Onko normaalia parisuhteessa?
Onko tämä normaalia ? Minulla on tunne, että en nyt ihan ymmärrä mitä tapahtuu.
Minun piti lähteä tänään työmatkalle loppuviikoksi. Päivällä kun tulin kotiin, sanoin miehelle etten lähdekään. Syy on se että matka oli vapaaehtoinen koulutus ja sain huonoja uutisia vanhemmistani, jouduin auttamaan ja joudun auttamaan häntä tällä viikolla joten peruin matkan. Vanhempani tilanne stressaa ja surettaa minua ja olen sitä pari iltaa kotona itkeskellyt.
Mies käytännössä sanoi että on odottanut että saa omaa aikaa ja jos aion vain itkeskellä kotona voin silti lähteä muualle viikoksi koska oli sovittu etten ole kotona . Mies suuttui ja sanoo että jos jään kotiin, minä vaan suren ja itkeskelen sängyssä eikä hän saa mitään omia asioitaan tehtyä, mitä suunnitteli.
Tämän jälkeen söimme päivällistä jonka jälkeen hän nousi, vei astiat pois ja lähti autolla jonnekin.
Ei vastaa puhelimeen tai viesteihin.
En ole yleensä vainoharhainen mutta onko tämä nyt ihan tavanomaista käytöstä ?
Kommentit (41)
Ap, lähdeppä sittenkin vaikka hotelliin muina naisina… ja tule yllättäen kotiin. Mikä mahtaa olla tilanne silloin?
Vierailija kirjoitti:
Toisaalta minä en jaksaisi puolisoa, joka itkeskelisi tämän tästä yrittämättä tehdä asialle mitään. Kun toinen on viikon märissyt ja on turhaan lohduttanut, niin ajatus muutamasta vapaasta illasta ilman lohdutusta vaativaa puolisoa tuntuu ihanalta.
Suru on ihan OK tunne, kunhat et vaadi toista jakamaan sitä kanssasi ja unohtamaan kokonaan oma elämänsä. Olet tällä hetkellä niin raskasta seuraa, että puoliso tarvitsee omaa aikaan ja luvan olla muutakin kuin itkuisen lohtuna.
No jo heikkoja aikuisia, jos tuollainen on niiiin saatanan raskasta! Vähällä on äijä elämässään päässyt, jos itkevä nainen on pahin vastus.
M48
Annat vähän enemmän sitä omaa aikaa. Pakkaat kamasi ja häivyt etkä tule enää takaisin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miehet on kyllä todella tunteettomia. Siis jos hänellä olisi huolia ja murheita läheisistään, aivan varmasti sinä tukisit ja ymmärtäisit ja ei varmaan tulis mieleenkään ruveta vaatimaan, että hänen pitäisi jonnekin kotoaan lähteä. Se on sinunkin kotisi ja saat siellä olla. On ihan normaalia kysyä tuossa tilanteessa, että mitä hämärähommia nämä miehen omat askareet ovat, jos ei kerran voi tehdä niitä sinun ollessa kotona. Menkööt itse muualle ottamaan omaa aikaa, jos ei kestä olla sinun tukenasi, kun sinulla on huolia. Vaihdattaisin lukot sillä aikaa.
Aina yhtä mielenkiintoinen vinkki tuo lukkojen vaihdattaminen. Mitähän iloa ap:lle olisi niistä kustannuksista, mitä siitä syntyisi?
Voi pyhä yksinkertaisuus. Se on sellainen kuvaannollinen sanonta, jolla viitataan siihen, että ottaa (asumus)eron. Ei tartte ottaa kaikkea niin kirjaimellisesti. Ei kukaan koskaan oikeasti erotilanteessa vaihdata lukkoja, ellei ole joku ihan väkivaltainen mental case.
Vierailija kirjoitti:
Annat vähän enemmän sitä omaa aikaa. Pakkaat kamasi ja häivyt etkä tule enää takaisin.
Ja jätät tuollaisen narskuäijän!
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Öh...no ei ole normaalia. Ilmeisesti pilasit miehen p*not.
