Hamstraavatko vanhuksenne asioita? Onko heillä viisi paistinpannua, kymmenen astiastoa, tyhjiä jogurttipurkkeja täynnä yksi kaappi jne?
En tajua, miten joku voi kestää tuollaista tavaramäärää.
Kommentit (55)
Järjetön määrä muovikuppeja ja kippoja ja kannet kaikista hukassa. Kaikki lasipullot ja purkit pestyinä jos joskus tarvisi. Ne muoviset jauhelihan ja muiden pakkausastiat kaikki pinossa pestyinä. Äiti pesi yhteen väliin leipäpussitkin, mutta sen on nyt lopettanut
Juu, mun äiti. Muutti muutama vuosi sitten 160m2 ok-talosta 60m2 kerrostaloasuntoon, eikä olisi halunnut luopua mistään, mutta pakko oli. Talon tyhjennys keski vuoden ja nykyinen asunto on niin täynnä, että hyvä kun sisään mahtuu.
Eivät hamstraa, mutta äidilläni on 5 kuolinpesän tavaroita kodissaan eli astiastoja jostain 1930-luvulta alkaen vanhaa Arabiaa, kaikki kannettu kotiinsa 1900-luvun puolella.
Mun äidillä on mm. 3 pakastinta ja iso kylmiö. Tyrkyttää mulle sitten niitä 5 vuotta vanhoja mansikoita ja lihoja.
No ei ainakaan minun vanhempani mitään jogurtti-eikä lasipurkkeja kerää.
Toki vararuokaa heillä on aina pakastamisessa, samoin kahvia, särkylääkkeitä, ja talous-ja wc paperia.
Hamstrasi jo työikäisenä mm astioita. Vanhana ei hamstraa lisää mitään, kun ei ole tilaa.
Minä vanhus laitoin kahvikupit kiertoon kun ei ollut käyttöä. Muutoinkin huolehdittu on mahd vähän vaivaa kun veivin heitän.
Ostin kuolinpesän. Talo tavaroineen.
Kova tyhjentäminen ollut. Vaatteita, astioita rikkinäisiäkin ja muuta roinaa älyttömästi.
Miniällä on yli 200 lasia, kaikki erilaisille viineille ja muille alkoholijuomille, muistaakseni vesilaseja on 3 erilaista tusinan sarjaa. Kun kattauksen pitää olla täydellinen!
Vierailija kirjoitti:
Mun äidillä on mm. 3 pakastinta ja iso kylmiö. Tyrkyttää mulle sitten niitä 5 vuotta vanhoja mansikoita ja lihoja.
Oikeesti, onko joku kohtalotoveri?!
Paistinpannuja on varmasti enemmän kuin viisi. En pitäisi sitä vielä edes pahana määränä. Kaapeista löytyy omat ja isovanhempien astiastot.
Kymmenen astiastoa on muuten aika paljon astioita.
vanhoilla Arabioilla alkaa olla jo kysyntää. Jopa niillä pienillä kahvikupeilla.
Äidin tuttavapiiri alkaa pikkuhiljaa luopua omakotitaloista ja muuttavat pienempään. Mun äiti sitten hyvää hyvyyttään ottaa muiden tarpeetonta tavaraa, ettei mene turhaan roskiin. Autotalli täynnä muiden romuja...
Ei ongelma ole hamstraus vaan se kun mitään ei voi heittää pois. Niistä viidestä paistinpannusta neljä on kaatopaikkakamaa. Astiastojakin jos jostain saa niin niitä ei voi antaa eteenpäin tai myydä, vaan ne pitää säilöä kaapin perukoille. Jne jne.
Vierailija kirjoitti:
vanhoilla Arabioilla alkaa olla jo kysyntää. Jopa niillä pienillä kahvikupeilla.
Keräilijöillä alkaa olla sarjat täynnä, kokoakan tulee kuolinpesistä näitä lisää myjntiin ja uusia keräilijöitä tulee vähän
Vierailija kirjoitti:
Ostin kuolinpesän. Talo tavaroineen.
Kova tyhjentäminen ollut. Vaatteita, astioita rikkinäisiäkin ja muuta roinaa älyttömästi.
Mihin hintaan sait talon, siis paljonko sait alennusta siitä että joudut itse tyhjentämään talon?
Muistisairaan omaisen kaapit ja hyllyt ihan täynnä kaikkea mahdollista. Kyllä sitä voi vielä käyttää…
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Keräilijöillä alkaa olla sarjat täynnä, kokoakan tulee kuolinpesistä näitä lisää myjntiin ja uusia keräilijöitä tulee vähän
Konmaritus ei ole niin suosittua kuin kuvitellaan. Ilmastoahdistunut sukupolvi haluaa kotiinsa kierrätettyä tavaraa, ei enää tuliterää
En tiedä lasketaanko koska ei ole niinkään tavaraa, mutta isäni hamstraa kahvia. Hänellä on keittiökaappi täynnä erilaisia kahvipaketteja. Ostaa kahvia aina kun käy kaupassa. Kysyin kerran että miksi, vastaus oli että on hyvä olla varmuuden varalta.