Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Raskaudenkeskeytyksestä...

Vierailija
28.06.2015 |

tietääkö joku miten homma käytännössä etenee? 
Kävin terveysasemalla terveydenhoitajalla ja lääkärillä, sain tarvittavat lomakkeet ja ajanvaraus puhelinnumeron. 

Soitin numeroon ja sain ajan viikon päähän. Tehdäänkö keskeytys silloin vai pitääkö vielä odottaa pitkäänkin sen polikäynnin jälkeen? Mulla on viikkoja about 10+2 kun pääsen polille. Ja mitä siellä tehdään? Ultrataan mutta tapahtuuko jotakin muuta vielä ennen keskeytystä?

Kommentit (32)

Vierailija
21/32 |
28.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="28.06.2015 klo 17:41"]

Oon miettiny aborttia. Mies uhkaa lähteä jos en keskeytä. luettuani tämän, niin mietin vielä. Tuntuu pahalle lopettaa toisen sydämen toiminta :-(

[/quote]

Jos noin sanoo niin lähtee se kuitenkin vaikka tekisit mitä ! Mieti mitä itse haluat ja mihin rahkeesi riittää.

Vierailija
22/32 |
28.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="28.06.2015 klo 17:41"]

Oon miettiny aborttia. Mies uhkaa lähteä jos en keskeytä. luettuani tämän, niin mietin vielä. Tuntuu pahalle lopettaa toisen sydämen toiminta :-(

[/quote]

Sydämen pysähtyminen on aika olennainen osa kuolemista. Et varmaankaan kuvitellut alkion selviävän abortista hengissä? Ei sillä ole ns. kykyä kärsiä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/32 |
28.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="28.06.2015 klo 17:44"][quote author="Vierailija" time="28.06.2015 klo 17:41"]

[/quote]

Jos noin sanoo niin lähtee se kuitenkin vaikka tekisit mitä ! Mieti mitä itse haluat ja mihin rahkeesi riittää.
[/quote]

Ehkä pitää jättää mies ja pitää lapsi....

Vierailija
24/32 |
28.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="28.06.2015 klo 17:41"]Oon miettiny aborttia. Mies uhkaa lähteä jos en keskeytä. luettuani tämän, niin mietin vielä. Tuntuu pahalle lopettaa toisen sydämen toiminta :-(
[/quote]Anna lähteä. Abortti on toiselta ihmiseltä elämän viemistä. Ei niin voi tehdä.

Vierailija
25/32 |
28.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Rv 10 varmaan tuntee kipua. Liikkuu jo ja sydän sykkii.

Vierailija
26/32 |
28.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="28.06.2015 klo 17:48"][quote author="Vierailija" time="28.06.2015 klo 17:41"]

[/quote]

Sydämen pysähtyminen on aika olennainen osa kuolemista. Et varmaankaan kuvitellut alkion selviävän abortista hengissä? Ei sillä ole ns. kykyä kärsiä.
[/quote]Kioua kärsii kyllä. Varsinkin kun revitään raaja kerrallaan ulos. Kannattaa varmistaa että sydän pysähtynyt ennenkuin imetään pois. Muuten todella kivuliasta.

Vierailija
27/32 |
28.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itselle tehtiin kanssa abortti ja viikkoja taisi olla päälle 12rv jos oikein muistan. Homma meni niin että testin tekemisen jälkeen menin omaan terveyskeskukseen jossa varattiin muutaman päivän päähän aika neuvolaan tms. hoitajalle. Hän teki gynekologiset tutkimukset, haastatteli minua (yritti saada pitämään lapsen) ja varasi ajan lääkärille niin ikään muutaman päivän päähän. No sitten tälle toiselle lääkärille ja sama homma edessä eli gynetutkimukset, ultrat jne. ja puhuttiin abortista. Olisin saanut aborttipillerin heti mutta koska halusin ehdottomasti kaavintaan niin jouduin odottamaan kaksi(!!) viikkoa ennen kuin pääsin operaatioon. Oli nimittäin pääsiäispyhät tulossa eikä nukutuslääkärillä vapaita aikoja. 

Viikolla 12-13 tehtiin sitten se abortti. Kello 7 aamulla sairaalaan, jossa hoitaja laittoi jonkun kohtua avaavan tabletin emättimeen. Tämän jälkeen odottelua milloin pääsee leikkaussaliin. Kun tuli kipuja niin sain Buranaa (syödä tai juoda ei saanut 12 tuntiin ennen operaatiota). N. kello 13 pääsin leikkaussaliin. Sitä ennen sain pari Diapamia. Leikkaussalissa oli lääkäri, hoitajia ja nukutuslääkäri. Minut nukutettiin ja heräsin heräämössä vaippa päällä. Sain samantien suoneen kipulääkettä joka lopetti kivut ja vietiin huoneeseen "selviämään". Vähän ajan päästä sain jotain lihalientä syötäväksi ja katsottiin että pystyn käymään itse pissalla, ja sitten päästettiinkin jo kotiin, noin kello 8 illalla. Toimenpide oli siis päiväkirurginen eikä vaatinut yöpymistä. 

