Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

¤¤¤LOKAMAATUSKAT ma-pe¤¤

25.09.2006 |

Uusi pino uudelle viikolle, olkaatte hyvät!

Kommentit (29)

Vierailija
1/29 |
26.09.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

..joopa, Milo on siis ehtinyt olemaan marsu(marsun ruokia maistellen), laama (ekoja soseita antaessa iski yllättäin ja sylkäs lähes päin näköä), kärppänä menee pitkin portaita ja nyt meille on sitten kotiutunut Milo-minipossu! Aivan kaameeta porsastelua ollut eilen ja tänään tuon syömisen kanssa; ekaks avaa suunsa ihan kiltisti, mutta ykskaks ei kelpaakaan enää, vaan kaikki ruuat ja raejuustot sylkäsee rinnuksille..Arrivederri sentäs..Siis kuulunee ikään, kun Annihan harrasti kans huonohkoa syömistä ja eikös Rominkin poju vähän lakkoillut??

Napiaisille juu, mä oon kans sen iltapullon aatellut lähinnä semmosena herkkänä hetkenä, enkä silleen kauheesti jaksa siitä(kään) stressailla..Poju nauttii ja äiti varsinkin, kun päivittäiset sylittelyhetket on aikas nopeatempoisia, kun jatkuvasti pitää olla menossa ja tulossa touhukkaana.

Pähkiskö se eilen kertoili, että typy askelia jo ottaa? Vähän hienoo, kun ei niitä hampaita aatellut kovin nopsaan tehdä, niin kävelyharjoitukset sitten tuottaa tulosta.Mahtaa olla metkan näköstä, kuin semmonen pikku-eukko kipittää horjuvin askelin!

Marsujen häkki ja sen asukkaat ovat nyt aikalailla mielenkiinnon kohteena pojulla..Kun otukset menee juomapullolle, Milo työntää sormiaan häkin reiästä ja kokeilee pehmoista turkkia..Noi on kyllä silleen ihania otuksia, etteivät pure kyllä millään(kop, kop)..Toki oon vieressä haukkana katsomassa, ettei liikaa pääse koplimaan ja kiusaamaan karvapalloja, mutta eivät ne näytä ees pelkäävän tommosta tahmatassua.

Tämmöstä tällä erää, ainoa vapaa-ilta töistä tänään tällä viikolla, joten saatanpa piipahdella pinossa vielä uudestaankin..

Heipsansaa, ja aurinkoista päivää!

Onnentoivotuksia, ja hui...muutaman päivän päästä ekat lokavaavit on jo vuosikkaita!

Truttis

Vierailija
2/29 |
26.09.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Poika unilla ja mä tässä samalla kattelen bb:tä nauhalta, joo-o olen tosiaan koukussa. Muistan viime vuonnakin kun soitin laitokselta (synnäriltä siis) miehelle et muistaa nauhottaa BB:t :) ja ajattelin et tänä vuonna en jää niin koukkuun mutta tässä sitä ollaan.

Pari galluppia

Joko teidän ipanat nukkuu vaan yhet päiväunet? Entä kuinka paljon ulkoilette lapsen kanssa päivässä?

Meillä nukutaan kahet päiväunet ja kummatkin ulkona (n. 1½-2 tuntia kummallakin kerralla).

Ulkoilua ei ole kovin paljon enempää kun noi unet, koiran kanssa käydään noin puolen tunnin- tunnin lenkki ja sekin menee vaunuissa. Olen niin saamaton lähtemään minnekkään hiekkalaatikolle vaikka haluisin. Joskus tohon pihalle laitan poitsun ihmettelemään.

