Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Raskaudenkeskeytyksestä...

Vierailija
28.06.2015 |

tietääkö joku miten homma käytännössä etenee? 
Kävin terveysasemalla terveydenhoitajalla ja lääkärillä, sain tarvittavat lomakkeet ja ajanvaraus puhelinnumeron. 

Soitin numeroon ja sain ajan viikon päähän. Tehdäänkö keskeytys silloin vai pitääkö vielä odottaa pitkäänkin sen polikäynnin jälkeen? Mulla on viikkoja about 10+2 kun pääsen polille. Ja mitä siellä tehdään? Ultrataan mutta tapahtuuko jotakin muuta vielä ennen keskeytystä?

Kommentit (32)

Vierailija
1/32 |
28.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hetken kestävä fyysinen kipukin on sille pienelle alkiolle tai sikiölle inhimillisempää, kuin syntyä ei toivottuna vanhemmille jotka pahimmillaan laiminlyövät ja kaltoinkohtelevat tahallaan tai tahattomasti vuosikymmeniä.

Vierailija
2/32 |
28.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitä siitä, vaikka sikiö tuntisi kipua? Sitähän ei kestä pitkän aikaa, se ei ymmärrä asiasta vielä paljon mitään ja kuolee niin pian ettei sillä ole enää mitään väliä.

Parmepihan sitä on hetken tuntea kipua ja kuolla kuin joutua syntymään perheeseen jossa äiti on vaikkapa päihderiippuvainen, vanhemmat lyö/raiskaa/kohttelee huonosti ja elää paskaa elämää. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/32 |
28.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja oletteko muuten ajatelleet, että vauva aika todennäköisesti tuntee kipua myös syntyessään, ja on järkyttynyt ja hämillään. Kyllä lapsia siltikin synnytetään, joten tuo on aika paska perustelu että "se tuntee kipua, niin ei voi tehdä"

Vierailija
4/32 |
28.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi noin myöhään liikkeellä?

Vierailija
5/32 |
28.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ultralla varmistetaan viikot. Saat yhen tabletin. Ja loput kotiin jotka otat 2pv päästä. Sitten alkaa kivut ja poistuminen. Ei kannata kattoa kun se tulee pois. Ite jouduin vähän punnata ulos sitä. Oli ikävä näky jo noilla viikoilla

Vierailija
6/32 |
28.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jälkitarkastus tai verikoe on keskeytyksestä n 4vk päästä. Täällä oli vain verikoe. Riippunee paikkakunnasta.

Vierailija
8/32 |
28.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Veriarvojeni vuoksi päädytään todennäköisesti kaavintaan, joutuukohan sitä odottamaan vielä pitkään? Haluaisin vain, että tämä olisi mahdollisimman pian ohi. 

Ja myöhään liikkellä, kun en tiennyt aikaisemmin. Plussatesti tuli vasta rv8 paikkeilla kun on epäsäännöllinen kierto ja minipillerit käytössä. 

-aloittaja

Vierailija
9/32 |
28.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mikä sun veriarvoissa on vikana?

Vierailija
10/32 |
28.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ainakin terveydenhoitajan mukaan hälyttävän matala hemoglobiini, jolloin pitkään kestävä raju vuoto (joka yleensä lääkkeellisestä keskeytyksestä aiheutuu) voi olla hengenvaarallista. Jokatapauksessa jo soittaessani polille minulle kerrottiin, että minun tulee olla osastolla seurattavana koko keskeytyksen ajan - en siis saa ottaa kotona mitään.

Ja hei vaan nro 5, osaan kyllä googlata - mutta en löydä tuoltakaan vastausta, että joutuuko ensimmäisen polikäynnin jälkeen odottamaan aikaa kaavintaan vielä pitkäänkin vai varaavatko pk-seudulla suoraan aikaa niin, että keskeytys saadaan ns samantien alkuun?

