Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Tytöt 18 TV Areena yle.fi

Vierailija
14.02.2022 |

Kommentit (1165)

Vierailija
1081/1165 |
25.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Hirveää kommentointia täällä, ei mitään empatiaa. Menisittekö sanomaan kaiken tuon omalla nimellänne suoraan näille tytöille?

Sinulta varmaan riittää empatiaa myös Vankila-dokkarin asukkaille, kaikkia pitäisi ymmärtää?

Vierailija
1082/1165 |
25.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Hirveää kommentointia täällä, ei mitään empatiaa. Menisittekö sanomaan kaiken tuon omalla nimellänne suoraan näille tytöille?

Sinulta varmaan riittää empatiaa myös Vankila-dokkarin asukkaille, kaikkia pitäisi ymmärtää?

Kaikki ihmiset ovat tasa-arvoisia ja yhtä hyviä, kukaan ei ole toista parempi ja kaikki tekee virheitä. Ihailen Mallaa kun meni elinkautis vangin kanssa naimisiin, se kertoo suuresta empatiakyvystä joka puuttuu monelta täällä kommentoivista.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
1083/1165 |
25.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tämänkö porukan pitäisi maksaa tulevaisuuden eläkkeet? Suomi tulee romahtamaan.

syytä sossuja

Miksi? Kuten kuvasta näkyy, heille tarjotaan kaikki mahdolliset tukitoimet - jotka kustaan järjestelmällisesti ja tarkoituksella! Kiittämättömyys on maailman palkka!

Kysyt miksi, mutta vastaat omaan kysymyseesi.

1084/1165 |
25.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Muuttakaa kaikki sarjan henkilöt etelä-suomeen missä on avoimempaa ja asioista puhutaan, eikä tarvitse viettää päihdehuuruista elämää. Samalla voi kasvaa aikuiseksi.

Vierailija
1085/1165 |
25.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kaikki ihmiset ovat tasa-arvoisia ja yhtä hyviä, kukaan ei ole toista parempi ja kaikki tekee virheitä. Ihailen Mallaa kun meni elinkautis vangin kanssa naimisiin, se kertoo suuresta empatiakyvystä joka puuttuu monelta täällä kommentoivista.

Taidat itsekin olla rikolliseen ja antisosiaaliseen puoleen kallistuva kun höpiset tällaisia. Mallan aviomiehen murhatuomio ja Mallan omat huume- ja muut sekoilut eivät ole mitään ”kaikki tekee virheitä” kategoriaan kuuluvia.

Vierailija
1086/1165 |
25.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mitähän noidenkin yhteiselosta syntyy? Toki toivon parasta, mutta pelkään pahinta?

Vierailija
1087/1165 |
26.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sarja oli ikäänkuin ”nais” versio ylen aikaisemmasta dokumentista joka seurasi nuoria miehiä saman tyyppiseen ongelmien parissa. Logged in.

Tykkäsin molemmista, toki aina välillä envain kyennyt tiettyjä kohtia katsomaan epämukavuuden takia.

Itse olen 19v nuori, ammatin itselle opiskelin, jonka jälkeen päädyin sairaslomalle. Minulla on diagnooseja asperger, masennus, add (mahdollinen jonkin tyyppinen narkolepsia) yms… Ja ymmärsin näitä nuoria, koska itsekin olen tälläisessä Jumi tilanteessa. Kotoonta on vaikia lähteä pois, ihmissuhteita on vaikea ylläpitää ja arkielämän kanssa onvaan ylipäätänsä vaikea pysyä mukana.

Mutta suurin ongelmani on oikeastaan aina ollut se että mitään en ole saanut helpolla, kaikki apu mitä olen koskaan saanut on ollut teennäistä tai minimaalia. Ja tämä syy on suuresti sen takia että minua ei luokitella ongelma nuoreksi, koska kävin koulut ja olen tähänkin asti pärjännyt.

Ammattikoulu ja suurimman osin koko peruskoulu suoritin sillä, että heräsin kouluun aamusta, tulin kotiin ja kävin nukkumaan, toistaan tätä monia vuosia. Ja vaikka se huomattiin ”huolestuttavaksi käytöksesi” en saanut apua vaikka itse sitä pyysin ja juuri suurin syy tähän, koska minulla ei ollut/ole, huume, alkoholi, uhkapeli ongelmaa, en ole väkivaltainen tai ylipäätänsä agressiivinen, koulut olen päässyt läpi… joten olen normi yhteiskunnan jäsen¿?

Mutta lisätäkseni tähän vielä, olen nyt 19vuotiaana vihdoin alkanut saamaan enemmän tukea ja apua, toki yhä omaan suuren pelon että matto vetäistään jalkojen alta.

