Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mua ehkä syytetään provoksi kun kerron tän jutun

Vierailija
28.06.2015 |

Ja ehkä parempi niin, jospa sitten kukaan ei tunnistais. Mutta kerronpa tän jutun silti. Ja eipä tää nyt Suomen kokoisessa maassa niin mahdoton juttu ole.
Eli isääni en ole nähny pariinkymmeneen vuoteen, hän lähti menemään kun olin alle kouluikäinen. Jonkin verran isäni liikkeitä kumminkin tiedän (hänellä on avoin Facebook-profiili) ja hän asuu samassa kunnassa missä minä olen töissä. Hänellä on alle päiväkoti-ikäinen lapsi. Minä olen päiväkodissa töissä. Kuka jo arvaa mitä tapahtuu? :D
---
Elikkä nyt maanantaina alkaa päiväkotipäivystys (eli tän kunnan kunnalliset päiväkodit on kaikki heinäkuun yhdessä ja samassa päiväkodissa) Perjantaina kävin hakemassa työvuorolistat ja katselin samalla lapsilistoja. Ja kappas, siellähän oli tämä isäni lapsukainen listoilla. Aloittaa huomenna hoidon. Että ai kun mun on kiva mennä huomenna aamuvuoroon töihin, mun tuurilla isä pamahtaa paikalle heti ekana tän lapsensa kanssa.
---
Esittelenkö reilusti itteni - nimestä isä kyllä mut tunnistaa? Vai pitäydynkö pelkässä etunimessä jolloin hän ei ehkä tunnista. Kauhean kiusallinen tilanne tulossa joka tapauksessa, enkä tosiaankaan tykkää hoitaa kiusallisia tilanteita työpaikallani muitten nähden. Vai vedänkö huumoriksi koko homman? "Kah, isi! Long time no see!" Jos Jumala on olemassa niin kyseistä lasta kuskaa ainoastaan hänen äiti.
Ei oo ikinä työ ahistanu näin paljon....

Kommentit (129)

Vierailija
81/129 |
28.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="28.06.2015 klo 19:50"]

[quote author="Vierailija" time="28.06.2015 klo 19:26"]

Eli sulle tulee hoitoon oma pikkusisko/velipuoli? Hah, sucks to be you! Onneksi vanhempani ovat tajunneet olla lisääntymättä mun enempää.

[/quote]

No sun vanhemmat varmaan pelästyivät tosiaan, että seuraavakin lapsi on vajakki.

Oletteko te muut ajaltelleet, että sitä isää ei kiinnosta tämä aikuinen lapsensa paskan vertaa. Ja miten hirvältä se tuntuu, että oma isä on siinä nenän edessä ja se vaan ignooraa koko tilanteen. Ei kaikkia isiä kiinnosta mikään lämmin jälleennäkeminen vuosien takaa. 

Ap, koita kestää ja toivotaan parasta. Niin tai näin, sua stressannee koko tuon sijaisuuden ajan, koska kaikki tämä nostaa kipeät muistot pintaan. Itsekin olen isäni hylkäämä ja meidän jälleennäkeminen parinkymmenen vuoden välin jälkeen meni niin, ettei isäni sanonut minulle sanaakaan. 

[/quote]

Hienoa! Yleistät omat kokemuksesi isien demonisoinniksi. Itsellä isä ja äiti erosi, kun olin 2-vuotias. Ei minulla mitään skitsoja isästä ole (ollut), vaikka välissä oli jotain 20 vuotta, kun ei nähty. Ihmisten elämät nyt menee, miten menee, eikä onneksi Suomessa ole tarvinnut olla velvollinen tekemään mitä tahansa mahdotonta, vaikka olisi isä.

Vierailija
82/129 |
28.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="28.06.2015 klo 19:56"]

Esittäydyt pelkällä etunimellä ja kohtelet isääsi niin kuin ketä tahansa hoitolapsen vanhempaa. Sinä olet töissä, kun sinut on sinne määrätty etkä ole tullut varta vasten stalkkaamaan isääsi ja sen kersaa. 

Mua jäi askarruttamaan, kumpi sua enemmän siinä tunnistamisessa pelottaa: oma reaktiosi vai isäsi reaktio? Mikä on pahinta mitä siinä tilanteessa voisi sun mielestä tapahtua?