Vierailija
11/32 |
28.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Luultavasti lääkkeellistä yrittävät ensin. Parempi kohdulle. kaavinnassa saatat menettää verta paljonkin. Vuoto sen jälkeen ei oo erilaista kuin lääkkeellisessä tyhjennyksessä.

Vierailija
12/32 |
28.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="28.06.2015 klo 16:51"]Ainakin terveydenhoitajan mukaan hälyttävän matala hemoglobiini, jolloin pitkään kestävä raju vuoto (joka yleensä lääkkeellisestä keskeytyksestä aiheutuu) voi olla hengenvaarallista. Jokatapauksessa jo soittaessani polille minulle kerrottiin, että minun tulee olla osastolla seurattavana koko keskeytyksen ajan - en siis saa ottaa kotona mitään.

Ja hei vaan nro 5, osaan kyllä googlata - mutta en löydä tuoltakaan vastausta, että joutuuko ensimmäisen polikäynnin jälkeen odottamaan aikaa kaavintaan vielä pitkäänkin vai varaavatko pk-seudulla suoraan aikaa niin, että keskeytys saadaan ns samantien alkuun?

[/quote]

Jos sanottu et olet osastolla niin ne tekee lääkkeellisen siellä. näin minulla vaikka hb oli matala. Sain lääkkeen käynnillä siellä. Ja 2pv päästä uudestaan osastolle. Loput lääkkeet laitettiin emättimeen ja alettiin odottaan supistuksia. Samana päivänä pääsin pois.

Vierailija
13/32 |
28.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Okei.. Aika hassua.. Mulle sanottiin sieltä polilta, että lääkkeellisessä vuoto on runsaampaa ja kestää toimenpiteen jälkeen pidempään. Saa nähdä miten käy. Mutta alkaako keskeytys etenemään heti kun olen käynyt polilla, vai varataanko sillekin vielä uusi aika?

Vierailija
14/32 |
28.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="28.06.2015 klo 16:56"]Okei.. Aika hassua.. Mulle sanottiin sieltä polilta, että lääkkeellisessä vuoto on runsaampaa ja kestää toimenpiteen jälkeen pidempään. Saa nähdä miten käy. Mutta alkaako keskeytys etenemään heti kun olen käynyt polilla, vai varataanko sillekin vielä uusi aika?
[/quote]

Mulle taas sanottiin et kaavinnassa isompi verenvuodon riski. Kun kävin polilla jossa ultrattiin ja sain ekan lääkkeen, niin antoivat ajan kahden päivän päähän.

Vierailija
15/32 |
28.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miten keskeytys käytännössä toimii? Tuolla sanottiin että se toinen annettava lääke estää keltarauhashormonin erittymisen joka on välttämätön raskauden jatkumiseksi.Mutta miten se vaikuttaa sikiöön,kuinka,ja kuinka nopeasti se menehtyy?

Vierailija
16/32 |
28.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kait se lääke lopettaa istukan toiminnan. kait se kuolee sitten kun istukka ei toimi. Sydän pysähtyy.

Vierailija
17/32 |
28.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lääke lopettaa istukan toiminnan.

Vierailija
18/32 |
28.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="28.06.2015 klo 17:14"]Kait se lääke lopettaa istukan toiminnan. kait se kuolee sitten kun istukka ei toimi. Sydän pysähtyy.
[/quote]järkyttävää, ja jotkut suree lapsisurmia.

Vierailija
19/32 |
28.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="28.06.2015 klo 17:31"][quote author="Vierailija" time="28.06.2015 klo 17:14"]Kait se lääke lopettaa istukan toiminnan. kait se kuolee sitten kun istukka ei toimi. Sydän pysähtyy.
[/quote]järkyttävää, ja jotkut suree lapsisurmia.
[/quote]

Mä olen mieluummin lapsensurmaaja kuin äiti.

Vierailija
20/32 |
28.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oon miettiny aborttia. Mies uhkaa lähteä jos en keskeytä. luettuani tämän, niin mietin vielä. Tuntuu pahalle lopettaa toisen sydämen toiminta :-(

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä kaksi neljä