Mikä vaivaa ihmistä joka suhteen päättyessä ei ollenkaan pahoittele omaa käytöstään, ainoastaan sitä että voi, sinusta tuntuu pahalta?
Jotenkin todella outoa tuollainen. Vaikka olisi selkeästi tuotu esille tämä käytös, hän ei itse ota siitä mitään vastuuta. Pahoittelee vaan että sinusta tuntuu pahalta ja sitten katoaa paikalta.
Kommentit (56)
Ei hänen oman käytöksen pahoittelu muuttaisi sitä ihmistä mitenkään (se olisi teennäistä?) tai ei tajua mitä teki, tai jos on sellainen käytös/luonne pysyvästi. Jatkaa samanlaisena eteenpäin. Joku toinen on erilainen. Ja muutos käytöksen tajuamiseen lähtee itsestä, jos on älyä tai sydäntä. Onko niitä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ap kiukuttelee kuin pikku tytön tyllerö, kun tässä keississä ei haukutakaan miestä siaksi 😂. Ei kannata olla noin riippakivi, jos suhde on jo päättynyt.
En ole mikään riippakivi, minähan lopetin suhteen! Etkö tajunnut. Tulinpahana tänne saamaan vahvistusta että henkilö oli kusipää.
Miksi sitten yrität saada vielä toiselta jonkun katumusharjoituksen? Jatka hyvä ihminen eteenpäin, ennen kuin teet itsestäsi ihan hölmön.
Vierailija kirjoitti:
Kannattaa muuten ne faktat kertoa jo heti aloituksessa, eikä ripotellen. Meillä on nyt vaan osa tarinaa aloituksessa ja sen perusteella näkisin, että kyllä aloittajan korvien välissä on se ongelma, toinen on jo jatkanut matkaansa.
Minun korvien välissä on ongelma kun minulle valehdeltiin? Voitko selittää miten? Kerro nyt. :D
Ja viimeisen kerran minua ei ko ihminen kiinnosta enää yhtään. En ole kiinnostunut valehtelijoista.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ap kiukuttelee kuin pikku tytön tyllerö, kun tässä keississä ei haukutakaan miestä siaksi 😂. Ei kannata olla noin riippakivi, jos suhde on jo päättynyt.
En ole mikään riippakivi, minähan lopetin suhteen! Etkö tajunnut. Tulinpahana tänne saamaan vahvistusta että henkilö oli kusipää.
Miksi sitten yrität saada vielä toiselta jonkun katumusharjoituksen? Jatka hyvä ihminen eteenpäin, ennen kuin teet itsestäsi ihan hölmön.
Miten minä täällä teen itsestäni yhtään minkään? Erittäin huvittavaa.
En ole sanonut tai sanomassa ko ihmiselle enää sanaakaan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kannattaa muuten ne faktat kertoa jo heti aloituksessa, eikä ripotellen. Meillä on nyt vaan osa tarinaa aloituksessa ja sen perusteella näkisin, että kyllä aloittajan korvien välissä on se ongelma, toinen on jo jatkanut matkaansa.
Minun korvien välissä on ongelma kun minulle valehdeltiin? Voitko selittää miten? Kerro nyt. :D
Ja viimeisen kerran minua ei ko ihminen kiinnosta enää yhtään. En ole kiinnostunut valehtelijoista.
Miksi sitten ruikutat ihan vauvapalstalla asiasta? Olethan maininnut jo otsikossa, että entisellä pitäisi pahoitella käytöstään. Ja nyt kun ei ole pahoittelut eikä tästä asiasta enää koe tarpeelliseksi valehdella, niin silti sulla pitää jatkaa märinää että kun tuntuu pahalta eikä toinen huomioinut tarpeeksi hyvin SUN tunteita erotessa.
Jos olisit vaan kirjoittanut otsikkoon vaikka että tapailemani mies olikin tietämättäni varattu, niin olisit saanut ihan erilaisia vastauksia. Kaikkia vituttaa lukea tollasia ympäripyöreitä selityksiä, ja sitten niistä keksitään omia tulkintoja.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miksi sitten ruikutat ihan vauvapalstalla asiasta? Olethan maininnut jo otsikossa, että entisellä pitäisi pahoitella käytöstään. Ja nyt kun ei ole pahoittelut eikä tästä asiasta enää koe tarpeelliseksi valehdella, niin silti sulla pitää jatkaa märinää että kun tuntuu pahalta eikä toinen huomioinut tarpeeksi hyvin SUN tunteita erotessa.
Ei ole mahdollista että olet noin tyhmä? Olet täällä vain provoamassa, eikö niin.
