Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Hypoteesini: Stockan kemppariosaston myyjät palvelevat auliimmin, jos on viimeisen päälle puettu ja meikattu. Onko näin? Kokemuksia?

Vierailija
14.02.2022 |

Itse olin nuorena kyllä muutenkin aina hyvinkin siisti, mutta kerran olin menossa ulos ja oikein laittautunut ja hienoissa vaatteissa. Pistäydyin Hesan Stockalle. Kemppariosaston myyjä kääntyi kaksinkerroin minua palvellessaan. Kuin olisin ollut joku julkkis. Siinä oli selkeä ero siihen, miten palveltiin tavallisissa vaatteissa ja puunauksissa.

Oma kokemuksenne?

Kommentit (61)

Vierailija
41/61 |
14.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tämä pätee moniin muihinkin liikkeisiin! Emotion, Finlayson, Vila joitain mainitakseni. 

Vierailija
42/61 |
14.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ennen vanhaan sanottiin, että Stockan myyjät eivät ole kauppapuksuja vaan ahdinkoon joutuneita aatelisneitoja :D

Saipa aikoinaan muuan nuori nainen aikoinaan potkut sairaanhoitajakoulusta, kun meni kevytmielisesti leikkauttamassa itselleen polkkatukan. Potkujen pehmennykseksi johtajatar lupasi suositella naista myyjättäreksi...

n

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/61 |
14.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tätähän jo viisikymmentä vuotta sitten nimitettiin Stockmann syndroomaksi kun pienipalkkaiset Stokkan myyjättäret samastuivat silloisiin rikkaisiin asiakkaisiin ja katselivat nenän vartta pitkin tavallisempaa asiakaskuntaa. Eivät ole tavat muuttuneet, ihmettelen.

Vierailija
44/61 |
14.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Stocka on niin lääst siison.

Vierailija
45/61 |
14.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla tulee sellainen tunne stockmannilla kuin olisin kulkukissa, jonka on jotenkin onnistunut livahtaa sisään, vaikka olisin pukeutunut kivasti ja olisi muutenkin hyvä hiuspäivä jne ja kiva kevyt meikki.

Voi kyllä johtua siitä että minua on ylenkatsottu koko pieni elämäni ja jäänyt joku jälki siitä. Yritän kulkea pää pystysssä kuitenkin  jos stockamnille joskus harvoin eksyn.

Vierailija
46/61 |
14.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

En tiedä miten nykyään Helsingin Stockmannilla, kun en ole vuosiin käynyt, mutta 1990-luvulla kun nuorena opiskelijana kävin pääkaupungissa täältä pohjoisesta, niin kokemus oli kyllä aivan ihana. Enkä kyllä ollut mitenkään varakkaan näköinen. Tuntui kuin olisi johonkin ihanaan kosmetiikkataivaaseen päässyt. Myyjät palvelivat todella ystävällisesti, kertoivat tuotteista ja neuvoivat. Olo oli aivan kuninkaallinen. Myöhemmin esim Oulun Stockmannilla, joka siis on jo lopetettukin vuosia sitten, ei kyllä sellaista palvelua saanut koskaan.

Vierailija
47/61 |
14.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kristiina xx kirjoitti:

Minä kohtelen kaikkia ihmisiä samalla tavalla.

No niin varmaan. Ei mitään eroa, onko toinen siististi pukeutunut hymyilevä rouva vai paskat housuissa mongertaa sekakäyttäjä naamatatuointeineen.

En usko.

Vierailija
48/61 |
14.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En tiedä miten nykyään Helsingin Stockmannilla, kun en ole vuosiin käynyt, mutta 1990-luvulla kun nuorena opiskelijana kävin pääkaupungissa täältä pohjoisesta, niin kokemus oli kyllä aivan ihana. Enkä kyllä ollut mitenkään varakkaan näköinen. Tuntui kuin olisi johonkin ihanaan kosmetiikkataivaaseen päässyt. Myyjät palvelivat todella ystävällisesti, kertoivat tuotteista ja neuvoivat. Olo oli aivan kuninkaallinen. Myöhemmin esim Oulun Stockmannilla, joka siis on jo lopetettukin vuosia sitten, ei kyllä sellaista palvelua saanut koskaan.

