Miksi minä olen pöyristynyt, että bloggaaja...
...on ostanut ranta- ja lomakassiksi kalliin Louis Vuittonin kassin? Siis rantakassiksi? Yli tonnin laukun? (vai paljonko sellanen maksaa...?) Rantakassiksi??
Ei, en ole kateellinen. Kyllä, minulla on tilillä Vuittonin verran rahaa, ylikin jäisi. Miksi siis tällainen kerskakulutus saa oloni pöyristyneeksi...?
Kommentit (47)
Komppaan kommentoijia numero 10 ja 11. Jos rahaa on, on kansantalouden kannalta ihan hyvä, että sen laittaa kiertoon. Ympäristön kannalta on parempi ostaa yksi kallis laukku kuin kymmenen halpaa, ja ruokapöydän teettäminen puusepällä sen sijaan että sen ostaisi ulkomailta tuotua tavaraa myyvästä liikkeestä edistää suomalaisten työllistymistä.
Mä käyn rannalla niin harvoin, että ei mulla taida edes olla erityistä rantakassia...että sikäli en todellakaan ostaisi.
En tiedä sotkeeko hiekka tuota väriä, tumma väri menee pahemmaksi, jos on vaaleaa hiekkapölyä.
[quote author="Vierailija" time="28.06.2015 klo 10:47"]
Rahaa tuntuu riittävän ja mikäs siinä, ei ole päivähoitomaksutkaan olleet rasitteena eikä pahemmin ole vieläkään. Tosin eihän ne missään tuntuisi heidän tuloillaan mutta silti. Kertoohan ne kaikki muutkin "arjen" hankinnat (puusepällä teetetyt ruokapöydät, hunajaa kpl-hinnoillaan olevat tuolit, uima-allasrempat, leikkimökit, lamppu ym ostokset jne) ja mietinnät sen, että rahaa on mällättäväksi, ei ole "jokaeetun&kaisan" hankintoja.
[/quote]
Ei se raha kuitenkaan ole heille ihan taivaasta tipahtanut, vaan sen eteen on tehty töitä. Etenkin miehellä on takana pitkä, vaativa koulutus, eikä työkään ole ihan siitä helpoimmasta päästä. Tietenkään kaikista ei lähtökohtaisestikaan ole kaikkiin ammatteihin ja elämä voi heittää eteen kaikenlaisia ikäviä yllätyksiä, mutta kyllä tulotaso on silti osittain omasta valinnasta kiinni.
[quote author="Vierailija" time="28.06.2015 klo 11:23"]
Oli rahaa tai ei, huono ostos koska jo ennen pitkää käyttöä laukusta löytyy merkittäviä puutteita (ei vetskaria, ohuet hihnat eli huono kantaa etc). En olisi uskonut että kyseinen harkitseva bloggaaja tekee tuollaisen hutioston.
[/quote]
Oletko ikinä mallaillut Neverfullia? Se on itseasiassa kyllä hyvä laukku kantaa ja tosi kestävä. Omani on kohta 10 vuotta vanha ja ihan siisti ja ehjä. Vuittonista voi merkkinä olla montaa mieltä, eikä kaikki tykkää. Mutta se on kuitenkin kyllä tosiasiassa tosi käyttökelpoinen laukku.
Tuolla linkitetyssä blogissa puhuttiin reissukassista. Neverfull on monikäyttöinen ja superkätevä iso laukku.
[quote author="Vierailija" time="28.06.2015 klo 12:03"]
[quote author="Vierailija" time="28.06.2015 klo 11:23"]
Oli rahaa tai ei, huono ostos koska jo ennen pitkää käyttöä laukusta löytyy merkittäviä puutteita (ei vetskaria, ohuet hihnat eli huono kantaa etc). En olisi uskonut että kyseinen harkitseva bloggaaja tekee tuollaisen hutioston.
[/quote]
Oletko ikinä mallaillut Neverfullia? Se on itseasiassa kyllä hyvä laukku kantaa ja tosi kestävä. Omani on kohta 10 vuotta vanha ja ihan siisti ja ehjä. Vuittonista voi merkkinä olla montaa mieltä, eikä kaikki tykkää. Mutta se on kuitenkin kyllä tosiasiassa tosi käyttökelpoinen laukku.
[/quote]
Nuo kommentit oli suoraan bloggaajalta itsellään, sanoi huonoiksi puoliksi vetoketjun puuttumisen sekä epäili hihnojen kestävyyttä.
Mä en kyllä tiedä, miksi sä olet pöyristynyt, ja tuskin kukaan muukaan täällä, kun ei sua tunneta.
Sun täytyy nyt vaan ihan keskenäsi pohtia, miksi mistäkin pöyristyt.
Mutta kuka vahtii kallista kassia jos käyt uimassa, helppo viedä ja myydä.
[quote author="Vierailija" time="28.06.2015 klo 12:14"]
Mutta kuka vahtii kallista kassia jos käyt uimassa, helppo viedä ja myydä.
[/quote]
Sama henkilö joka vahtii sitä halvempaakin kassia?
[quote author="Vierailija" time="28.06.2015 klo 11:35"]
[quote author="Vierailija" time="28.06.2015 klo 10:55"]
Jokainen ostaa mitä haluaa!
[/quote] Mietipä sekunnin ajan. Ostaako takuueläkeläinen mitä haluaa? Ostaako pitkäaikaistyötön mitä haluaa?
[/quote] Miksi kommentti on saanut alapeukkuja?
