Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Saattohoitoon joutuminen

Vierailija
14.02.2022 |

Äiti asuu palvelukodissa lievästi muistisairaana ja hän sairastui virtsatulehdukseen. On saanut nyt kahden viikon ajan antibioottia eikä ole paljon auttanut. Nyt kerrottiin, että aloitetaan saattohoito!!. Ei anneta enää antibioottia, eikä viedä sairaalaan tutkittavaksi. Kipulääkkeitä tarvittaessa saa.
Olen aivan järkyttynyt. Äiti odottaa yhteisiä kesähetkiä innoissaan. Miten voin kertoa tämän hälle. Voi ko määrätä, että hoitavat tulehdusta lääkkeille edelleen.

Kommentit (70)

Vierailija
21/70 |
14.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siis nyt tietenkin lääkäriin ja mummolle hyvät antibiootit. Ja vielä uusiksi pissakoe ja virtsa viljelyyn, että mummo saa oikeanlaiset antibiootit.

Äidillä juuri nyt pissatulehdus ja sai jo antibiootit, mutta nyt odotetaan, että pissakokeen viljely valmistuu, että saa täsmäantibiootit. Luojan kiitos, hän ei asu hoivakodissa.

Uskomatonta!!!

Vierailija
22/70 |
14.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Parantavaa hoitoa ei ole, joten annetaan oireenmukaista. Sitähän se on. Kärsimyksen lieventämistä.

Nyt on myöhäistä omantunnon kolkutella.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/70 |
14.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ne tekee tuota herkästi vanhan ihmisen kohdalla. Jos hoito ei tehoa tulehdus tai infektiotautiin niin nesteet ja ruoka pois, morfiini tippumaan ja sitten vain odotellaan.

Siis luuleeko joku että saattohoito on tuota?

Vierailija
24/70 |
14.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ne tekee tuota herkästi vanhan ihmisen kohdalla. Jos hoito ei tehoa tulehdus tai infektiotautiin niin nesteet ja ruoka pois, morfiini tippumaan ja sitten vain odotellaan.

Ei se nyt ihan noin mene. Jos ruoka maistuu ja pysyy sisällä niin totta kai sitä saa.

Ei saattohoito ole mitään eutanasiaa vaan terminaalivaiheen oireiden lievittämistä sen sijaan, että yritettäisiin enää parantaa sairautta. Se voi kestää pitkäänkin.

Vierailija
25/70 |
14.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Saako palveluasumisesta viedä yksityiseen lääkäriin

Vierailija
26/70 |
14.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei se nyt ihan noin mene. Jos ruoka maistuu ja pysyy sisällä niin totta kai sitä saa.

Ei saattohoito ole mitään eutanasiaa vaan terminaalivaiheen oireiden lievittämistä sen sijaan, että yritettäisiin enää parantaa sairautta. Se voi kestää pitkäänkin.

Kaipa virtsatulehduksessa pysyy ruoka sisällä??

Vierailija
27/70 |
14.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voi hyvänen aika!Ymmärtäkää että ihminen on 80 vuotiaana vanha! Ehkä monisairaskin. Antakaa ihmisen kuolla rauhassa. Kaikki kuolee joskus ja yli 80 elänyt on jo elänyt pitkän elämän. Solut vanhenee, elimistö ei toimi enää.

28/70 |
14.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei saa tehdä näin. Hae kotiisi ! Tee poliisi -ilmoitus . Olen aivan järkyttynyt. 

Vierailija
29/70 |
14.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Siis luuleeko joku että saattohoito on tuota?

Joo, paitsi morfiini saattaa oikeasti mennä hoitajan viihdekäyttöön.

Vierailija
30/70 |
14.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Siis nyt tietenkin lääkäriin ja mummolle hyvät antibiootit. Ja vielä uusiksi pissakoe ja virtsa viljelyyn, että mummo saa oikeanlaiset antibiootit.

Äidillä juuri nyt pissatulehdus ja sai jo antibiootit, mutta nyt odotetaan, että pissakokeen viljely valmistuu, että saa täsmäantibiootit. Luojan kiitos, hän ei asu hoivakodissa.

Uskomatonta!!!

antakaa vanhojen ihmisten olla rauhassa älkääkö raijatko niitä ees takasin :( Menee vaan entistä huonompaan kuntoon

Vierailija
31/70 |
14.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Voi hyvänen aika!Ymmärtäkää että ihminen on 80 vuotiaana vanha! Ehkä monisairaskin. Antakaa ihmisen kuolla rauhassa. Kaikki kuolee joskus ja yli 80 elänyt on jo elänyt pitkän elämän. Solut vanhenee, elimistö ei toimi enää.

Haluaisitko itse kuolla pissatulehdukseen, jota ei lääkitä? Pissatulehdukseen, lue tarkasti

Vierailija
32/70 |
14.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Haluaisitko itse kuolla pissatulehdukseen, jota ei lääkitä? Pissatulehdukseen, lue tarkasti

no jos ei mikään hoito enää tepsisi niin kyllä.

Vierailija
33/70 |
14.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Haluaisin ja jopa toivoisin. Muistisairauden loppuvaihe voi olla kauhea ja kestää pitkään.

Vierailija
34/70 |
14.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jos ei kuitenkaan ole enää pissatulehdus, vaan sepsikseksi kehittynyt tulehdus? Jos antibiootit ei pure, niin eipä siinä muuta voi tehdä.

Vierailija
35/70 |
14.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä on hulluja kommentteja. Jos olet sitä mieltä, että haluat jotakin tehtävän, ota yhteyttä palvelukotiin ja kysy oikeaa tietoa päätöksen takaa. Saattohoitopäätöksen tekee aina lääkäri. Yleensä yritetään turhankin kauan. 

Vierailija
36/70 |
14.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko äitisi joskus tehnyt hoitotahdon? Olen kuullut, että jotkut ovat kieltäneen esim. i.v. anbiootit hoitotahdossaan.

Vierailija
37/70 |
14.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Voiko ottaa vaan ruuan pois mutta jatkaa nesteytystä? mukavempi kuolla jos saa juoda.

Nestettä annetaan niin kauan kun pystyy nielememään (toki ruokaa myös). Loppuvaiheessa kun ei pysty, kostutetaan suuta.

Vierailija
38/70 |
14.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Täytyy olla muutakin ja paljon sittenkin, jota et nyt kerro. Kukaan ei joudu pelkästä virtsatietulehduksesta suoraan saattohoitoon.

Muistisairaus lievänä sekä huono liikkumaan lonkan takia.

Ikää tosin jo 80 v

No ei se muistisairaus kovin lievä ole, tai sitten liikuntakyky on ihan olematon, kun hoivakotiin on jo päässyt.

Minun äitini: 80v, lievä muistisairaus, huono liikuntakyky ja huonoina päivinä ei pysty itse pukeutumaan eikä syömään. Alle vuosi on siitä, kun pääsi kotipalvelun piiriin. Hoivakodista ei vielä edes keskustella.

Vierailija
39/70 |
14.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Haluaisin ja jopa toivoisin. Muistisairauden loppuvaihe voi olla kauhea ja kestää pitkään.

Eikai muistisairaus sillai itelle niin kauheeta oo kun ei enää muistakkaan mitään,,omaisille semmonen on kamalempaa, jos läheiselle tulee muistisairaus

Vierailija
40/70 |
14.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko äiti sellainen 90v 35 kiloinen kuivunut rusina sängyssä joka ei eväänsä enää itse liikuta ja silmät pyörii päässä? Mietippä nyt rehellisesti.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi viisi kahdeksan