Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Onko Helsingin naistenkinikalla paljon kiusaamista?

Vierailija
13.03.2024 |

Mikä sitä paikka vaivaa? Olin potilaana en synnyttäjänä vaan muuten.  Minulle tehtiin  kipua aiheuttava toimenpide monta kertaa ja monen eri hoitajan ja yhden lääkärin toimesta koska kaikki  hoitajat epäonnistuivat siinä. Lisäksi laiminlyötiin myös yksi perustarpeeni potilaana johon olisin myöhemmin ajateltuna ollut oikeutettu. Tein valituksen ja mulle vastattiin siihen sanomalla että kun tulen seuraavan kerran pitää pyytää suoraan lääkäriä ko. toimenpiteeseen, vaikka siis kyseessä on hoitajan työtehtävä, ja lääkäreillä on muutenkin kiire. Enpä ole ennen kuullut että hoitajat nakittavat tehtävänsä lääkärille(lääkäri oli ulkomaalaistaustainen, että siinäkö lie syy miksi hänen piti tehdä myös suomalaishoitsujen työt.)

Myös valitukseeni vastaaja vaikutti jotenkin pilkalliselta ja naureskeli puhelimessa. Lisäksi hoitaja oli kirjannut tosi epämiellyttävästi jatkohoidosta, siis siihen tyyliin että sitä ei välttämättä tapahdu, vaikka sairauteni nimenomaan vaatii jatkohoitoa.

Miksi siellä on niin kusipäistä tuo meno? Oon lukenut siiitä muitakin kauhutarinoita. Mikä sitä paikkaa vaivaa kun edes perus sairauksia ei hoideta normisti.

Kommentit (17)

Vierailija
1/17 |
13.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä meni kyllä ihan huvin synnytys ja jälkihoito. Harmi että sulla oli noin ikävä kokemus.

Vierailija
2/17 |
13.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joo mulle ainakin jäi semmoinen fiilis että siellä on huono työilmapiiri. Kai se on niin rankkaa työtä kun on paljon yövuoroja ja huutavia vauvoja, niin että alkaa se nurja puoli ihmisistä vilkkumaan.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/17 |
13.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen hoitaja enkä tuonne hakis. Eipä ole kyllä mitään vaarakaan että päätyisin kätilöksi. Kuitenkin ihan liikaa draamaa mun makuun kun on talo täynnä naisia! Paljon mukavampaa  ja ah niin leppoisaa on täällä geriatrisella puolella!

Vierailija
4/17 |
13.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minua hoitaneet lääkärit on ainakin olleet ihania. Hoitajat melko neutraaleja. Ja pidin niistä jääkaappisämpylöistä ja mehukeitosta. Vaaleansininen asukin oli kuin pala taivasta.  Joten ei valittamista.

Vierailija
5/17 |
13.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Potilas voi valita hoitopaikkansa joten ei tuonne ole pakko mennä jos ei ole palveluun tyytyväinen. Valitettavasti osa toimenpiteistä voi olla kivuliaita esimerkiksi kun potilaiden anatomia ei vastaa normaalia vaikka massiivisen ylipainon vuoksi. Sitten pitää antaa lääkitystä tai asia järjestää jotenkin muuten.

Valittajat ovat aiheuttavat työntekijälle kovasti ahdistusta ja onpa ihmisiä siiirtynyt muualle töihin. Omalla kohdalla olen päättänyt että jos ei olla omaan työpanokseen tyytyväisiä oli kyse työnantajasta, työtovereista tai potilaasta niin voin kyllä lopettaa työskentelyn kokonaan potilaiden kanssa kun taloudellinen tilanne on kunnossa.

Vierailija
6/17 |
13.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onkohan ap jotenkin päästänsä sekaisin kun ei kai kukaan kiiusaa potilasta tahalllaan?

Vierailija
7/17 |
13.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minkähänlainen työtehtävä kyseessä? Ehkä se kuuluukin lääkärille, luulet et se kuuluu hoitajalle. Tai sit siinä hommassa pitää olla lääkäri mukana. 

Vierailija
8/17 |
13.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä tiedän että se kuuluu hoitajalle. Rutiinitoimenpide ko. tapauksessa. Ja minulla on monia sairaanhoitajia ystävinä että sieltäkin on vahvistettu tämä.