No ei kai Vuittonin kassista muuksi olekaan kuin rantakassiksi tai vastaavaksi. Ulkonäkö on sen verran kolho, etten ainakaan itse edes kehtaisi pitää sitä missään paremmassa paikassa. Jos taas bloggaajalla rahaa riittää sen verran, ettei ole väliä vaikka se rantakassi maksaisi tonnin, niin mikäs siinä. Parempi kai se on koittaa ostaa yksi useamman vuoden kestävä kassi, kuin monta vain kuukauden kestävää halpista. Vaikka itseänikin monesti huvittaa joidenkin ihmisten yritykset nostaa omaa egoaan merkkituotteilla (vaikka niihin ei oikeasti olisi edes varaa), niin tässä tapauksessa puolestaan haiskahtaa keskustelun aloittajalta jonkin asteinen kateus. No nyt on kateuskorttikin pelattu ^^
Ehkä se pöyristyminen johtuu siitä, että tuon laukun hinnalla kustansin tänä keväänä itseni ja äitini Pariisiin. Mielestäni matka oli parempi sijoituskohde kuin joku laukku. Minun 60 euron laukkuni kestävät jokapäiväistä käyttöä 5 vuotta. Ehkä luxus-merkki-laukut kestävätkin vuosikymmeniä, mutta kuka niitä jaksaa käyttää 30 vuotta, joka päivä? Blaah. Rantakassiksi ottaisin varmaan Ikean ison muovikassin. Mitähän ne maksavat, 3 euroa?
Itsehän en siis seuraile tuollaisia merkkilaukku-blogeja, ei noilla tyypeillä ole minulle mitään annettavaa. Minimalismi, P333 ja Konmari kiinnostavat tällä hetkellä huomattavasti enemmän.
N
[quote author="Vierailija" time="28.06.2015 klo 14:11"]
Ehkä se pöyristyminen johtuu siitä, että tuon laukun hinnalla kustansin tänä keväänä itseni ja äitini Pariisiin. Mielestäni matka oli parempi sijoituskohde kuin joku laukku. Minun 60 euron laukkuni kestävät jokapäiväistä käyttöä 5 vuotta. Ehkä luxus-merkki-laukut kestävätkin vuosikymmeniä, mutta kuka niitä jaksaa käyttää 30 vuotta, joka päivä? Blaah. Rantakassiksi ottaisin varmaan Ikean ison muovikassin. Mitähän ne maksavat, 3 euroa?
Itsehän en siis seuraile tuollaisia merkkilaukku-blogeja, ei noilla tyypeillä ole minulle mitään annettavaa. Minimalismi, P333 ja Konmari kiinnostavat tällä hetkellä huomattavasti enemmän.
N
[/quote]
No en minäkään Vuittonin laukkuun sijottaisi, kun samalla hinnalla saisin kalusteita kotiini tai voisin matkustaa ulkomaille. Kyse on kuitenkin tulotasosta, ei minun 1700 kuukausipalkalla muuta haaveillakaan. Kuitenkin jos nyt sattuisi olemaan tilillä se ylimääränen satatonnia, niin en minä siinä tapauksessa näkisi enää mitään väliä sillä, olisiko laukkuni tonnin arvoinen vai ei, kun se ei jokapäiväiseen elämään millään tapaa vaikuttaisi. Jos on varaa niin on varaa, mitä siitä muut kitiseään että kauheaa pröystäilyä. Kyllä se nyt vain kateelliselta kuulostaa.
Ehkä Neverfull lentolaukkuna meneekin, mutta rantakassina? Eikö joku korikassi olisi riittänyt?
Louis Vuittonilla on lentomatkailuun sopivampia matkalaukkuja kuin kaupunki/ostoskassiksi tarkoitettu neverful mutta bloggaajalla ei tainnut olla varaa hankkia sellaista:) Mua lähinnä pöyristyttää se että bloggaaja ei ole edes tajunnut postausta tehdessään miten juntti on. Hän ihan suoraan kirjoittaa että ostinpa nyt tämän sikakalliin kassin kun sitä niin on kehuttu vaikken itse siitä ole tykännyt. Juuri sellaista maalaistyyppistä kehuskelua että ostinpa kassin joka on kallis. Saa katsoa ja kadehtia:DDD
Todella nolo tyyppi.
[quote author="Vierailija" time="28.06.2015 klo 13:10"][quote author="Vierailija" time="28.06.2015 klo 11:35"]
[/quote] Mietipä sekunnin ajan. Ostaako takuueläkeläinen mitä haluaa? Ostaako pitkäaikaistyötön mitä haluaa?
[/quote] Miksi kommentti on saanut alapeukkuja?
[/quote]
Koska se on aiheeseen liittymätöntä ulinaa. Alkuperäinen kirjoittaja tuskin tarkoitti, että joka ikinen maailmassa voi ostaa mitä haluaa. Vaan jokainen saa käyttää penninsä mihin lystää.
Bling bling, senkin köyhä.
Karlan Louis Vuitton-ostos tuli hieman jälkijunassa kun niitä saa hyvään hintaan second handina kuten se vaaleanpunainen talo-bloggari on omansa hankkinut. Nyt jäämme odottelemaan miten Karla huoltaa Louis Vuittonin laukkua, eihän sen Mulberryn huollosta tainnut ilmestyä kuin kymmenen postausta aikanaan:D
Mitä Oulussa nykyään maksaa omakotitalo? Saako kohta Vuiskan hinnalla?
No ei tässä Pipsasta puhuta! On niitä muitakin bloggareita kuin Pipsa!!!!
All I ever wanted is here