[/quote]

Aika monen hylätyn lapsen on pitänyt käydä tosi iso surutyö (vastaa vanhemman kuolemaa paitsi että sitä surua rasittaa vielä se, että toinen on tehnyt sen tahallaa tms. ) ja monesti psyyke on hauras ja siihen on jäänyt jälkiä tästä kokemuksesta. Eli nämä kaikki aktivoituvat pintaan, kun tällainen tilanne tulee eteen. Sitä tuntee fyysisesti ne samat tunteet ja oman huonouden ja itsetunto painuu pohjamutiin ja ahdistaa ja surettaa jne. 

Näin ainakin itselläni ja mahdollisesti myös ap:lla. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
83/129 |
28.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olisi ap ottanut yhteyttä isäänsä jos olisi halunnut. Hän ei vaan halua.

Vierailija
84/129 |
28.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="28.06.2015 klo 20:00"]

Olisi ap ottanut yhteyttä isäänsä jos olisi halunnut. Hän ei vaan halua.

[/quote]

Mitä tarkoitat?

Vierailija
85/129 |
28.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="28.06.2015 klo 20:00"]Olisi ap ottanut yhteyttä isäänsä jos olisi halunnut. Hän ei vaan halua.
[/quote]

Joo, en sinänsä haluakaan. Kyllä isäki olis voinu ottaa muhun yhteyttä jos olis halunnu. Vaan eipä oo halunnu. Missään nimessä en kummiskaan karkuun juokse jos mahollisuus juttelulle tulee. Vois olla ihan mielenkiintosta. Ap

Vierailija
86/129 |
28.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kohtelisin aivan kuin ketä tahansa vanhempaa. En jaksaisi sinuna jännittää enempää. Ottakoon itse puheeksi jos kiinnostaa. Ei sun tarvii olla tietävinäs.

Vierailija
87/129 |
28.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä mä sanoisin koko nimeni ja vielä varmistaisin, että isä tietää kenen kanssa puhuu. Muuten täytyisi joka kerta jännittää, tunnistaako vai ei. Reilu peli alusta pitäen, oli lopputulos mikä tahansa. Ainakaan ei jää jossittelua.

Vierailija
88/129 |
28.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="28.06.2015 klo 19:47"]

[quote author="Vierailija" time="28.06.2015 klo 19:42"]Tietääköhän tuon lapsen äiti edes sinun olemassaolosta [/quote] En tiiä yhtään! Ap

[/quote]

Kyllä jokainen normaali ihminen kysyy entisistä puolisoista ja mahdollisista lapsista ennen kuin itse ryhtyy liittoon. 

Eli lähtökohtaisesti tietää. Tuleehan se perinnönjaossa ihan viimeistään esiin. Outo tyyppi sinäkin, jos vain äitisi puheiden perusteella olet muodostanut käsityksesi tilanteesta. Kyllä siihen eroon yleensä kaksi tarvitaan. 

Vierailija
89/129 |
28.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="28.06.2015 klo 20:05"]

[quote author="Vierailija" time="28.06.2015 klo 19:47"]

[quote author="Vierailija" time="28.06.2015 klo 19:42"]Tietääköhän tuon lapsen äiti edes sinun olemassaolosta [/quote] En tiiä yhtään! Ap

[/quote]

Kyllä jokainen normaali ihminen kysyy entisistä puolisoista ja mahdollisista lapsista ennen kuin itse ryhtyy liittoon. 

Eli lähtökohtaisesti tietää. Tuleehan se perinnönjaossa ihan viimeistään esiin. Outo tyyppi sinäkin, jos vain äitisi puheiden perusteella olet muodostanut käsityksesi tilanteesta. Kyllä siihen eroon yleensä kaksi tarvitaan. 

[/quote]

Kenen puheiden perusteella se sitten muodostetaan, jos isä lähtee eikä selittele?

Vierailija
90/129 |
28.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="28.06.2015 klo 20:05"][quote author="Vierailija" time="28.06.2015 klo 19:47"]

[/quote]

[/quote]

Kyllähän minä tiedän mitä sillon on tapahtunu. Ja kyllä on sillon kummassaki ollu vikaa - ei vaan isässä. Mutta vaikea on ollu sen kummemmin isän puolia tarinasta kuulla kun ei oo häntä pahemmin näkyny. Ap

Vierailija
91/129 |
28.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pitäisin pokan ja esittelisin itseni. Olisi varmaan jännä nähdä isän ilme. Voi tietenkin olla että isä vain teeskentelisi ettei tunnista. Ap, mitä tunnet isääsi kohtaan nykyään? Oletko vihainen, katkera vai vaan välinpitämätön? Itse varmaan tekisin työajan ulkopuolella isän uudelle vaimolle selväksi että "ihana" miehensä on joskus hylännyt lapsensa.

