Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miksi olet lihava?

Vierailija
27.06.2015 |

Kertokaa toki

Kommentit (48)

Vierailija
41/48 |
27.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Koska syön kun ahdistaa ja ahdistun kun syön. Noidankehä. Korvaan ruuan mutustamalla sipsiä ja muita herkkuja.
Välillä innostun uudesta harrastuksesta, miehestä tms. ja lopetan herkuttelun, paino putoaa normaalilukemiin ja olen taas pirteä. Kunnes kyllästyn ja ahdistun, jolloin alan taas syödä.

Vierailija
42/48 |
27.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Elimistöni haluaa hartaasti pitää kiinni kaikesta mitä sinne tungetaan.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/48 |
27.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="27.06.2015 klo 18:31"]

Miten joku voi tykätä syömisestä niin paljon, että siitä koituvat läskitkään eivät hidasta menoa?? En vaan tajua.

[/quote]

Minä arvaan, että et muutenkaan tajua kamalasti mistään mitään. Kuten sanoin, en ole tankki, bmi 26,5. Eli terveydellistä haittaa siitä ei ole.

Koen, että lievä pulleus jopa pukee minua paremmin kuin laihuus, nuorempana kun bmi oli 16,5.

Ja kun ikää on jo viisissäkymmenissä, ei muutenkaan enää kisaa ulkonäköasioissa.

Ja toisessa vaakakupissa on, että saa syödä mitä haluaa, eikä tarvitse laskea kaloreita. Tykkään ruuanlaitosta, ja kokeilen eri maiden reseptejä mielelläni. 

6, jolle todennäköisimmin kommenttisi kohdistit.

Vierailija
44/48 |
27.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

En edes ole on vain painavat luut.

Vierailija
45/48 |
27.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="27.06.2015 klo 20:57"]

Jouduin lopettamaan kaiken aerobisen liikunnan terveyssyistä - kolme eri diagnoosia, jotka liittyvät pehmytkudoksiin eli niveliin, jänteisiin ja lihaskalvoihin. Minulla on muun muassa jännetupin tulehdus eräässä takapuolen lihaksessa sekä trokanterbursiitit molemmissa reisissä. Kukaan ei tiedä, mistä ne ovat tulleet. Lääkityksenä on kortisonia, mikä antaa mahtavan ruokahalun. Olen lihonut reilussa vuodessa noin 15 kiloa. Koska minulla on jatkuvia kipuja, tahdonvoimani ei tällä hekellä riitä syömisen rajoittamiseen. Kun en pysty liiikkumaan kotoa käytännössä minnekään, syöminen on yksi aidoimmista mielihyvää tuottavista asioista elämässäni.

[/quote]

Olen vastaaja 33 ylhäältä. Mulla on myös samaa vaivaa kuin sulla, ollut aikoinaan noita lonkan bursiitteja, tosi kipeitä. Tällä hetkellä oikeassa jalkaterässä sekä lihaskalvo, että pari jännettä tulehtuneet. Sormien jänteet myös tulehtuneet. Mulla epäillään syyksi psoriaasia, eli psoriaattinen entesiitti. (Mulla on ihossa lieviä psoriaasiongelmia.) Entesiittejä voi olla myös selkärankareumassa, kroonistuneessa reaktiivisessa artriitissa, yms. Autoimmuunisairaudesta on kuitenkin kyse, se on selvä.

Mulle on neuvottu että kortisonia kannattaa ottaa vain paikallisesti piikkeinä.

Itse liikun kyllä säännöllisesti eli käyn niin pitkällä sauvalenkillä kuin jalka kestää, muuten liikun vedessä, ja sitä suosittelen sullekin. Ainakin altaassa ollessa kivutkaan eivät tunnu niin pahalta, kun ei ole jalkojen päällä. Vesijuoksu voisi sopia sullekin.

Vierailija
46/48 |
27.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

1. Masennus - en ole jaksanut huolehtia itsestäni, syömisistäni tai liikkumisistani. 2. Masennuslääkitys - nostaa ruokahalun aivan uusiin sfääreihin. 3. Selkävaivat - joskus on vain pakko maata, kun ei voi istua eikä seistä. 4. Ahmimishäiriö - välillä mätän aivan käsittämättömän määrän ruokaa kerralla. 5. Tykkään herkuista - paljon muuta iloa elämässäni ei ole.

Vierailija
47/48 |
27.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei ole sulla ap kovinkaan paljon mielikuvitusta, kun et muuta aloitusta keksi kuin sen jokaviikkoisen läskiutelun. Suksi jo kuuseen. Elämässä on monta muuta tärkeämpääkin asiaa kuin pari av-mamman mielestä liikakiloa.

Vierailija
48/48 |
27.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen laiska ja mukavuudenhaluinen. Leipominen on lempiharrastukseni.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi viisi yhdeksän