Helsingissä on kyllä yhä sama meno ainakin kosmetiikkaosastolla. Muista en tiedä.

Vierailija
49/61 |
14.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olen jättänyt stokkalla asioinnit minimiin tämän asian takia. Olen kosmetiikkaharrastaja ja käytän kuukausittain aika paljon rahaa kosmetiikkaostoksiin. Suosin nykyään nettikauppoja, vaikka kosmetiikkaosastolla pyöriminen muuten olisi mukava elämys.

Luulisi, että stokkalla ymmärrettäisiin profiloinnin päälle enemmän. Suomen kaltaisessa maassa ei todellakaan pysty ulkonäön perusteella aina erottelemaan henkilöiden maksukykyä. Täällä on ihanteena tietynlainen käytännöllisyys ja vaatimattomuus, vaikka fyrkkaa olisi enemmänkin.

On luokattoman huonoa myyntityötä palvella ainoastaan asiakkaita, joita on föönkampaus ja täysi ehostus ostosreissulla, siinä jää kaupat tekemättä ja omat bonarit saamatta.

Luulisi että stokkalla olisi taloudellista intressiä kouluttaa myyjänsä myymään.

En kyllä tunnista tuota kokemusta yhtään. Minä asun tässä kulmilla ja asioin Stockalla harva se päivä, usein ihan lenkkivaatteissa, eikä kyllä ikinä ole tullut sellaista oloa että minua jotenkin halveksuttaisiin tai ei palveltaisi. En kyllä muutenkaan ole sitä tyyppiä, joka jatkuvasti pälyilisi ympärilleen ja miettisi että ”mitähän noikin nyt musta ajattelee, varmasti pahoja”.

Yksi tuttavani on tätä tyyppiä, aina kertoilee kuinka milloin minkäkin kaupan myyjätär on katsonut häntä kieroon ja tuokin työkaveri teki taas tuommoisen paheksuvan ilmeen ja ai että. Kiinnittää siis luokattoman paljon huomiota muihin ihmisiin ja tulkitsee heidän käytöstään ja reaktioitaan aina mahdollisimman negatiivisella tavalla. Varmaan ne myyjät sitten alkaakin karttelemaan, kun yksi saapuu paikalle uloke jo valmiiksi otsassaan.

Vierailija
50/61 |
14.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihme alemmuuskomplekseja ihmisillä. Pää pystyyn ja reippaasti vaan asioimaan, ihan tavallisia kuolevaisia ne muutkin siellä on.

Vierailija
51/61 |
14.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Usein totta. Riippuu asiakaspalvelijasta. Muistan kun vuosia sitten oli Sokoksella iäkkäämpi tummatukkainen myyjä kempparipuolella ja en koskaan halunnut häneltä mitään kysyä ja pelkäsin että hän tulee kysymään minulta. Ensimmäinen kontakti oli tuikea katse päästä varpaisiin ja takaisin. Miten on puettu? Onko merkkivaatteet? Millaiset kengät jne? Sellainen alaston olo tuli jos joutui tekemisiin ko naisen kanssa.

Vierailija
52/61 |
14.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tapiolan stokkalla tilanne on paljon surkeampi kuin Helsingin keskustan tavaratalossa. Ja ei tarvitse olla edes alemmuuskompleksia huomatakseen tätä hölmöilyä.

Vierailija
53/61 |
14.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täällä ei ole Stockaa mutta on Sokos ja Prismassa Emotion. Käyn usein Sokoksella näin talviaikaan ihan toppavetimissä, pipo päässä enkä erityisen laittautuneena. Hyvää palvelua olen silti saanut ja etenkin Sokoksella. Pari nuorta myyjää ovat todellakin oikealla alalla. Sen sijaan yksi keski-ikäinen on usein kuin p@ska tikunnokassa. Kiva, jos palvelukulttuuri on muuttunut!

Vierailija
54/61 |
14.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Asioiko tosiaan joku vielä Stockalla?

Vierailija
55/61 |
14.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tuohan on sama ilmiö kuin se, että autokauppaan lähtiessä kannattaa pukeutua. Ne ostohousut eivät ole pelkkä vitsi. 

