Hypoteesini: Stockan kemppariosaston myyjät palvelevat auliimmin, jos on viimeisen päälle puettu ja meikattu. Onko näin? Kokemuksia?
Itse olin nuorena kyllä muutenkin aina hyvinkin siisti, mutta kerran olin menossa ulos ja oikein laittautunut ja hienoissa vaatteissa. Pistäydyin Hesan Stockalle. Kemppariosaston myyjä kääntyi kaksinkerroin minua palvellessaan. Kuin olisin ollut joku julkkis. Siinä oli selkeä ero siihen, miten palveltiin tavallisissa vaatteissa ja puunauksissa.
Oma kokemuksenne?
Kommentit (61)
En ole kyllä tuommoiseen kohdannut, en stockalla enkä muissakaan meikkikaupoissa. Olen kosmetiikkafriikki ja shoppailen aika paljon eri kosmetiikkaa. Kaupoilla olen käynyt siistinä ja vähemmän siistinä, aina sieltä joku myyjä hyökkää kimppuun ja alkaa tuputtamaan apuaan vaikka mieluiten katselen itse.
Vierailija kirjoitti:
Minä ostan tämän teorian kyllä omien kokemusten perusteella.
Amerikan larppaaja.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kemppari?
Sä taidat olla aika nuori?
Sulla ei oo ollut varmaan koskaan koulustakaan läkejä.
Tää on näitä meidän ennen sua syntyneitten juttuja, mutta….jos oikein kovasti yrität, niin ehkä pystyt päättelemään.
🤗
Ai? Taidan olla sua vanhempi, -69 syntynyt. Jos olisit itse kovastikin yrittänyt, niin ehkä olisit pystynyt päättelemään että olen mies.
Kempparista tulee lähinnä mieleen Kemppi -hitsauskoneet, mutten uskonut että niillä olisi oma osasto stokkalla.
Lose the attitude, vaikutat aika kurjalta ihmiseltä.
Vierailija kirjoitti:
Stockan kosmetiikkaosastolla sai hyvää palvelua aina. Sen kun meni sanomaan mitä tarvitsi.
Ehkä oma monipuolinen kokemus asiakaspalvelutöistä auttoi siinä että osasi käyttäytyä hyvin ja puhua selvästi.
Joillain näkyy olevan pelonsekaista kunnioitusta meikkimyyjiä kohtaan: eivät he Stockmannia omistaneet, he olivat siellä vain töissä.
Onko Stockkaa muuten enää olemassakaan? Ainakaan kymmenisen vuotta sitten siellä ei ollut kuin viromyyjiä. Nyt on varmaan kinkkejä ym.
Heh, tulee mielikuva jostain ihmisestä, joka sopertelee kuin känninen, kun yrittää ostaa Lancomen Genifiquea. Niinkö ihmiset yleensä tekevät?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Minä ostan tämän teorian kyllä omien kokemusten perusteella.
Amerikan larppaaja.
No mutta hitto! Onneks kukaan tuttu ei nähnyt 😳
Kyllä kosmetiikkamyyjät ovat palvelleet jos on menossa ostamaan jotain. Kerran oli tosin ykköset päällä jostain syystä ja hirveän kalliin merkin myyjä pyydysti mut ja lykkäsi näytteitä olettaen automaattisesti että minulla on varaa. Ostinkin kyllä myöhemmin sarjan silmänympärysvoiteen.
Tulee mieleen aikoinaan kun mieheni kanssa menimme ex tempore , lenkkivaatteissa,erääseen erikoisliikkeeseen aikomuksena tutustua asioihin joito jo olimme suunnitelleet ostaa. No myyjä ei suostunut edes esittelemäön, sanoi vaan että nämä maksavat, että nämä ovat hyvin hinnakkaita. Meitä kyllä huvitti kun lähdimme tyhjin käsin pois , olemme ihan varakkaita ja tiesimme hintatason ja tuotteet sitten tilasimme kilpailevalta yritykseltä..
Olen huomannut. Samoin olen huomannut, että miehet saavat parempaa palvelua kuin naiset.
En kuitenkaan jatkossakaan ala laittautumaan vain sitä varten, että saisin Stockmannilta parempaa palvelua. Jos raha ei kelpaa, niin ei voi mitään.
Vierailija kirjoitti:
Tulee mieleen aikoinaan kun mieheni kanssa menimme ex tempore , lenkkivaatteissa,erääseen erikoisliikkeeseen aikomuksena tutustua asioihin joito jo olimme suunnitelleet ostaa. No myyjä ei suostunut edes esittelemäön, sanoi vaan että nämä maksavat, että nämä ovat hyvin hinnakkaita. Meitä kyllä huvitti kun lähdimme tyhjin käsin pois , olemme ihan varakkaita ja tiesimme hintatason ja tuotteet sitten tilasimme kilpailevalta yritykseltä..
🙈😂
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tuohan on ollut totta niin kauan kuin Stocka on ollut olemassa. Myyjä panee asiakkaat tärkeysjärjestykseen sen mukaan, miten maksukykyisiltä ja -haluisilta he vaikuttavat tai miten laajalle näiden sana saattaa kiiriä.
Tämä pitää paikkansa. Menin salitreenin jälkeen stokalla koska auto oli parkissa siellä. Ostin matkalla kaksi CC huulipunaa. Palvelua oli hankala saada.