Niin että jos sinä tahallaan satutat toista ihmistä, sinusta he ovat töykeitä ja itsekkäitä jos odottavat sinulta jotain. Oletko ihan psykopaatti, surullista jos et omaa sairauttasi tajua.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mitä vastuuta siitä pitää ottaa ja miten? Jos jonkun teot aiheuttavat sinulle pahaa mieltä, niin ei siinä auta kun ottaa vastuu niistä omista tunteista ja tehdä ratkaisut sen mukaan. Ja näin on tehty, erottu. Toinenhan on ollut jopa hyvinkin empaattinen, jos kuitenkin pahoillaan, että sinusta tuntunut pahalta. Tai kenestä liekään kyse..
Henkilö valehteli. Sen sijaan että tunnustaisi valheensa ja pahoittelisi käytöstään. Hän lähinnä taputti päähän, voi voi kun sinusta tuntuu pahalta ja sitten katosi paikalta.
Tämä ei todellakaan ole empaattista käytöstä, huvittavaa!
Vaan jopa narsistista.
Nosta se katse omasta navasta sinne peiliin. Voi onnistua seuraavassa parisuhteessa kun tunnistat ne omat vikasi ja puutteesi. Toisen käytöksessä vellominen ei johda mihinkään.
Hahaha, taisia osua sinuun.
Valitettavasti henkilö tosiaan valehteli, siitä ei pääse ympäri, minulla ei ole peiliin katsottavaa.
Entä sitten? Valheillakin on oma paikkansa ihmisen elämässä ja valhe voi olla ainoa tie päästä pois esim huonosta suhteesta.
Kaksi kuukautta katselin ja kuuntelin valheita. Kyllä se olin minä kun vältti luodin ja pääsi eroon huonosta suhteesta.
Minkälaisia ihmisiä te oikein olette, kun saatte sairasta mielihyvää tulemalla haukkumaan ihmisiä näihin ketjuihin. Ihan hulluja.
Käytöksensä perusteella ei se toinenkaan pitänyt suhdettanne hyvänä, vaan valehteli päästääkseen eroon huonosta suhteesta?
Valheteli heti alkuun ja myöhemminkin samalla kun ihan itse otti esille sen että rakasti?
En enää ihmettele hänen käytöstään ollenkaan, kun näen että teitä on täällä enemmänkin, niitä joiden on aivan mahdoton ottaa mistään vastuuta. Kaikki on aina muiden syytä.
Pikku vinkkinä, jos joku sanoo viikon tuntemisen jälkeen, että rakastaa, niin siinä vaan yritetään päästä nopeasti pöksyihin. Sovitteko edes seurustelusta?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mitä vastuuta siitä pitää ottaa ja miten? Jos jonkun teot aiheuttavat sinulle pahaa mieltä, niin ei siinä auta kun ottaa vastuu niistä omista tunteista ja tehdä ratkaisut sen mukaan. Ja näin on tehty, erottu. Toinenhan on ollut jopa hyvinkin empaattinen, jos kuitenkin pahoillaan, että sinusta tuntunut pahalta. Tai kenestä liekään kyse..
Henkilö valehteli. Sen sijaan että tunnustaisi valheensa ja pahoittelisi käytöstään. Hän lähinnä taputti päähän, voi voi kun sinusta tuntuu pahalta ja sitten katosi paikalta.
Vaan jopa narsistista.
Nosta se katse omasta navasta sinne peiliin. Voi onnistua seuraavassa parisuhteessa kun tunnistat ne omat vikasi ja puutteesi. Toisen käytöksessä vellominen ei johda mihinkään.
Valitettavasti henkilö tosiaan valehteli, siitä ei pääse ympäri, minulla ei ole peiliin katsottavaa.
Entä sitten? Valheillakin on oma paikkansa ihmisen elämässä ja valhe voi olla ainoa tie päästä pois esim huonosta suhteesta.
Kaksi kuukautta katselin ja kuuntelin valheita. Kyllä se olin minä kun vältti luodin ja pääsi eroon huonosta suhteesta.
Minkälaisia ihmisiä te oikein olette, kun saatte sairasta mielihyvää tulemalla haukkumaan ihmisiä näihin ketjuihin. Ihan hulluja.
Käytöksensä perusteella ei se toinenkaan pitänyt suhdettanne hyvänä, vaan valehteli päästääkseen eroon huonosta suhteesta?
Valheteli heti alkuun ja myöhemminkin samalla kun ihan itse otti esille sen että rakasti?
En enää ihmettele hänen käytöstään ollenkaan, kun näen että teitä on täällä enemmänkin, niitä joiden on aivan mahdoton ottaa mistään vastuuta. Kaikki on aina muiden syytä.
