Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Hah. Kävin äsken kirjaston vessassa ja viereisessä kopissa oli äiti lapsen kanssa

Vierailija
15.02.2022 |

Pieni poika avasi koko ajan ovea ja yritti lähteä kopista karkuun. Ei käynyt äitiä kateeksi, kun yrittää hoitaa omat asiat ja samalla pitää vilkasta taaperoa hihasta, ettei lähde omille teilleen.

Kommentit (47)

Vierailija
21/47 |
15.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei tullut mieleen vahtia lasta sen aikaa, että äiti saa toimitettua asiat loppuun? Harmi, kun enää ei auteta toisia hädässä vaan välitetään ainoastaan itsestään.

Ei tullut. En halua näin korona ja noro aikana altistaa itseäni. Kyllä äidin pitää lapsestaan pystyä huolehtimaan ilman ulkopuolisten apua. Ap

tämä, ei oo lastenhoitovelvollisuutta ulkopuolisilla. hädässä auttamisen velvollisuus on, mutta silloin pitää olla kyse hengenhädästä, ei vessahädästä.

Vierailija
22/47 |
15.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ap voisi opetella aikuisena pidättämään niin ei tarvitse käyttää julkisia vessoja, kun niin harmittaa.

Ei harmita, kunhan kerroin. Minusta on hassua, kun lapsi vie vanhempaansa ihan kuusi nolla. Minulla on oikeus käyttää julkisia vessoja, kun verojakin maksan. Ap

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/47 |
15.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Menin yleensä mieluiten invavessaan rattaat mukana. Jos ei ole omia, niin meidän kirjastossa oli lainarattaita. Kotona laitoin lapsen syöttötuoliin vessan oven eteen ja jotain viihdykettä siihen. Kirpparilta kannoin soivia härpäkkeitä, joissa painellaan nappeja. Niitä kuin muitakin pienten leluja saa halvalla, koska kaikki haluavat niistä eroon kun lapset isoja.

Vierailija
24/47 |
15.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei minun ainakaan tarvitse kirjastoreissun yhteydessä päästä pissalle. Onko ap vanha mummo vai miksi rakko reistailee?

Vierailija
25/47 |
15.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei tullut mieleen vahtia lasta sen aikaa, että äiti saa toimitettua asiat loppuun? Harmi, kun enää ei auteta toisia hädässä vaan välitetään ainoastaan itsestään.

Enkä minäkään tuona äitinä olisi jättänyt lastani ventovieraalle. Kyllä sitä mieluummin jotenkin selviää tilanteesta itse.

Vierailija
26/47 |
15.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minusta on hassua, kun lapsi vie vanhempaansa ihan kuusi nolla.

Nykyisin on olemassa asia nimeltä lastenoikeudet. Ne tarkoittavat sitä, että lapsen omaa tahtoa pitää kunnioittaa ja lapseen ei saa kohdistaa rajoitustoimenpiteitä jotka esimerkiksi loukkaisivat lapsen henkilökohtaista vapautta. Lastensuojelu valvoo lastenoikeuksien toteutumista ja monilla ammattiryhmillä on lakisääteinen velvollisuus ilmoittaa lastensuojelulle mikäli havaitsevat jonkun aikuisen rikkovan lastenoikeuksia. Myös monet maallikot tekevät ilmoituksia vaikka heillä ei olekaan siihen varsinaista velvoitetta.

Vierailija
27/47 |
15.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lapsi kiinni vöihin rattaisiin wc oven ulkopuolelle ja juttelet oven takaa. Ei ottaisi omaan vessaan taaperoa ja kaksi olen onnistunut kasvattamaan ilman yhteisiä wc-käyntejä.

Vierailija
28/47 |
15.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ap voisi opetella aikuisena pidättämään niin ei tarvitse käyttää julkisia vessoja, kun niin harmittaa.

Ei harmita, kunhan kerroin. Minusta on hassua, kun lapsi vie vanhempaansa ihan kuusi nolla. Minulla on oikeus käyttää julkisia vessoja, kun verojakin maksan. Ap

Jos kyseessä oli vasta taapero, niin eipä se vanhempi voi muuta tehdä kuin olla tiukkana, jottei sitten lapsi isompana vie vanhempaansa kuusi nolla. Tuossahan niitä rajoja opetellaan ja koetellaan.