Sama tapahtui Sokoksella, kun treenien jälkeen saunan raikkaana kävin ohi kulkiessa ostamassa uuden meikkivoiteen. Piti ihan pysäyttää myyjä hetken kiertelyn jälkeen, että "anteeksi, mutta tarvitsisin apua sopivan sävyn valitsemisessa". Ajattelin, että puhtaalle iholle saisi uuden sävyn, kun ei enää naamakaan punertanut treenistä.
Kyllä näin taitaa olla, että ulkomuoto (muun muassa) vaikuttaa palveluun. Itse kuljen ostoksilla joko keskinkertaisessa tai keskimääräistä kulahtaneemmassa asussa, ja harvoin mitään yli-innokasta palvelua saan.
Sen sijaan kerran pankissa kävi niin, että mieheni kanssa menimne tiskille toimittamaan jotain asiaa, varmaan aika vaatimattomasti pukeutuneina eli köyhän näköisinä. Saimme melko välinpitämätöntä palvelua, kunnes virkailija sai tietomme auki koneelta. Koko äänensävy muuttui erilaiseksi ja palvelu oikein yliystävälliseksi loppuasioinnin ajaksi. Ero oli niin räikeä, että pisti ihan miettimään, miten tällainen pidemmän päälle vaikuttaa ihmisten itsetuntoon tms: joku saa päivästä ja vuodesta toiseen hyvää ja ystävällistä palvelua, toista katsotaan kuin sitä halpaa makkaraa, jos edes sitäkään. Pinnallinen on maailma :/
Olen huomannut. Stockalla ei olisi varaa tympeisiin myyjiin, mutta niinpä vain niitä siellä riittää vuodesta toiseen, nuoria ja vanhoja.
Kemppari??? Myydäänkö Stockalla keppihevosia? Tämä tuli ensimmäisenä mieleen tuosta junttilyhenteestä. Seuraavaksi mennään varmaan katsomaan jalkkista linkkarilla ja mukaan otetaan voikkareita...
Vierailija kirjoitti:
Kemppari??? Myydäänkö Stockalla keppihevosia? Tämä tuli ensimmäisenä mieleen tuosta junttilyhenteestä. Seuraavaksi mennään varmaan katsomaan jalkkista linkkarilla ja mukaan otetaan voikkareita...
Ja tuohon tartuit?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kemppari?
Sä taidat olla aika nuori?
Sulla ei oo ollut varmaan koskaan koulustakaan läkejä.
Tää on näitä meidän ennen sua syntyneitten juttuja, mutta….jos oikein kovasti yrität, niin ehkä pystyt päättelemään.
🤗Ai? Taidan olla sua vanhempi, -69 syntynyt. Jos olisit itse kovastikin yrittänyt, niin ehkä olisit pystynyt päättelemään että olen mies.
Kempparista tulee lähinnä mieleen Kemppi -hitsauskoneet, mutten uskonut että niillä olisi oma osasto stokkalla.
Lose the attitude, vaikutat aika kurjalta ihmiseltä.
No eipä sinunkaan asenteessasi ole kehumista.
Vierailija kirjoitti:
Tuohan on ollut totta niin kauan kuin Stocka on ollut olemassa. Myyjä panee asiakkaat tärkeysjärjestykseen sen mukaan, miten maksukykyisiltä ja -haluisilta he vaikuttavat tai miten laajalle näiden sana saattaa kiiriä.
Se toimii ihan joka paikassa.
En ole huomannut. Sen olen huomannut, että keski-ikäisenä saa hyvää palvelua. Myyjille opetettu, että tämän ikäisellä on rahaa. Palvelu parani tuossa kymmenisen vuotta sitten.
N53
Olen jättänyt stokkalla asioinnit minimiin tämän asian takia. Olen kosmetiikkaharrastaja ja käytän kuukausittain aika paljon rahaa kosmetiikkaostoksiin. Suosin nykyään nettikauppoja, vaikka kosmetiikkaosastolla pyöriminen muuten olisi mukava elämys.
Luulisi, että stokkalla ymmärrettäisiin profiloinnin päälle enemmän. Suomen kaltaisessa maassa ei todellakaan pysty ulkonäön perusteella aina erottelemaan henkilöiden maksukykyä. Täällä on ihanteena tietynlainen käytännöllisyys ja vaatimattomuus, vaikka fyrkkaa olisi enemmänkin.
On luokattoman huonoa myyntityötä palvella ainoastaan asiakkaita, joita on föönkampaus ja täysi ehostus ostosreissulla, siinä jää kaupat tekemättä ja omat bonarit saamatta.
Luulisi että stokkalla olisi taloudellista intressiä kouluttaa myyjänsä myymään.
Johan Pretty Woman tämän meille opetti.
Parhaimmat myyntimiehet tosin tietävät, että ihmisen varallisuutta ei voi päätellä ulkonäöstä. Kotikylän rikkain mies oli se verkkareissa ja hankkijan lippiksessä kulkenut. Koulussa kaikkein pissiksin luokkakaveri, joka on palkollisena kampaamossa töissä, kulkee vahvassa meikissä ja ripsienpidennyksissä ostamassa pirkkatuotteita.