleen sama maailma on täynnä tylsyyttä ja työttömyyttä.

Yritystoiminnan alkuunsaaminen sitäpaitsi ei ole kummoinen prosessi. Takana yrittäjävuosia 10. Olen nainen ja ikää 33. Yrittäjänä olen elättänyt itseni vuodesta 2005 lähtien. -Ap

[/quote]

Höpö höpö. Sinäkään et ole antanut etkä muutenkaan suostu antamaan niitä hyviä vinkkejä, joten ehkei kannata moitiskella.

Sattumalta minäkin olen toiminut yrittäjä kymmenen vuotta ja sitä ennen olin samalla alalla muiden palkollisena viisitoista. Tunnen pienyrittäjyyden erittäin hyvin, muttei tulisi mieleenkään tulla keskustelupalstoille huutelemaan, että "vähän kekseliäisyyttä peliin".

Se on totta, että yrityksen voi perustaa vähällä vaivalla ja nopeasti. Onkin aivan toinen juttu pyörittää sitä yritystoimintaa, maksaa yritystoiminnan kulut ja hankkia oma elanto, sosiaaliturva ja eläke. Yksikään yrittäjyyttä hehkuttava ihminen tai organisaatio ei koskaan mainitse sanallakaan sitä, että yrittäjäksi ryhtyvä jättää kertaheitolla hyvästit yhteiskunnan turvaverkostoille eikä paluu olekaan mahdollista muuten kuin pohjamutien kautta.

Saankos kysyä, minkä alan yrittäjä sinä olet?

Nro 19

Vierailija
31/53 |
29.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="29.06.2015 klo 13:00"]

Jos tota pullonkeräämistä haluaa vähä jalostaa niin mulla on siihen idea. Riippuen siitä asutko rivarissa/omakotitalossa/kerrostalossa, laita ilmotustaululle tai jaa postilaatikoihin/luukkuihin lappuja, että sulle voi tuoda pullokassit niin palautat ne kauppaan tai että päivänä x kellonaikaan y voitte jättää pullokassit oven eteen niin sä keräät ne ja viet kauppaan. Ja jos haluat niin voit säälipisteitä kerätä lisäämällä loppuun lauseen, että rahat tulee sun sairaan lemmikin hoitoon tms skeidaa.

Siis ite voisin hyvinkin vaikka viedä pullokassit yläkerran naapurille tai jättää oven eteen ihan siksi että ite en tarvitse niitä rahoja niin paljoa tai olen liian laiska viemään kauppaan. Ja monilla varmasti on sama tilanne.

[/quote]

Minullakin on idea. Laita lappu kerrostalon ilmoitustaululle että otat vastaan käteistä rahaa. Monetkaan eivät jaksa itse raahautua kauppaan käyttämään rahojaan, joten he pääsevät näin helposti ja kätevästi eroon käteisestään. Itse ainakin mieluummin kävisin tiputtamassa viereisestä postiluukusta sisään kuin raahautuisin kauppaan, kukaan järkevä ihminen koskaan kaupassa käy niin siitä tulisi ihan turhaa työtä.

Vierailija
32/53 |
29.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos sanoisin että osta kumijolla, sijoitus 30€ ja mene aurinkoisena päivänä meren rannalle sitä vuokraamaan, moniko niin tekisi vaikka minä olisin tehnyt? 
[/quote]

Laitonta, tuosta pitää maksaa verot.

Vierailija
33/53 |
29.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="29.06.2015 klo 13:45"]

Jos sanoisin että osta kumijolla, sijoitus 30€ ja mene aurinkoisena päivänä meren rannalle sitä vuokraamaan, moniko niin tekisi vaikka minä olisin tehnyt? 
[/quote]

[/quote]

ja vakuutusmaksut ja ostaa ne vuokrattavat pelastusliivitkin.

Vierailija
34/53 |
29.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[/quote]

Ja mikä estää veroja maksamasta? -Ap

[/quote]

Vierailija
35/53 |
29.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niin, osta halvalla ja myy kallilla, siinäpä porvarin ohjenuora elämään. Ja tietysti riistä ja polje ihmisoikeuksia aina kun mahdollista. Mikään ei ole pyhää rahanpesussa. Myy vaikka mummosi persettä!

Vierailija
36/53 |
29.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="29.06.2015 klo 13:55"]

[/quote]

[/quote]

[/quote]

Näin. Muuten hyvä esimerkki, mutta en ap usko että olet oikeasti yrittäjä. Et voi vain kävellä kauppaan, ostaa kumijollaa ja alkaa vuokrata sitä. 

Sulla tarvii olla yritys, tarjota kuitit, vakuutukset kunnossa, ne pelastusliivit ja sun tarvii huolehtia veneen turvallisuudesta yrittäjänä ensisijaisesti. 

Vierailija
37/53 |
29.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[/quote]

[/quote]

[/quote]

Ja siis tuo oli tietenkin vaan esimerkki, ei ole tullut kokeiltua jollanvuokrausta. Mutta samantyyppisellä ajatuksella siis kyllä suunnitteilla jotain muuta. Tietysti on törkeää tulla tänne julkisesti kertomaan, että olen onnistunut saamaan toimintani tuottamaan, edes vähän, sillä punainen vaatehan se monelle on että työtä tekemällä ja ideoimalla tienaa rahaa ja toimeentuloa. Toivoisin vain että ihmset rohkeammin kokeilisivat ja tekisivät asioita, kun niitä on tämä maa ihan pullollaan. -Ap

Vierailija
38/53 |
29.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja sieltä saatiin se marttyyrikortti!

Vierailija
39/53 |
29.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="29.06.2015 klo 14:04"]

[/quote]

[/quote]

[/quote]

Ja siis tuo oli tietenkin vaan esimerkki, ei ole tullut kokeiltua jollanvuokrausta. Mutta samantyyppisellä ajatuksella siis kyllä suunnitteilla jotain muuta. Tietysti on törkeää tulla tänne julkisesti kertomaan, että olen onnistunut saamaan toimintani tuottamaan, edes vähän, sillä punainen vaatehan se monelle on että työtä tekemällä ja ideoimalla tienaa rahaa ja toimeentuloa. Toivoisin vain että ihmset rohkeammin kokeilisivat ja tekisivät asioita, kun niitä on tämä maa ihan pullollaan. -Ap

[/quote]

Juupajoo, sitten ollaankin veloissa kun se yritys ei kannatakkaan ja on ne jollat hankittu vakuutuksineen päivineen. 

Vierailija
40/53 |
29.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="29.06.2015 klo 14:04"]

No uskoitpa tai et niin yrittäjä olen :) Enkä väitä tietäväni joka alasta kaikkea, vaan keksiväni hyviä ideoita itselleni joita pyrin toteuttamaan. -Ap

[/quote]

[/quote]

[/quote]

Näin. Muuten hyvä esimerkki, mutta en ap usko että olet oikeasti yrittäjä. Et voi vain kävellä kauppaan, ostaa kumijollaa ja alkaa vuokrata sitä. 

Sulla tarvii olla yritys, tarjota kuitit, vakuutukset kunnossa, ne pelastusliivit ja sun tarvii huolehtia veneen turvallisuudesta yrittäjänä ensisijaisesti. 

[/quote]

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi kahdeksan yhdeksän