Mua ehkä syytetään provoksi kun kerron tän jutun
Ja ehkä parempi niin, jospa sitten kukaan ei tunnistais. Mutta kerronpa tän jutun silti. Ja eipä tää nyt Suomen kokoisessa maassa niin mahdoton juttu ole.
Eli isääni en ole nähny pariinkymmeneen vuoteen, hän lähti menemään kun olin alle kouluikäinen. Jonkin verran isäni liikkeitä kumminkin tiedän (hänellä on avoin Facebook-profiili) ja hän asuu samassa kunnassa missä minä olen töissä. Hänellä on alle päiväkoti-ikäinen lapsi. Minä olen päiväkodissa töissä. Kuka jo arvaa mitä tapahtuu? :D
---
Elikkä nyt maanantaina alkaa päiväkotipäivystys (eli tän kunnan kunnalliset päiväkodit on kaikki heinäkuun yhdessä ja samassa päiväkodissa) Perjantaina kävin hakemassa työvuorolistat ja katselin samalla lapsilistoja. Ja kappas, siellähän oli tämä isäni lapsukainen listoilla. Aloittaa huomenna hoidon. Että ai kun mun on kiva mennä huomenna aamuvuoroon töihin, mun tuurilla isä pamahtaa paikalle heti ekana tän lapsensa kanssa.
---
Esittelenkö reilusti itteni - nimestä isä kyllä mut tunnistaa? Vai pitäydynkö pelkässä etunimessä jolloin hän ei ehkä tunnista. Kauhean kiusallinen tilanne tulossa joka tapauksessa, enkä tosiaankaan tykkää hoitaa kiusallisia tilanteita työpaikallani muitten nähden. Vai vedänkö huumoriksi koko homman? "Kah, isi! Long time no see!" Jos Jumala on olemassa niin kyseistä lasta kuskaa ainoastaan hänen äiti.
Ei oo ikinä työ ahistanu näin paljon....
Kommentit (129)
Ilmoittaisin etukäteen isälle vaikka sen facebookin kautta. Reiluinta kaikille.
[quote author="Vierailija" time="28.06.2015 klo 19:29"]Minusta sinulla on oiva mahdollisuus jutella isäsi kanssa.
[/quote]
Mielellään juttelisinki. Mutta en vaan siinä tilanteessa. Mää oon kumminkin töissä :D
Tottakai esittäydyt ja sanot, että taidat olla isäni, tavataanko joskus? Näin saat kuulla muutakin kuin äitisi puolen asioista.
10, 11 & 14 on ap. Unohin merkata! Ap
Eli isäsi ei tunne sinua, ellet sano sun koko nimeä. Niin nyt voit ite päättää käytätkö etu vai sukunimeä.
[quote author="Vierailija" time="28.06.2015 klo 19:30"]Jos isän lapsi on alle päiväkoti-ikäinen nin tuskin lapsi aloittaa huomenna sun työpaikalla.
[/quote]
Ajatusvirhe, piti lukea alle kouluikänen. Anteeksi. Ap
Mikä siinä tilanteessa on niin kamalaa? Et halua jutella/tavata häntä?
[quote author="Vierailija" time="28.06.2015 klo 19:30"]Ilmoittaisin etukäteen isälle vaikka sen facebookin kautta. Reiluinta kaikille.
[/quote]
Ei näin. Ei tosiaankaan näin.
[quote author="Vierailija" time="28.06.2015 klo 19:31"]
Tottakai esittäydyt ja sanot, että taidat olla isäni, tavataanko joskus? Näin saat kuulla muutakin kuin äitisi puolen asioista.
[/quote]
Joskus se muutakin ei ole yhtäkuin totuus :)
[quote author="Vierailija" time="28.06.2015 klo 19:32"]Mikä siinä tilanteessa on niin kamalaa? Et halua jutella/tavata häntä?
[/quote]
No en tosiaankaan siinä tilanteessa :D Muuten kyllä voisin. Ap
Minä olisin onnessani, jos minulla olisi mahdollisuus tavata isäni.
[quote author="Vierailija" time="28.06.2015 klo 19:30"]
Jos isän lapsi on alle päiväkoti-ikäinen nin tuskin lapsi aloittaa huomenna sun työpaikalla.
[/quote]
Minä olin 35-vuotias, kun isäni sai uudessa liitosta lapsen. Eli kuule aivan mahdollista...
Ei paljon leikkaa sinulla. MIehet voivat siittää lapsia vaikka 90-vuotiaana. Oma isäni oli 57.
Eikö olisi inhottavaa pitää tuollainen tieto itsellään? Sulle tulee varmasti isä mieleen joka kerta kun näet sen lapsen, toimi tuojana sitten isä tai äiti. Mun mielestä sun olisi parasta tehdä asia heti selväksi, ehkä sitten saisit vähän käsiteltyäkin sitä.
[quote author="Vierailija" time="28.06.2015 klo 19:26"]
[quote author="Vierailija" time="28.06.2015 klo 19:25"]No onhan tuo provo. Mistä isäsi tietää missä töissä ole, pelkkä sukunimi niin olet paljastettu. Voi voi tyttösenio. Ei se noin mene. Häiritsee sanat "isäni lapsukainen", olet siis kateellinen ja vihainen jo valmiiksi. BTW etkö halua jutella isäsi kanssa? [/quote] Syytäkin olla vihainen isälle joka jättää lapsensa.
[/quote]Mistä sinä tiedät mitä on tapahtunut? Pelkkä äidin kertomus on vain toinen puoli. Kannattaa aina kuunnella molemmat puolet.
[quote author="Vierailija" time="28.06.2015 klo 19:32"]Mikä siinä tilanteessa on niin kamalaa? Et halua jutella/tavata häntä?
[/quote]. Onhan tuo nyt aika kuumottava tilanne. Aatteleppa omalle kohalle.
[quote author="Vierailija" time="28.06.2015 klo 19:33"]
[quote author="Vierailija" time="28.06.2015 klo 19:31"]
[/quote]
Joskus se muutakin ei ole yhtäkuin totuus :)
[/quote]Mutta kertoo enemmän kuin vain yksi puoli. Kaikki huom kaikki kertovat aina asiat enemmän itselle suotuisasti.
Hei kaikki!
Mulla ei ole mitään isän tapaamista vastaan, päinvastoin se vois olla ihan kiinnostava keskustelu. Mutta ei kyllä yhtään huvita alkaa tuommosta asiaa töissä setvimään :D Ap
Todennäköisesti lapsen tuo hoitoon ainoastaan äiti. Esittelet itsesi kokonimellä. Äitipuolesi ehkä tajuaa kenestä kyse ja kertoo isällesi. Isäsi joko hakee joskus sisarpuoltasi hoidosta tai sitten ei. Jos hakee silloin voit jotain kommentoida isällesi. Mutta älä siis turhaan jännitä ekan hoitopäivän tuomisen ja tutustumisen hoitaa yleensä äiti.
Juokse isäsi kaulaan roikkumaan kiljuen ISIIIIII! Tuskin tulee toista kertaa.
Jos isän lapsi on alle päiväkoti-ikäinen nin tuskin lapsi aloittaa huomenna sun työpaikalla.