Äiti just soitti ja kyseli et haluisinko ottaa yhen pojan 7/05 hoitoon. Mä en ollu kyl kovin innostunu, just sen takia että tässä ei ole mitään kivaa ulkoilu mahdollisuutta, meillä on oma piha mutta ei siinä voi oikein mitään tehä, keinu on tossa mut joo... Ja sit ei ole kaksostenrattaita ja Jesse nukkuu kahet unet ja se toinen poika yhet ja ne nukkuis eri aikaa. Mä haluan nyt antaa Jesselle jakamattoman ajan. Äiti sit kai taas vähän suutahti kun mä olen niin laiska ja saamaton. Niinhän mä olen mutta mä haluan myös nauttia pojastani.

Rahaa nyt koskaan ei olis liikaa mutta en mä halua.

Meikäläiseen nyt iski se lentsu, kun ei vaan Jesseen tulis, ihan on ok olo mutta nenä on räkänen. Ukolta tän sain se tossa on kans niiskutellu jo pari päivää.

No joo tarttee taas lopetella.

T.Silja

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/29 |
26.09.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täällä taas turinoimassa, ku pimu meni päikkäreille.

Meillä on yleensä nukuttu ain kahet päikkärit päivässä, molemmat noin tunnin pituisia. Mut eilen nukuttiinkin vain yhdet kahden tunnin unet. Saas nähä miten tänään käy... Kyl mä mieluummin ottasin yhet pitkät ku kahet lyhyet, ehtis itekin rentoutua kunnolla siin välis.

Me mennään aina aamulla hiekkikselle jos ei oo muuta menoa ja uudestaan viel iltapäivällä. Mut tietty muskarit ja kavereiden kanssa kahvittelut yms vaikuttaa tuohon ulkoilun määrään. Mut siis jos ollaan vaan kotona, ni kaks kertaa päiväs mennään ulos. Pysyy mun mielest tuo pimukin paremmalla tuulella kun saa olla ulkona. Ainoo vaikee on pukeminen. Hirvee huuto on aina ku alkaa pistää vaatetta päälle... Miksköhän sekin on niin vastenmielistä?

Päikkärit meil nukutaan aina sisällä omassa sängyssä. Siel ne unet tulee parhaiten. Autossa myös nukkuu hyvin, mut ku nuo ajomatkat ei tässä oo kuiteskaan niin pitkiä ni aina joutuu herättää toisen kesken unien :(

Vaunuihin typy saattaa simahtaa kun oikein kauan kävelee, mut yleensä sinnittelee hereillä vaik ois kui väsyny.

Ja kylässä kun ollaan, niin on aikamoinen ihme jos saan pimun siellä nukkumaan. Vieras paikka, ni ei malta. Ja ehkä ei tunne oloaan tarpeeks turvalliseks tai jotain...

Mekin kovasti noita askeleita odotellaan kun pimu jo niin nätisti itekseen nousee seisomaan ja pysyykin siinä hyvin! Mut ei vielä mitään kiirettä :)

Pottailu on meillä nykyään aika turhauttavaa kun ei tuo pimu suostu istumaan paikallaan. Siihen kun lykkää typyn istumaan, niin heti nousee seisomaan. Sitte saattaa pissit lirauttaa seisten lattialle... En ymmärrä kuin se nyt yhtäkkii on niin vaikeeta istuu...

Oon jo harkinnu jonkinlaisen " vyön" virittämistä siihen pottaan ettei toinen pääsis heti nousee ylös. Mut sit taas en haluu et potasta tulee joku kammo sille ja en tiiä aiheuttaisko tää vyö sen...

Noh, ei tässä onneks mikään kiire oo ton pottailun kanssa ku eihän tässä olla kuivaks pyrkimässä ku vast ehkä ens kesänä.

