¤¤¤LOKAMAATUSKAT ma-pe¤¤
Kommentit (29)
Olen lueskellu pinoja mutta en vaan saa aikaseks kirjottaa mitään, ei ole tapahtunut mitään. Tai no levotonta on öisin Jessellä, itkee ja vätisee siellä sängyssä.
Pitäis esimiehelle kirjottaa s-postia ja kysellä vähän asioita jos meille vaikka tulis heti perään toinen ipana (tosin mies ei ole vieläkään luvannu) mutta että siis tiedustelen että miten on sen 3kk palkan kanssa, saako sen jos jää suoraa hoitovapaalata äitiyslomalle vai pitääkö olla töissä jonkun aikaa, tyhmä kun pidin lomatkin kaikki jo.
Mulla ihme vuotoo ollu, tai sellasta tuhrua, syön ihan mercilon pillereitä ja eilen otin vikan mutta tuhru vuotoa on ollu jo silloin tällöin viime viikolla, ja pyyhkiessä tuli tänään verta vaikka menkat mulla alkaa yleesnä vasta torstaina kun olen sunnuntaina ottanu vikan pilsun, höh, ihmeellistä, liekkö kroppa ihan sekasin, tiedä sitten mistä. Aikasemmin ei tosiaankaan ole ollu mitään tällästä.
Mitähän muuta, ai niin Jesse jo seisoo ilman tukea joitakin hetkiä ja äsken yritin kävelyttää sitä niin että pidin vaan paidasta kiinni mutta toinen vaan nauro ja huoju, ehkä otti muutaman askeleen niin että en paljoo kiinni pitäny mutta en laske niitä vielä askeliks.
En nyt muista mistä täällä on puhuttu niin en osaa oikein kommentoida mitään.
Taidan lopetella
Kivaa alkanutta viikkoa
T.Silja
Onpas kylmä ilma ulkona, vaik saniarska paistaa. Taitaapi tuulla pohjosesta. Tosiaa, aamulenkku heitetty ja nyt tyty koittaa tiristää untanuppiin..
Edelleen jatkuu tää syömättömyys, sormipaloja oon antanu, mut niiku Milokin, ekana täytyy tarkistaa lautasen pohja.. heh..
Aamupuuron söi ihan nätisti, mut päiväruokaa otti noin 6 lusikallista, appelsiinikin maistui.. Soitin neukka tätille huolestuneena, ja hän sanoi, että kuulostaa ihan että Annilla on itenäistymisen vaihe, koettaa rajoja. Sanoi ettei kannata huolestuu, mutta vaatii äipältä kärsivällisyyttä ja pitkää pinnaa.. mitä... mullahan on aivan mielettömän pitkä pinna...heh..
Lisäs vielä et nyt ei kannata ns. herkkuja antaa, mut meil ei kyl niit oo harrastettukkaa. Eikä ruokaa nyt kannata vaihtaa, muutoin tyty saa " ylivallan" . Ehkä vain valikoi sellaiset herkkuruoat, mistä tykkää.. JA siitä suolasta mainitsi, toooosi vähän kannattaa laittaa ruokiin...uups...
Nyt mänen penkoo tota lankalaatikkoo, käytii eilen hakee se säilytyksestä, viddi, ei muistanukkaa mite paljo sitä tavaraa on tosiaa siellä..hoh hoh.. Nyt harrastuksen parii..
Hyvää alanutta viikkoa maatuskat ja beibit...
-eekkis-
Nyt on meilläkin sit eka varsinainen " sotavamma" . Eilen illalla pimu siinä väsyneenä hippuloi olkkarissa sohvapöydän vieressä ja kuinkas sattuikaan, niin kippasi siitä nurin ja silmäkulma osu tietty sohvapöydän reunaan. Nyt on sit ihan musta simmu... :(
Ja tänään sit vielä meni nurin ja kierähti ympäri eteisen lattialla, tuloksena punanen naarmu mustan simmun alle... :(
Kyllä sitä nyt sattuu ja kolisee!
Tais jäädä vähän lyhyeks tää käynti ku tuo kiukkuiita tuossa vieressä ei anna yhtää kirjottaa...
Yritän tulla illemmalla uudestaan!
Pimento jatkuu, enkä nyt täältä duunista kehtaa mitään romaania alkaa kirjottelee, mutta ilmottaudun nyt kuitenkin. Orpo olo ilman pinoa.. :(
En siis oo lueskellu noita viime viikon juttuja sen kummemmin, joten omaa napaa tässä vaan, tai siis tytön. Meillä nimittäin on kävelty jo ainakin kymmenen askelta putkeen ihan ite! Huteraahan tuo meno on ja vähän väliä tyttö pyllähtää, mutta kävelee se! Konttaamalla pääsee silti paljon kovempaa, joten kun on oikeen kiire, niin sit neliveto heti päälle. :)
Juups, tais tulla duunii.. Mukavaa viikkoa, palaan ilmoille torstaina, jos ei saada siihen mennessä konetta kuntoon kotona. Heip!
