Lapsivapaita taloyhtiöitä Helsingin keskustassa?
Onkos tietoa missä olisi Lapsivapaita taloja. Olen allerginen rääkyville räkänokille.
Kommentit (11)
[quote author="Vierailija" time="28.06.2015 klo 18:19"]Juridisesti näitä ei ole olemassa, jos sitä tarkoitat.
Lapsia ei mikään taloyhtiö voi kieltää. Toki on rappuja, joissa ei ole yhtään lasta kuten omani. Mutta koskaan et voi tietää, onko huomenna uusi perhe muuttamassa tai jos naapurin rouva on raskaana.
Asenteensa tuokin elämänvastaisuus. Eipä ole tullut mieleen, vaikka lapsirapuissakin olen asunut. Nehän ovat suorastaan parhaita, menevät aikaisin nukkumaan koko popula, häiriötä ei koskaan ole ollut.
[/quote]
Vuorotyöläisen painajainen. Ne menee joo aikasin nukkumaan, mutta ihanasti heräävät aikaisin huutamaan. Siinä on hyvä yrittää nukkua yövuoron jälkeen :D
Tilanteet elää. Välillä tässä talossa, missä itse asun - muualla tosin - ei ole ollut yhtään lasta, eläkeläisiä vain. Sitten välillä oli pihalla kerrallaan kymmenkunta alle kouluikäistä ja nyt ovat kasvaneet eikä ihan pieniä ole enää kuin kaksi ja osa on muuttanut pois. Aika usein on niin, että jos ei ole lapsia, sitten on muuta sellaista porukkaa mikä ajaa lapsiperheet pois. Eli aina on joku "hankala".
Joku senioritalo varmaan löytyy, mutta niissä taitaa alaikäraja olla päälle 55 tai jotain sellaista.
Kerrostaloissa on se huono puoli, että naapureita ei voi valita. Jos ei ole rääkyvä vauva naapurissa, niin on huonokuuloinen mummo joka katsoo telkkaria täysillä 12 tuntia vuorokaudessa. Tai jos ei mummo niin on nuorisoa jotka huudattaa räppiä aamusta iltaan. Tai jos ei teinejä niin on puoliammattilainen saksofonisti joka soitta tuntikausia joka päivä. Aina on jotain. Kannattaa valita huolella talo jossa on hyvä äänieristys. Ennen 50-lukua rakennetuissa taloissa on paksut seinät, suosi niitä.
Mulla tilanne, että sama kuin asuisi keskellä päiväkodin pihaa. Kymmenen mukulaa kellon ympäri huutamassa ja vanhemmat perässä.
En ymmärrä, kun leikkipuistotkin on keksitty, että pitää kokoontua muiden parvekkeiden alle kiljumaan.
Muutto edessä vissiin. Sisällä en huomaa juuri meteliä, vaikka kaksi pikkulapsiperhettä tässä asuukin. Joskus rapussa saavat jonkin uhmakohtauksen, mutta se on niin väliaikaista. Tämä jatkuva melskaaminen pihalla rassaa.
Asun käytännössä keskustassa talossa, jossa on vain todella pieniä yksiöitä. Ajattelin, ettei siellä varmasti ole lapsia. Vaan kyllä niitä usein näkee, tosin en ole varma asuvatko vakituisesti vai ovatko esim. käymässä etävanhemman luona. Ei heistä siis minulle ole haittaa ollut eikä toive lapsettomuudesta ollut syy miksi muutin tähän taloon.
Muuta Kantsuun, niissä radanvierustaloissa on vaihtuvuus melkoista. Asuimme tuolla hetken aikaa kun olin vielä raskaana - uusi kerrostalo, mutta sisäpihan hiekkalaatikko oli talon parin hassun lapsen sijasta yhden asukkaan kissan hiekkalaatikko ja yläkerran naapuri paiskoi pari kertaa viikossa akkansa sekä huonekalunsa pitkin kämppää. Kävi rauhoittumassa putkassa ja palasi takaisin. Siinä on sulle varmaan sopivaa naapurustoa?
[quote author="Vierailija" time="28.06.2015 klo 18:28"]
Mulla tilanne, että sama kuin asuisi keskellä päiväkodin pihaa. Kymmenen mukulaa kellon ympäri huutamassa ja vanhemmat perässä.
En ymmärrä, kun leikkipuistotkin on keksitty, että pitää kokoontua muiden parvekkeiden alle kiljumaan.
Muutto edessä vissiin. Sisällä en huomaa juuri meteliä, vaikka kaksi pikkulapsiperhettä tässä asuukin. Joskus rapussa saavat jonkin uhmakohtauksen, mutta se on niin väliaikaista. Tämä jatkuva melskaaminen pihalla rassaa.
[/quote]
Meillä oli edellisessä kämpässä sama. Piha oli vielä akustisesti jotenkin sellainen, että tavallinen puhekin kuului luonnottoman kovaa ylös neljänteen kerrokseen, saati sitten se kiljuminen. Ja kesällä kun oli pakko nukkua ikkunat auki, niin siihen rääkymiseen heräsi viikonloppuaamuisinkin kukonlaulun aikaan kun mammat lapsineen pihassa kellon ympäri. Sitten muutettiin taloyhtiöön jossa ei ole minkäänlaista leikkipaikkaa pihassa. Ihanan rauhallista!
[quote author="Vierailija" time="28.06.2015 klo 18:32"]
[quote author="Vierailija" time="28.06.2015 klo 18:28"]
[/quote]
Meillä oli edellisessä kämpässä sama. Piha oli vielä akustisesti jotenkin sellainen, että tavallinen puhekin kuului luonnottoman kovaa ylös neljänteen kerrokseen, saati sitten se kiljuminen. Ja kesällä kun oli pakko nukkua ikkunat auki, niin siihen rääkymiseen heräsi viikonloppuaamuisinkin kukonlaulun aikaan kun mammat lapsineen pihassa kellon ympäri. Sitten muutettiin taloyhtiöön jossa ei ole minkäänlaista leikkipaikkaa pihassa. Ihanan rauhallista!
[/quote]
Sama siis mulla. Talot muodostavat eräänlaisen amfiteatterin ja kymmenen kiljunta vastaa sadan karjuntaa. Osa vanhemmista on yhtä pahoja. Jos ei komennetta suureen ääneen kakruja (mikä olisi kyllä suotavaa sinänsä), niin kailotetaan kännykkään tai toisille aikuisille.
Nyt kesällä tämä on mennyt ihan mahdottomaksi. Valittakaan ei voi. Lapset saavat leikkiä pihassa. Ei auta kuin muuttaa.
Haluan kuitenkin asua lähiössä, jossa on paljon metsäisiä ulkoilumaastoja. Minulla on koira. Vinkkejä Helsingistä?
Kalliossa on varmaan useampiakin. Ylipäänsä sellaiset taloyhtiöt, jossa on pieniä asuntoja.
Juridisesti näitä ei ole olemassa, jos sitä tarkoitat.
Lapsia ei mikään taloyhtiö voi kieltää. Toki on rappuja, joissa ei ole yhtään lasta kuten omani. Mutta koskaan et voi tietää, onko huomenna uusi perhe muuttamassa tai jos naapurin rouva on raskaana.
Asenteensa tuokin elämänvastaisuus. Eipä ole tullut mieleen, vaikka lapsirapuissakin olen asunut. Nehän ovat suorastaan parhaita, menevät aikaisin nukkumaan koko popula, häiriötä ei koskaan ole ollut.