Pitäs varmaan lähtee kehittää itelle jotain syötävää. Kaapit vaan ammottaa tyhjyyttään. Ei oo leipää, ei ruokaa, ei mitään... mut massu kurnii siihen luokkaan et pakko keksii jotain... Illalla sit kauppaan täydentämään herkkuvarastot ;)

Vierailija
4/29 |
26.09.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aamulla käytii perhekerhossa, kivaa oli. Tehtii semmoset enkeli pussukat, tai SIIS kuka teki.. mnäää.. Annikin tykkäs kovin peuhata muitten lapsosten kans. Anut mikä täs on, ni se alkaa klo 9.30 ja on vehkataipaleella (sinne minne muutetaa) elikkäs meiltä semmoset vajaa viiskyt km..onkoha noi paljo.. No aamulla ajettii hanapohjassa, kun tyty heräs herätettynä 8:15, ja lähettii enne ysiä. Puolisen tuntii meni ajaessa. No, jos huomenna sais sitte nukuttuu " normaalisti" ysiin..

Truide, tervetuloa syömättömien klupiin. Siis oikeesti se ei kyl oo hauskaa.. Meil on nyt kestäny pe:sta. Aamupuurot, iltavellit kyl syö, ja leipää ja jugraa, mitkä on nyt ollu visusti piilossa. Ruoka ei vaa yksinkertasesti maistu. PAITSI tänääääää... ostin eilen niitä yksvuotiaille tarkotettuja purkkiruokia, ni johan uppos. Tais olla lasagnettee, tosin, kaikkea ei syöny, mut NÄI hyvin ei oo syöny sit perjantain... jeeee...josko se tästä taas alaks sutviutuu.. Toivos on ainakii hyvä elää...

Pullot meilläkin vielä käytössä, mukistakin juo, joskus, mut sitä on kivempi kaluta ja heitellä. Eiköhän tuo joskus opi mukiin kunnolla...

Siljan galluun, Yksil päikyil meil mennää... Ulkoilu, päivittäin harrastetaan, aamupäivällä aikas usein ja noin 1-1½ tuntii. Välil tutustutaa hiekkaan ja kiviin tai sitten hyötyliikuntana äipälle, eliks kunnon lenkki aamutuimaan tekee aika poikaa. Anni ei vain istuis kovinkaa kauaa rattaissa, joten välistä tehhää kävelyharjotuksii tai istutaa muuten vaa polulla, maistelemassa vaik puolukoita...

Olikohan muuta... nyd ei muista.. Päivän jatkoja m&b:t...

-eekkis&annimanni-

Vierailija
5/29 |
26.09.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

.. vielä.. Siis leipä ja jugra on poistettu listalta niin kauan, kunnes alkaa syömää ruokaa... Onks julmaa???? EI....

-e-

Vierailija
6/29 |
26.09.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tulin kurkkii toisten kuulumisia, mut aika hiljanen päivä...

Ei sen puoleen, ni ei meilläkään oo mitään tapahtunu. Kaupasta kävin ostaa leivontatarvikkeita ku huomen pitäis leipoo... En oo leiponu sitte yläastevuosien joten saas nähä miten onnistuu.

Voin kuitenkin veikata et huomen mua ei täällä näy ku kaikki on jauhon peitossa ;)

Moiskis!

Vierailija
7/29 |
26.09.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

rasti seinään.

Ulkoilua harrastetaan kahteen otteeseen aamulla tunti ja iltapäivällä toinen. Useimmiten kärrytellään, nyt on kolmatta päivää päästy keinumaan omassa pihassa. Hiekkis ei oo vielä valmis, mutta ei sen niin väliä, kun toi typykin vielä vaan ryömii. Keväällä sitten hiekkaleikkejä. Kätevästi voitais kyllä jättää talvi väliin ja hypätä kevääseen...

Päikkyjä otetaan yhdet. Tai no aamutorkut otetaan vielä puuron jälkeen, mutta tuntuis siltä että ne on jäämässä pikkuhiljaa pois.

Mulla meinaa taas hartiat ja yläselkä sanoa sopimusta irti :(, en tajua mikä niitä riivaa.

Vierailija
8/29 |
26.09.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyssäreihin tulin vastaamaan..

UNET riippuu monelta poika on herännyt aamulla, mutta yleensä menee yhdet päikkärit 1-2h. Jos on herännyt tod aikaisin niin toiset vielä iltapäivällä.