Minä olin joku aika sitten yhdessä autoliikkeessä ns. mysteeriasiakkaana eli ns. feikkiasiakkaana laadunvalvontatehtävissä. Tehtävänä oli mennä katselemaan hintaluokan 60000+ uutta autoa ja ihan tavallisissa arkivetimissä. Myyjä oli mukava ja ihan asiallinen, teki tarjouksen ja antoi avaimetkin koeajolle. Heitin kierroksen ja kiitin ja sanoin, että hieno on, mutta pitää jutella vielä miehen kanssa kotona. Ja iso plussa sille miesmyyjälle, joka otti tällaisen tavallisen tantan ihan asiallisesti. Juteltiin pitkään, hyvä ettei kohta olisi varmaan treffeille pyytänyt. Kuvainnollisesti siis.

Vierailija
56/61 |
14.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minua palveli kerran tosi alentuvasti nuori ruotsinkielinen, tummahiuksinen myyjä, kun ostin Stokkalta jonkun Lumenen tuotteen, ehkä rajauskynän, tms. Sitä tympeää pakotettua kylmää hymyä ja pään nyökkäystä en unohda. Pukeuduin huonosti jo tuolloin. Sen sijaan muilla osastoilla olen saanut superhyvää palvelua, esim. sukkahousujen valinnassa. Iäkkäämpi myyjärouva esitteli ihan tosi kivasti hyviä vaihtoehtoja, ja samalla neuvoi/opetti, millaiset ovat hyvät ja laadukkaat sukkahousut. Mistähän syystä ne kempparimyyjät ovat nyrpeitä?

Vierailija
57/61 |
14.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minulla tulee sellainen tunne stockmannilla kuin olisin kulkukissa, jonka on jotenkin onnistunut livahtaa sisään, vaikka olisin pukeutunut kivasti ja olisi muutenkin hyvä hiuspäivä jne ja kiva kevyt meikki.

Voi kyllä johtua siitä että minua on ylenkatsottu koko pieni elämäni ja jäänyt joku jälki siitä. Yritän kulkea pää pystysssä kuitenkin  jos stockamnille joskus harvoin eksyn.

Samoin. Etenkin nuorempana ja köyhempänä, mutta perustunne jatkuu vielä hyvätuloisena 5-kymppisenä. Olen kai henkisesti köyhä!

Vierailija
58/61 |
14.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tuohan on sama ilmiö kuin se, että autokauppaan lähtiessä kannattaa pukeutua. Ne ostohousut eivät ole pelkkä vitsi. 

Minä olin joku aika sitten yhdessä autoliikkeessä ns. mysteeriasiakkaana eli ns. feikkiasiakkaana laadunvalvontatehtävissä. Tehtävänä oli mennä katselemaan hintaluokan 60000+ uutta autoa ja ihan tavallisissa arkivetimissä. Myyjä oli mukava ja ihan asiallinen, teki tarjouksen ja antoi avaimetkin koeajolle. Heitin kierroksen ja kiitin ja sanoin, että hieno on, mutta pitää jutella vielä miehen kanssa kotona. Ja iso plussa sille miesmyyjälle, joka otti tällaisen tavallisen tantan ihan asiallisesti. Juteltiin pitkään, hyvä ettei kohta olisi varmaan treffeille pyytänyt. Kuvainnollisesti siis.

Kyllä minullekin auto on myyty asiallisesti ja ystävällisesti, mutta Stockan kemikalio-osastolle en uskalla edes mennä ostotarkoituksessa.

Vierailija
59/61 |
14.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla sama kokemus mutta Sokoksen meikkiosastolla. Todeksi havaittu monta kertaa.

Sen sijaan Stokkalla myyjät ovat palvelleet auliisti vaikka olen ollut täysin rupusessa vaatetuksessa. Ehkä ajatuksena, että miljonääriä ei voi varmuudella habituksesta tunnistaa.

Vierailija
60/61 |
14.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niistä myyjistä suurimmalla osalla on ihan järkyn vahvat meikit! Ainakin noin 10 vuotta sitten kun asuin siinä lähellä ja tuli muutenkin käytyä luottokorttia Stockalla vinguttamassa. Toista nyt lapsiperheen ruuhkavuodet täällä 200 km Stockalta. :D

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi yksi kaksi