Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mua ehkä syytetään provoksi kun kerron tän jutun

Vierailija
28.06.2015 |

Ja ehkä parempi niin, jospa sitten kukaan ei tunnistais. Mutta kerronpa tän jutun silti. Ja eipä tää nyt Suomen kokoisessa maassa niin mahdoton juttu ole.
Eli isääni en ole nähny pariinkymmeneen vuoteen, hän lähti menemään kun olin alle kouluikäinen. Jonkin verran isäni liikkeitä kumminkin tiedän (hänellä on avoin Facebook-profiili) ja hän asuu samassa kunnassa missä minä olen töissä. Hänellä on alle päiväkoti-ikäinen lapsi. Minä olen päiväkodissa töissä. Kuka jo arvaa mitä tapahtuu? :D
---
Elikkä nyt maanantaina alkaa päiväkotipäivystys (eli tän kunnan kunnalliset päiväkodit on kaikki heinäkuun yhdessä ja samassa päiväkodissa) Perjantaina kävin hakemassa työvuorolistat ja katselin samalla lapsilistoja. Ja kappas, siellähän oli tämä isäni lapsukainen listoilla. Aloittaa huomenna hoidon. Että ai kun mun on kiva mennä huomenna aamuvuoroon töihin, mun tuurilla isä pamahtaa paikalle heti ekana tän lapsensa kanssa.
---
Esittelenkö reilusti itteni - nimestä isä kyllä mut tunnistaa? Vai pitäydynkö pelkässä etunimessä jolloin hän ei ehkä tunnista. Kauhean kiusallinen tilanne tulossa joka tapauksessa, enkä tosiaankaan tykkää hoitaa kiusallisia tilanteita työpaikallani muitten nähden. Vai vedänkö huumoriksi koko homman? "Kah, isi! Long time no see!" Jos Jumala on olemassa niin kyseistä lasta kuskaa ainoastaan hänen äiti.
Ei oo ikinä työ ahistanu näin paljon....

Kommentit (129)

Vierailija
121/129 |
28.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kätelläänkö siellä päiväkodissa?

Vierailija
122/129 |
28.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="28.06.2015 klo 21:27"]Kätelläänkö siellä päiväkodissa?
[/quote]

Mikä ihmeen kysymys tää on? :D Kyllähän yleensä lasten vanhempien kans kätellään? Ainaki meillä. Ja varmaan myös apn päikyssä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
123/129 |
29.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niissä päiväkodeissa, joissa mun lapset ovat olleet, henkilöstön nimet on kerrottu perheille jo ennen hoidon aloitusta tai viimeistään pian aloittamisen jälkeen. On tullut tiedote kotiin tai on järkätty vanhempainilta. AP:n päikyssä ei ilmeisesti ole tällaista tapaa?

Mun mielestä olisi ammattilaisen käytöstä ottaa etukäteen yhteyttä isään ja tämän perheeseen ja selvittää tilanne. Ehkä jopa kertoa esimiehelle. Ymmärrän inhimillisen paniikkireaktion ap:n tilanteessa, mutta nyt ammattilaisen aivot käyttöön ja nosta kissa pöydälle!

Vierailija
124/129 |
29.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Te jotka väitätte, että ehkä ap:n äiti on estänyt yhteydenpidon... Ap taitaa olla nyt noin 25-vuotias? Isällä olisi ollut siis ainakin 7 vuotta aikaa ottaa yhteyttä täysi-ikäiseen tyttäreensä. Vaikka äiti olisi tehnyt mitä, niin normaali isä ottaisi viimeistään lapsen täysi-ikäistyessä tähän yhteyttä kun äiti ei enää voisi olla välissä estämässä. Näinpä ei ole isä tehnyt, joten minusta voi ihan hyvällä syyllä olettaa ettei tuota ihmispaskaa vain aiemman elämän lapsi kiinnosta.

Itse olen samaa mieltä kuin joku aiempi kirjoittaja: häpeä on vain ja ainoastaan moisen "isän", eikä ap:n tarvitse millään lailla piilottaa identiteettiään jos ei OMAN ITSENSÄ vuoksi halua.

Vierailija
125/129 |
29.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tilannetta täytyy ajatella myös sen hoitoon tulevan pikkuisen kannalta. Lasten väitetään olevan superherkkiä vaistoamaan jännitteet aikuisten välillä eikä takuulla ole lapsen etu, jos ne jännitteet ovat omien vanhempien ja hoitajan välillä. Koska aivan varmasti sukulaissuhde käy jossain vaiheessa ilmi.

Vierailija
126/129 |
29.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="28.06.2015 klo 20:51"]

Aika moni lapsi on isätön, koska äidit on tehneet kaikkensa, että isä ei lasta näkisi ja isät taas erovaiheessa usein ryntää uuteen suhteeseen, jossa ei paljoa lasta mietitä. Sitten ollaan pattitilanteessa, jossa isä ei enää osaa ottaa yhteyssä exään ja äiti taas katkerana pitää huolen, ettei mitään muutakaan yhteydenpitoa ole.

Aika jännä juttu, että ap ei ole esim. mummolassa isäänsä nähnyt vai oikeastiko väität, että kun isä lähti niin loppui yhteydenpito koko miehen suvun puolelta? Vai sittenkin niin, että äiti ei halunnut, että isän suvun kanssa ollaan tekemisissä.

Ja jos ap on yhtään kuin äitinsä, ei isä välttämättä koe mitään tarvetta ottaa yhteyttä kiukkuiseen naiseen, joka ei kuuntele ja jossa oli syytä eroon.

[/quote]

Minun lapseni "isä" hylkäsi lapsensa kun jätin hänet väkivaltaisuutensa takia. Sanoi ettei halua nähdä jos emme ole yhdessä. Myöskään lukuisista yhteydenotoista huolimatta eivät isovanhemmatkaan halua nähdä.

Vierailija
127/129 |
29.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ikävä tilanne, mutta se ei ole millään tavalla sinun syytäsi, joten turha stressata asiasta etukäteen. Kiusalliseksi tilanne muuttuu, jos esittelet itsesi pelkästään etunimellä, isäsi ei tunnista sinua ja saa vasta myöhemmin selville kuka olet.

Vierailija
128/129 |
29.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="28.06.2015 klo 23:23"]

Miksi et voisi tutustua isääsi nyt? Mä en ymmärrä tuollaista...

[/quote]

Etpä tainnut lukea ketjua otsikkoa pidemmälle, vaikka keskustelu käy jo 5. sivulla...

Vierailija
129/129 |
29.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

En sano juuta enkä jaata tämän ketjun provouteen, mutta alkuvuodesta täällä oli samantyyppinen ketju, jossa hylännyt isä kävi uuden perheensä kanssa tarjoilija-ap:n työpaikalla syömässä usein. En muista, miten tilanne siinä päättyi. Ilmeisesti isä ei ollut lastaan tunnistanut tai ainakaan osoittanut tunnistamisen merkkejä.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän seitsemän viisi