Max. 100 km Helsingistä... kivoja kuntia tai kaupunkeja lapsiperheelle?
Vaatimuksena
-Edulliset hinnat asunnoille ;)
-peruspalvelut lähellä: päiväkoti, koulu, ruokakaupat
- Hyvät ajoyhteydet pk-seudulle...
Kommentit (49)
Vituttaa kaikki paskakunnat minne ei edes juna kulje, voi mulkku!
[/quote author="Vierailija" time="29.06.2015 klo 11:16"]Porvoo nuorille huono paikka. Suosittele pienempää vaihtoehtoa: Loviisaa
-16v Tyttö Loviisasta ja Porvoossa aikaa viettävä
[/quote]
Miten niin? Ite vietin nuoruuteni Porvoossa ja kivaa oli.
[quote author="Vierailija" time="29.06.2015 klo 11:29"]Kerava.
Jostain syystä (ulkopaikkakuntalaisten antama) huono maine, mutta kaikki vaatimuksesi täyttyvät, eikä tarvitse asua aivan korvessa.
[/quote] Ja lastenvaunujen kanssa ilmaseks vielä Keravalle saakka :) Julkisissa siis .
[quote author="Vierailija" time="30.06.2015 klo 10:10"]
Jos työpaikat on Helsingissä, ei kannata kovin kauas lähteä. Paitsi jos on mahdollisuus tehdä etätöitä rajattomasti. Matkustaminen todella syö. Itsellä työmatka kestää yli tunnin, joten työpäiviin menee päiväkotiviemisineen semmoinen 11 tuntia. Siitä voi laskea, että paljonko sitä aikaa perheelle jää, kun lapset nukkuvat yöllä sen 11-12 tuntia.
[/quote]
Totta. Miehelläni on ns. liikkuva työ... ympäri pk-seutua.
Itse olen tällä hetkellä Helsingissä töissä, mutta oman alani töitä löytyy muualtakin. Ja olen valmis vaihtamaan työpaikkaa, vaikka viihdyn nykyisessäkin paikassa. Teen tällä hetkellä 4-päiväistä viikkoa ja voisin ainakin osan viikosta kulkea miehen kanssa yhtä matkaa, jolloin kustannuksetkin vähän pienenisivät...
Ap
Hämeenlinna tai Hyvinkää. Molemmissa kaupungeissa keskussairaala ja yöpäivystys. Ambulanssin olemme saaneet aina parissa minuutissa.
-
Ensin sairastuin itse vakavasti ja sitten mies sai sairauskohtauksen. Lähellä oleva sairaala nousi suureen arvoon ihan toimivan arjen kannalta. Oli helppoa mennä sairaalaan visiitille lasten ja vauvan kanssa, kun ajomatka kesti 5 minuuttia. Ja jos tulisi elämää uhkaava sairauskohtaus, avun saa nopeasti. (Vrt. ystäväni korvessa elvytti isäänsä tunnin, ennen kuin apu saatiin paikalle. Liian myöhään).
Porvoossa on huono sairaala. Lohjalla me mökkiläisetkin ollaan saatu hyvää palvelua.
[quote author="Vierailija" time="30.06.2015 klo 10:33"]Hämeenlinna tai Hyvinkää. Molemmissa kaupungeissa keskussairaala ja yöpäivystys. Ambulanssin olemme saaneet aina parissa minuutissa.
-
Ensin sairastuin itse vakavasti ja sitten mies sai sairauskohtauksen. Lähellä oleva sairaala nousi suureen arvoon ihan toimivan arjen kannalta. Oli helppoa mennä sairaalaan visiitille lasten ja vauvan kanssa, kun ajomatka kesti 5 minuuttia. Ja jos tulisi elämää uhkaava sairauskohtaus, avun saa nopeasti. (Vrt. ystäväni korvessa elvytti isäänsä tunnin, ennen kuin apu saatiin paikalle. Liian myöhään).
[/quote]
Mitään taettahan ei ole, että potilas on lähisairaalassa. Vakavammat ja harvinaisemmat tulee usein pk-seudulle.
Ihan tärkeä asiahan sairaalan sijainti on, mutta emme kuitenkaan ole sitä ihan top 5:ssa pitäneet, kun olemme taloja katselleet.
Ap
Saukkola Lohjalla