Onko normaalia parisuhteessa?
Onko tämä normaalia ? Minulla on tunne, että en nyt ihan ymmärrä mitä tapahtuu.
Minun piti lähteä tänään työmatkalle loppuviikoksi. Päivällä kun tulin kotiin, sanoin miehelle etten lähdekään. Syy on se että matka oli vapaaehtoinen koulutus ja sain huonoja uutisia vanhemmistani, jouduin auttamaan ja joudun auttamaan häntä tällä viikolla joten peruin matkan. Vanhempani tilanne stressaa ja surettaa minua ja olen sitä pari iltaa kotona itkeskellyt.
Mies käytännössä sanoi että on odottanut että saa omaa aikaa ja jos aion vain itkeskellä kotona voin silti lähteä muualle viikoksi koska oli sovittu etten ole kotona . Mies suuttui ja sanoo että jos jään kotiin, minä vaan suren ja itkeskelen sängyssä eikä hän saa mitään omia asioitaan tehtyä, mitä suunnitteli.
Tämän jälkeen söimme päivällistä jonka jälkeen hän nousi, vei astiat pois ja lähti autolla jonnekin.
Ei vastaa puhelimeen tai viesteihin.
En ole yleensä vainoharhainen mutta onko tämä nyt ihan tavanomaista käytöstä ?
Kommentit (41)
Öh...no ei ole normaalia. Ilmeisesti pilasit miehen p*not.
Outoa miehen käytös. Toinen nainen vai mikä on menossa äijällä? Sinä pysyt kotona, mikä se mies on pakottamaan sua minnekään!!! Sairasta tuollainen!
Lupasit miehelle omaa aikaa ja totuus kuitenkin on että mies joutuu palvelemaan itkeskelevää valmiiksi surullista naista joka aiheuttaa sen että tilanne on räjähdys herkkä. odotat kuitenkin että mies lohduttaa ja hemmottelee sinua että sinulla olisi parempi mieli
Ei tietenkään ole normaalia. Mikä äijää vaivaa, mitä salailee??
En haluaisi olla vainoharhainen, mutta tää on klassinen, jossa mies kutsuu kotiinsa toisen naisen sillä aikaa, kun puoliso on työmatkalla/lomalla/muuten poissa kotoa. Nyt kun ei saanut tahtoaan läpi, muutti suunnitelmiaan ja tapaa toisen naisen hotellissa yms.
No olipa toista naista tai ei, ei tuo ole normaalia käytöstä aikuiselta.
Parisuhteessa hoivataan surevaa. Kyllä se mieskin joku kaunis päivä itkee sikiöasennossa, kukas sitten lohduttaa?? Niinpä. Sinä jäät kotiin, olkoon mies missä huvittaa viikon, jos nyt meni legopalikat raukalla hukkaan! Ihme äijä!
No siis tavallaan ymmärrän miestä. Mä tykkään myös olla yksin kotona ja ärsyttäisi jos toinen peruisi suunnitelmat. Mut ehkä toi reaktio oli aika ylimitoitettu -sulla oli kuitenkin hyvä syy.
Tuskinpa teidän parisuhde on muutenkaan kovin ihmeellinen, joten en usko, että miehen käytös oli ensimmäinen kerta. Tai sinun käytöksesi. Oma mieheni ei olisi toiminut noin, mutta meillä onkin hyvä parisuhde, jossa on paljon keskustelua ja lämmintä yhdessäoloa. Itse olet ap miehesi valinnut.
Miehet on kyllä todella tunteettomia. Siis jos hänellä olisi huolia ja murheita läheisistään, aivan varmasti sinä tukisit ja ymmärtäisit ja ei varmaan tulis mieleenkään ruveta vaatimaan, että hänen pitäisi jonnekin kotoaan lähteä. Se on sinunkin kotisi ja saat siellä olla. On ihan normaalia kysyä tuossa tilanteessa, että mitä hämärähommia nämä miehen omat askareet ovat, jos ei kerran voi tehdä niitä sinun ollessa kotona. Menkööt itse muualle ottamaan omaa aikaa, jos ei kestä olla sinun tukenasi, kun sinulla on huolia. Vaihdattaisin lukot sillä aikaa.
Vierailija kirjoitti:
Öh...no ei ole normaalia. Ilmeisesti pilasit miehen p*not.
