Vaadin että Venäjä palauttaa kesällä 1944 ryöstämänsä alueet takaisin Suomelle!!
Kommentit (35)
No sehän olisi ollut järjestettävissä, kun neuvostoliitto hajosi.
Suuri ajattelijamme Mauno Koivisto ei syttynyt ajatukselle.
Sieltä varmaan tulis aika paljon asukkaita mukana..vanhassa Karjalassa taitaa olla asiat aika rempallaan, niin olisi melkoinen rahareikä. Kenen tukia sitten leikataan, kun rahat menee vanhojen alueiden kunnostukseen..
Mikä ihmeen pakko Suomen olisi alkaa kunnostamaan niitä alueita? Eihän Venäjäkään niin tee.
[quote author="Vierailija" time="28.06.2015 klo 16:10"]
No sehän olisi ollut järjestettävissä, kun neuvostoliitto hajosi.
Suuri ajattelijamme Mauno Koivisto ei syttynyt ajatukselle.
[/quote]
Thank god.
Pysähdypä hetkeksi öyhöttämiseltäsi miettimään, mikä olisi Suomen asema nyt jos olisimme "käyttäneet Venäjän heikkoa hetkeä hyväksemme ja vieneet heiltä alueita". Silloin olisi todellinen riski, että siellä syttyy rähinä, ellei olisi jo syttynyt.
No mä voisin haluta. Sekä mun isän että äidin perheellä oli Kannaksella isot maatilat ja vieläpä järven rannalla, molemmilla useita satoja metrejä omaa rantaa ja mahtavat maisemat. Olen käynyt katsomassa. Mun sisko, mä ja kaksi serkkua ollaan niiden tilojen ainoat perilliset, joten meillä olisi kyllä kiinnostusta...
Jätä vaatimiset isoille miehille, ja unohda koko juttu, karhu voi murahtaa jos alamme sohia ampiaispesää. Nyt sitä jo sohii pölvästi Obama. Sitäpaitsi mitä tekisimme "kehitysmaa" karjalalla?
[quote author="Vierailija" time="28.06.2015 klo 16:19"]No mä voisin haluta. Sekä mun isän että äidin perheellä oli Kannaksella isot maatilat ja vieläpä järven rannalla, molemmilla useita satoja metrejä omaa rantaa ja mahtavat maisemat. Olen käynyt katsomassa. Mun sisko, mä ja kaksi serkkua ollaan niiden tilojen ainoat perilliset, joten meillä olisi kyllä kiinnostusta...
[/quote]
kaikille sieltä maata omistaville soisin omansa takaisin, mutta noinkohan onnistuis...kyllä joku keksis ruikuttaa "että ei ole mitään oikeutta "uuteen" maahan". Tulisi varmaan aika soppa..
Niin, venäjällähän on nyt kova into palauttaa "historiallisia rajoja", joten sikäli tuo olisi ihan loogista.
Eikö täällä ole jo tarpeeksi vähitellen autioituvaa korpea.
Itestäni on ainaki hyvä näin ja ennen muutun ryssän maalaiseksi kuin natolaiseksi
Eiköhän se ole parempi unohtaa vaan ja hyväksyä, että Suomi pelasi kovaa peliä, veikkasi väärää hevosta ja nyt kävi näin.
Se on aikamoinen ihme jo sinänsä, että Suomi sai muilta osiltaan jäädä rauhaan... Porkkalan tukikohdastakin venäläiset luopuivat.
[quote author="Vierailija" time="28.06.2015 klo 16:24"]
Niin, venäjällähän on nyt kova into palauttaa "historiallisia rajoja", joten sikäli tuo olisi ihan loogista.
[/quote]
Yhtä loogista tuolla sinun logiikallasi olisi liittää koko Suomi Venäjään. Suomi oli osa Venäjää paljon kauemmin kuin Karjala oli osa Suomea.
Stalinhan oli sanonu -44 että olkoon juuttaan piikkisika (suomi) en tarvitse sitä
Väitteet pitää perustella. Mitä me siitä hyödyttäisii?
Suomi sitä itse lähti hakemaan lisää maata ja otti kunnolla turpaan. Hyvä näin, nyt meillä melkein kaikilla on elämä kuin tsaarilla..
Ekana aattelin että ei varmana palauteta, jos joku kysyy, mut sit luin tän aloituksen AV:lta ja päätin et palautetaan sittenkin.
terkuin
Putin
[quote author="Vierailija" time="28.06.2015 klo 16:19"]
No mä voisin haluta. Sekä mun isän että äidin perheellä oli Kannaksella isot maatilat ja vieläpä järven rannalla, molemmilla useita satoja metrejä omaa rantaa ja mahtavat maisemat. Olen käynyt katsomassa. Mun sisko, mä ja kaksi serkkua ollaan niiden tilojen ainoat perilliset, joten meillä olisi kyllä kiinnostusta...
[/quote]
Haukotus, aika sama tarina monella muullakin suomalaisella, itsellänikin. Huvittaa jotkut evakkojen perilliset, jotka pitää itseään special casena.
70-luku oli oikeasti kivaa, kekkonen ja brezhnev saunoi ja joi viinaa, ja yhessä pyyhki ihan hyvin
http://i.imgur.com/awtH8Kw.jpg