Tilillä muutama kymmenen tuhatta makaamassa... Mitä niillä kannattaisi tehdä?
Ok, varmasti hyvä olla vähän säästössä, mutta on siis perheen yhteinen säästötili vielä erikseen, joissa jonkin verran säästöjä. Nuo makaavat tällä hetkellä omalla tililläni ja ahdistaa ajatus että inflaatio vaan syö rahat... Mitä niillä kannattaisi tehdä?
Kommentit (42)
Sijoitat sitten kun pörssin lasku on ohi. Kesällä vasta kannattaa alkaa katsella tai syksyllä.
Mitä se sitten auttaa onko esim. 50k€ sijoitettuna vai tilillä? Joo, sijoitettuna voi parin vuoden päästä olla enemmän, mutta jos ne rahat eivät tule nytkään käytettyä? Hiljalleen se tilin summa kuitenkin nousee, jos joka kuukausi jää säästöön, vaikka arvo suhteessa laskisikin.
Mesenoit tietenkin mua. T. Aloitteleva taiteilija
Käyt pankissasi juttelemassa ja avaatte jonkun sijoitusrahaston. Äidilleni avattiin sijoitusrahasto 2018 johon pääomaa 20000€, nyt rahaston arvo on 24800€ 👍
Vierailija kirjoitti:
Minua jotenkin myötähävettää tällainen rahoilla kerskailu🤣🤣🤣🤣 Ihan viattomasti vain yrität saada kateutta aikaiseksi, voi nolo! 🤣🤣🤦🏼♀️
Mielestäni hyvin asiallinen kysymys, joka varmasti koskettaa monia muitakin. Mitä ihmettä joku kostuisi anonyymilla palstalla kerskailusta? T.Toinen joka on pohtinut samaa kuin ap, mainitsematta summia jotta et nolostu minunkin puolestani
Vierailija kirjoitti:
Mitä se sitten auttaa onko esim. 50k€ sijoitettuna vai tilillä? Joo, sijoitettuna voi parin vuoden päästä olla enemmän, mutta jos ne rahat eivät tule nytkään käytettyä? Hiljalleen se tilin summa kuitenkin nousee, jos joka kuukausi jää säästöön, vaikka arvo suhteessa laskisikin.
En pidä 50k€ erityisen isona rahana, kyllä tuon verran pitää pahan päivän varalle olla. Ja jos saa kasvatettua omaisuutta sijoittamalla, niin miksei sitä tekisi?
Sama tilanne, 70K eur tilillä, avasin ost:n ja pikkuhiljaa teen ostoja, aloitin 'peruvarmoilla firmoilla kun kurssit tulivat alas.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tasaisesti vaan indeksirahastoihin 1000-2000e/kk tahdilla. Itsellä sama tilanne ja odottelen vielä Ukrainan sodan alkurysäyksen, jonka jälkeen alan sijoittamaan rahaa halpoihin osakkeisiin.
No jee. Joku pilipali indeksirahasto, jolla tienaa ehkä hyvällä tuurilla satasen vuodessa. Jee! Kymmenessä vuodessa oletkin tonnin rikkaampi ja sadassa vuodessa olet saanut kymppitonnin! Jee!
Minulla olen laittanut rahaa kahteen Seligsonin indeksirahastoon yhteensä 26 500 euroa. Näiden arvo on nyt 48 300 euroa. Sijoitukset olen tehnyt viimeisen 10 vuoden aikana, mutta suurimman osan niistä muutaman viiden vuoden aikana.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tasaisesti vaan indeksirahastoihin 1000-2000e/kk tahdilla. Itsellä sama tilanne ja odottelen vielä Ukrainan sodan alkurysäyksen, jonka jälkeen alan sijoittamaan rahaa halpoihin osakkeisiin.
No jee. Joku pilipali indeksirahasto, jolla tienaa ehkä hyvällä tuurilla satasen vuodessa. Jee! Kymmenessä vuodessa oletkin tonnin rikkaampi ja sadassa vuodessa olet saanut kymppitonnin! Jee!
Minulla olen laittanut rahaa kahteen Seligsonin indeksirahastoon yhteensä 26 500 euroa. Näiden arvo on nyt 48 300 euroa. Sijoitukset olen tehnyt viimeisen 10 vuoden aikana, mutta suurimman osan niistä muutaman viiden vuoden aikana.
Muutaman viime vuoden aikana.
Mulla oli varoja S-pankin osake/rahastoissa. Ei tuottanut käytännössä Yhtään Mitään. Nul, zero. Otin pois.
Olet köyhä. Eiväthän nuo riitä edes opintolainojeni maksuun.
Vierailija kirjoitti:
Minua jotenkin myötähävettää tällainen rahoilla kerskailu🤣🤣🤣🤣 Ihan viattomasti vain yrität saada kateutta aikaiseksi, voi nolo! 🤣🤣🤦🏼♀️
Jaa. Mua taas myötä(?)hävettää köyhyyden glorifiointi. Koska keskiverto (?) kananpersetukkanen av-mutsi ei oo onnistunut säästämään, on hävytöntä, että tavallinen ihminen jo melko nopeasti päästyään vakituiseen koulutustaan vastaavaan työhön onnistuu myös elämään sen verran suu säkkiä myöden, että säästöjä kertyy.
Kyllä esim. Mun kuplassa lähes jokaisella perheellä on tässä 50v iässä maksettu koti, mökki/vene, säästöjä ja sijoituksia, sekä normaaliaikaan matkustelua yms 'harrastusta'.
Jos oot ruma mee kirurgille. Itseen sijoitus melko varma tyytyväisyyskohde. Ja sitten hammaslääkäriin. Joko loppu sijoitusvaikeudet?
Riippuu summasta - onko esim. 10 000e vai 100 000e.
Osta kiva vanha talo ja entisöi se.
Sijoita kultaan. Osta kultaharkkoja
Lahjoita tietenkin vähävaraisille jos on noin vaikea kerran keksiä sille käyttökohteita.
Koskahan ne korot nousisi niin että alkaisi jopa tililleen korkoakin taas saamaan.