Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

HSL:n lippujen ryöstöhinnat - en kestä enää!

Vierailija
28.06.2015 |

Elo/syyskuun vaihteessa se sitten tapahtuu - menetän matkakorttini opiskelija-alennuksen ja joudun siitä eteenpäin maksamaan bussilipuistani tuplahinnan nykyiseen verrattuna. Ongelmana vaan on, että minulla ei yksinkertaisesti tule olemaan varaa täyshintaisiin bussilippuihin!

Opiskelijastatuksen menetys ei nimittäin ole seurausta valmistumisesta, vaan siitä että opintoni ovat pitkään jatkuneiden mielenterveysongelmien vuoksi katkenneet... Edessä häämöttää loputon köyhyys, mitään toivoa työllistymisestä ei ole näköpiirissä, ja kohta minulla ei ole varaa edes matkustamiseen! :(

Ihan kuin elämäni ei olisi jo muutenkin tarpeeksi kurjaa: olen sairas, ruma, sosiaalisesti täysin syrjäytynyt ja yksin, ja nyt sitten pisteenä i:n päälle vielä tämä! Viimeinen hyvä asia elämästäni viedään, oikeus kohtuuhintaiseen matkustamiseen!

Tämä taisi olla nyt se korsi joka katkaisee kamelin selän. Kun kuukausi vaihtuu elokuusta syyskuuhun, niin ajattelin juhlistaa asiaa kulauttamalla kurkusta alas pullollisen viinaa bentsoilla höystettynä. Jos kuolen siihen, niin se on sitten HSL:n ja tämän paskayhteiskunnan vika!

Kommentit (24)

Vierailija
1/24 |
28.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Milla lailla tilanteesi muka yhteiskunnan vika on?

Vierailija
2/24 |
28.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jaa, osta vitosella lastenvaunut. Kulkee kirjat näppärästi mukana. Luukku kiinni ja harso eteen, niin täydestä menee. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/24 |
28.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kannattaa äänestää kokoomusta.

Vierailija
4/24 |
28.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onnea.

Vierailija
5/24 |
28.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Höpsis. Sullahan tulot nousee nyt hurjasti, kun siirtyy opintotuelta toimeentulotuelle.

Vierailija
6/24 |
28.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Saatko määräaikaisen eläkkeen tai kuntoutustuen vai millä elät? Silläkin saa alennusta hsl:n bussilipuista ihan niinkuin opiskelijatkit.

Mukavaa kesän aikaa  sinulle?

Vierailija
7/24 |
28.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="28.06.2015 klo 23:31"]Höpsis. Sullahan tulot nousee nyt hurjasti, kun siirtyy opintotuelta toimeentulotuelle.
[/quote]
Niinpä. Työttömillä on helpompaa. Ja jos ap asut jokseenkin lähellä koulua, niin pyörällä pääsee helposti 8 kk vuodessa.

Vierailija
8/24 |
28.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

viiskymppiä/kk rajattomasta matkustamisesta on ryöstöhinta? vain mielenterveysongelmainen voi olla tätä mieltä.

Vierailija
9/24 |
28.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Saan minimisossuntuen, reilusti alle 500, mulla on alkoholiongelma, joka vie rahaa, ja ostan aikuisten täysihintaisen matkakortin (n.50e) joka kuukausi. Olen myös ruma, yksin en kylläkään, kavereinani on pummaavia alkoholisteja ihan riittämiin. Mutta mulla on siis varaa ostaa tuo kyseinen lippu enkä valita.

Vierailija
10/24 |
28.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="28.06.2015 klo 23:34"][quote author="Vierailija" time="28.06.2015 klo 23:31"]Höpsis. Sullahan tulot nousee nyt hurjasti, kun siirtyy opintotuelta toimeentulotuelle.
[/quote]
Niinpä. Työttömillä on helpompaa. Ja jos ap asut jokseenkin lähellä koulua, niin pyörällä pääsee helposti 8 kk vuodessa.
[/quote]
Ja jos ap tosiaan jatkaa sossun tuella opiskelua, hyvin voi saada matkalipun harkinnanvaraisena tukena.