Vierailija
9/17 |
13.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Onkohan ap jotenkin päästänsä sekaisin kun ei kai kukaan kiiusaa potilasta tahalllaan?

Ai miten niin ei kiusaa? Mihinkäs se synnytysväkivalta nyt on unohtunut?

Vierailija
10/17 |
13.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ai en tajunnut että alalla on vain kiusaajija töissä. Varmaan kannattaisi sulkea koko laitos ja ohjata synnyttäjät lähimpään saunaan missä voisivat tehdä pentunsa niin kuin parhaaksi näkevät. Suomalainen nainen on oppinut liian hyvälle sillä lapsi syntyy ihan ilman apua muualla maailmassa kun vähän ponnistaa.

Vierailija
11/17 |
13.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voi jumalauta, taas on niin empaattiset hoitajat linjoilla. Todellakin moni aiheuttaa tahallaan kipua potilaalle, tai ei vaan anna kivunlievitystä. 

Vierailija
12/17 |
13.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ai en tajunnut että alalla on vain kiusaajija töissä. Varmaan kannattaisi sulkea koko laitos ja ohjata synnyttäjät lähimpään saunaan missä voisivat tehdä pentunsa niin kuin parhaaksi näkevät. Suomalainen nainen on oppinut liian hyvälle sillä lapsi syntyy ihan ilman apua muualla maailmassa kun vähän ponnistaa.

No olisi siinä siinäkin se etu että sitten saa medikalisaation ulkopuolella kyykyssä synnyttää niinkuin luonnollista ja loogista olisi. Ja painovoima hoitaa loput eikä tarvitsekaa kuin vähän ponnistaa.

Mutta entäs me muut joilla on esim. endo,  kasvaimia tai syöpä?

Vierailija
13/17 |
13.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Potilas voi valita hoitopaikkansa joten ei tuonne ole pakko mennä jos ei ole palveluun tyytyväinen. Valitettavasti osa toimenpiteistä voi olla kivuliaita esimerkiksi kun potilaiden anatomia ei vastaa normaalia vaikka massiivisen ylipainon vuoksi. Sitten pitää antaa lääkitystä tai asia järjestää jotenkin muuten.

Valittajat ovat aiheuttavat työntekijälle kovasti ahdistusta ja onpa ihmisiä siiirtynyt muualle töihin. Omalla kohdalla olen päättänyt että jos ei olla omaan työpanokseen tyytyväisiä oli kyse työnantajasta, työtovereista tai potilaasta niin voin kyllä lopettaa työskentelyn kokonaan potilaiden kanssa kun taloudellinen tilanne on kunnossa.

Teepä se. Mitä pikemmin sen parempi. Sinun perääsi ei huudella. Hei hei. Kauhea ihminen!

Vierailija
14/17 |
13.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä saan yleensä hoitajilta hyvää kohtelua, mutta naispuoliset lääkärit käyttäytyvät minua kohtaan vinksahtaneesti. Puhuvat todella törkeästi. Kyseisestä paikasta en tiedä, mutta yleisesti ottaen terveydenhuollossa työskentelee käytöshäiriöisiä ihmisiä aika paljon. 

Vierailija
15/17 |
13.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulle ainakin on tiuskittu siellä tosi ikävästi. Ja just se että piti itse vaihtaa lakanat ja että ei pahasti aneemisena saanut saattajaa vessaan tai suihkuun oli kyllä liikaa vaadittu.

Vierailija
16/17 |
13.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En mäkään sua kiusaa, kun kohdalle osut. En ainakaan tahallaan. No, ehkä vähingossa vähän kiusaan. Ehkä mä laitan sut vähän sekasin ja rikon sua. Koska mä voin 💪.

Eri

Vierailija
17/17 |
13.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei tarvitse olla kiva. Ei tarvitse olla myötätuntoinen terveydenhuollossa. En mene sinne höpöttämään. Itselleni riittäisi, että ei sentään terveydenhuollossa tehdä rikoksia ja ajatella vielä intiimiasioissa Hyi helvetti voiko moraalittomampaa, ällöttävämpää ja oksettavampas olla. 

Kyllä, sairaimmat terveydenhuollon ammattilaiset työskentelee Naistenklinikalla.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi neljä yksi