Lapsesta asti huomattuja oireita on aina VAIN kirjattu ylös ja nykyiset lääkärini yms. Ovat nyt sitten saaneet kyseenalaistaa kuinka/miksi asioihin Ei ole perehdytty ennen.

Vierailija
1088/1165 |
28.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minusta Sunisa oli jopa pelottava hahmo aggressiivisuudessaan ja arvaamattomuudessaan. Kiinnityikö kukaan muu huomiota, miten hän "flirttaili" nuorisokodin miesohjaajan kanssa ja ohjaaja oli täysi lapanen, teki täysin mitä Sunisa halusi. Samanlaiseksi inttäväksi pikkulapseksi Sunisa taantui myös äitinsä seurassa. Tikittävä aikapommi tuo tyttö.

Vierailija
1089/1165 |
28.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sunisalla on häiriintynyt tunne-elämä ja itsekontrolli, eikä tausta huomioiden ole mikään ihme. Jotenkin laskelmoivan kylmän ja aggressiivisen oloinen.

Vierailija
1090/1165 |
01.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jestas mitä myötähäpeää sarja ja noiden tyttöjen käytös aiheutti. Jatkuvasti vedetään jotain millä saada pää sekaisin, rööki huulessa, keskarit pystyssä ja ainoa sana mikä on jatkuvasti käytössä on v...u. Kyllä tuossa iässä pitäisi jo jonkinlaiset käytöstavat osata.

Vierailija
1091/1165 |
02.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mukavalta tuntuu ajatus omasta vanhenemisesta. Tuollaisten käsissäkö vietämme viimeiset vuotemme??!!

Vierailija
1092/1165 |
02.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

n14 kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Melkoisen asennevammaista porukkaa, ainoa, jota kohtaan tunsin kaikesta huolimatta sympatiaa, oli Malla. Liikuttavaa oli se, kun hän siellä luokkahuoneessa toivoi, että olisi edes yksi ystävä, se sattui minunkin sydämeen. Hänellä on selvästi halua saada vielä elämä raiteilleen ja toivon todella, että hän siinä onnistuisi.

Minusta kaikki oli sympaattisia, samoin vastaavassa tilanteessa olevat pojat ja miehet.

Malla oli ihana kun se välitti ihmisistä niin paljon, että meni naimisiin sen elinkautisen saaneen vanginkin kanssa. Osoittaa välitystä ja rakkautta koviakin asioita tehneitä kohtaan, kuinka moni tavallinen ihminen voi sanoa samaa?

Samaa mieltä. Malla on parempi ihminen kuin 99% suomalaisista. Ihmisen määrittelee se miten hän kohtelee muita, vangitkin ansaitsevat arvostuksemme ja hyväksyntämme.

On olemassa tekoja, jotka ovat liian hirveitä hyväksyttäväksi.

Ei ole, kaikki tekee virheitä. Mallalla on iso sydän. Moni esittää empaattista, mutta vihaa oikeasti vankilassa olevia. Malla rakastaa elinkautisen rikoksenkin tehnyttä. Maailma olisi parempi paikka, jos olisi enemmän hänen kaltaisiaan ihmisiä.

Elinkautista ei saa muutoin kuin vakavista henkirikoksista. En näe mitään hienoa siinä, että vakavien henkirikosten tekijöitä ymmärretään tai hyysätään. Helvettiäkö tekevät henkirikoksia. Vankilaan vaan, ja mieluusti sellin avain Atlantin valtamereen. 

Vierailija
1093/1165 |
02.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aliisan touhuja vähän ihmettelin, miksi oli pakko saada yo-lakki kun selvästikään ei rahkeet riittänyt ja biletys oli tärkeämpää? Olin alussa muutenkin ihan varma, että tuo on joku amis, mutta kuitenkin kokee olevansa liian hyvä amikseen, kun ei sitä edes harkitse? Puhui, että hänessä olisi niin paljon potentiaalia. Onko vähän turhan suuret luulot itsestään. Kuvitteliko, että saisi lakin, mahtavat paperit ja pääsisi yliopistoon kun ei tee muuta kuin ryyppää? Miksi ylipäätään ainoat vaihtoehdot on yo-lakki, tai sitten olla Kela-pummi ja ryypätä loppuelämä. Vaikutti siltä, että edes AMK ei olisi hänelle tarpeeksi hyvä vaihtoehto, kun ei siihen reagoinut mitenkään kun joku täti sanoi, että jo pelkällä päättötodistuksella voi hakea AMK.

Vierailija
1094/1165 |
02.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Säälittävintä tässä on, että olen kateellinen siitä, että dokkarisarjan naisila on ystäviä ja seurustelukumppaneita..