Pähkis :)
Tänne ei kuulu mitään ihmeellistä. Aamupäivällä käytiin kerhossa ja sitten kävi odottava ystävä kyläilemässä iltapäivällä.
Jonkinsortin itsenäistymistä taitaa meilläkin olla ilmassa, ihan uusia piirteitä kaverissa. Koettelee vissiin rajojansa myös.
KOLHIMISESTA Meidän kaveri sai eilen maton jäljet otsaansa kun tippui vuodesohvalta nenälleen lattialle. Ja muutenkin tulee noita kaatumisia kun joka paikkaan pitää kiivetä tai kävellä ' puuta' vasten. Välillä tuntuu ihan hurjalta.
Mä käytän myös sitä maustekorppujauhoa lihapullissa, aika hyvä keksintö.
Mihin se Mari on kadonnut? Eikä Hansustakaan ole kuulunut aikoihin mitään. Ja muut, Lokavaavi...muistan että on samana päivänä teidänkin kaveri syntynyt. Pari viikkoa synttäreihin sielläkin.
Meillä syödään kans purkkiruokia edelleen, sen verran käytetään ruoassa mausteita ettei voisi antaa vielä pikkuiselle.
No eipä tässä sen enempää, pyykkejä laittelemaan.
AAAAHHH, vihdoinkin saatiin tää rakkine toimimaan! Kauhee viikonloppu ilman konetta. Nooh, olihan tuota parempaakin tekemistä ainaskii perjantaina mut kuiteski, vierotusoireet olivat kovat ja hirvee ikävä lokamaatuskoja. :)
Meillä siis Sonera asenteli jotain sydeemejä ni oli kone tiltissä melekin 5 päivää vaikka yhdestä työpäiovästä oli puhe. Just!
Perjantaina olin siis siel hotellilla ja voi että oli HAUSKAA! Tuskin maltan odottaa seuraavaa kertaa joka toivonmukaan olisi vielä tämän vuoden puolella.
POTTAILUSTA: Dina teki eilen KAHDET pisut pottaan! Ihan ekat olivat siis laatuaan mutta sitten heti kahdet samana päivänä! :) Tänään olinkin sitten aina myöhässä, just ku kokeilin vaipaa ja aattelin kiikuttaa typyn potalle ni vaippa oli aina just ihan lämmin eli pisut oli just tullu... :/
NOKKAMUKIsta ollaan kans nyt juotu eilen ja tänään, ja aika hyvin menee paitsi et sitte sitä on niiiiin kiva heilutella ja käännellä niin että kaikki maidot valuu ja roiskuu ties minne.
UHMA on meilläkin, ääntä lähtee, kaikki asiat pitää HUUTAA ja rajoja tosiaan kokeillaan. Täytyy vaan yrittää ottaa huumorilla...
SUOLAA ollaan vätelty mutta kyllähän sitä on melkein kaikessa valmiissa, leivässä jne. Ite ku teen ruokaa ni oon laittanu ripauksen jotain yrttisuolaa tms. ja sitten omiin annoksiin lisänny enemmän.
Mutta mekin käytetään aika paljon valmiita pasta yms. kastikkeita joissa on paljon suolaa niin sillon typykkä saa purkkiruokaa. Dina on kyllä siirtynyt nyt jo 1-3 vuotiaiden purkkeihin ja niissähän osassa on pikkusen suolaa mut se on aika pieni määrä ja en ole siitä niin huolissani.
1-VUOTIS LAHJAT: Varmaan talvivaatteita ja jotain kivoja " isojentyttöjen" leluja, siis jotain kehittävämpiä kuin mitä nyt on lelukopassa.. mutta mä taidan ostaa lahjat vasta sitten synttäreiden jälkeen, katson ensin mitä kummit ja muut vieraat tuo ettei tuu samoja ostettuu. Sellasta pyörillä kulkevaa heppaa oon aatellu... suprise!!! :D
Mut nyt, good night for everybody, ja truutta, pidetään mielessä se mökki viikonloppu! ;)
-Mari-
Piti tulla pikaseen hehkuttamaan, että jösses sentäs; mun saunakaveri on löytynyt! Tosi kiva kuulla, ettei Marilla ollut ton vakavampaa syytä pysyä pois pinosta, ja Pähkis kans; hommaa ne Elisan Sauli ja Pauli tmv. sinne vaatekaappiis, niin ne laittaa asennukset kohdilleen ja uuden koneen yms, kuten mainoksissa muinoin lupailivat!