ULKONA ollaan pariin otteeseen/pvä. Aamupäivällä pari tuntia ja illalla vielä noin tunnin verran. Meillä suoraan edessä yhtiön leikkipiha joten siinä ollaan, keinutaan ja vedellään pihaa eessuntaas ryömimällä, konttaamalla. Hiekkalaatikossa möyritään myös. Voi sitä hiekan määrää kun sisälle tullaan....pölynimuri käytössä joka päivä.

Juu nyt iltapuuhiin.

Vierailija
9/29 |
26.09.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Porukat unilla, paitsi kaks vanhinta, ja tunti vielä BB:n alkuun, joten aikaa kulutettava näin mukavasti.

Gallupiin; meiän ulkoilut on niin vähissä, että kohta lastensuojeluviranomaiset varmaan oven takana! No, niinä iltoina kun olen töissä, niin isäntä melkein asuu pihahommissa ja lapsosetkin siinä sivussa, mutta itse en oo ikinä ulkona:O(. Nyt olin kyl illalla 3 varttii puistossa Milonkin kanssa, kun kolmonen oli siellä napatanssissa..huomasin kyllä, kuinka poju nautti, kun sai konttailla laajalla alueella, keinua ja varsinkin liukumäki aiheutti ihastuttavat kikatukset..No joo, edelleenkin ootan sitä aikaa, että poitsu kävelee, eikä mee ihan vaan konttailuksi ja hiekansyömiseksi ja sitten toinen homma olikin toi nukkuminen; meillä edelleen joka päivä kahdet päikkärit, ja yleensä molemmat vielä vähintäänkin sen puolitoista tuntia!Ihanaa kyllä, ja niistä en yritä ees päästä eroon...

Alko naurattaa, kun Sanja mietti sitä pottaan kiinnittämistä jollain konstilla! Nythän voitas taas ottaa Niksi-Pirkka käyttöön, ja eikun 15 denierin sukkikset potan ympäri ja kas, siinä istuu ja pysyy! Edellyttää toki sen, että potassa on semmoinen kunnon selkänoja!

eekkis; joo, tää on ihan syvältä tää syömähomma:O(. Ei perskules putoo juur mikään, ja tänään jo sitten lankesin tekee juustoleivän, jonka mikrossa lämmitin ja sitten pilkoin, ja avot" johan ois taas uponnut vaikka useampikin..Mutta kun siinä juustossakin on suolaa leivän lisäksi..Mutta kiitti vinkistä, mäkin taidan huomenna tedaa niitä 1-v-soseita!

Sitten Siljaan! Ymmärrän täysin pointtis tossa kohtaa, ettet halua hoitolasta..Ihan oikeesti siis, se hoitolapsikin on vielä tosi pieni, ja itse ainakin jo stressaisin siitä, että olen varmasti oikeudenmukainen toista lasta kohtaan, ja ettei vaan jää vähemmälle huomiolle kuin oma, ja sit oma lapsi taitas jäädä vähän " heitteille" . Ja joka lapsella on omat tapansa, ja muuteskin kauhean suuri vastuuhan tommosesta on.Kyllä sun vauvalla on täysi oikeus saada sun kaikki huomio, eikä noin pienen tarvitse vielä joutua jakamaan äitiä toisen lapsen kanssa, varsinkaan vieraan! Ja toi raha-asiahan on semmoinen, ettei sitä kait oo koskaan tarpeeksi lapsiperheissä; kaikki menee mikä tuleekin, eikä tommosesta hoitolapsen ottamisesta varmaan paljon rikastuis..Eri asia ois vaikka ottaa joku ekaluokkalainen koulun jälkeen hoitaakseen...

Että näin ikään, ja nyt sammutan masiinan palatakseni taas huomenna!

Rauhaisaa unta kaikillen!

Trutti ja Milukka

Vierailija
10/29 |
27.09.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tänää onkii sisäpäivä, kun ulkona tihuttaa niiiin ilkeesti vettä. Välil tuntuu et toi tihkusade kastuttaa enemmä ku ihan kunnon sade.

