Mikä voisi olla vialla?
Unen tarpeeni on muuttunut pienessä ajassa. Nukun nykyisin vuorokaudessa useita tunteja enemmän kuin ennen. Ok, lapsia löytyy kaksi, mutta he eivät valvota öisin. Työ- ja raha-asiat on kunnossa, joten stressistä tuskin on kyse. Herään aamuisin n. klo 6, nukun parin tunnin päikkärit pienimmän lapsen kanssa puolilta päivin ja illalla olen umpiunessa salkkareiden jälkeen. Olen myös lihonut muutaman kilon tänä aikana. Raskaana en voi tietääkseni olla. Kuukautisrytmi on aivan pielessä, joten hormonaalista ehkäisyä on käytettävä mikäli en halua vuotaa koko aikaa. Ilman pillereitä kierto kestää 21 päivää ja siitäkin vuotoa n.8 päivää, joten kuivia päiviä ei ole montakaan.
Kommentit (3)
Oireet kuulostaa juuri sellaisilta.
Olen kyllä ajatellut että hormoneissa se vika varmaan on. Olen siis 28-vuotias, vaikka oireet ehkä sopisivat myös vaihdevuosiin, niin sellainen ei kai kuitenkaan tule kyseeseen :)
Onko menkkoja ollut viime aikoina? Minulla oli sellainen tilanne, että olin niin väsynyt ja kiukkuinen ja lopulta laitoin pillreiden syyksi senkin, kuten senkin että seksi ei kiinnosta... Mietin että olen aikalailla samanlainen kun raskaana, mutta en voi olla raskaana kun syön pillereitä. Ja olihan ne menkat jääneet pillereiden aikaan viime keväänäkin väliin... Mutta nyt oli tilanne toinen, raskaana olin!