Kaikki parani hyvin ja mikä mukavina, kirurgisen osaston hoitajat ja lääkärit olivat kaikki todella mukavia ja ystävällisiä (toisin kuin syyttelevät neuvolan hoitajat). Joitain viikkoja abortin jälkeen piti vielä käydä verikokeessa varmistamassa, ettei jäänteitä alkioista ollut jäänyt kohtuun. 

Vierailija
28/32 |
28.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

höpön löpön 25 :DDD

Vierailija
29/32 |
28.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="28.06.2015 klo 17:51"]

Rv 10 varmaan tuntee kipua. Liikkuu jo ja sydän sykkii.

[/quote]

Puppua. Olet varmaan lukenut jotain fundamentalistien propagandasivuja - vai ihanko omasta tyhjästä päästäsi näitä keksit? Fakta on, että varmuudella ainakaan kahden ensimmäisen raskauskolmanneksen aikana sikiöllä ei ole mitään fysiologisia mahdollisuuksia tuntea kipuaistimuksia, koska kivun kokeminen edellyttää tarpeeksi kehittynyttä keskushermostoa. Pähkinänkuoressa tietoa sikön kipujärjestelmän kehityksestä, artikkeli 'Sikiön kipu - totta vai yliempaattista kuvittelua' (Duodecim 14/1999): http://duodecimlehti.fi/web/guest/arkisto?p_auth=l4f4xE8S&p_p_id=Article_WAR_DL6_Articleportlet&p_p_lifecycle=1&p_p_state=maximized&p_p_mode=view&_Article_WAR_DL6_Articleportlet_viewType=viewArticle&_Article_WAR_DL6_Articleportlet_tunnus=duo90365&_Article_WAR_DL6_Articleportlet_p_frompage=uusinnumero

Vierailija
30/32 |
28.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="28.06.2015 klo 17:51"]

[quote author="Vierailija" time="28.06.2015 klo 17:48"][quote author="Vierailija" time="28.06.2015 klo 17:41"] Oon miettiny aborttia. Mies uhkaa lähteä jos en keskeytä. luettuani tämän, niin mietin vielä. Tuntuu pahalle lopettaa toisen sydämen toiminta :-( [/quote] Sydämen pysähtyminen on aika olennainen osa kuolemista. Et varmaankaan kuvitellut alkion selviävän abortista hengissä? Ei sillä ole ns. kykyä kärsiä. [/quote]Kioua kärsii kyllä. Varsinkin kun revitään raaja kerrallaan ulos. Kannattaa varmistaa että sydän pysähtynyt ennenkuin imetään pois. Muuten todella kivuliasta.

[/quote]

ja höpö höpö, sulla on vanhentuneet tiedot abortista

Vierailija
31/32 |
28.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse en kyllä perhetyöntekijänä ymmärrä ihmisiä, jotka ehdoin tahdoin haluaisi että kaikki lapset pidetään ja pistetään ns yhteiskunnan hoidettavaksi jos vanhemmilla ei rahkeet riitä kasvatustyöhön. Mä haluan lapsia, mulla on pieni lapsi ja aion hankkia toisenkin myöhemmin, mutta juuri nyt ei riitä voimavarat eikä terveys toiseen lapseen - vaikka ehkäisystä huolimatta sellainen olisi tulossa. 

Abortti on alkiolle kivuton ja raskaana olevalle naiselle tarpeeksi vaikea paikka muutenkin, ihan ilman pelotteluita tai jeesustelua. 

Vierailija
32/32 |
28.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="28.06.2015 klo 20:29"]

Abortti on alkiolle kivuton ja raskaana olevalle naiselle tarpeeksi vaikea paikka muutenkin, ihan ilman pelotteluita tai jeesustelua. 

[/quote]Ehkä keskeytys alkiolle onkin kivuton (kukaan heistä ei ole palannut tosin siitä kertomaan), mutta kyllä 10 raskausviikon jälkeen puhutaan jo sikiöstä, ja mistä me tiedämme tunteeko se kipua. 80-luvulla itse asiassa ihan sairaanhoito-opistossa kerrottiin, että vastasyntynyt ei tunne kipua - nyt tiedämme toisin.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän kahdeksan viisi