Pahimmillaan voi olla näin. Voi olla kyse myös muustakin, esim. on ajatellut kutsua poikaköörin kaljalle ja pelaamaan Pleikkaria?
Todella rumaa ja epäempaattista käytöstä joka tapauksessa :( AP onko tämä uusi puoli miehessäsi, vai onko ollut aiemminkin töykeä?
Mies on luonteeltaan periaatteessa töykeä. Mutta ei nyt ihan tällä tavalla eikä minulle.
Laitoin viestin että hyvä on minä lähden pois, niin tuli heti kotiin. Ei kommenttia kysymyksiin missä oli. En ymmärrä. Vihainen on vaan jos edes kysyn.
Ap
Ei todellakaan ole normaalia. Normaali mies olisi empaattinen raskasta tilannettasi kohtaan. Minusta olisi ylipäätään missään tilanteessa outoa, että kumppani suuttuisi siitä, että toinen ei olekaan poissa kotoa, oli syy tälle mikä tahansa. Totta kai sinä saat olla omassa kodissasi milloin vain.
Nyt kysyt mieheltä tiukasti mikä tässä mättää, etkä todellakaan poistu kotoasi mihinkään hänen toiveestaan. Jos mies jatkaa valittamista eikä ymmärrä reaktionsa typeryyttä, harkitsisin vakavasti, onko tällaisen miehen kanssa ollenkaan järkevää, tasapuolista tai turvallista olla parisuhteessa.
Nyt sitten oon jonnekin lähdössä täältä. Tekisi mieli ajaa takaisin katsomaan muutaman tunnin päästä että mikä on tilanne. Mies käyttäytyi niin oudosti. Ap
Minusta kuulostaa siltä, että mies kohtelee sinua hyvin alistavasti jo muutenkin, jos edes harkitset lähtemistä kotoasi tässä tilanteessa. Itse en voisi terveessä ja tasapainoisessa suhteessa elävänä kuvitellakaan, että kumppanini käyttäytyisi kuten miehesi käyttäytyy.
Sinun pitää nyt suojella itseäsi ihan toden teolla. Ei ole normaalia toimintaa tuo ollenkaan. Vaikka mies pahoittaisi mielensä ns. oman ajan peruuntumisesta, ei hän voi todellakaan reagoida siihen noin.
Hyvänen aika sentään, tiedät kyllä itsekin, ettei tuo ole normaalia. Sinuna pakkaisin kamani, ja lähtisin vaikka sinne apua kaipaavan vanhemman avuksi, ja alkaisin samalla etsiä uutta asuntoa.
Jos puoliso ei halua yhtään tukea tuollaisessa tilanteessa, missä sitten?
Jaa *miehet*? Omani kysyisi "rakas miten voin auttaa?" ja kyllä sellaista asennetta saa miehiltä olettaa, roskamiehiä ne jotka eivät siihen pysty. -Olemme molemmat tosi introvertteja ja olisi aika suuri pettymys jos olisi ajatellut saavansa olla ihan rauhassa, eikä sitten saisikaan (pikkulapsen ja monen eläimen kanssa tämä on sirkus, antaisin paljon viikosta ihan yksin. Lukisin kokonaisia romaaneja kerralla -saan nytkin toki lukea vapaa-ajan nettiä, mies auttaa sirkusjohdossa minkä voi, mutta vaikea saada mitään vakavaa sisään kun keskeytetään ihan koko ajan). Mutta. Jos puolisoni vanhemmille olisi jotain sattunut pitäisin mölyt kauniisti mahassani, ja olisin yksin sitten myöhemmin. Ei myötätunnon puute rakastettua kohtaan ole millään mittakaavalla normaalia, viihtyi yksinään tai ei.
Puhelimeen täytyy vastata jos soitetaan useampi kerta; jos soitan kerran eikä mies vastaa, oletan, että kyse on kokouksesta tms. enkä soita uudelleen, mies soittaa takaisin heti kun voi. Mutta jos soitan kasan kertoja vaikkei hän vastaa, on ilmeistä, että se mitä nyt sitten haluankaan sanoa on hyvin tärkeää (joku pienistä sairastui, talo tulessa tms) ja kyllä hän sitten vastaa vaikka olisi missä. Paitsi lentokoneessa tai sairaalassa, mutta siitä tietäisin.