Taisin eilen nuolasta enneku tipahti. Jooo, tosiaa päiväruoka meni hyvin, mut iltaruokaa söi tasan kolme lusikallista.. kääk.. Söi kyllä välipalaks hed.kauraherkkuu melkee sen purkillisen. Sitte TAAS hokasin illalla yhen jutun, kun aloin lämmittää iltaruokaa ja lusikalla kaapasin purkista, luskikkaan jäi hiven ruokaa jonka annoin annin suuhun, ni taitaa kylmänä mennä paremmi...mee sit ja tiie.. mut yrittänyttä ei laiteta..

Aamupuuron söi tänä aamuna hyvin, noin 2dl...

Jaahas nyt saa telkku kyytiä, pelastamaan se...

-eekkis-

Vierailija
11/29 |
27.09.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä on ollut varsinainen hulabaloo alkuviikko. Eilen oltiin pojan kanssa kättärillä 1-vuotis findia käynnillä. Tosi heinosti antoi tädin ottaa verta kyynärtaipeesta. Ja tänään Eetulla oli eka hampilääkäri. Tai siis saatiin vaan oheita suuhygieniasta. 6 hammastahan Eetulla on. No nyt joihinkin galluppeihin.

PÄIKKÄRIT Eetu nukkuu päivästä riippuen 1-3 päikyt. Jos se nukkuu kasiin asti aamulla ni jää noi aamupäivän tirsat ottamatta. Kestoltaan vaihtelee 1/2h-2h.

KOLHIMISESTA Eetu ei hirveesti muksahtele vaikka seisoskelee ilman tukea ja ottaa jo muutaman askeleenkin. Viime viikolla oltiin avoimessa päiväkodissa ja Eetu innostui siitä ihmismäärästä niin että kaatui semmosen pikku tuolin kanssa ja huuli auki. Itki 5 min vertavaluvana ja sit taas täys tohina päällä. =) Päätä kyllä kolauttelee joka paikkaan.

POTTAILU ...öööö...ei olla viel aloitettu (laiskuutta) Mutta täytyy ottaa itteensä niskasta kii ja rupee pikkuhiljaa istuttelemaan.

UHMA Kyllä löytyy. Jos vähänkin jää huomiotta niin äänihanat aukeaa. Tai ei pääse taaperoautolla kääntymään.

RUOAT Eetu syö vielä purkkiruokia. Viiliä ja rasvatontamaitoa oon jo antanut. Ja tietty leipää. Maistellu on oikeestaan ihan kaikkea.

ULKONA mekin ollaan pariin otteeseen päivässä. Rataslenkin muodossa aamulla ja sit iltapäivisin hiekkiksellä.

Hitsi, kun pitäisi pikkuhiljaa aloittaa pakkaaminen. Kuukausi enää muuttoon JIPPII!!!!! En voi pakata sillon, kun Eetu on hereillä. Se ottaa tavarat laatikosta sitä mukaa, kun saan ne sinne. No täytyy viikonloppuisin ahertaa.

No nyt täytyy mennä hakemaan poitsu partsilta. Alkoi kuulua älämölöä. Palaillaan!!!!!!

T. Nasu ja Eetu

Vierailija
12/29 |
27.09.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

PÄIKKÄRIT: Yleensä kahdet mutta esim. tänään vaan yhdet ja oooon niiiin poikki et en jaksanu mennä ees asukaskokoukseen vaikka oon sentään talon turvallisuuspäällikkö. ;) Noh kait ne pärjää siellä ilman minuukin.. ehkä just ja just.