Mandariinia ja nektariinia on tänään herra maistellut, ja varsinkin mandskut oli kova juttu! Oikein alkoi kovaan ääneen huutamaan " mam, mam" (ei kyl meil enklantia puhuta, joten ei kait äitiä tarkoittanut), kun näki mun kuorivan uutta hetelmää illansuussa.. Muuten on kans vähän takkuillut tuo syöminen, mutta nou hätä, kun on kuiteskin ihan pirtsakkaa poikaa, ja unikin maistuu ihan normisti..
Mut nyt tarttee taas lähteä taloon vaklaamaan, mitä BB keksii...
Kauniita unia, ja oman kultsun kuvia!
Truide
Oli ihan pakko tulla tyrmäämään nuo maustetut korppujauhot ;), oikeesti olen ihmetellyt niitä kaupan hyllyllä " vuoden turhakkeena" . Täytyis varmaan kokeilla, jos vaikka ihastun ikihyväksi...
Truutta tais viikonloppuna kysellä jotain iltavellipulloista? Mä en aio pitää hoppua noista pulloista erotukseen, etenkin se iltamaito pidetään vielä pitkään. Se on kuitenkin sellainen illan herkkä hetki, kun molemmille on syli yhtäaikaa tarjolla. Onhan noi kuitenkin vielä pieniä... onhan ;)??
Meillä on tuo kolhuilu vähäksi aikaa tauonnut. Poika on jotenkin rauhoittunut kovasti ja tykkää paljon istuskella ja tutkia leluja. Typyllä sen sijaan alkaa pikkuhiljaa karata mopo käsistä.
Uhmasta... Parina päivänä on jannu heittäytynyt dramaattisesti lattialle vatsalleen kitisemään, jos jokin asia ei ole mennyt mielen mukaan. Jotenkin huvittavan näköistä. Muutenhan nuo tappelevat leluista ja harmi tulee joka kerta jos jokin asia ei mene suunnitelmien mukaan. Sana " ei" tuntuu jotenkin toimivan vain kannustimena " pahan tekoon" . Kovasti tuntuvat nyt myös oppivan asioita ja yrittävät toistella sanoja. Eli täytyy kai ihan oikeasti alkaa varoa sanojaan...
Mukavaa viikkoa kaikille!
..Meillä tuo flunssa nyt pyörii penskalta toiselle..Viime yönä yks meidän nuhanenistä herätti mut yöllä, kun tuli vertakin nenusta ja ihan reilusti..No, eipä siinä kummempia otteita tarvittu, että loppui, mutta on nyt kotona toipilaana, kun oli jo eilisen päivän muuteskin kovasti räkäinen ja yskäinen.Lämpöäkin taisi olla jonkin verran. Milon nenän alunen on jo ihan " rupeentumassa" , kun niin paljon on nokka vuotanut ja yskiikin ihan mojovasti..Onneksi kuiteskin yönsä on ihan hyvin nukkunut.
heti kun sää on harmaa, niin olo on itelläänkin vähintäänkin säälittävän saamaton; mitään en taas saa aikaiseksi, vaikka hommia riittäis joka lähtöön.
Pitäs vissiin ruuvata pojun lautanen pöytään kiinni, kun heti kun vähän silmä välttää, se kääntää sen ympäri..ArgH! En kyllä ole muuten sitä lautasta sen käsien ulottuville jättänyt, mutta kun nyt taas erehdyin vähän luumuja ja viinirypäleitä sille pilkkomaan, jotta vois itekseen syödä, niin mikä kumma vimma siinä on, että pitäs pohjapuoli heti tarkastaa! Tulee mieleen se vanha vitsi, että mitä lukee ruotsalaisen juomapullon pohjassa(tai jotain sinne suuntaan..)? Avataan toisesta päästä, hehheh...Kaitpa lapsikin tarkastaa, josko ois paremmat tarjottavat toisella puolella. Ihan vaan tuskanhiki otsalla aattelen, jotta mikä sotku sitten on, kun sen pitäs ihan ruokaa syödä itekseen, ja sit on jotku nakkikastikkeet pitkin pöytiä ja lattioita. Nyt ois kyllä koirasta paljon iloa, ja silläkin ois kivat oltavat, kun hirveät määrät sattumia ja herkkupaloja löytyy Miltsun penkin alta.
Tää on oikeesti aika tylsää harrastaa tämmöstä yksinpuhelua, joten mä en enää ala:O(.
Moi!
Truutti