Missä iässä painosi alkoi itsestään nousta?
Kommentit (33)
60 ja risat.Olen saanut kuntoon treenilllä ja puolittamalla ateriat.
En ole huomannut itsestään nousevan, mutta jokapäiväiset pullat ja suklaat nostavat tehokkaasti.
Ja kerro samalla, missä iässä alkoivat vaihdevuodet. Nimittäin oma painonnousuni alkoi siitä. Ikää oli 42 silloin.
Olen nyt 55v eikä tuollaista ole vielä tapahtunut. Ja tiedoksi sulle muutenkin, ei paino nouse samaa tahtia iän kanssa ellei itse edesauta sitä merkittävästi.
Ei ole noussut, ikää 57. Painoa nyt vähemmän kuin parikymppisenä. Loistava geeniperimä pakko olla, koska vedän suklaata ja linssisipsuja kaksin käsin.
51 v, jalkaterät kipeyty joka vei motivaation kävelyyn. nyt 15 kg painoa lisää.
Olen jo 3 kertainen isoäiti,ei minulle tule painoa , vaikka söisin mitä vaan. ei vaikua syömiset.
Olen hieman yli 30 ja paino on vaan laskemassa, koska niin haluan käyvän.
Ei kiinnosta itseäni koskaan ostaa jotakin neliön mallisia tunikapaitoja, joten jo sen vuoksi mietin, että mitä syön.
No ei se nyt itsestään nouse, mutta sanotaan, että kolmenkympin korvilla sellaiset viisi kiloa lisää tulivat jäädäkseen, vaikka elämäntavat oli ihan samat kuin parikymppisenäkin. Aineenvaihdunta kai vaan hidastuu.
Ei haitannut, koska olen koko ikäni ollut tosi hoikka, eli oli varaakin ottaa ne viisi kiloa. Tämän enempää en kuitenkaan halua lihoa. Jos niin uhkaa käydä, niin sitten täytyy varmaan vaan lisätä liikuntaa ja karsia vähän syömisiä.
Nuorimman lapsen kohdalla raskauskilot eivät enää lähteneetkään. Ikää silloin 41.
Painoa edelleen 5 kg enemmän kuin ennen nuorinta lasta, eikä lähde vaikka mitä tekisi.
61-64v...tuossa ajassa 25kiloa lisää. Makeita en syö oikeastaan yhtään, mutta niin vaan painoa tullut. Harmittaa, kun aina ollut hoikka.
Vierailija kirjoitti:
Olen hieman yli 30 ja paino on vaan laskemassa, koska niin haluan käyvän.
Ei kiinnosta itseäni koskaan ostaa jotakin neliön mallisia tunikapaitoja, joten jo sen vuoksi mietin, että mitä syön.
Kieltämättä hieman yli 30 onkin niin ikäloppu, että nyt on nähty kaikki muutokset aineenvaihdunnassa.
Kolmessakympissä nousi noin 10%. Pienillä elintapamuutoksilla tippui saman verran - varsinaisesti laihduttaa ei ole koskaan tarvinnut.
Nykyään jojoilee paini +/-5% riippuen miten pääsee liikkumaan ja kuinka paljon herkkuperseilee yms., mutta antaa jojoilla.
Vierailija kirjoitti:
51 v, jalkaterät kipeyty joka vei motivaation kävelyyn. nyt 15 kg painoa lisää.
Kihti?
35 v oli vähän stressaava ajanjakso ja siinä paukahti 10 kg, jotka eivät ole lähteneet.
En jaksa stressata.
Vierailija kirjoitti:
61-64v...tuossa ajassa 25kiloa lisää. Makeita en syö oikeastaan yhtään, mutta niin vaan painoa tullut. Harmittaa, kun aina ollut hoikka.
Teen itsarin, jos mulle käy noin. Ei painoa voi itsestään noin vain tulla lisää.
Olen nyt 43 ja ei ole kyllä itsestään noussut. Punnitsen itseni joka aamu.