Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Miksi jotkut sanoo "jaksamista" lähtiessä?

Vierailija
14.02.2022 |

Vaikka hyvissä merkeissä vaihdeltu kuulumisia, eikä mitään erityistä jaksamiseen vaikuttavaa ole tapahtunut. Mielestäni vähän passiivis-agressiivista toivottelua vai onko?

Kommentit (34)

Vierailija
1/34 |
14.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Koskaan törmännyt tuollaiseen. Jos joku olisi puhunut jostain tragediasta, voisi sanoa noin.

Vierailija
2/34 |
14.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Koskaan törmännyt tuollaiseen. Jos joku olisi puhunut jostain tragediasta, voisi sanoa noin.

Tampereella käytetään ihan yleisesti tuota sanaa kun lähdetään esim. pois jostakin.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/34 |
14.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Passiivis-aggressiivisuudesta en tiedä, mutta lähinnä tulee mieleen se toivottajan oma ajatusmaailma ja henkinen tilanne; onko väsymystä tai uupumusta taustalla kuulumistenvaihdon kepeydestä huolimatta?

Vierailija
4/34 |
14.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ole edes niin analysoinut tuota. Itse aina sanon, että jaksamista!

No mutta olen usein uupunut, kai sitä kuvittelee että muillakin rankkaa ja haluaa toivottaa tsemppiä ja ymmärrystä.

Ehkä sekin on sitten hölmösti sanottu.

Vierailija
5/34 |
14.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun äiti toivottaa noin.

"Koita jaksaa."

Aina puhelun tai tapaamisen lopussa.

En olekaan ennen ajatellut asiaa, mutta onhan toi aika lannistava toivotus.

Vierailija
6/34 |
14.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos oikein haluaa säpsäyttää, voi sanoa lähtiessään: Jumala kanssasi kunnes jälleen kohtaamme.

Vierailija
7/34 |
14.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun ystävä sanoo tota välillä. Ehkä se on huomannut kun mulla on olluy erityisen raskasta, että sinänsä osuva.

Vierailija
8/34 |
14.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Passiivis-aggressiivisuudesta en tiedä, mutta lähinnä tulee mieleen se toivottajan oma ajatusmaailma ja henkinen tilanne; onko väsymystä tai uupumusta taustalla kuulumistenvaihdon kepeydestä huolimatta?

Vähän tälläinen ajatus on käynyt itsellänikin mielessä jotenkin oudolle tuntunut, tosiaan tämä yksi ja sama henkilö tätä jaksamista toivottelee. Joskus kuullut että muillekin samaa sanonut. Osaan jo valmiiksi tätä odottaa. -ap

Vierailija
9/34 |
14.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minustakin se on ärsyttävää. Ihan kuin olisin joku heikko vapiseva riutuva heinänkorsi maailman myrskyissä. En todellakaan ole. Ei minulla ole mitään erityistä jaksettavaa, ihan tavallista elämää, ja olen ihan normaali voimakas ihminen. 

Vierailija
10/34 |
14.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ymmärrän jos on omaisen menettänyt, vakavaa sairautta tms, mutta se että muuten vaan heittää noin. En ymmärrä.

Vierailija
11/34 |
14.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ole kuullut kenenkään sanovan niin. Kenties tuntemasi henkilö on miettinyt etukäteen, miten lopettaa keskustelu... ehkä hänellä on jotain vaikeuksia, ja siksi sana hänen mielestään kuvastaa hyvin asiallista lopputervehdystä. Hän ikään kuin sanoo sitä itselleen! Ei oikein ymmärrä kontekstia.

Kerron tapauksen, joka aloituksestasi tuli mieleen. Vuosia sitten olin suuren marketin parkkipaikalla havainnut pikkuruisen kolhun autooni kyljessä, ja selvitin asiaa infosta. Kyselin

videotallennetta etupihalta. Nuori nainen kertoi, että oli hetki aiemman saanut ilmoituksen parkkihallissa tapahtuneesta kolarista, ja tarjosi minulle tietoa siitä - vaikka kerroin, etten ole koskaan käynyt parkkihallissa. Hänen tuntui olevan hyvin vaikea luopua ajatuksesta, että hänen saamansa tieto ja minun pyyntöni ei sovi yhteen.

Pidän sitä melko normaalina, että joskus ihmisen on vaikea saada joitakin asioita "kaaliinsa". Ulkopuolisesta se näyttää hassulta, mutta lienee inhimillinen piirre.

Vierailija
12/34 |
14.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mun äiti toivottaa noin.

"Koita jaksaa."

Aina puhelun tai tapaamisen lopussa.

En olekaan ennen ajatellut asiaa, mutta onhan toi aika lannistava toivotus.

🤣 Totta...

Vierailija
13/34 |
14.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Parempi olisi jos sanoisi että toivottavasti saat hengen pois.

Vierailija
14/34 |
14.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Seuraavaksi kysyt aito huoli kasvoilla: "Hei! Kuinka olet JAKSELLUT?" Ja lopuksi toivotat oikein paljon voimia, ja pärjäämistä.

Vitsi... Älä ryhdy samanlaiseksi.

Vierailija
15/34 |
14.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Parempi olisi jos sanoisi että toivottavasti saat hengen pois.

Toivottasti ei siis sulle sano.

Vierailija
16/34 |
14.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minustakin se on ärsyttävää. Ihan kuin olisin joku heikko vapiseva riutuva heinänkorsi maailman myrskyissä. En todellakaan ole. Ei minulla ole mitään erityistä jaksettavaa, ihan tavallista elämää, ja olen ihan normaali voimakas ihminen. 

Jos heidän täytyy muistuttaa itseään siitä, että olet vain ihminen. Vähän niin kuin alistaa, ennen kuin lähtee karkuun - koska kompleksi. Luultavasti tiedostamaton.

Vierailija
17/34 |
14.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä sanon aina "tsemppiä".

Vierailija
18/34 |
14.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Puhukaa näille ihmisille vährmmän itsestänne, ja kuunnelkaa enemmän (jos kestätte). Ihmiset, jotka käyttävät kieltä kummallisesti, ovat ehkä hiuksn onnettomia.

Vierailija
19/34 |
14.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mä sanon aina "tsemppiä".

Se vasta aggressiivista on!

Vierailija
20/34 |
14.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

*Must try harder*