Mua ehkä syytetään provoksi kun kerron tän jutun
Ja ehkä parempi niin, jospa sitten kukaan ei tunnistais. Mutta kerronpa tän jutun silti. Ja eipä tää nyt Suomen kokoisessa maassa niin mahdoton juttu ole.
Eli isääni en ole nähny pariinkymmeneen vuoteen, hän lähti menemään kun olin alle kouluikäinen. Jonkin verran isäni liikkeitä kumminkin tiedän (hänellä on avoin Facebook-profiili) ja hän asuu samassa kunnassa missä minä olen töissä. Hänellä on alle päiväkoti-ikäinen lapsi. Minä olen päiväkodissa töissä. Kuka jo arvaa mitä tapahtuu? :D
---
Elikkä nyt maanantaina alkaa päiväkotipäivystys (eli tän kunnan kunnalliset päiväkodit on kaikki heinäkuun yhdessä ja samassa päiväkodissa) Perjantaina kävin hakemassa työvuorolistat ja katselin samalla lapsilistoja. Ja kappas, siellähän oli tämä isäni lapsukainen listoilla. Aloittaa huomenna hoidon. Että ai kun mun on kiva mennä huomenna aamuvuoroon töihin, mun tuurilla isä pamahtaa paikalle heti ekana tän lapsensa kanssa.
---
Esittelenkö reilusti itteni - nimestä isä kyllä mut tunnistaa? Vai pitäydynkö pelkässä etunimessä jolloin hän ei ehkä tunnista. Kauhean kiusallinen tilanne tulossa joka tapauksessa, enkä tosiaankaan tykkää hoitaa kiusallisia tilanteita työpaikallani muitten nähden. Vai vedänkö huumoriksi koko homman? "Kah, isi! Long time no see!" Jos Jumala on olemassa niin kyseistä lasta kuskaa ainoastaan hänen äiti.
Ei oo ikinä työ ahistanu näin paljon....
Kommentit (129)
Viime kesänä oli lähes täysin samanlainen aloitus. Silloin pikkusisaruksia oli kaksi. Ap:n isän nuori vaimo toi tenavat hoitoon ja ap tykkäsi tenavista, mutta ei kertonut kuka oli
Reilusti vaan olet oma itsesi. Tilanne etenee mihin etenee. Olet töissä ja ammattilaisena siellä eli et itse ota sukulaissuhdetta esiin. Hoidat tilanteen kuin hoitaisit muidenkin kanssa. Luultavasti sitten kannattaisi ottaa joku keskustelu myöhemmin ihan siviilissä ilman työntekijän roolia.
Monet kertovat lukeneensa vastikään samanlaisen aloituksen. Itse mietin tuota jo mainittua ravintolaketjua, mutta eikös jonkin aikaa sitten ollut ketju jossa ap:n ex-hoidon lapsi aloitti päikkyryhmässä tai jotain sen suuntaista? En kyllä yhtään muista mikä se ongelma kyseisessä ketjussa oli...
Noh noh, kuin kävi? Olen täällä jännittänyt puolestasi!
Vedä huumoriksi. Lapsen äitikin varmasti arvostaa sitä.
No onhan tuo provo. Mistä isäsi tietää missä töissä ole, pelkkä sukunimi niin olet paljastettu. Voi voi tyttösenio. Ei se noin mene. Häiritsee sanat "isäni lapsukainen", olet siis kateellinen ja vihainen jo valmiiksi. BTW etkö halua jutella isäsi kanssa?
Eli sulle tulee hoitoon oma pikkusisko/velipuoli? Hah, sucks to be you! Onneksi vanhempani ovat tajunneet olla lisääntymättä mun enempää.
[quote author="Vierailija" time="28.06.2015 klo 19:25"]No onhan tuo provo. Mistä isäsi tietää missä töissä ole, pelkkä sukunimi niin olet paljastettu. Voi voi tyttösenio. Ei se noin mene. Häiritsee sanat "isäni lapsukainen", olet siis kateellinen ja vihainen jo valmiiksi. BTW etkö halua jutella isäsi kanssa?
[/quote]
Syytäkin olla vihainen isälle joka jättää lapsensa.
"Hänellä on alle päiväkoti-ikäinen lapsi"?? Jaa no mitä sinä sitten sitä maanantaita jännität.
[quote author="Vierailija" time="28.06.2015 klo 19:26"]
[quote author="Vierailija" time="28.06.2015 klo 19:25"]No onhan tuo provo. Mistä isäsi tietää missä töissä ole, pelkkä sukunimi niin olet paljastettu. Voi voi tyttösenio. Ei se noin mene. Häiritsee sanat "isäni lapsukainen", olet siis kateellinen ja vihainen jo valmiiksi. BTW etkö halua jutella isäsi kanssa? [/quote] Syytäkin olla vihainen isälle joka jättää lapsensa.
[/quote]Entä jos äiti ei anna tavata. Hän on kuullut vai äidin tarinan.
[quote author="Vierailija" time="28.06.2015 klo 19:25"]
No onhan tuo provo. Mistä isäsi tietää missä töissä ole, pelkkä sukunimi niin olet paljastettu. Voi voi tyttösenio. Ei se noin mene. Häiritsee sanat "isäni lapsukainen", olet siis kateellinen ja vihainen jo valmiiksi. BTW etkö halua jutella isäsi kanssa?
[/quote]
Luepa oma tekstisi ja kerro ymmärrätkö itsekään itseäsi. =)
Minusta sinulla on oiva mahdollisuus jutella isäsi kanssa.
[quote author="Vierailija" time="28.06.2015 klo 19:25"]No onhan tuo provo. Mistä isäsi tietää missä töissä ole, pelkkä sukunimi niin olet paljastettu. Voi voi tyttösenio. Ei se noin mene. Häiritsee sanat "isäni lapsukainen", olet siis kateellinen ja vihainen jo valmiiksi. BTW etkö halua jutella isäsi kanssa?
[/quote]
Häh? En aivan ymmärtänyt tuota toista lausetta. Siis isä on nähny mut viimeksi kun olin pikkutyttö, ulkonäöstä siis tuskin tunnistaa. Etunimi on mulla "massaa", mutta sukunimeni on harvinainen ja se varppina särähtää isälle tuttuna korvaan. Eli jos esittelen itseni heille pelkällä etunimellä, ei isä välttämättä hoksaa kuka oon.
Ja toki, voisin hänen kanssa jutellakki. En vaan mieluusti tuossa tilanteessa ala meidän historiaa selvittelemään.....
[quote author="Vierailija" time="28.06.2015 klo 19:26"] "Hänellä on alle päiväkoti-ikäinen lapsi"?? Jaa no mitä sinä sitten sitä maanantaita jännität.
[/quote]
Sori, ajatusvirhe! Piti lukea alle kouluikäinen.
Up!