Varmista selustasi taloudellisesti ennen kuin alat kysyä liikaa kysymyksiä, et luultavasti pidä vastauksista.
Välillä vanhemmista (monikko) huonoja uutisia, kuitenkin vaan hoitanut hänen ( yksikössä vanhemman ) asioita, mitenhän tää nyt menee.
Olet jo pari iltaa itkeskellyt, vaikka aloituksesta saa kuvan, että tänään sait tietää huonot uutiset vanhemmista - siksi peruutit tänään matkan - vai oliko vanhemmasta? Miten tiesit itkeä jo etukäteen?
Trolli ei osaa kirjoittaa edes aloitusta johdonmukaisesti. 🤷🏻♀️
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Pahimmillaan voi olla näin. Voi olla kyse myös muustakin, esim. on ajatellut kutsua poikaköörin kaljalle ja pelaamaan Pleikkaria?
Todella rumaa ja epäempaattista käytöstä joka tapauksessa :( AP onko tämä uusi puoli miehessäsi, vai onko ollut aiemminkin töykeä?
Mies on luonteeltaan periaatteessa töykeä. Mutta ei nyt ihan tällä tavalla eikä minulle.
Laitoin viestin että hyvä on minä lähden pois, niin tuli heti kotiin. Ei kommenttia kysymyksiin missä oli. En ymmärrä. Vihainen on vaan jos edes kysyn.
Ap
Se vihaisuus on keino suojautua joltakin. Ehkä kysymyksiltä tms. En katselisi pitempään.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ap
Voi hyvää päivää! Lue nyt se narsisti-ketju.
Vierailija kirjoitti:
Lupasit miehelle omaa aikaa ja totuus kuitenkin on että mies joutuu palvelemaan itkeskelevää valmiiksi surullista naista joka aiheuttaa sen että tilanne on räjähdys herkkä. odotat kuitenkin että mies lohduttaa ja hemmottelee sinua että sinulla olisi parempi mieli
Nimen oman mies odotti omaa aikaa. Voisit mennä vanhemillesi viikoksi kokonaan!
Joko jäppinen on sopinut kaveri-illan kämppään kännäämiseen tai sitten toinen friidu sivussa...
Vierailija kirjoitti:
Nyt sitten oon jonnekin lähdössä täältä. Tekisi mieli ajaa takaisin katsomaan muutaman tunnin päästä että mikä on tilanne. Mies käyttäytyi niin oudosti. Ap
Narsistin normaalia käytöstä. Kauanko suhteenne on kestänyt? Nyt tulee se vaihe, kun alkaa olla töykeä sinullekin. Ja lopulta on kaikkein töykein juuri sinulle.
Tällä ketjulla on herätelty täällä jo moni nainen. Kannattaa jaksaa lukea riittävän pitkälle.
https://www.vauva.fi/keskustelu/4442365/narsistin-keskustelutyyli
Toinen mitä voi lukea on Why does he do that.
Ja sitten miettiä, että kaunko aiot katsoa tuollaista kohtelua. Vielä kuukauden, vuoden, kymmenen vuotta, loppuelämän? Onko sitä mitä toivoit suhteelta sen alkaessa?
Toisaalta minä en jaksaisi puolisoa, joka itkeskelisi tämän tästä yrittämättä tehdä asialle mitään. Kun toinen on viikon märissyt ja on turhaan lohduttanut, niin ajatus muutamasta vapaasta illasta ilman lohdutusta vaativaa puolisoa tuntuu ihanalta.
Suru on ihan OK tunne, kunhat et vaadi toista jakamaan sitä kanssasi ja unohtamaan kokonaan oma elämänsä. Olet tällä hetkellä niin raskasta seuraa, että puoliso tarvitsee omaa aikaan ja luvan olla muutakin kuin itkuisen lohtuna.