Mistä tietää onko vauvalla punaiset hiukset?
Kysymys ei ole niin itsestäänselvä kuin voisi kuvitella. Lapsella on jossain valossa maantienväriset hiukset mutta jossain valossa ne näyttävät ihan punaisilta. Suvussa on paljon punapäitä, joten punaiset hiukset ovat ihan mahdollisuus. Mietin vaan, että onko se oikea väri punainen vai maantie.
Kommentit (14)
Ei mistään. Tietyt geenit "aiheuttaa" punahiuksisuutta mutta ei kaikilla aktivoidu vaikka olisi vanhemmilta punahiuksisten geenit, ja punaisen sävy vaihtelee.
Ihanan väriset hiukset. Minulla on kaksi punahiuksista kaveria.
Ehkä yksi tuhannesta on geeneiltään punahiuksinen. Loput on purkista.
Luonnollinen punasävy on oikeastaan aina parempi kuin tekosävytys. Joko liian räikeä, voimakas tai taittaa liikaa oranssiin.
Vierailija kirjoitti:
Aikuisena voi olla eri väriset kuin vauvana. Minulla oli vauvana punaiset, aikuisena blondi. Maantienväri ei kuulosta tulevalta punapäältä tai blondilta.
Hänhän ei vaan kysynyt tuota, mihin vastasit. Lisäksi myös johtopäätöksesi on väärä, koska väri voi muuttua mistä tahansa vastasyntyneen väristä miksi tahansa. Lisäksi vaaleat hiukset tummuvat iän mukana usein koko iän.
Valo vaikuttaa väriin niin paljon, että oikea väri on ehkä luonnonvalossa oleva väri. Blonditkin ovat tummahiuksisia pimeällä.
Vierailija kirjoitti:
Ehkä yksi tuhannesta on geeneiltään punahiuksinen. Loput on purkista.
Meidän suku on punapäinen ja vauva tuskin vielä hiuksiaan värjäilee. :D
Ap
Silmät voivat vaihtaa väriä. Harmaat silmät voivat HOHTAA SINISENÄ.
Vierailija kirjoitti:
Silmät voivat vaihtaa väriä. Harmaat silmät voivat HOHTAA SINISENÄ.
Melkein mikä tahansa vaalea silmien väri ottaa väriä esim. vaatteiden väristä. Siniset silmät voivat näyttää vihreiltä, vihreät harmailta tai siniseltä esimerkiksi. Lisäksi silmien väri on usein sekoitus, vaikka moni näkee vain yhden värin.
Joissain neuvoloissa on niin punaiset valot, että niissä kaikki vauvat näyttävät punapäiltä vaikka kotona väri olisi ruskea tai maantienharmaa.
Periaatteessa kaikki ruskeahiuksiset ovat punatukkaisia. Ruskeat ovat vain tummaa punaa ja sellaiset "oikeat" punatukat ovat sävyltään vaaleita.
Oma mies oli lapsena ja nuorena aikuisena vaaleatukkainen. Minun hiukset on tummahkon ruskeat ja valossa niissä näkyy selvästi punaista. Yksi lapsista peri hiuksiinsa isältään vaaleuden ja minulta punaisuuden, siinä on todella upea yhdistelmä.
Vierailija kirjoitti:
Aikuisena voi olla eri väriset kuin vauvana. Minulla oli vauvana punaiset, aikuisena blondi. Maantienväri ei kuulosta tulevalta punapäältä tai blondilta.
Tämä. Meillä oli lapsella syntyessään ruskeat hiukset niin kuin molemmilla vanhemmilla nyt aikuisena, mutta 1-vuotiaana on täysin blondi. Isänsä oli blondi lapsena, mutta nykyään tummemmanruskeat hiukset kuin minulla, joten eiköhän tuo muksukin vielä kertaalleen ehdi tukanväriä muuttaa ennen kuin alkaa hiustenvärjäysrumba :D
Punapäisyyteen otan vain sen verran kantaa, että joku kommentoi minulle, että minulla on kaunis punapigmentti hiuksissa, kun hohtivat auringonvalossa punertavanruskeina, mutta ihan perinteiset p**kanruskeat ne kyllä enimmäkseen on. Tietyntyyppisessä valossa vaan voi tulla pohjapigmentti esille.
Onko kaikilla, joiden hiuksissa näkyy punaisuutta, se punapäiden geeni?
Punaiseen taittava tummanvaalea. Aiheuttaa hyvin harmaita hiuksia tumma-mustahiuksisten alueiden ihmisille, kun yrittävät kuvitella tuota, jos eivät ole sen värisiä hiuksia koskaan nähneet.
Vinkkinä: aurinko "ruskettaa" punaiseen taittuvia hiuksia punaisemmaksi, samoin vihreitä silmiä vihreimmiksi.