Pikku vinkkinä, jos joku sanoo viikon tuntemisen jälkeen, että rakastaa, niin siinä vaan yritetään päästä nopeasti pöksyihin. Sovitteko edes seurustelusta?
Voi luoja, tietenkin siitä sovittiin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei ole mahdollista että olet noin tyhmä? Olet täällä vain provoamassa, eikö niin.
Niin että jos sinä tahallaan satutat toista ihmistä, sinusta he ovat töykeitä ja itsekkäitä jos odottavat sinulta jotain. Oletko ihan psykopaatti, surullista jos et omaa sairauttasi tajua.
Sori vaan, mutta kukaan ei ole tilivelvollinen toista kohtaan. Jos toinen ei ole pahoillaan käytöksestään, niin haluaisitko valheellisen anteeksipyynnön valheiden huipuksi?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vaan jopa narsistista.
Voi luoja, tietenkin siitä sovittiin.
Eikö yhtään herätyskellot soineet, kun heti on vannottu rakkautta?
Moraaliton ihminen. Kokee, että hänellä on oikeus ajaa omaa etuaan välittämättä muista.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Minusta vastuun ottaminen on tässä tapauksessa nimenomaan se, että on erottu/otettu etäisyyttä. Ei sillä toisella ole velvollisuutta muuttaa käytöstään ap:n mieliksi - ellei kyse siis ole rikollisesta toiminnasta mutta epäilen että ei. Toinen on kuitenkin ollut pahoillaan siitä, että ap:ta on sattunut, joten en sen perusteella sanoisi kusipääksi. Jos ap yhä haluaa jatkaa kanssakäymistä kyseisen henkilön kanssa, niin ap hyväksyy sen että tämä mikälie epämiellyttävä käytös tulee jatkumaan. Jos se käytös ei ap:lle sovi, niin ero/etäisyys on oikea ja vastuullinen ratkaisu.
Jos valheillani satuttaisin toista ihmistä, ei tulisi MIELEENKÄÄN pahoittella että voi kun sinua sattui ja sitten kadota, asiasta ei enää keskusteltaisi. Tämä olisi pyrkimys siirtää vastuu sille joka loukkaantui, pois niistä valheista.
Sairasta yrittää normaslisoida tällainen käytös.
Tässä on tarina esitettynä vain yhden osa puolen lasien läpi katsottuna. Katkeruuden kitkerä höttö ei hyödytä ketään.
Eli olet yksi heistä jotka kuvittelevat että on olemassa jokin oikeutus jolloin SAA VALEHDELLA.
Teitä 5 vuotiaan tasolla olevia trolleja tuntuukin olevan tällä palstalla paljon.
Valehtelu ei valitettavasti ole kiellettyä vaikka ikävää onkin. Lapsellista (5 vuotiaan tasoista) kuvitella muuta, tai että olisi joku oikeutus, olla tulematta huijatuksi. Sitä sattuu, kaikille, aikuisen ihmisen pitää osata jatkaa elämää.
On ok valehdella olevansa vapaa vaikka onkin suhteessa??
Todellako? :D
Aa siis olit panosuhteessa, etkä älynnyt, että ette seurustele. Oma mokasi.
Itse en ole ihan helposti vietävä, mutta joku vuosikymmen sitten tuli tutustuttua varattuun, joka ei sitä kertonut. Käytöksestä tajusin heti, että tällainen mahdollisuus on olemassa, mutta toisaalta ihmettelin mitä hän yrittää minusta saada irti kun en ole satunnaispanon tarpeessa ja en käsittänyt, miten hänellä voisi olla niin paljon parisuhteessa aikaa viettää toisen kanssa. Näinpä olimme pattitilanteessa ja juttelimme illasta toiseen niitä näitä, kunnes hän lopulta väsyi ja tunnusti. Vaikka mitään ei varsinaisesti tapahtunut, niin kyllä se satutti, että toinen systemaattisesti valehteli viikosta toiseen.
Miksi pitää pahoitella omaa käytöstään, jos siinä ei omasta mielestä ole mitään pahoiteltavaa? Jätän sinut, en kadu sitä, mutta toki on kurjaa, että se sinusta tuntuu pahalta. Miksi ihmeessä pitäisi sanoa, että jätän sinut ja kovasti minuun koskee ja näköjään sinuunkin, jos itsestä tuntuu lähinnä helpottavalta.
Miksi pitää pahoitella sitä, että petin sinua, jos oikeastaan se ei itsestä tunnu pahalta ollenkaan, harmillista, että toinen meni siitä tolaltaan.