Mein pimatsu teki tänään uuden enkan kävelyssä, veti kämpän päästä päähän eli semmoset vajaat 10m!!! Vaan on se niin huteraa tuo taapertaminen vielä etten vielä sanoisi häntä " käveleväksi" . Mut kaipa se tuosta lähiviikkoina tasapainottuu tuo meno. :)

RUOKA: Maistuu hyvin mutta puuro tökkii aika usein nykyään. Leipääkään ei syö juuri ollenkaan, murustelee vaan lattialle?? Hedelmäsoseet ja naksut ja keksit yms. herkut kyllä uppoo mut täytyy niit nyt vältellä ettei pääse liiaksi sokerin makuun.

Siihenpä jäi sitten toistaiseksi meidän pottasaaliit, niihin kahteen pissaan sillon sunnuntaina, ei ole sen koommin mitään tullut.. Mut täytyy vaan ite olla sinnikäs ja koittaa ainakin kerran pari päivässä käyttää istunnolla.

Joopa, kai se on lähettävä koiruuksien kanssa ulos et pääsee sit nukkuu.. pitää mennä varmaan partsin kautta ku toi kertsi on tossa matkan varrella tohon ulko-ovelle ni sit ne kattoo sielä et " miks ei mari ole täällä!?!" hih!

Gotten nacht! (tai jotain sinne päin...)

-mari-

Vierailija
13/29 |
27.09.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vai on Mari oikein talon " turva-mies" ?Mulla on kans vähän paha taipimus olla suu levällään aina vika paikassa, ja oon milloin minkäkin yhdistyksen jäsenenä, ja varsinkin kaikessa, mikä liittyy kouluun ja tarhaan:O(..Mut ku muut aina kattelee lattiaan tai kattoon, kun kysytään vapaaehtoisia johonkin puuhaan, ja minä istun sitte silmä kirkkaana, niin johan mut bongataan taas johonkin joutavanpäiväiseen..No, rehellisyyden nimissä täytyy sanoa, että väliin ovat jääneet muutamatkin istunnot..

Ruoka-touhu jatkuu entisellään, ei putoo sitten mikään..Hokasin kyl tänään, että ainaskin yks uusi hampi on Milolle tullut alas, joten siinähän jo saattais olla syytä syömättömyyteen, kait?

Onkos kukaan pääkaupunkiseudun maatuskoista käyny Jumbon pyöreillä päivillä? Onko löytynyt mitään mainittavaa, jos ootte käyneet? Huomennahan alkaakin Itiksessä Kuutamolla-kampanja, mutta saapi jäädä väliin, kun joudun olee töissä kuitennii..

Cittarista tarttis vissiin taas vaipat hakia, kun tuli se Lorumaan ale-kuponki taasen ja just sopivasti viimisiä vaippoja viedään...

Meillä ei edelleenkään pottailla, kävellä eikä puhuta! Ehkäpä sitte kertarytinällä..Toisaalta taas, Milohan onkin lokakuun vikoja vaaveja, kun syntyi 30.pvä...

BB kutsuu taas (minäkö koukussa???), joten yötä tummaa, ja unta kummaa!

Truutta

Vierailija
14/29 |
28.09.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jo jopas jopas.. Missäs maaduskat luuraa????

Meillä syödään jälleen.. jessss... Nii siis anni syö, minullehan tuo maistuu aina vaa ku on tarjolla...heh... Eilen sain vinkkiä siihen, ja tänää toteutin. Heräsin JO seittämän jälkee tekee Annille puuroo, kun ekaa kertaa heräs. Elikkäs aikastin aikatauluu, puuron teen aikasemmi ja maitomäärää oon hivenen vähentäny. Näköjää se maito täyttää vatsan nii ettei ruoka maita...

Näiköhä kui pitänee paikkasa et nyt lapsone alkaa syömään nälkäänsä nyt vanhemmite, ku aikasemmi tuntu et syö sillo ku tarjotaan??? Tää on sit vaa blondin teoriaa.... Saattaa olla hassun tuntusta, mut....

Anni sai tänää potan, mummi osti. Eihä tuo tajuu siit mitää, istumaan ku laittaa, het pois ja puremaa sitä... Eihän tietenkään kukaa oo seppä syntyessään, joten annataan aikaa ja armooo...