Vierailija
11/24 |
28.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="28.06.2015 klo 23:38"]viiskymppiä/kk rajattomasta matkustamisesta on ryöstöhinta? vain mielenterveysongelmainen voi olla tätä mieltä.
[/quote]
Voi olla satasen, jos joutuu maksaa seutulipun.

Vierailija
12/24 |
28.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Muutapa Jyväskylään, alat pitää HSL:n hintoja oikein mukavina sen jälkeen... http://linkki.jyvaskyla.fi/liput/waltti/liputjahinnat

Vierailija
13/24 |
28.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="28.06.2015 klo 23:29"]

Kun kuukausi vaihtuu elokuusta syyskuuhun, niin ajattelin juhlistaa asiaa kulauttamalla kurkusta alas pullollisen viinaa bentsoilla höystettynä. Jos kuolen siihen, niin se on sitten HSL:n ja tämän paskayhteiskunnan vika!

[/quote]

No nyt jotain rajaa tohon uhridraamaan :D

Mutta ihan vakavasti, onhan ne liput ihan järkyttävän hintaisia. Pahinta jos joutuu joskus ostamaan seutulipun, 5 euroa suuntaansa, eli kymppi yhteensä siitä että asioi vaikka Vantaalta Helsingin keskustassa, bussissa. 

Vierailija
14/24 |
28.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="28.06.2015 klo 23:42"]

[quote author="Vierailija" time="28.06.2015 klo 23:29"]

Kun kuukausi vaihtuu elokuusta syyskuuhun, niin ajattelin juhlistaa asiaa kulauttamalla kurkusta alas pullollisen viinaa bentsoilla höystettynä. Jos kuolen siihen, niin se on sitten HSL:n ja tämän paskayhteiskunnan vika!

[/quote]

No nyt jotain rajaa tohon uhridraamaan :D

Mutta ihan vakavasti, onhan ne liput ihan järkyttävän hintaisia. Pahinta jos joutuu joskus ostamaan seutulipun, 5 euroa suuntaansa, eli kymppi yhteensä siitä että asioi vaikka Vantaalta Helsingin keskustassa, bussissa. 

[/quote]

Useimmat kai kuitenkin maksaa sen seutulipun arvolla, joka on vaan vähän päälle 3 euroo.

Vierailija
15/24 |
28.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Teretulemast Lahteen, bussilippu 3,40 per matka, ei siis sisällä vaihto-oikeutta. Pelkästään kunnan sisällä.

Vierailija
16/24 |
28.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="28.06.2015 klo 23:40"]Saan minimisossuntuen, reilusti alle 500, mulla on alkoholiongelma, joka vie rahaa, ja ostan aikuisten täysihintaisen matkakortin (n.50e) joka kuukausi. Olen myös ruma, yksin en kylläkään, kavereinani on pummaavia alkoholisteja ihan riittämiin. Mutta mulla on siis varaa ostaa tuo kyseinen lippu enkä valita.
[/quote]

Ihan btw ei ole olemassa mitään minimisossuntukea. Toimeentulotukea voi saada vaikka yhden euron kuussa.

Vierailija
17/24 |
28.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="28.06.2015 klo 23:40"]

[quote author="Vierailija" time="28.06.2015 klo 23:34"][quote author="Vierailija" time="28.06.2015 klo 23:31"]Höpsis. Sullahan tulot nousee nyt hurjasti, kun siirtyy opintotuelta toimeentulotuelle. [/quote] Niinpä. Työttömillä on helpompaa. Ja jos ap asut jokseenkin lähellä koulua, niin pyörällä pääsee helposti 8 kk vuodessa. [/quote] Ja jos ap tosiaan jatkaa sossun tuella opiskelua, hyvin voi saada matkalipun harkinnanvaraisena tukena.

[/quote]

En saa sossun tukea, elän tällä hetkellä väliaikaisella sairauspäivärahalla. Kun se loppuu, niin joudun ehkä irtisanoutumaan yliopistolta ja ilmoittautumaan työkkäriin työttömäksi työnhakijaksi, että olisin oikeutettu jonkunlaiseen toimeentuloon.