Pahimmillaan voi olla näin. Voi olla kyse myös muustakin, esim. on ajatellut kutsua poikaköörin kaljalle ja pelaamaan Pleikkaria?
Todella rumaa ja epäempaattista käytöstä joka tapauksessa :( AP onko tämä uusi puoli miehessäsi, vai onko ollut aiemminkin töykeä?
Vierailija kirjoitti:
No siis tavallaan ymmärrän miestä. Mä tykkään myös olla yksin kotona ja ärsyttäisi jos toinen peruisi suunnitelmat. Mut ehkä toi reaktio oli aika ylimitoitettu -sulla oli kuitenkin hyvä syy.
Sama juttu, sitä on välillä niin harvoin ikiomaa aikaa, että haluaisi vain olla. Miehelläkin oli varmaan suunniteltu jo mukavia vapaahetkiä ja nyt sinun märinä pilasi ihan kaiken.
Jäät kotiin ja vaadit selityksen mikä siinä on ongelma, jos sun matka peruuntui. Nyt jämäkkänä, et anna miehen vedättää. Kysyt suoraan, mikä on niin tärkeää tekemistä, että sinä et saisi kotonasi olla??
Menepä lukemaan tuo ketju Narsistin keskustelutyyli.
Tossa osuu jo monta asiaa kohdilleen. Mykkäkoulu/katoaminen, ei kestä että huomio on toisessa eikä sitä, että toisella vaikeaa ja tarvitsisi tukea, luultavasti oli jo haaveillut jotain sellaista tekemistä itselleen, mikä ei kestä päivänvaloa.
Lue ketju ajatuksella. Etenkin, jos sulla on jo muutenkin tapana itkeskellä. Miksi voit niin huonosti?
On ja ei. Kun toisella on huolia, elämänkumppaniin pitää voida tukeutua. Mutta ymmärrän hyvin miestäkin. Jos oma puolisoni ilmoittaa olevansa muutaman päivän pois kotoa, niin minä ehdin asennoitua niihin niin, että saan olla yksin ja nauttia hiljaisuudesta (ei radiota auki pitkin päivää, ei tarvitse ottaa toista huomioon miettiessä ruokailuja tai mitä haluan katsoa televisiosta/television kautta jne). Onhan se pettymys, jos sitten kaikki peruuntuu. Ei siihen liity yhtään mitään pettämisaikomuksia eikä myöskään, että suhde olisi huono. Kun on elänyt suurimman osan elämästään yksin, niin sitä vain kaipaa välillä yksinoloa.
Valitettavasti meillä ei mies työmatkaile, käy vain joskus lomamatkoilla tai kavereilla/kaverien mökillä.
Vierailija kirjoitti:
Miehet on kyllä todella tunteettomia. Siis jos hänellä olisi huolia ja murheita läheisistään, aivan varmasti sinä tukisit ja ymmärtäisit ja ei varmaan tulis mieleenkään ruveta vaatimaan, että hänen pitäisi jonnekin kotoaan lähteä. Se on sinunkin kotisi ja saat siellä olla. On ihan normaalia kysyä tuossa tilanteessa, että mitä hämärähommia nämä miehen omat askareet ovat, jos ei kerran voi tehdä niitä sinun ollessa kotona. Menkööt itse muualle ottamaan omaa aikaa, jos ei kestä olla sinun tukenasi, kun sinulla on huolia. Vaihdattaisin lukot sillä aikaa.
Hohhoijaa.
Vierailija kirjoitti:
Aina yhtä mielenkiintoinen vinkki tuo lukkojen vaihdattaminen. Mitähän iloa ap:lle olisi niistä kustannuksista, mitä siitä syntyisi?
Entäs jos olis toisinpäin, lähtisikö mies viikoksi pois kotoaan, kun matka peruuntui ja vanhemmat aiheuttavat huolta? Tuskin lähtisi.
Minä ihan tosissani mietin täällä, että pitääkö minun nyt vaan pakata ja lähteä täältä silti sillä välin jonnekin, kun mies on poissa ?
Olen todella väsynyt ja haluaisin vain levätä omassa kodissani. Miehen käytöksestä tulee kuitenkin olo, että hänestä olisi parempi jos lähtisin silti jonnekin. Harkitsin jopa että lähden hotelliin. Ap