Vierailija
1095/1165 |
02.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Aliisan touhuja vähän ihmettelin, miksi oli pakko saada yo-lakki kun selvästikään ei rahkeet riittänyt ja biletys oli tärkeämpää? Olin alussa muutenkin ihan varma, että tuo on joku amis, mutta kuitenkin kokee olevansa liian hyvä amikseen, kun ei sitä edes harkitse? Puhui, että hänessä olisi niin paljon potentiaalia. Onko vähän turhan suuret luulot itsestään. Kuvitteliko, että saisi lakin, mahtavat paperit ja pääsisi yliopistoon kun ei tee muuta kuin ryyppää? Miksi ylipäätään ainoat vaihtoehdot on yo-lakki, tai sitten olla Kela-pummi ja ryypätä loppuelämä. Vaikutti siltä, että edes AMK ei olisi hänelle tarpeeksi hyvä vaihtoehto, kun ei siihen reagoinut mitenkään kun joku täti sanoi, että jo pelkällä päättötodistuksella voi hakea AMK.

Oli kyllä ärsyttävä kakara. Hymyssä suin lässytti niitä juttujaan että kaljaa kaljaa, hirviä rapula jne. Ja ihan selvää oli, ettei koskaan pääse kirjoituksista läpi. Juonut vissiin aivonsa.

Vierailija
1096/1165 |
02.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Se kertoo vain suuresta tyhmyydestä.

Vierailija
1097/1165 |
03.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

- Missä näitten tyttöjen äidit ja isät ovat? Missä on vanhempien vastuu ja kotikasvatus?

- Miksi lähes aikuisia ihmisiä paapotaan ja miksi heiltä ei vaadita yhtään mitään?

- Onko tässä lastensuojelulaitoksessa jonkunlaiset rajat ja säännöt? Millaiset? Se ei käy ilmi ohjelmasta.

- Miksi he lojuvat sängyssä ja tiskipöydällä ja tilaavat kotiinsa ruokaa? Miksi he  eivät tee ostoslistaa, mene kauppaan ja valmista itse ruokaansa? He voisivat mennä ensin Marttojen kursseille.

- Miksi pitää olla pelottavat, rumat ja vahvat meikit?

- MIksi pitää olla noin 10 cm pitkät tekoripset?

- MIksi pitää olla lävistyksiä ja tatuointeja kasvoissa ja eri puolilla kehoa?

- Miksi pitää käyttää epäasiallista ja rumaa alatyylin kieltä, väittää vastaan, kirota ja haistatella ihmisille?

- Tytöt 18-ohjelma on uusavuttomuuden ja uushaluttomuuden huippu!

- Nämä Tytöt 18 voisi laittaa päiväksi johonkin hyödylliseen työhön. Talvella he voisivat kolata valvotusti pihoja, risteyksisä, linja-autopysäkkejä ja vanhusten pihoja lumesta. Työaika 8 tuntia päivässä. Kesällä he voisivat tehdä valvotusti polttopuita vanhuksille ja siivota puistoja, uimarantoja ja leikata nurmikkoja. Työaika 8 tuntia päivässä. Loppuisi ne rumat puheet, kiroilu, haistattelu, vastaan vänkääminen, uhittelu ja keskisormen näyttäminen!

Vierailija
1098/1165 |
04.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

https://www.seiska.fi/Rikos/Tytot-18-sarjan-Mallan-poikaystavalla-murha…
Tytöt 18 -sarjan kaltoinkohdeltu Malla rakastui raakaan murhaajaan: mies sahasi 48-vuotiaan äidin käden irti ja meni uhrin lapsen luo yöksi
Kidutti koiran kuoliaaksi

Mallan poikaystävä oli myös julmasti kiduttamalla tappanut uhrin koiran. Muun muassa koiran kirsu oli halkaistu. Murhaaja oli videoinut tekonsa ja lähettänyt videon silloiselle tyttöystävälleen.

Itse arvostan sitä, että Mallalla riittää anteeksiantoa ja arvostusta koviinkin rikoksiin syyllistyneitä kohtaan. Hänellä on paremmat arvot kuin 99% ihmisistä. Myös murh ja raisk on ihmisiä ja kaikkien pitäisi muistaa se, kaikki tekee virheitä eikä kukaan ole toista parempi, olemme kaikki tasa-arvoisia. Malla ymmärtää tämän. Maailma olisi parempi paikka, jos muillakin riittäisi empatiaa näin.

Samaa mieltä. Monet ihmiset ei ymmärrä että kaikki tekee virheitä, joten kyllä jokainen ansaitsee uuden mahdollisuuden.

Vierailija
1099/1165 |
04.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyyneleet ihan tuli tuosta miten sydämmellinen ihminen Malla on.

Vierailija
1100/1165 |
04.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tästä ohjelmasta tulee kyllä ihan fyysisestikin paha olo, enkä ny ole perheenäiti 40v

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi viisi neljä