Tulkaaha maduskat törisemää.... Ei viitti iteksee jutskata..

-eekkis-

Vierailija
15/29 |
28.09.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ekaks galluppeihin ;

ULKOILLAAN kerran tai pari päivässä. Nytten kun ulkona ei ole enää älyttömän kuuma, ollaan menty kävelylle ja sitten uima-altaalle (ulkoallas).

RUOKAILUSTA; meilläkin toi ruokailu on ruvennut tökkimään. Ei tykkää enää kun syötetään -mutta Samuel tykkää hirveesti syödä itse, etenkin pasta ja nuudelit ovat " in" .

POTTAILU sujuu vielä kivasti, heti kun istahtaa potalle, tulee pissa.

Tätä harrastetaan noin 3-4 kertaa päivässä. En tiedä kuinka usein pitäisi käyttää potalla että vaipat pysyisivät kuivina mutta jatketaan nyt näin.

Meillä on naapurissa kuukautta nuorempi poika. Pojat leikkivät keskenään kolmisen kertaa viikossa ja me äidit saamme juoruilla. On ollut tosi kivaa tavata muita äitejä ja saa pojatkin muita virikkeitä. Valitettavasti pöpötkin sitten tarttuvat -naapurin perhe on flunssassa ja tuntuu että me seurataan perässä

Miehen vanhemmat tulevat parin vikoin päästä tänne. Eivät ole vielä nähneet Samuelia joten tietysti kiva että tulevat. Mutta.. se että he asuvat meillä muutaman viikon ei ehkä ole niin kivaa. JA -heillä on avoin paluupäivä joten voivat jäädä vaikka kuinka pitkäksi aikaa - apuua! Tai, no onneksi turistiviisumi on voimassa " vain" 60 päivää, joten joku takaraja sentään on :)

Bonnie

Vierailija
16/29 |
29.09.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ilahduttavaa huomata, kun muilla on samanlaista, että ei syödä! Ei uppoa lusikka millään, kun itse pitäs saada syödä ja samaa ruokaa (pasta, nuudelit ja peruna meilläkin suosikkeja) Lihaakin menee ihmekyllä jauhelihan muodossa, kun ne saa sormin noukkia. Niinpä meillä onkin usein " kökkäreistä" irtonaista ruokaa koko poppoolle, jonka saa syötyä ihan sormineenkin. Nyt alkaa vaan tökkiä nekin ainakin itselle. Täytys kai kokeilla niitä 1-3v purkkiruokia.

Meillä laskeskelin tässä pari päivää imetyskertoja. Tosin vaikuttanee huomattavasti kun on paraikaa kipeänä ja kuumettakin oli yhtenä päivänä. Vielä imetän n. 6krt hereilläoloaikana ja yöllä mm. viime yönä tuli kertoja 3kpl (klo 8 nukahti, sitten klo 10 eka, klo 11 toka, sitten klo 04 seuraava) + aamulla vielä yritin pari kertaa lyhyesti tissillä tainnuttaa että saisin nukkua vielä klo 06 jälkeen... Täytyis käydä neuvolassa tarkistuttaas rauta-arvot. Haluaisin vähentää imetyskertoja, mutta en tiedä mistä päästä aloittaisin. Varsinkin kun hampaantulot ja flunssat sotkee aina ja taannuttaa takaisinpäin.

Ulkoilut ja päiväunet: Meillä ulkoillaan joka päivä vähintään kerran, yleensä kaksikin tai jopa kolme, tai sitten ollaan useampi tunti kerralla ja käydään jossain syömässä samalla tms. Usein sitten nukkuu ulkona myös yhdet päikkäritkin. Vielä mennään osittain yksillä, joskus kaksilla unilla. Iltaunet tuppaa jäämään kyllä kovaa vauhtia. Helpompi olisi, jos poika nukkuisi yhdet pitkät, niihin panostankin. Sitten nukahtaisi ajoissa illalla, ja päivä menisi hyvin. Muuten iltapäivä on kiukuttelua, jos päiväunet jää liian lyhyiksi.