Ja tosiaan sossultahan en toimeentulotukea saa, koska tililläni on jonkun verran rahaa, mutta en halua käyttää vähäisiä säästöjäni mihinkään bussilippuihin tai ruokaan, sillä sen jälkeen eläisin täysin kädestä suuhun.

- ap

Vierailija
18/24 |
28.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="28.06.2015 klo 23:42"]

Muutapa Jyväskylään, alat pitää HSL:n hintoja oikein mukavina sen jälkeen... http://linkki.jyvaskyla.fi/liput/waltti/liputjahinnat

[/quote]

Olin juuri tulossa sanomaan, että tervetuloa kokeilemaan Oulun joukkoliikennettä. 

http://www.oulunjoukkoliikenne.fi/hinnat

(kertalippu 3,3 euroa, opiskelija-alennusta ei saa arvolippuihin ja aikuishinnalla ostetut arvoliput vanhenevat vuoden kuluttua latauksesta - Jyväskylässä viisi vuotta voimassa. Käsittämätön systeemi, ei paljoa naurata. Jos tämä on tapa millä houkutellaan jäämään kaupunkiin tai käyttämään joukkoliikennettä, niin meikäpoika nostaa kytkintä heti yliopistosta valmistumisen jälkeen.)

Vierailija
19/24 |
29.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="28.06.2015 klo 23:54"][quote author="Vierailija" time="28.06.2015 klo 23:40"]

[quote author="Vierailija" time="28.06.2015 klo 23:34"][quote author="Vierailija" time="28.06.2015 klo 23:31"]Höpsis. Sullahan tulot nousee nyt hurjasti, kun siirtyy opintotuelta toimeentulotuelle. [/quote] Niinpä. Työttömillä on helpompaa. Ja jos ap asut jokseenkin lähellä koulua, niin pyörällä pääsee helposti 8 kk vuodessa. [/quote] Ja jos ap tosiaan jatkaa sossun tuella opiskelua, hyvin voi saada matkalipun harkinnanvaraisena tukena.

[/quote]

En saa sossun tukea, elän tällä hetkellä väliaikaisella sairauspäivärahalla. Kun se loppuu, niin joudun ehkä irtisanoutumaan yliopistolta ja ilmoittautumaan työkkäriin työttömäksi työnhakijaksi, että olisin oikeutettu jonkunlaiseen toimeentuloon.

Ja tosiaan sossultahan en toimeentulotukea saa, koska tililläni on jonkun verran rahaa, mutta en halua käyttää vähäisiä säästöjäni mihinkään bussilippuihin tai ruokaan, sillä sen jälkeen eläisin täysin kädestä suuhun.

- ap
[/quote]
Sossuhan voi myös tukea opintoja, hyvällä syyllä. Mutta tosiaan sinun pitää ensin syödä säästöt, tietysti.
Ilmeisesti provoilet, ei kukaan uhkaa tappaa itseään bussiliputtomuuden takia, etenkin kun on tilillä rahaa millä ostaa se ihan itse!

Vierailija
20/24 |
29.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="28.06.2015 klo 23:48"][quote author="Vierailija" time="28.06.2015 klo 23:40"]Saan minimisossuntuen, reilusti alle 500, mulla on alkoholiongelma, joka vie rahaa, ja ostan aikuisten täysihintaisen matkakortin (n.50e) joka kuukausi. Olen myös ruma, yksin en kylläkään, kavereinani on pummaavia alkoholisteja ihan riittämiin. Mutta mulla on siis varaa ostaa tuo kyseinen lippu enkä valita.
[/quote]

Ihan btw ei ole olemassa mitään minimisossuntukea. Toimeentulotukea voi saada vaikka yhden euron kuussa.
[/quote]
Et muka ymmärrä mitä hän tarkoittaa? Saa sossun määrittelemän minimin verran, harva saa sen yhdeltä luukulta sossusta.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi yhdeksän kahdeksan