Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Eläinsuojelun kautta kissa ( kokemuksia )

Katti kaveriksi
14.02.2022 |

🐈 kissa kysymys 🐈‍⬛

Millaisia kokemuksia teillä on löytö-kodista hankittu kissa perheeseen ?

Kun katselin ilmoituksia, aika monella kissalla oli sairauksia valmiina, joita pitäisi hoitaa jatkossakin.

Toinen mikä kummastutti oli, monessa ilmoituksessa oli vaatimus kissa kaverista.

Millainen adoptio prosessi muuten oli ? Oliko ongelmia?

Kuinka kissa sopeutui uuteen kotiin.

Haluaisin vain yhden kissan.

Kommentit (66)

Vierailija
61/66 |
15.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Pääset paljon helpommalla jos kissoja on kaksi, ja ne ovat valmiiksi samasta laumasta. Nykykissa on laumaeläin, ellei se ole traumatisoitunut, mutta ei todellakaan koe olevansa samaa laumaa minkä tahansa kissan kanssa. Yksinäinen kissa tarvitsee todella paljon virikkeitä ja leikittämistä. Moni toki jättää yksinäisen kissan pärjäämään omillaan ja virikkeetön kissa passivoituu, jolloin sitten kuvitellaan sen olevan tyytyväinen kun se vain istuskelee kaikki päivät.

Eläinsuojan kautta otetut omat kissani ovat helliä ja hyvinvoivia, vaikka toki joutuivat kotiutumaan jonkin aikaa

Selviääkö yhdellä hiekkalaatikolla ja yhdellä ruokinta paikalla ?

Jos ovat samaa pentuetta, voivat käyttääkin samaa hiekkalaatikkoa, muutoin tarvitsevat omat laatikot.

Vierailija
62/66 |
04.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Toivotonta saada kissa eläinsuojelun kautta. Jonot on pitkät, varsinkin kissanpennuille.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
63/66 |
04.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Haimme kauan sitten kissanpennun eläinsuojelun kautta, adoptoimme vain yhden ja maksoimme eläinyhdistykselle muistaakseni 100 markkaa silloin, sisälsi kollin leikkauksen ja rokottamisen. Minusta ei ollut paha hinta vaikka ihmiset pitivät meitä hulluina kun kissanpentuja sai ilmaiseksikin.

Voin kyllä sanoa että se kissa oli elämäni rakkaus, niin ainutlaatuinen se minusta oli, enkä välitä mitä muut ajattelevat siitä. 

Nyt minulla on 2 kissaa jotka siirtyivät pitovaikeuksien takia suoraan entisestä kodistaan meille, ilman eläinyhdistyksen välikäsiä, ihania nekin ja ovat valloittaneet jokaisen sängyn , sohvan ja tuolin tässä kodissa.

Vierailija
64/66 |
05.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Pääset paljon helpommalla jos kissoja on kaksi, ja ne ovat valmiiksi samasta laumasta. Nykykissa on laumaeläin, ellei se ole traumatisoitunut, mutta ei todellakaan koe olevansa samaa laumaa minkä tahansa kissan kanssa. Yksinäinen kissa tarvitsee todella paljon virikkeitä ja leikittämistä. Moni toki jättää yksinäisen kissan pärjäämään omillaan ja virikkeetön kissa passivoituu, jolloin sitten kuvitellaan sen olevan tyytyväinen kun se vain istuskelee kaikki päivät.

Eläinsuojan kautta otetut omat kissani ovat helliä ja hyvinvoivia, vaikka toki joutuivat kotiutumaan jonkin aikaa

Selviääkö yhdellä hiekkalaatikolla ja yhdellä ruokinta paikalla ?

Jos ovat samaa pentuetta, voivat käyttääkin samaa hiekkalaatikkoa, muutoin tarvitsevat omat laatikot.

Nykyinen suositus on yksi laatikko enemmän kuin kissoja, eli kahdelle kissalle kolme laatikkoa.

Vierailija
65/66 |
04.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen samaa mieltä. Erään ESY:n ohjeen mukaan kissat laitetaan eristyksiin yhteen huoneeseen tai kylpyhuoneeseen. Hakiessani kissan Hesystä, sanottiin että kestää kaksi viikkoa kissan tutustua asuntoon ja ympäristöön ennenkuin on kiinnostunut sinusta. Kotiini tultua hän pyöri vain jaloissani ja nukkui eka yöstä lähtien samalla tyynyllä tai vieressäni ja kehräsi vieressäni yhtäjaksoisesti ekan yön aamuun asti. Jos olisin laittanut omaan huoneeseen se olisi ollut täysi katastrofi. Toiseksi suositellaan toista kissaa kaveriksi. Minun kissalle se olisi ollut myös järkyttävä katastrofi, sekin tuli nähtyä omin silmin. Vielä eräs asia josta en kuitenkaan uskalla puhua tässä. Tämä järkyttää minua niin että en pysty menemään tähän ESY:een, en edes ajattelemaan sitä. Tämän takia en pysty antamaan sijaiskotia. Hankin kissan tai koiran jostain muualta, jos se tulee ajankohtaiseksi. 

Vierailija
66/66 |
12.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olen samaa mieltä. Erään ESY:n ohjeen mukaan kissat laitetaan eristyksiin yhteen huoneeseen tai kylpyhuoneeseen. Hakiessani kissan Hesystä, sanottiin että kestää kaksi viikkoa kissan tutustua asuntoon ja ympäristöön ennenkuin on kiinnostunut sinusta. Kotiini tultua hän pyöri vain jaloissani ja nukkui eka yöstä lähtien samalla tyynyllä tai vieressäni ja kehräsi vieressäni yhtäjaksoisesti ekan yön aamuun asti. Jos olisin laittanut omaan huoneeseen se olisi ollut täysi katastrofi. Toiseksi suositellaan toista kissaa kaveriksi. Minun kissalle se olisi ollut myös järkyttävä katastrofi, sekin tuli nähtyä omin silmin. Vielä eräs asia josta en kuitenkaan uskalla puhua tässä. Tämä järkyttää minua niin että en pysty menemään tähän ESY:een, en edes ajattelemaan sitä. Tämän takia en pysty antamaan sijaiskotia. Hankin kissan tai koiran jostain muualta, jos se tulee ajankohtaiseksi. 

Nyt alkoi kiinnostamaan, mikä sinua järkytti ? Mistä on kyse ?

Itse yritin aikoinani saada kissaa jonkun eläinsuojelun yhdistyksen kautta. Aivan toivotonta !

Tuli tunne, etteivät halua luovuttaa kissoja eteenpäin, vaan niitä pantataan ja sitten ollaan pyhimyksiä kissan suojelussa.

- Ostin sitten ihan torin kautta kissanpennun ja käytin itse ell tarkistuksessa,( rokotteet, sirutus) ja otin eläinvakuutuksen.

Kissani on aika persoona, omat hyvinkin pinttyneet tavat. Hyvin puhelias sisäkissa.

Enkä usko, että olisi ollut mitään vaikutusta, vaikka ei kissa kaveria olekkaan. Ihmiskaverit leikittää, mieli leikki on hiiri- naru- leikki.

Ulkoilusta ei nauti, pelkää oikeasti, vaikka muutoin kotioloissa on hyvin itsevarma katti.