Vierailija
17/29 |
29.09.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Omaa tahtoa löytyy täällä pojalla myös. Ja feikkaamista. Kun ei saa mitä haluaa, tai jos isosiskolta tahtoo jotain tms. niin alkaa huutaa niinku muka että sisko kiusais... Mutta omaa tahtoa kai pitää ollakin jo tämänikäisillä. :)

Kolhuilta ei meilläkään olla vältytty, nenässä tällä hetkellä kamala viiru, ku kaatus jotenkin pahasti ja joku terävä tuolissa repäisi nenän halki (onneksi pintanaarmu ja onneksi ei osunut silmään). Konttauskypäräkin on, mutta ei se auta kun kaatuu yleensä aina sitten rähmälleen.

Vierailija
18/29 |
29.09.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Juuri kotiin Jumbosta, Truideenkin törmättiin. Nyt olin haalarin ja tuparilahjanhakureissulla. Ostin pojalle käytetyn Reiman talvihaalarin ja olikin tosi hyvä...pesuun vaan ja pakkasia odottelemaan (yök..mä en tykkää talvesta ollenkaan!).

Me lähdetään viikonlopuksi keskisuomeen, tänään anopille ja poika jää sitten huomiseksi hänelle hoitoon kun me menemme lapsettomiin tupaantuliaisiin.

Juu nyt poikaa unille. Hauskaa viikonloppua kaikille!

Vierailija
19/29 |
29.09.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pinoa tulin nostelemaan ja turisemaan jonnin joutavia, nostalgisissa fiiliksissä jotenkin...

Aika hurjalta tuntuu, että tässä ollaan kokolailla vuosi pyöritty hyvin pitkälti kotinurkissa. Nyt alkaa sitten pikkuhiljaa tuntua siltä, että aikaa riittää jo vähän muuhunkin kuin syöttämiseen ja vaipanvaihtoon. En voi kuin hattua nostaa kaikille, joille näitä vintiöitä on siunaantunut enemmänkin kuin kaksi kerralla ja sitten vielä mahdollisesti vanhemmat lapset päälle. Kun yhdenkin kanssa käy todennäköisesti ihan työstä. Tässä kun nyt vietän viimeisiä äitiyslomapäiviä niin on vaan käynyt mielessä, että mikä helv... LOMA?!? Ihan täystyöllistettyhän tässä on ollut ;). No, nyt alkaa sitten hoitovapaa, jonka kesto sitten riippuu ihan mistäs muusta kuin rahasta. Mutta nautitaan niin kauan kun voidaan, tosi ihanaa, kun nyt alkaa olla aikaa ja voimia tehdä lasten kanssa kaikkea kivaakin eikä vaan rutiinijuttuja.

Mitäs helv... tuo anoppi tuolla pihalla pyörii >:/? Sillä on nykyään niin kauhea hinku tälle tontille, että mua alkaa ihan oikeasti kohta ketuttaa. Siitäkin fiksusta ihmisestä on tullut ihan höperö ;). Kaipa se täytyy käydä häätämässä, tänne oo mitään asiaan kun muksut nukkuu ;).

Mukavaa viikonloppua kaikille, ehkä pinoilen, ehkä en. Olikos su jollain jo suuri juhla?!?

Vierailija
20/29 |
29.09.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tulin tässä pikaseen hehkuttamaan, että Eetu otti ja alkoi eilen kävellä. Nyt sitten mennä töpöttelee jo pitkiä matkoja. Sit ku pitää mennä kovaa ni ottaa nelivedon päälle!!! =)))) Hampaitakin on taas tulossa 2kpl alas. Nyt on siis kohta jo 8 hammasta! huh, huh.

Nyt täytyy palata ruokapatojen ääreen. Palailen, jos muitakin ilmaantuu.

T. Nasu ja uinuva vauhtiveikko