Onko AMK-matematiikka koskaan ollut vaikeaa?
Meillä käytetään suht vanhoja oppikirjoja ja tuli mieleen jos matematiikka oli vaikeampaa edes ehkä 10-15 vuotta sitten.
Kommentit (10)
[quote author="Vierailija" time="28.06.2015 klo 21:31"]
Paha sanoa, mutta kyllä noissa meidän käyttämissä kirjoissa "teknillisten aineiden matematiikka a/b/c/d tms." mennään syvemmälle kuin tunneilla. En tietenkään voi sanoa millaisia ne tunnit ovat olleet ennen, mutta nuo vanhat kirjat ainakin viittaavat että opistoinsinörien matemaatikat olivat vaikeampia. Tosin en ole varma oliko nuo samat kirjat sitten di-opiskelijoiden ensimmäisillä kursseilla.
[/quote]
AMK-inssien matikka on niin palikkalaskentaa kun vain olla ja voi.
Ihan kevyesti pärjäsin lukion lyhyen matematiikalla ja sain kiitettäviä AMK-todistukseen.
Onkohan tässä suurtakin paikallista tai suuntautumisesta johtuvaa vaihtelua? Vaikeinta/työläintä oli ehdottomasti differentiaaliyhtälöt.
Tarkennus: osittaisdifferentiaaliyhtälöt ^
[quote author="Vierailija" time="28.06.2015 klo 21:09"]
Insinöörin? Tradenomin ainaki oli helppoa kun mikä, ihan amis pohjallakin..
[/quote]
Ei kyllä ole mitenkään erityisen vaikeaa. Itse tosin olen ollut matikassa hyvä ja pitkä lukion matikka taustalla, mutta aniharvalla oli ryhmässäni vaikeuksia ja kaikki saivat matikan kyllä läpi. Myös amispohjaiset pärjäsivät useat ihan hyvin. Lukion pitkän matikan lukijoille yli puolet vain kertausta. T. amk-insinööri.
Mun miehelle ainakin oli, kopsas kaverilta ja valmistu 10 v sitten.
[quote author="Vierailija" time="28.06.2015 klo 21:09"]
[/quote]
Inssin nimenomaan.
Paha sanoa, mutta kyllä noissa meidän käyttämissä kirjoissa "teknillisten aineiden matematiikka a/b/c/d tms." mennään syvemmälle kuin tunneilla. En tietenkään voi sanoa millaisia ne tunnit ovat olleet ennen, mutta nuo vanhat kirjat ainakin viittaavat että opistoinsinörien matemaatikat olivat vaikeampia. Tosin en ole varma oliko nuo samat kirjat sitten di-opiskelijoiden ensimmäisillä kursseilla.
Vanha opistoinsinööri oli suurempien haasteiden edessä. Tiukentunut talous(määrärahat) näkyvät opetuksen sisällössä.