Vierailija
29/47 |
15.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuon takia en mielellään käy oman taaperon kanssa julkisissa vessoissa. Kerran oli ihan pakko ja se oli just tuota. Lopuksi kun olin vetämässä housuja jalkaan niin taapero otti jalat alleen ja juoksi vessasta kauppakeskuksen käytävälle. Hyvä kun sain edes housut jalkaan kun lähdin perään. Kamala kokemus. Mielellään välttelen.

Vierailija
30/47 |
15.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yhden kanssa tuo varmasti vielä menee, mutta kaksosten kanssa on jo tekemistä.

Vierailija
31/47 |
15.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei minun ainakaan tarvitse kirjastoreissun yhteydessä päästä pissalle. Onko ap vanha mummo vai miksi rakko reistailee?

No eikai se tässä ollut pointti.

Vierailija
32/47 |
15.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tuon takia en mielellään käy oman taaperon kanssa julkisissa vessoissa. Kerran oli ihan pakko ja se oli just tuota. Lopuksi kun olin vetämässä housuja jalkaan niin taapero otti jalat alleen ja juoksi vessasta kauppakeskuksen käytävälle. Hyvä kun sain edes housut jalkaan kun lähdin perään. Kamala kokemus. Mielellään välttelen.

Valjaat millä tuollaisen säntäilyn voi estää maksavat noin kympin verran marketissa tai lastentarvikeliikkeessä.

Vierailija
33/47 |
15.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En ole ap, mutta noin kolmekymppinen nainen ja olen pari kertaa joutunut käymään kirjastossa tai kaupassa vessassa, vaikka olisin kotoa lähtiessä käynyt. Joskus vain tulee pissahätä. Ja sitähän varten julkisissa rakennuksissa on vessoja, että niitä saa käyttää.

Vierailija
34/47 |
15.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Äiti yhden lapsen kanssa on ihan hukassa kaikessa, mut kyl se siitä, kunhan lapsia on siunaantunut edes viisi! Siinä vaiheessan on ihan pikku juttu, jos lapsi syö vessaistunnon aikana roskiksesta kaikki pikkuroskat.

Vierailija
35/47 |
15.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

On ap:lla isot murheet.

Vierailija
36/47 |
15.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Haha. Kolme lasta kasvattanut yksin, tuo nyt on "ongelmista" pienin. Miten helpolla lapsettomat pääsee, taitaa jäädä tunneälykin siinä helppudessa vajaaksi.

Vierailija
37/47 |
15.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Lapsi kiinni vöihin rattaisiin wc oven ulkopuolelle ja juttelet oven takaa. Ei ottaisi omaan vessaan taaperoa ja kaksi olen onnistunut kasvattamaan ilman yhteisiä wc-käyntejä.

Ei sinne kirjaston vessaan kopin oven ulkopuolelle mitään rattaita mahdu. Ja usein täytyy lapsen itsekin päästä vessaan tai vaippa pitää vaihtaa, niin että en minä ainakaan lähtenyt sieltä invavessasta sitten erikseen omalle asialle.

En jättäisi lasta rattaissa julkiselle paikalle niin etten näe häntä. Kerran yksi äijä lähti Prismassa työntämään mun ostoskärryjä kun valkkasin hedelmiä parin metrin päässä. Kyseessä lasten autonmalliset kärryt, että tuskin oli erehdys.

Vierailija
38/47 |
15.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Haha. Kolme lasta kasvattanut yksin, tuo nyt on "ongelmista" pienin. Miten helpolla lapsettomat pääsee, taitaa jäädä tunneälykin siinä helppudessa vajaaksi.

Sulla taisi olla paljon isompia ongelmia? :`(

Vierailija
39/47 |
15.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Sano tuo esim. niille joiden lapsi karkasi ja jäi auton alle.

Vierailija
40/47 |
15.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Valjaat millä tuollaisen säntäilyn voi estää maksavat noin kympin verran marketissa tai lastentarvikeliikkeessä.

Ei ne estä kääntämästä kuumaa vesihanaa päälle tai syömästä roskiksesta tamponeja.