Vierailija
92/129 |
28.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Esittelet itsesi reippaasti ja kovalla äänellä, kättelet ja sanot, että onhan se mukava tavata näin livenäkin ennen perunkirjoituksia.

Vierailija
93/129 |
28.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="28.06.2015 klo 20:07"]Pitäisin pokan ja esittelisin itseni. Olisi varmaan jännä nähdä isän ilme. Voi tietenkin olla että isä vain teeskentelisi ettei tunnista. Ap, mitä tunnet isääsi kohtaan nykyään? Oletko vihainen, katkera vai vaan välinpitämätön? Itse varmaan tekisin työajan ulkopuolella isän uudelle vaimolle selväksi että "ihana" miehensä on joskus hylännyt lapsensa.
[/quote]

Aika välinpitämätön, hyvin oon pärjänny ilmanki. Vihanen ja katkera olin joskus teininä, en oikeen enää. Ja uudelle vaimolle en kyllä asiaa sen kummemmin kehtais alkaa kommentoimaan. Ap

Vierailija
94/129 |
28.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Esittäydyt etunimellä.

Ammatillinen ote sulla on kun et halua sotkea yksityisasioita työasioihin, onnittelut siitä :)

Vierailija
95/129 |
28.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mikä saa ap:n olettamaan, että isä ei tiedä, missä hän on töissä? Jos on se harvinainen sukunimikin, joka kaikesta päätellen ei ole isän kanssa sama.

Vierailija
96/129 |
28.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="28.06.2015 klo 20:16"]

Mikä saa ap:n olettamaan, että isä ei tiedä, missä hän on töissä? Jos on se harvinainen sukunimikin, joka kaikesta päätellen ei ole isän kanssa sama.

[/quote]

No tuskin ainakaan tietää, että on nyt sijaisena eri paikassa.

Vierailija
97/129 |
28.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="28.06.2015 klo 20:16"]Mikä saa ap:n olettamaan, että isä ei tiedä, missä hän on töissä? Jos on se harvinainen sukunimikin, joka kaikesta päätellen ei ole isän kanssa sama.
[/quote]

Toki voi olla että hän tietää. Mutta sitä että mää tuun hoitaan hänen lasta tuskin voi tietää. Se lapsi on normaalisti siis täysin eri päiväkodissa. Ap

Vierailija
98/129 |
28.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi minulla nyt pelottaa että kyse on meidän perheestä? :-D

Vierailija
99/129 |
28.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="28.06.2015 klo 20:19"]

[quote author="Vierailija" time="28.06.2015 klo 20:16"]Mikä saa ap:n olettamaan, että isä ei tiedä, missä hän on töissä? Jos on se harvinainen sukunimikin, joka kaikesta päätellen ei ole isän kanssa sama. [/quote] Toki voi olla että hän tietää. Mutta sitä että mää tuun hoitaan hänen lasta tuskin voi tietää. Se lapsi on normaalisti siis täysin eri päiväkodissa. Ap

[/quote]

Niin, eihän lasten vanhemmille koskaan kerrota, ketkä ovat päivystävässä päiväkodissa töissä? Ainakin meille tuli selkeä lista siitä, mitkä kolme päiväkotia kesäksi yhdistettiin ja ketkä siellä ovat heinäkuussa töissä. Näin siksi, että jos tulee asiaa ja soitan päiväkotiin ja siellä vastaa Lea, niin tiedän Lean olevan tavallisesti Tenavatuvassa eli hän ei välttämättä tunne lastani. Jos taas vastaa Tuire, on hän oman lapseni päiväkodista ja voin esittää asiani turhia pohjustamatta.

Vierailija
100/129 |
28.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="28.06.2015 klo 20:25"]Miksi minulla nyt pelottaa että kyse on meidän perheestä? :-D
[/quote]

Toivotaan että ei ole :D Ap

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi yhdeksän kaksi