Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Pyöräilyyn liittyvät kivut

Vierailija
28.06.2015 |

Tämä aihe ei ehkä varsinaisesti tänne kuulu, varsinkaan kun mulla ei ole vauvoja :D Mutta sama kai mistä sen avun saa, jos jollakulla olisi kokemusta... Eli ongelman ni pyöräilystä aiheutuvat kivut - alapäässä. Kyseessä on maantiepyöräily ja olen siis nainen sen maantiepyörän kyydissä. Pitkien lenkkien jälkeen on h...moiset kivut alakerrassa, ja mm. pissalla käynti kirveltää niin maan p...sti. Käytän pyöräilyhousuja ja olen kokeillut terveyssidettä pehmusteena lisäksi -ei auta.

Arvoisat kanssasisaret olisiko teillä hyviä neuvoja tähän niin kiusallisen kipeään vaivaani. Pyöräily on kivaa, mutta tämä siitä seuraava vaiva ei todellakaan kannusta ainakaan.

Kommentit (12)

Vierailija
1/12 |
28.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos kirveltää saat todennäköisesti hiertymiä. Osta uusi satula? Bepanthen auttaa myös hetkellisesti. Sopivammat alushousut?

Vierailija
2/12 |
28.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko sellainen kapea, pieni satula?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/12 |
28.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="28.06.2015 klo 18:02"]Jos kirveltää saat todennäköisesti hiertymiä. Osta uusi satula? Bepanthen auttaa myös hetkellisesti. Sopivammat alushousut?
[/quote]

Pyöräilyhousujen alle ei laiteta mitään alushousuja. Muuten hiertää varmasti. Itselläni tuohon auttaa kunnon pyöräilyhousut ja kunnollinen pyöräilyyn tarkoitettu rasva. Toivottavasti löydät avun.

Vierailija
4/12 |
28.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuttu vaiva. Koeta säätää ajoasentoa ja satulaa (mm. satulan kaltevuuskulmaa).

Vierailija
5/12 |
28.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei liity sinällään aiheeseen, mutta sain eturauhastulehduksen eräänä vuonna kun pyöräilin paljon. Johtuko kylmyydestä, koska sehän usein aiheuttaa tulehduksen, vai hankasiko kapea ja kova penkki jotenkin paisuvaista ja ärsytti eturauhasen, jäi mysteeriksi.

Vierailija
6/12 |
28.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Osta penkkiin pehmuste

Vierailija
7/12 |
28.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="28.06.2015 klo 18:10"]Ei liity sinällään aiheeseen, mutta sain eturauhastulehduksen eräänä vuonna kun pyöräilin paljon. Johtuko kylmyydestä, koska sehän usein aiheuttaa tulehduksen, vai hankasiko kapea ja kova penkki jotenkin paisuvaista ja ärsytti eturauhasen, jäi mysteeriksi.
[/quote]

Kylmyys ei aiheuta tulehduksia. Vanhojen akkojen höpinöitä

Vierailija
8/12 |
28.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="28.06.2015 klo 18:22"][quote author="Vierailija" time="28.06.2015 klo 18:10"]Ei liity sinällään aiheeseen, mutta sain eturauhastulehduksen eräänä vuonna kun pyöräilin paljon. Johtuko kylmyydestä, koska sehän usein aiheuttaa tulehduksen, vai hankasiko kapea ja kova penkki jotenkin paisuvaista ja ärsytti eturauhasen, jäi mysteeriksi.
[/quote]

Kylmyys ei aiheuta tulehduksia. Vanhojen akkojen höpinöitä
[/quote] aikaa? Tuon nimittäin nimenomaan sairaanhoitaja mulle sanoi että kylmyys tukehduttaa miehillä eturauhasen. Syytähän ei löydetty, lääkäri tosin oli mieltä että satula olisi ärsyttänyt paisuvaiskudosta ja siitä syystä ärtyi eturauhanen

Vierailija
9/12 |
28.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

itse aloin pyöräilemään vuosi sitten keväällä pitkän tauon jälkeen.
Alapää oli aina pyöräilyn jälkeen arka ja pissalla käyminen todellakin kirveli. Käytin silloin jatkuvasti pikkuhoususuojia.
Tänä kesänä en ole pikkuhoususuojia käyttänyt ja kertaakaan ei ole hiertänyt satula. Yhden kerran olen unohtanut nyt siteen poistaa ja taas tuli hiertymiä.

Vierailija
10/12 |
28.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ylipitkiä lenkkejä? Kohtuus? Vai odotatko ruumiinvammaa, ennenkuin liikkuminen maltillistuu, tyyliin Raakel Lignell?

Vierailija
11/12 |
28.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ootko tehny lenkkiä, pyörällä ilman penkkiä....

Vierailija
12/12 |
28.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ai onks pyöräilyyn tarkoitettua rasvaa olemassa? En ole tiennytkään. Käytän pikkuhousuja, sellaisia lähes saumattomia (saumat ei ainakaan hankaa) joissa lyhyet lahkeet ja hyvää hengittävää matskua. Pyöräilyhousuissa on kumpuroita, joten kivempi pitää niiden lla pöksyjä. Spinningissä olen käynyt paljon myös ja siinä ei koskaan tuu mitään kipua. Täytyy varmaan alkaa etsimään uutta satulaa. Naisille tarkoitettu ja asento satulassa mielestäni ihan hyvä, ei liian pysty tms. mutta kapeahan se on.